Συχνά λόγω της αγάπης που έχουμε για το αυτοκίνητό μας (ή την μοτοσυκλέτα) είμαστε κάτι παραπάνω από τυπικοί στις αλλαγές των λαδιών. Τα αλλάζουν αρκετά συχνότερα και προσωπικά έχω ακούσει πολλούς να λένε πως τα λάδια τους βγαίνουν σαν καινούρια, κάτι πολύ λογικό αν τα αλλάζουν κάθε 5.000 χιλιόμετρα, όταν οι συνήθεις αλλαγές είναι κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Οι λιγότερο ενθουσιώδεις με τα αυτοκίνητα τα αλλάζουν όποτε λέει ο κατασκευαστής ή όποτε τους λέει ο μάστορας. Στο άλλο άκρο έχω συναντήσει και άτομα που όταν ανάψει το λαμπάκι του λαδιού απλά συμπληρώνουν θεωρώντας το νορμάλ.

Είναι νόμος στις περισσότερες χώρες τα λιπαντικά να ανακυκλώνονται και σε βιομηχανικές εφαρμογές και στα πλοία τα λιπαντικά που δεν είναι εύκολο να αλλαχθούν τακτικά, καθαρίζονται με φυγοκεντριστές. Κάτι τέτοιο σκέφτηκα πως θα είναι και το RobinOne που βλέπεις, ένας μικρός φυγοκεντριστής λαδιού. Όμως δεν είναι κάτι τέτοιο, αλλά είναι ένα εξελιγμένο φίλτρο που κατακρατά την υγρασία και τα σωματίδια καθαρίζοντας το λιπαντικό πολύ καλύτερα από κανονικό φίλτρο λαδιού. Σε αντίθεση με το κλασσικό φίλτρο λαδιού όμως δεν είναι μια μόνιμα προσαρμοσμένη στο μοτέρ συσκευή, αλλά είναι φορητή. Οι σχεδιαστές της θεωρούν πως μπορεί να κάνει το λιπαντικό να αντέχει 20 φορές περισσότερο και έτσι να χρειάζεται αλλαγή κάθε 200.000 χιλιόμετρα αντί για κάθε 10.000! Αντί για αλλαγή λοιπόν στα 10.000 χιλιόμετρα με το RobinOne θα κάνεις απλώς καθαρισμό. Η συσκευή λειτουργεί πολύ εύκολα και χωρίς να χρειάζονται εργαλεία όπως μπορείς να δεις και στο video. Και ναι τα 200.000 χιλιόμετρα είναι εξωφρενικά πολλά για διάστημα αλλαγής λαδιών αλλά διαφορετικά δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί η τιμή του που είναι κάπως τσιμπημένη στα 265 ευρώ. Για την ακρίβεια τόσο στοχεύουν να κοστίζει αν θα παραχθεί γιατί προς ώρας είναι ακόμη στο στάδιο του crowdfunding.

Προσωπική μου ένσταση είναι πως 200.000 χιλιόμετρα χρειάζονται 10 με 20 χρόνια για γίνουν και σε αυτό το διάστημα το λάδι κατά πάσα πιθανότατα θα έχει οξειδωθεί τόσο που αν και καθαρό θα είναι άχρηστο. Αν η συσκευή λειτουργούσε σε σειρά με το σύστημα λίπανσης και να καθαρίζει το λιπαντικό σε πραγματικό χρόνο τότε ίσως και να μπορούσε να αποτρέψει την οξείδωση. Αν τελικά βγει στην παραγωγή θα μπορέσουμε να μάθουμε περισσότερα για το πόσο αποτελεσματικό είναι.

  • Mika

    Οι τυποι προς το παρον, προσπαθουν να μαζεψουν λεφτα…
    Ενιδαφερουσα σαν ιδεα,αλλα κι εγω δεν ξερω αν μετα απο τοσους καθαρισμους το λαδι χανει τη λιπαντικη του ικανοτητα…

    • gv

      ακριβως αυτο..
      βρε δε πα να λεν αυτοι εγω τα λαδια θα τα αλλαζω κανονικα..

