Έγιναν πριν λίγα λεπτά τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου Skoda Karoq, που αντικαθιστά το Yeti, με το μοντέλο να ολοκληρώνει την τριάδα VW Tiguan και Seat Ateca.

Με αυτά μοιράζεται την MQB πλατφόρμα, με το μοντέλο της τσέχικης εταιρίας να έχει ελαφρώς μικρότερες διαστάσεις από τα δύο προαναφερθέντα, καθώς το μήκος του αγγίζει τα 4.382 χλστ., το πλάτος του τα 1.841 χλστ., το ύψος του τα 1.605 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.638 χλστ. για τις μπροστοκίνητες εκδόσεις και 2.630 χλστ. για τις τετρακίνητες.

Εξαιτίας αυτού, η Skoda υπόσχεται άπλετους χώρους για τους επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να ανέρχεται στα 521 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, αυτός εκτοξεύεται στα 1.630 λίτρα. Προαιρετικά θα μπορείς να τοποθετήσεις στο Karoq το σύστημα VarioFlex, όπου μετακινεί την πίσω σειρά καθισμάτων, αυξομειώνοντας τον χώρο αποσκευών από τα 479 στα 588 λίτρα. Υπάρχει, όμως, και η επιλογή της αφαίρεσης των πίσω καθισμάτων, κάτι που αυξάνει επιπλέον τον χώρο αποσκευών, στα 1.810 λίτρα. Κανονική μετακόμιση…

Το Karoq αντικαθιστά το όχι και τόσο επιτυχημένο εμπορικά και γερασμένο Yeti, με το όνομα του να προέρχεται από την αυτόχθονη φυλή Alutiiq, του νησιού Kodiak, που βρίσκεται στη νότια ακτή της Αλάσκας. Πιο συγκεκριμένα το νέο όνομα προέρχεται από τη γλώσσα των αυτοχθόνων, και συνδυάζει τους όρους “KAA’RAQ” (αυτοκίνητο) και “RUQ” (βέλος).

Σχεδιαστικά δεν εκπλήσσει, και αποτελεί μια downsized έκδοση του Kodiaq, με τις μεγαλύτερες αλλαγές να εντοπίζονται στα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα. Αυτά παρότι θυμίζουν το μεγαλύτερο τσέχικο SUV, έχουν διαφορετικό σχεδιασμό, με τα το σχήμα που δημιουργούν τα LED φώτα ημέρας να είναι νέο.

Στο εσωτερικό, το Karoq μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Μηχανικά θα είναι διαθέσιμο με δύο TSI και με δύο TDI κινητήρες, απόδοσης από 115 μέχρι 190 άλογα. Η κίνηση θα στέλνεται στον μπροστά άξονα μέσω χειροκίνητων κιβωτίων, με τις ακριβότερες εκδόσεις να μπορούν να συνδυαστούν με DSG αυτόματο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης. Ο νέος 1.5-λίτρων TSI Evo θα διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων, ενώ ο δυνατότερος πετρελαιοκινητήρας των 190 ίππων θα συνδυάζεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο DSG, 7 σχέσεων.

  • MikeLamar

    Το ορθό είναι ότι έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις από το Ateca και όχι μικρότερες. Πρόκειται για κάποια ελάχιστα χιλιοστά στο μήκος και στο ύψος -το πλάτος είναι ίδιο. Σχεδιαστικά εμπρός είναι άσχημο, στο πλάι ωραίο και πίσω τα φώτα κάπως με χαλάνε. Μέσα μια χαρά το βρίσκω.

  • bravakias

    Και τωρα ποιό παίρνεις; το vw; το seat; ή το skoda ;

    • giannisb

      Ότι σηκώνει η τσέπη ..

    • bravakias

      σωστα , αν παιζει μεγαλη διαφορα στη τιμη.

    • George Liverpool

      Το ateca εχει διαφορα στη τιμη.Εγω αυτο θα επαιρνα.Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι να υπαρχουν ολα αυτα τα μοντελα και απο τις 2 μαρκες,seat και skoda.Ισως για να αποσπασουν μεγαλυτερο μεριδιο στην αγορα;;Μου φαινεται καπως περιεργο….

    • George Liverpool

      Το ateca εχει διαφορα στη τιμη.Εγω αυτο θα επαιρνα.Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι να υπαρχουν ολα αυτα τα μοντελα και απο τις 2 μαρκες,seat και skoda.Ισως για να αποσπασουν μεγαλυτερο μεριδιο στην αγορα;;Μου φαινεται καπως περιεργο….

    • bravakias

      Γιαυτο ακριβώς το εγραψα χαριτολογωντας, ποιο απο τα 3 να αγορασει καποιος, αφου στην ουσια ειναι τα ίδια

    • George Liverpool

      Σε οσα reviews εχω δει παντως,τονιζεται ο,τι το ateca ειναι πιο οδηγοκεντρικο κι ευχαριστο απο τα περισσοτερα αυτοκινητα στη κατηγορια του.Για suv/crossover,ειναι αξιοσημειωτο.

  • gv

    το kodiak ηταν λιγο μεγαλο και καπως ασχημο πισω αλλα αυτο ειναι πραγματικα οτι πρεπει!

  • Mika

    Πιο ομορφο σουλουπι απο το Kodiaq

  • Mrdesperado32

    ποιος ο λογος να σκασεις κερατιατικα για vw audi?h seat και η skoda πραγματικα βγαζουν πιο ομορφα αυτοκινητα

  • A.V.

    Πολυ ομορφο και λογικα θα ειναι το πιο οικονομικο του ανταγωνισμου, και αν κρινουμε απο το kodiaq θα ειναι εξισου πολυ ποιοτικο…. αλλα…. για δειτε τις πωλησεις στην Ελλαδα….120+ “ακριβα” tiguan το μηνα, και απο 10-40 κομματια το καθε ενα απο τον ανταγωνισμο πιο φτηνα suv’s….τι σημαινει αυτο?
    (εκτος απο το υπερ του Tiguan χρηματοδοτικο προγραμμα που παιζει μεγαλο ρολο…)

  • crazyfrog

    πολυ ωραιο και τελικα διαφορετικο απο καποιες κατασκοπευτικες εικονες.μου αρεσει πολυ περισσοτερο και απο το τιγκουαν και απο το σεατ.

  • frantzef

    Αν ξεκινάει από 18-19.000, θα είναι ότι πρέπει!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολυ ωραίο και πιο ελκυστικό σίγουρα από Tiguan και Ateca αποτελεί μια καλή μικρογραφία του Kodiaq. Πολύ καλός ο αντικαταστάτης του Yeti! (Και το Ateca καλό είναι στις ακριβές εκδοσεις. Το Tiguan φαίνεται το πιο συντηρητικό.)