Τα 10 ισχυρότερα αυτοκίνητα παραγωγής στον πλανήτη αυτή τη στιγμή

Σχετικά άρθρα

Το ‘χουμε πει και πάντα θα το λέμε: τα άλογα έγιναν στραγάλια. Όταν φτάνεις στο σημείο να βλέπεις hot hatches με 400 ίππους και σπορ λιμουζίνες με 600, καταλαβαίνεις πως χρειάζεται γενικό reset στον εγκέφαλο για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Για να βοηθήσουμε τους ευαίσθητους νευρώνες στην ανεύρεση του σωστού δρόμου, έχουμε το Top 10 της παγκόσμιας δύναμης. Το G10 των μηχανοστασίων, τους εκπορθητές συγκινήσεων και παράνοιας. Με λίγα λόγια, ό,τι ισχυρότερο μπορούμε να αγοράσουμε σήμερα (Από Πέμπτη «Μνημόνιο 4». Θυμάσαι τι παθαίνει ο Creed από τον Ρώσο στο «Ρόκι 4», ε;)

Επειδή είμεθα τυπικά αγόρια, μιλάμε για εργοστασιακά μοντέλα που βρίσκονται στην παραγωγή αυτή τη στιγμή. Οπότε «ο Πατήρ (918), o Yιος (P1) και το Άγιο Πνέυμα (LaFerrari)» δεν συμπεριλαμβάνονται, όπως και οι προτάσεις βελτιωτών.

Βάλε τη ζωνούλα σου και σφάξε!

10. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: 680 ίπποι

Τι λέγαμε για τις λιμουζίνες, 600; Τράβα μια μαύρη γραμμή από λάστιχο. Το νέο σημείο αναφοράς ακουμπάει τα 700 άλογα και 85 κιλά ροπής, θέλει 3.2 ατσαλάκωτα δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100, παράγει έως και 1,5 G σε καμπές επιπέδου Nardo ενώ μπορεί να ταξιδέψει με 309 χλμ/ώρα.

Με την τεχνολογία της 918 (ένα κομμάτι της, έστω) στην υπηρεσία της, η Panamera αποδίδει 550 ίππους από τον 4,0-λιτρο twinturbo V8 και άλλους 136 από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων (100 kW). Η σύζευξη των δυο οδηγεί σε 680 οικολογικά άτια, τα οποία μπορούν να καταναλώσουν μέχρι και 5 λίτρα/100 χλμ.

Σημείωση: Κανονικά τη θέση καταλαμβάνει το Charger Hellcat των 707 ίππων, αλλά επειδή υπάρχει ήδη ένα Dodge πιο κάτω είπα να το παίξω «παράγκα» σε ένα από τα αγαπημένα μου μοντέλα. Τόσο ακριβοδίκαιος πια.

9. Bentley Continental GT Supersports: 710 ίπποι

Το ξέρουμε ότι οι Γερμανοί έχουν σκάλωμα με τις ιπποδυνάμεις (μακάρι να ‘χαν μόνο αυτό, δηλαδή). Από αυτούς ξεκίνησε ο «εξοπλιστικός πόλεμος» στα μέσα των 00’s και οδήγησε στην παγκόσμια σύρραξη των τελευταίων ετών (πρώτη φορά είναι, θα μου πεις).

Ο κινητήρας της Continental GT Supersports έχει πολλές ομοιότητες με αυτόν της Panmera, εδώ όμως τα δύο τούρμπο και οι 12 κύλινδροι -σε διάταξη W- μετουσιώνονται σε 710 άλογα. Ακριβώς όσα και τα αντίτυπα της ισχυρότερης Bentley όλων των εποχών. Το βάρος των σχεδόν 2μιση τόνων (2.280, μην την πούμε και χοντρή) δεν σκιάζει το ιπποφορβείο κάτω από τους αεραγωγούς του καπό, το οποίο είναι ικανό για «κατοστάρι» σε 3,4”, 0-160 σε 7,4″ και τελική 336 χλμ/ώρα.

