Οι ελεγκτικές υπηρεσίες του κράτους ξενικού κυνήγι στους ιδιοκτητών Ι.Χ που κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα, με τους παραβάτες να αντιμετωπίζουν βαριά πρόστιμα. Ήδη, σύμφωνα με την απόφαση της αρμόδιας υφυπουργού Οικονομικών, Κατερίνας Παπανάτσιου που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, το πρόστιμο θα είναι ύψους 250 ευρώ για τους οδηγούς ανασφάλιστων οχημάτων. Ενδεικτικά, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ξεκινά σύντομα διασταυρώσεις των στοιχείων του αρχείου κυκλοφορούντων οχημάτων με τα στοιχεία των ασφαλιστικών εταιριών.

1Στα βασικά της σημεία η απόφαση προβλέπει:

1. Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με βάση τα διαθέσιμα και τηρούμενα στη Α.Α.Δ.Ε. ηλεκτρονικά αρχεία και το αρχείο του Κέντρου Πληροφοριών, εντοπίζει με διασταύρωση τα οχήματα που ήταν σε κυκλοφορία την εν λόγω ημερομηνία, παράγει αρχείο τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων και δημιουργεί ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους 250 ευρώ.

2. Ηλεκτρονικό παράβολο δημιουργείται για κάθε ιδιοκτήτη / συνιδιοκτήτη τυχόν ανασφάλιστου οχήματος. Υποχρέωση πληρωμής υφίσταται μόνο για ένα ηλεκτρονικό παράβολο για κάθε όχημα.

3. Η Δ.ΗΛΕ.Δ. αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στους ιδιοκτήτες των τυχόν ανασφάλιστων οχημάτων, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, είτε στην ηλεκτρονική θυρίδα μηνυμάτων TaxisNet, είτε στην τελευταία δηλωθείσα από αυτούς, στη φορολογική διοίκηση, ταχυδρομική διεύθυνση, με την οποία τους ειδοποιεί ότι σε συγκεκριμένη ημερομηνία (ημερομηνία διασταύρωσης) εντοπίσθηκε το όχημά τους ανασφάλιστο και για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν κατά περίπτωση.

4. Ο ιδιοκτήτης οχήματος, ο οποίος λαμβάνει ειδοποιητήρια επιστολή, προβαίνει στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία του οχήματος, αφού προηγούμενα πληρώσει το ηλεκτρονικό παράβολο. Το ηλεκτρονικό παράβολο οφείλεται σε κάθε περίπτωση σύναψης ασφαλιστηρίου συμβολαίου μετά την ημερομηνία διασταύρωσης, ακόμα και αν το συμβόλαιο έχει συναφθεί πριν την ενημέρωση του ιδιοκτήτη του οχήματος. Ο ιδιοκτήτης που δεν υποχρεούται να προβεί σε ασφάλιση του οχήματός του για οποιοδήποτε νόμιμο λόγο, όπως σε περίπτωση που έχει τηρηθεί η υποχρέωση ασφάλισης του οχήματός του, πριν την ημερομηνία διασταύρωσης ή υπάρχει σύμφωνα με το νόμο απαλλαγή υποχρέωσης από την ασφάλισή του ή μπορεί να τεκμηριωθεί η ακινησία του ή έχει διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία κυκλοφορίας του, απευθύνεται στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες (Ασφαλιστική Επιχείρηση, Δ.Ο.Υ., Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ενημέρωση των δεδομένων τους ώστε το όχημα να εξαιρεθεί από το αρχείο των ανασφάλιστων. Στις ανωτέρω περιπτώσεις δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου.

5. Δεν υφίσταται υποχρέωση πληρωμής του ηλεκτρονικού παραβόλου για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, ακόμα και αν το όχημα έχει περιληφθεί στο αρχείο των ανασφάλιστων οχημάτων: α) στην περίπτωση που έχουν επιβληθεί οι κυρώσεις και οι ποινές που προβλέπονται στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 12 του π.δ. 237/1998 και β) από τον αγοραστή, σε περίπτωση μεταβίβασης οχήματος μετά την ημερομηνία διασταύρωσης. Τυχόν αχρεώστητη καταβολή δύναται να επιστραφεί.

6. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, μέσω υπηρεσιών (web service) που παρέχονται από τη Δ.ΗΛΕ.Δ., προβαίνουν:

  • Σε έλεγχο, κατά την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εάν το όχημα που πρόκειται να ασφαλιστεί έχει εντοπισθεί ως ανασφάλιστο από την ανωτέρω διαδικασία και αν έχει πληρωθεί το ηλεκτρονικό παράβολο. Ειδικότερα, κατά τη διενέργεια του ελέγχου διαπιστώνεται αν είναι σωστή η σχέση αριθμού κυκλοφορίας και Α.Φ.Μ. ιδιοκτήτη προς αποφυγή λαθών κατά τη σύνταξη των συμβολαίων και αν απαιτείται πληρωμή ηλεκτρονικού παραβόλου για την έκδοση του συμβολαίου, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρέσεις.
  • Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ., μετά την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, σχετικά με τα στοιχεία αυτού, καθώς και σχετικά με τον αριθμό του παραβόλου που χρησιμοποιήθηκε.
  • Σε ενημέρωση της Δ.ΗΛΕ.Δ. σχετικά με τους αριθμούς κυκλοφορίας των οχημάτων που λόγω ευθύνης τους περιελήφθησαν στη λίστα των τυχόν ανασφάλιστων ενώ δεν θα έπρεπε.

7. Οι διασταυρώσεις διενεργείται τουλάχιστον δύο φορές ετησίως. Μετά τη νέα διασταύρωση δημιουργούνται ηλεκτρονικά παράβολα εκ νέου. Τυχόν μη πληρωμένα ηλεκτρονικά παράβολα που έχουν εκδοθεί από την προηγούμενη διασταύρωση παύουν να ισχύουν.

  • ad276

    Και λιγα ειναιΕμεις που τα ασφαλιζουμε δηλαδη τι ειμαστε; οι μ@λ@κες της υποθεσης;

  • μισο για να καταλαβω….αυτο θα ειναι εξτρα προστιμο 250ευρω?? γιατι ως τωρα το ανασφαλιστο ειχε 500 ευρω προστιμοπου αν δεν κανω λαθος δεν μπορουσες να πληρωσεις το μισο……
    αλλιως τι εκαναν εκπτωση στα ανασφαλιστα ????????

    υ.γ παντως αν το ψαξουν σιγα σιγα…..κυκοφορει πολυ ανασφαλιστο εξω…….και ”κλεινουν” τζαμπα σπιτια !!!

  • Mika

    Με βρισκει απολυτα συμφωνο το μετρο αυτο….

  • Anestis Genk

    Ε άντε πόσα χρόνια το ακούμε!
    Να επεκταθεί και στις άλλες παρανομίες και να μην εφαρμόζονται οι νόμοι α λα καρτ.

  • George McR

    Έκανα επανεισαγωγή το ίδιο αυτοκίνητο από το εξωτερικό. Μου έδωσαν πινακίδες (μετά από απίστευτα πράγματα κ 2 βδομάδες – πάλι καλά) και ουδείς ρώτησε αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο. Της καρφωνα απέξω σε πάταγα κ άντε γεια. Καλά κάνουν κ δεν πληρώνουν. Όσο κυνηγάμε το γράμμα του νόμου (παντού) και όχι την ουσία (μα παντού) καλά κάνουν. Κ μετά πρέπει με διαφορά ετών να δαπανάμε μια περιουσία – υποθέτω – σε συστήματα κ εξοπλισμό να βρίσκουμε τους παραβάτες. Αν προμηθευα λογισμικό ή εξοπλισμό θα πάταγα κόσμο στο λαιμό κ με υπερκοστολογηση γιατί απλά μπορώ. Γιατί θα πούμε στο τέλος ε τι να κάνουμε έτσι είναι στην Ευρώπη.. Πρέπει κ εμείς… Έτσι… Α ναι κ επειδή θα έχω diesel euro 6 (που δεν έχω) κ το λέει το “χαρτί” θα πληρώνω πόσο “α” άσχετα τι συντήρηση του έχω κάνει ή και χρήση έστω κ μια μέρα πριν… Καλά μας κάνουν…