Μια από τις πιο δύσκολες συνθήκες που μπορεί να συναντήσει κάποιος οδηγός, φαίνεται πως θα βρει τον μάστορά της σε λίγο καιρό. Ο “μαύρος πάγος” που εμφανίζεται τις πρωινές ώρες σε σημεία που δεν έχει προλάβει να δει ο ήλιος, είναι από τους πιο ύπουλους και επικίνδυνους αντιπάλους εκεί έξω. Όπως επίσης και το λεπτό στρώμα γλίτσας που σχηματίζεται στα φθινοπωρινά πρωτοβρόχια ή σε μια φαινομενικά αθώα ψιχάλα. Κοινός παρανομαστής: δεν τα αντιλαμβάνεσαι προτού συναντηθείς μαζί τους, συνήθως με όχι ιδιαίτερα ευχάριστα αποτελέσματα.
Τη λύση έρχεται να δώσει η Sumitomo Rubber Industries, η οποία ειδικεύεται στην εξέλιξη αισθητήρων ABS και συστημάτων ελέγχου της πίεσης ελαστικών. Το DWS (Deflation Warning System) που προσφέρει για πάνω από 20 χρόνια, χρησιμοποιεί απλούς αισθητήρες ελέγχου της ταχύτητας περιστροφής του ελαστικού. Όταν αυτό ξεφουσκώνει, μικραίνει η διάμετρος και περιστρέφεται ταχύτερα. Σε συνδυασμό με την ανίχνευση κραδασμών, οι οποίοι αυξάνουν όσο ξεφουσκώνει, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό για την απώλεια πίεσης.
Χρησιμοποιώντας τα ίδια εξαρτήματα, με μια παράλληλη ενημέρωση του λογισμικού ώστε να εξετάζει τις αυξημένες παραμέτρους, το DWS θα μπορεί να αντιληφθεί και την ελάχιστα αυξημένη περιστροφή των ελαστικών που προκαλεί η επαφή με βρεγμένο ή παγωμένο οδόστρωμα. Επιπλέον, τα δεδομένα θα μπορούν να ανέβουν στο GPS ή το online infotainment του αυτοκινήτου και να προειδοποιούν άλλους οδηγούς για τυχόν επικίνδυνες συνθήκες. Όπως γίνεται αντιληπτό, μια τέτοια τεχνολογία θα βοηθήσει στον μέγιστο βαθμό τα αυτόνομα αυτοκίνητα, τα οποία συναντούν τεράστια δυσκολία στη διάγνωση της κατάστασης του οδοστρώματος ειδικά όταν πρόκειται για πάγο και υγρασία που οι κάμερές τους δεν μπορούν καν να εντοπίσουν.