Τη δεκαετία του ’40, με την λήξη του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, η Tachikawa Aircraft (που μετέπειτα έγινε Tama Cars Co.) ξεκίνησε την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Αφορμή γι’ αυτό ήταν η μεγάλη έλλειψη βενζίνης εκείνη την εποχή. Έτσι το 1947, η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο φορτηγό 2 θέσεων (και με δυνατότητα μεταφοράς φορτίου 500 κιλών) με κινητήρα 4,5 ίππων και νέο σχεδιασμό αμαξώματος. Το εν λόγω όχημα ήταν το “Tama”, παίρνοντας το όνομά του από την ομώνυμη περιοχή στην οποία γινόταν η κατασκευή του.

Η τελική ταχύτητά του ήταν 34 χλμ/ώρα. Στη συνέχεια, η εταιρεία δημιούργησε το πρώτο της επιβατικό αυτοκίνητο. Με δύο πόρτες και καθίσματα για τέσσερις επιβάτες, το όχημα αυτό μπορούσε να αναπτύξει την μέγιστη ταχύτητα των 35 χλμ /ώρα, διανύοντας μια απόσταση 65 χλμ με μια μόνο φόρτιση. Ο πρώην κατασκευαστής αεροσκαφών είχε αναπτύξει πολλές, καινοτόμες ιδέες, αναφορικά με τον σχεδιασμό και την κατασκευή του Tama, όπως για παράδειγμα για τις συστοιχίες των συσσωρευτών του.

Συγκεκριμένα, ο χώρος των μπαταριών μολύβδου 40V/162 Ah βρισκόταν σε “διαμέρισμα” – θάλαμο, στο δάπεδο του ηλεκτροκίνητου Tama. Υπήρχαν δύο τέτοια “διαμερίσματα”, ένα σε κάθε πλευρά. Κάθε θήκη μπαταρίας είχε κυλίνδρους έτσι ώστε οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες να μπορούν να βγαίνουν και να αλλάζονται γρήγορα με αντίστοιχες φορτισμένες. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, το Tama βάρους 1.110 κιλών πήρε την πρώτη θέση στις σχετικές δοκιμές απόδοσης του Υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας, το 1948.

Το Tama με μήκος 3.035 mm, πλάτος 1.230 mm, ύψος 1.630 mm και μεταξόνιο 2 μέτρων. παρήχθη τόσο ως επιβατικό όσο και ως φορτηγό, σε βενζινοκίνητες και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Τον Ιούνιο του 1948, η Tachikawa Aircraft άλλαξε το όνομά της σε Tama Cars Co. Υπό την “σκέπη” της παρήχθησαν τα επιβατικά μοντέλα Tama Junior (1948) και Tama Senior (1949). Το 1952, η εταιρεία μετονομάστηκε σε Prince Motor Co, Ltd, και το 1966 η Prince συγχωνεύθηκε με τη Nissan.

  • SAMURAI-66

    Made in japan technology στα ηλεκτρικα οχηματα απο το 1947!
    Κατι που σημερα στην εποχη μας ειναι τοσο επικαιρη σαν τεχνολογια και αγωνιζονται ολοι να την αναπτυξουν.
    Μπορεις να το πεις και τον παππου του nissan leaf!
    Πολυ μπροστα οι ανθρωποι!

    • panos

      οντως πολυ μπροστα οι ανθρωποι οχι ομως οι γιαπωνεζοι, αφου η ιστορια αναφερει ηλεκρικα οχηματα πολλα χρονια πριν το 1947 κ σε αρκετες περιπτωσεις πανω απο 100 χρονια πριν το 1947, τα οποια δεν ηταν φτιαγμενα απο γιαπωνεζους αλλα απο γαλλους, αγγλους, αμερικανους, ολλανδους κλπ ακομα κ απο γοτθους που κατα τα λεγομενα μας απευθυνονται σε προβατα, αν κ εδω που τα λεμε σε προβατα νομιζουν οτι απευθυνονται αυτοι που εχουν την εντυπωση οτι μπορουν να γραφουν οτι θελουν στην εποχη του ιντερνετ που οι καταλληλες πληροφοριες για να
      ανατρεψουν τα γραφομενα τους απεχουν μονο ενα η μερικα κλικ..
      https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_electric_vehicle
      https://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Flocken
      https://en.wikipedia.org/wiki/Lohner-Porsche
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/13/Lohner_Porsche.jpg/1200px-Lohner_Porsche.jpg