Αν πεταχτεί κάτι σε αυτή την ταχύτητα, προφανώς το εξάτμισες. Αν έχεις χρόνο, πάντως, προλαβαίνεις να περιορίσεις το «μπαμ». Φροντίζουν για αυτό τα κεραμικά «ταψιά» των 420 mm εμπρός και 356 mm πίσω.

8. McLaren 720S: 720 ίπποι

Οι Άγγλοι δηλώνουν πως η 720S είναι κατά 91% καινούργια, σε σύγκριση με την 650S. O δικός τους, διακριτικός τρόπος να μας πουν χαρούμενοι πως απογαλακτίστηκαν από την universal McLaren.

Ο κινητήρας «πήρε» 200 κυβικά, αν και δεν θέλουν να τον αντιμετωπίζουν ως την υπερκυβισμένη εκδοχή του 3,8 Twin-Turbo V8. Άσχετα με τις τυπικούρες των Βρετανών, η 720S είναι τόσο γρήγορη που μπαίνει σε σύγκριση ακόμα και με την P1. Για το 0-100 χλμ/ώρα και το 0-200 χλμ/ώρα τουλάχιστον, όπου βρίσκεται 1 δέκατο (2,9″ έναντι 2,8”) και 1 δευτερόλεπτο πίσω από το αδελφό hypercar (7,8″ έναντι 6,8”). Pas mal, ειδικά όταν αναλογιστείς πως η McLaren θέλησε να συνδυάσει τον «πισταδόρικο» χαρακτήρα της 675 LT με την καθημερινή βολή που προσφέρει η 570 GT.

Περισσότερο από τα νούμερα επιταχύνσεων, εντυπωσιάζουν αυτά της επιβράδυνσης. Η 720S κοκαλώνει σε 4,6” και μόλις 117 μέτρα από τα 200 χλμ/ώρα, χάρις και στο τέρμα εντυπωσιακό/ποζεράδικο πίσω spoiler.

7. Lamborghini Aventador S: 740 ίπποι

Με τα κατορθώματα της Huracan Performante κοντέψαμε να ξεχάσουμε ότι υπάρχει η Aventador στην γκάμα της Lamborghini. Μέγα λάθος.

Η αλήθεια είναι πως όποιον χρόνο κι αν γράψει η Performante στο ‘Ring ή γενικά ό,τι κι αν πετύχει οποιαδήποτε Lambo εμφανιστεί, η μεθυστικά υστερική χροιά του ατμοσφαιρικού V12 της Aventador οφείλει να μείνει ανεξίτηλη στην τράπεζα αναμνήσεων. Ειδικά όταν πρόκειται για την S και τους 740 αφηνιασμένους ίππους (ή ταύρους;) που ξαμολάνε τα 6,5 λίτρα στις 8.500 στροφές.

Τα 2,9” για τα 0-100 χλμ/ώρα έχουν χάσει κάποια από τη βαρύτητα της δήλωσής τους, όχι όμως και τα 350 χλμ/ώρα της τελικής. Ψυχρές γραφικές απεικονίσεις μιας αμόλυντης από υπερτροφοδότες και ακατέργαστης αίσθησης, η οποία σίγουρα θα μας κάνει να νοσταλγούμε το σήμερα όταν θα λέμε ιστορίες στους διαδόχους μας.

6. Ferrari 812 Superfast: 800 ίπποι

Θα μπορούσα να κάνω copy-paste την τελευταία παράγραφο και να μην χαθεί δράμι νοήματος, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για τον «αιώνιο οχτρό» της Sant’ Agata.

H 812 SF (πολύ καλύτερο από το “Superfast”, κάνει και νύξη με το “Scuderia Ferrari”. Παρακαλώ) αντιμετωπίστηκε σχεδόν από όλους ως η τελευταία του είδους. Της καθαρόαιμης ράτσας του Cavallino Rampante. Δεν ήταν και μικρή η τρομάρα που πήραμε από την κατάργηση του υψίσυχνου 4.5 V8 της Italia για τα μάτια (βλέπε δυο τούρμπο) του 3.8 της GTB.