  • ///M5 Αλεξανδρος

    Παρακαλω αν γνωριζει κανεις μπορεις να μας πει αν στους κινητηρες των πλοιων π.χ ενος container ship αλλαζουν η απλως τα καθαριζουν;

    • Spider

      Δεν είναι ακριβώς ίδιοι κινητήρες, ούτε οι λιπαντικές απαιτήσεις είναι ίδιες. Τα μεγάλα ποντοπόρα πλοία δεν καίνε συμβατικό πετρέλαιο αλλά βαρέα πετρέλαια λεβήτων ή μίγματα πετρελαίων ή και μαζούτ μιάς και δεν ξεπερνούν τις 1000σαλ. Γενικά στα μεγάλα πλοία τα λιπαντικά φιλτράρονται και για λόγους κόστους και για πραγματικούς λόγους. Γενικά οι πλοιοκτήτες δεν αντιμετωπίζουν τα λιπαντικά όπως τα αντιμετωπίζει ένας πιτσιρικάς στο αγαπημένο του αυτοκίνητο…

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Κατ αρχας ενα μεγαλο ευχαριστω για την αμεση απαντηση!
      Γενικα εχω μια εικονα για την διαταξη η πχ τους χρονους λειτουργειας,η με ειχε εντυπωσιασει οτι περναν μπροστα με πιεση αερα,αν δε λεω κατι λαθος,αλλα αυτο,συνεπως καλυτερα να στα πει καποιος που εχει βαθυτερη και ποιο ενδελεχη γνωση,και ξανα ευχαριστω.

    • Mika

      Σωστα το λες, με πιεση αερα παιρνουν…..Αν δεν γεμισουν οι μπουκαλες με αερα, να κανουν τη μιξη με το πετρελαιο, δεν παιρνει μπροστα με τιποτα….

    • Mika

      Οι κινητηρες εσωτερικης καυσης ειναι σχεδιασμενοι στα περισσοτερα πλοια ωστε να καινε μια ποσοτητα λαδιου….Εκει τα λαδια φιλτραρονται συνεχως και παρακολουθουνται, με δειγματα που παιρνονται τακτικα απο το πληρωμα για αναλυση. Προστιθεται ετσι ποσοτητα,αν χρειαστει, μια και το πλοιο πρεπει να ταξιδευει συνεχως. Στο λιμανι, κι αν το επιτρεπει ο χρονος, μπορει να ανοιχτουν καποιοι κυλινδροι και να καθαριστουν/επισκευαστουν/αλλαχτουν μερη της μηχανης…Αλλα η πληρης αλλαγη λαδιων θα γινει στο δεξαμενισμο του πλοιου, εκει που αναλογα τις ωρες λειτουργιας θα γινει πληρης ελεγχος και full service της μηχανης. Στις ηλεκτρομηχανες που δινουν ρευμα στο πλοιο και κινουν γερανους, ανοιγοκλεινουν αμπαρια και μπουκαπορτες, ισχυουν πανω κατω τα ιδια, αλλα εκει επειδη δεν δουλευουν συχνα ολες μαζι, μπορουν οι μηχανικοι να κανουν σερβις σε μια στο πελαγος ενω δουλευουν οι αλλες 2,3 κλπ που εχει το καραβι, αλλαζοντας λαδια,φιλτρα,Ο rings, κλπ…

  • εστω οτι ισχυει οτι λενε….για εναν ιδιωτη δεν συμφερει……αλλα για εναν επαγγελματια με στολο οχηματων..αξιζει και με το παραπανω!!

    • Anestis Genk

      εκτός κι αν το αγοράσουν συνεταιρικά καμιά 20αριά άτομα, αλλά μάλλον θα γίνει της πόπης.

    • αυτο τολμω να πω οτι δεν το σκεφτηκα………δες αμα ειναι μια παρεα…γιατι οχι ???

    • Mika

      Λοιπον μαζευτειτε….Βορειοι και Νοτιοι, θα περασουμε καλα!!!!!Kανονιζουμε και τα ραντεβου μας και θα γινεται ωραια τραμπα!!
      :p :p