Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα κινήσει νομική διαδικασία εναντίον της ιταλικής κυβέρνησης σχετικά με τους χειρισμούς της τελευταίας στην έρευνα σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της Fiat Chrysler (FCA).

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν κατηγορεί την Ιταλία ότι αγνόησε την εγκατάσταση των αποκαλούμενων συσκευών εξαπάτησης εκπομπών ρύπων σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της Fiat, ζητώντας εξηγήσεις από τις ιταλικές αρχές για τον μη έλεγχο των μηχανισμών μέτρησης των εκπομπών ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ανακοίνωση της Κομισιόν αναφέρει:

Η Επιτροπή αποφάσισε σήμερα να στείλει προειδοποιητική επιστολή ζητώντας από την Ιταλία να απαντήσει στις ανησυχίες σχετικά με ανεπαρκείς ενέργειες σχετικά με τις στρατηγικές ελέγχου των εκπομπών που χρησιμοποιεί ο όμιλος Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Η Ιταλική κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε κανένα σχόλιο σχετικά με την απόφαση της Κομισιόν και να σημειωθεί πως ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας είχε δηλώσει τον περασμένο Φεβρουάριο ότι οι νέες δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στη Fiat Chrysler δεν εντόπισαν παράνομο λογισμικό.

Η Ρώμη διαθέτει περιθώριο δύο μηνών, προκειμένου να απαντήσει στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση που οι εξηγήσεις δεν καταστούν επαρκείς, τότε κινδυνεύει με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οι καταγγελίες για τις εκπομπές ρύπων της Fiat υποβλήθηκαν από τη Γερμανία, η οποία χαρακτήρισε ως «παράνομο» τον μηχανισμό ελέγχου για τα μοντέλα Fiat 500X, Fiat Doblo και Jeep Renegade.

Να θυμίσω πως το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, τον περασμένο Φεβρουάριο, είχε ανακοινώσει πως εντόπισε ένα νέο παράνομο λογισμικό που χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων σε ένα ένα μοντέλο της Fiat, στέλνοντας τα αποτελέσματα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να τα εξετάσει. Η γερμανική κυβέρνηση μετά το Dieselgate έχει ξεκινήσει συστηματικούς ελέγχους στα μοντέλα όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών και δεν είναι η πρώτη φορά που υποστηρίζει πως κάποιο μοντέλο της Fiat διαθέτει παράνομο λογισμικό χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, το μοντέλο με το παράνομο λογισμικό είναι το 500X, το οποίο σε δοκιμές, οι Γερμανοί εντόπισαν πως το σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων έκλεινε το σύστημα φιλτραρίσματος μετά από 90 λεπτά λειτουργίας, κάτι που σύμφωνα με τους Γερμανούς, υποδηλώνει την λειτουργία ενός παράνομου λογισμικού. Σε μια προηγούμενη δοκιμή, οι αρχές είχαν εντοπίσει πως το εν λόγω σύστημα έκλεισε μετά από 22 λεπτά χρήσης, όταν ένας τυπικός έλεγχος μέτρησης ρύπων σε εργαστηριακό επίπεδο κατά τον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών εκπομπών διαρκεί 20 λεπτά.

Η Fiat αρνείται πως τα μοντέλα της διαθέτουν παράνομο λογισμικό που χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων, με εκπρόσωπό της να δηλώνει:

Δεν είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε την εγκυρότητα ή την ακρίβεια των εσωτερικών εγγράφων της KBA που αναφέρει το δημοσίευμα, ή το περιεχόμενο ελέγχων που δεν έχουμε δει ποτέ. Το 500X συμμορφώνεται με τους υπάρχοντες κανονισμούς εκπομπών ρύπων, με το Υπουργείο Μεταφορών της Ιταλίας να μπορεί να το επιβεβαιώσει, όπως και έκανε και πέρυσι.

  • SAMURAI-66

    Η χωρα που αποδεδειγμενα ειναι η πρωτη στην διαφθορα παγκοσμιως,γνωριζουμε πολυ καλα τι σημαινει γερμανια και στην ελλαδα για της απατες των υποβρυχιων-siemens-εξοπλιστικα προγραμματα προστιμα για απατη σε opel-mercedes-bmw κ.τ.λ. εγκαλει και καταγγελλει στην κομισιον την fiat-chrysler για εκπομπες ρυπων!
    Και αυτο οταν μεσα στα σπλαχνα της εχει τον πασιγνωστο λωποδυτη που ονομαζεται vw group με το αξεπεραστο dieselgate που τον κυνηγουν στα τεσσερα σημεια του οριζοντα για της λοβιτουρες του με τους αμερικανους να τον εχουν ενα βημα μαλιστα πριν να τον πεταξουν στην θαλασσα για την απατη του αιωνα και τους κορεατες να τους κανουν εμπαργκο στα οχηματα τους!!
    Αλλα στην ευρωπη ομως που περα βρεχει και κανεις δεν απλωνει το χερι του να πειραξει τους γερμανους και το κατεστημενο της αυτοκινητοβιομηχανιας τους ευκολα πιστευουν τα παιδια της μερκελ και με κλειστα ματια οτι θα ριξει το αναθεμα στους ιταλους η κομισιον γιατι το λενε οι γοτθοι!!
    Κωμικοτραγικα πραγματα ζουμε αυτη την εποχη με τους ασπρουλιαριδες τυπους του βορρα!

  • a_f_a

    φούτσα
    ούτε η φιατ δε θα μέινει στους ιταλούς….
    να χαίρονται αν τους μείνει η φερραρι στο τέλος

  • Panagiotis Kotsikas

    ε σιγα τωρα θα τυσ μαθουμε πριν 40 χρονια καναν ατιγραφη το 128 για να βγαλουν το golf

  • Mika

    To σηριαλ θα εχει μπολικα επεισοδια….

    • mixalhs7

      Νομιζω επίσημα είχαν δηλώσει πως δεν έχουν εγκαταστήσει κανενός είδους λογισμικό στα οχήματα τους, άρα καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται!! Έκτος κι αν ο ουρανός δεν είναι τελικά καθαρός!
      Θα δείξει η νεκροψία ;)

  • bravakias

    Η Κομισιον δηλαδή η Γερμανια….. Ε βεβαια τους εχουμε να μας κανουν κουμαντο.
    “Η γερμανική κυβέρνηση μετά το Dieselgate έχει ξεκινήσει συστηματικούς ελέγχους στα μοντέλα όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών” Τι είναι η γερμανικη κυβερνηση δεν καταλαβα; Και δεν μιλαω έτσι επειδη δεν παω τα αυτοκινητα τους