Ευτυχώς, ήρθε η επίσημη διαβεβαίωση από τους Ιταλούς πως ο ατμοσφαιρικός V12 θα συνεχίσει ακάθεκτος και ισχυρότερος. Προς το παρόν, μια χαρά φόβο σκορπίζουν τα 800 άλογα του 6,5 V12 κινητήρα. Και εις ανώτερα (και πιο υψηλόστροφα).

5. Dodge Challenger Demon: 840 ίπποι

Έχουμε γράψει τόσες φορές για τον made in the USA Βελζεβούλη. Ούτε ο Vin Diesel τόση αγάπη για τα Dodge, που πληρώνεται κιόλας. Έλα μου όμως, που το παγκόσμιο ρεκόρ στο 0-100 χλμ/ώρα (2,3”) και οι σούζες που επιδίδεται ασυστόλως δεν έχουν προηγούμενο.

Επειδή μάλλον έχεις επίσης βαρεθεί να βλέπεις φωτογραφίες με τα πίσω λάστιχα να καπνίζουν ή να απογειώνουν το εμπρός μέρος, εδώ κάνουμε τη διαφορά. Ο «Δαίμονας της Γκαζοφονίας» (σεφερλίδικο, ε;) σε μια γαλήνια, πλην άκρως απειλητική στάση.

4. Nio EP9: 1.360 ίπποι

Μέχρι πριν λίγο καιρό, οι Κινέζοι κατασκεύαζαν αυτό

Τώρα χρεώνουν σχεδόν 1,5 εκατομμύριο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σχεδόν 1.400 ίππων, το οποίο πολτοποιεί τους χρόνους των κορυφαίων Porsche και Lamborghini στην Πράσινη Κόλαση. Πού οδεύει αυτή η κενωνία πια;

Μόλις 16 θα κυκλοφορήσουν και έχουν πουληθεί ήδη τα 10. Προλαβαίνεις-δεν προλαβαίνεις.

3. Rimac Concept_S: 1.384 ίπποι

Μέχρι πριν –όχι τόσο- λίγο καιρό, οι Κροάτες ήταν διάσημοι για αυτό

Και πιο πρόσφατα, για αυτό

Τώρα παράγουν ηλεκτροκίνητα hypercars που ντροπιάζουν αντιπάλους με απείρως μεγαλύτερη «φανέλα» και ιστορία.

Το αυτοκίνητο που παρακολούθησες να αφήνει στον τόπο την ταχύτερη Ferrari όλων των εποχών, είναι το «απλό» Concept_One των μόλις 1.088 ίππων. Έκτοτε, ο Mate Rimac αποφάσισε να παρουσιάσει τη δική του «Stradale/Speciale/tdf/ όπως θες πες τη» και ιδού το Concept_S.

1.384 ίπποι, 0-100 σε 2,5”, 0-200 σε 5,6″, 0-300 σε 13,1”. Σημειωτέον, η τελευταία επίδοση είναι κατά μισό δευτερόλεπτο καλύτερη από την Chiron. A, και η τελική του ανέρχεται στα 365 χλμ/ώρα. Αυτά.

2. Koenigsegg Regera: 1.500 ίπποι

Εδώ και αρκετή ώρα βρισκόμαστε βαθιά στη ζώνη του Λυκόφωτος. Το έχεις αντιληφθεί. Η ψυχοσυναισθηματική κατάσταση που καθιστά δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και πειστικότατης παραίσθησης. Υπήρχε περίπτωση να μην μας κάνει παρέα ο Christian von Koenigsegg;

