Συχνά λόγω της αγάπης που έχουμε για το αυτοκίνητό μας (ή την μοτοσυκλέτα) είμαστε κάτι παραπάνω από τυπικοί στις αλλαγές των λαδιών. Τα αλλάζουν αρκετά συχνότερα και προσωπικά έχω ακούσει πολλούς να λένε πως τα λάδια τους βγαίνουν σαν καινούρια, κάτι πολύ λογικό αν τα αλλάζουν κάθε 5.000 χιλιόμετρα, όταν οι συνήθεις αλλαγές είναι κάθε 10.000 χιλιόμετρα. Οι λιγότερο ενθουσιώδεις με τα αυτοκίνητα τα αλλάζουν όποτε λέει ο κατασκευαστής ή όποτε τους λέει ο μάστορας. Στο άλλο άκρο έχω συναντήσει και άτομα που όταν ανάψει το λαμπάκι του λαδιού απλά συμπληρώνουν θεωρώντας το νορμάλ.

Είναι νόμος στις περισσότερες χώρες τα λιπαντικά να ανακυκλώνονται και σε βιομηχανικές εφαρμογές και στα πλοία τα λιπαντικά που δεν είναι εύκολο να αλλαχθούν τακτικά, καθαρίζονται με φυγοκεντριστές. Κάτι τέτοιο σκέφτηκα πως θα είναι και το RobinOne που βλέπεις, ένας μικρός φυγοκεντριστής λαδιού. Όμως δεν είναι κάτι τέτοιο, αλλά είναι ένα εξελιγμένο φίλτρο που κατακρατά την υγρασία και τα σωματίδια καθαρίζοντας το λιπαντικό πολύ καλύτερα από κανονικό φίλτρο λαδιού. Σε αντίθεση με το κλασσικό φίλτρο λαδιού όμως δεν είναι μια μόνιμα προσαρμοσμένη στο μοτέρ συσκευή, αλλά είναι φορητή. Οι σχεδιαστές της θεωρούν πως μπορεί να κάνει το λιπαντικό να αντέχει 20 φορές περισσότερο και έτσι να χρειάζεται αλλαγή κάθε 200.000 χιλιόμετρα αντί για κάθε 10.000! Αντί για αλλαγή λοιπόν στα 10.000 χιλιόμετρα με το RobinOne θα κάνεις απλώς καθαρισμό. Η συσκευή λειτουργεί πολύ εύκολα και χωρίς να χρειάζονται εργαλεία όπως μπορείς να δεις και στο video. Και ναι τα 200.000 χιλιόμετρα είναι εξωφρενικά πολλά για διάστημα αλλαγής λαδιών αλλά διαφορετικά δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί η τιμή του που είναι κάπως τσιμπημένη στα 265 ευρώ. Για την ακρίβεια τόσο στοχεύουν να κοστίζει αν θα παραχθεί γιατί προς ώρας είναι ακόμη στο στάδιο του crowdfunding.

Προσωπική μου ένσταση είναι πως 200.000 χιλιόμετρα χρειάζονται 10 με 20 χρόνια για γίνουν και σε αυτό το διάστημα το λάδι κατά πάσα πιθανότατα θα έχει οξειδωθεί τόσο που αν και καθαρό θα είναι άχρηστο. Αν η συσκευή λειτουργούσε σε σειρά με το σύστημα λίπανσης και να καθαρίζει το λιπαντικό σε πραγματικό χρόνο τότε ίσως και να μπορούσε να αποτρέψει την οξείδωση. Αν τελικά βγει στην παραγωγή θα μπορέσουμε να μάθουμε περισσότερα για το πόσο αποτελεσματικό είναι.