Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα κινήσει νομική διαδικασία εναντίον της ιταλικής κυβέρνησης σχετικά με τους χειρισμούς της τελευταίας στην έρευνα σχετικά με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της Fiat Chrysler (FCA).
Συγκεκριμένα, η Κομισιόν κατηγορεί την Ιταλία ότι αγνόησε την εγκατάσταση των αποκαλούμενων συσκευών εξαπάτησης εκπομπών ρύπων σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της Fiat, ζητώντας εξηγήσεις από τις ιταλικές αρχές για τον μη έλεγχο των μηχανισμών μέτρησης των εκπομπών ρύπων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ανακοίνωση της Κομισιόν αναφέρει:
Η Επιτροπή αποφάσισε σήμερα να στείλει προειδοποιητική επιστολή ζητώντας από την Ιταλία να απαντήσει στις ανησυχίες σχετικά με ανεπαρκείς ενέργειες σχετικά με τις στρατηγικές ελέγχου των εκπομπών που χρησιμοποιεί ο όμιλος Fiat Chrysler Automobiles (FCA).
Η Ιταλική κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε κανένα σχόλιο σχετικά με την απόφαση της Κομισιόν και να σημειωθεί πως ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας είχε δηλώσει τον περασμένο Φεβρουάριο ότι οι νέες δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στη Fiat Chrysler δεν εντόπισαν παράνομο λογισμικό.
Η Ρώμη διαθέτει περιθώριο δύο μηνών, προκειμένου να απαντήσει στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση που οι εξηγήσεις δεν καταστούν επαρκείς, τότε κινδυνεύει με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οι καταγγελίες για τις εκπομπές ρύπων της Fiat υποβλήθηκαν από τη Γερμανία, η οποία χαρακτήρισε ως «παράνομο» τον μηχανισμό ελέγχου για τα μοντέλα Fiat 500X, Fiat Doblo και Jeep Renegade.
Να θυμίσω πως το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, τον περασμένο Φεβρουάριο, είχε ανακοινώσει πως εντόπισε ένα νέο παράνομο λογισμικό που χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων σε ένα ένα μοντέλο της Fiat, στέλνοντας τα αποτελέσματα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να τα εξετάσει. Η γερμανική κυβέρνηση μετά το Dieselgate έχει ξεκινήσει συστηματικούς ελέγχους στα μοντέλα όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών και δεν είναι η πρώτη φορά που υποστηρίζει πως κάποιο μοντέλο της Fiat διαθέτει παράνομο λογισμικό χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, το μοντέλο με το παράνομο λογισμικό είναι το 500X, το οποίο σε δοκιμές, οι Γερμανοί εντόπισαν πως το σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων έκλεινε το σύστημα φιλτραρίσματος μετά από 90 λεπτά λειτουργίας, κάτι που σύμφωνα με τους Γερμανούς, υποδηλώνει την λειτουργία ενός παράνομου λογισμικού. Σε μια προηγούμενη δοκιμή, οι αρχές είχαν εντοπίσει πως το εν λόγω σύστημα έκλεισε μετά από 22 λεπτά χρήσης, όταν ένας τυπικός έλεγχος μέτρησης ρύπων σε εργαστηριακό επίπεδο κατά τον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών εκπομπών διαρκεί 20 λεπτά.
Η Fiat αρνείται πως τα μοντέλα της διαθέτουν παράνομο λογισμικό που χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων, με εκπρόσωπό της να δηλώνει:
Δεν είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε την εγκυρότητα ή την ακρίβεια των εσωτερικών εγγράφων της KBA που αναφέρει το δημοσίευμα, ή το περιεχόμενο ελέγχων που δεν έχουμε δει ποτέ. Το 500X συμμορφώνεται με τους υπάρχοντες κανονισμούς εκπομπών ρύπων, με το Υπουργείο Μεταφορών της Ιταλίας να μπορεί να το επιβεβαιώσει, όπως και έκανε και πέρυσι.