Με μία μόλις ταχύτητα, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και –προπάντων- 1μιση χιλιάδα αλόγων μαζί με σχεδόν 200 κιλά ροπής, η Regera είναι το υβριδικό hypercar που θα σε πείσει για την ομορφιά του μέλλοντος. Οι 1.160 ίπποι του διτούρμπινου 5,0-λιτρου V8 συνεργάζονται –όπως βλέπεις στη φώτο- αρμονικά με τους 320 των τριών ηλεκτροκινητήρων. Βασικά, τα 3 ρεύματα (ένα μετά το κιβώτιο και 2 στους πίσω τροχούς) αποδίδουν συνολικά 700 ίππους, όπερ συνολική δυναμική κοντά στους 2.000 ίππους. Στα δύσμοιρα πίσω ελαστικά τελικώς φτάνουν κοντά στα 1.500 άλογα ικανά για 0-300 χλμ/ώρα σε 11” και 0-400 χλμ/ώρα –που είναι και η τελική- κάπου στα 20”.

Από τα πιο πολύπλοκα, πιο ξεχωριστά και σίγουρα το πιο παρανοϊκό αυτοκίνητο που γυμνάζει το οδόστρωμα και τις αισθήσεις.

1.Bugatti Chiron: 1.500 ίπποι

Η διάδοχος της Veyron κατακτά την κορυφή του ιππικού Ολύμπου στην ισοβαθμία με την Regera, για διάφορους λόγους. Ο πρώτος είναι ότι μου αρέσει περισσότερο. Ειδικά το πίσω μέρος με τη διόπτρα του Cyclops.

Πέρα από τα υποκειμενικά κριτήρια, η Chiron αποτελεί σταθμό στην εξέλιξη της αυτοκίνησης. Και ας μην φωτογραφίζει το 2030, όπως κάνουν τα υβριδικά και ηλεκτρικά hypercars. H Chiron υπογραμμίζει την ιστορία της ΜΕΚ και μετακομίζει το ταβάνι της προς τα πάνω.

Οι 16 κύλινδροι σε σχήμα W δεν επικουρούνται από κάποιο ηλεκτρικό μοτέρ ή μια μονάδα ανάκτησης ενέργειας α λα KERS. Απολαμβάνουν τη συντροφιά 4 τούρμπο, τα οποία εμπνέουν την παραγωγή 1.500 ίππων (σε HP) από 8 λίτρα. Οι αριθμοί γενικά αποτελούν φετίχ για την Bugatti, όρεξη να ‘χεις να διαβάζεις.

Επικεντρωνόμαστε στα 2,4” για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα, τα 6,4″ για τα 200 και τα 13,5″ για τα 300. Τα ψυγεία μπορούν να διαχειριστούν μέχρι 60.000 λίτρα/λεπτό και η αντλία νερού 800 για το ίδιο διάστημα. Τα ελαστικά αντέχουν μέχρι 3.800 G δύναμης και το ντεπόζιτο των 100 λίτρων είναι ικανό να αδειάσει σε 9 λεπτά.

Όλα τα ανωτέρω –πλην των επιταχύνσεων- λαμβάνουν χώρα όταν μπαίνει σε εφαρμογή ένα ακόμα νούμερο. 420. Αυτή είναι η τελική ταχύτητα της Chiron, η οποία είναι ηλεκτρικά περιορισμένη. Οποιοδήποτε αυτοκίνητο φοράει φίμωτρο για να μείνει στα 420 χλμ/ώρα κερδίζει αυτομάτως το δικαίωμα να χαρακτηρίζεται ως «εξωπραγματικό». Σύμφωνα με τους μηχανικούς της, η Chiron μπορεί να ξεπεράσει τα 434 χλμ/ώρα, ωστόσο θέλουν να τεστάρουν εκτεταμένα τα ελαστικά για να εξαλειφθεί και η τελευταία πιθανότητα αστοχίας.

Για την έκδοση SuperSport, ακούγεται έντονα πως η ιπποδύναμη θα ξεκινά από «2» και η ένδειξη των 500 χλμ/ώρα στο ταχύμετρο θα πάψει να είναι διακοσμητική. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κοστίζει σίγουρα πάνω από τα 2,3 εκ. ευρώ της «μικρής».

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα