Mετά το περσινό εγκεφαλικό στον τελευταίο γύρο, δύσκολα θα πίστευε κανείς πως υπάρχει πιο ευφάνταστος τρόπος να χάσεις τη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans. Επειδή όμως για την Toyota μιλάμε, ποτέ μη λες ποτέ.

Το TS050 με το νούμερο 7 και τον πολυαγαπημένο Kamui Kobayashi στα πηδάλια, διέλυσε το ρεκόρ γύρου στα δοκιμαστικά καθοδόν προς την pole position. Kατά τη διάρκεια των πρώτων 10 ωρών, ήταν στην κεφαλή του αγώνα με χαρακτηριστική άνεση κι έδειχνε το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την κατάκτηση της καρό σημαίας, για πρώτη φορά στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρίας. Οι παλιές συνήθειες, όμως, δύσκολα κόβονται.

Ο Kobayashi μπήκε για pit stop υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας. Αυτό σημαίνει πως στην έξοδο από το pit lane, θα έπρεπε να περιμένει την έγκριση από τους κριτές για να ξαναβγεί στην πίστα, προκειμένου να μην δημιουργηθεί πρόβλημα με τον συνωστισμό που επικρατούσε πίσω από το safety car. Αφού ολοκλήρωσε τον ανεφοδιασμό, ο Ιάπωνας κατευθύνθηκε στην έξοδο όπου και περίμενε υπομονετικά. Κάποια στιγμή, τον πλησίασε ένας άντρας με πορτοκαλί στολή και του έκανε την χαρακτηριστική κίνηση με τον υψωμένο αντίχειρα. Σε αυτό ακριβώς το σημείο, αποφάσισε να ξεσαλώσει ο Δίας.

Ο Ιάπωνας θεώρησε πως ο άντρας ήταν κριτής που του έδωσε το “ok” για να φύγει. Έλα μου, όμως, που ήταν ένας οδηγός της Ligier ονόματι Vincent Capillaire, ο οποίος ήθελε απλά να δείξει την επιδοκιμασία του στον πρωτοπόρο του αγώνα. Ο Kobayashi ξεκίνησε, μόνο και μόνο για να τον σταματήσουν αμέσως οι κανονικοί κριτές. Το pit wall της Toyota σάστισε, υπήρξε σύγχυση στον ασύρματο, με αποτέλεσμα το TS050 να κάνει άλλες 3 φορές “σταμάτα-ξεκίνα” μέχρι να βρεθεί άκρη.

O Capillaire είναι ο αψηλός στα δεξιά

Το 7ταχυτο σειριακό κιβώτιο και -κυρίως- το υβριδικό σύστημα του TS050 δεν έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τις συνθήκες κίνησης στην πόλη, πράγμα που βίωσε στο πετσί του ο συμπλέκτης. Τα εξηγεί ωραία ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Pascal Vasselon:

Δεν καταλάβαμε τι έγινε. Είδαμε τον Kamui να φεύγει και του φωνάξαμε από τον ασύρματο να σταματήσει. Υπήρξε ένα μπέρδεμα με τους κριτές, που οδήγησε σε αρκετά σταμάτα-ξεκίνα. Ο συμπλέκτης δεν έχει σχεδιαστεί για να ξεκινάει όλο το αυτοκίνητο από στάση, αλλά τον κινητήρα εσωτερικής εσωτερικής καύσης μετά από μια ορισμένη ταχύτητα. Σε pit mode το αυτοκίνητο κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά αυτά τα stop and go ενέπλεξαν τον κινητήρα και τον συμπλέκτη σε μια κατάσταση που τους είναι τελείως ξένη. Αποτέλεσμα ήταν να “καεί” ο συμπλέκτης και να εγκαταλείψουμε τον αγώνα λίγο αργότερα.

Ο φουκαράς ο Capillaire -του οποίου η στολή πράγματι μοιάζει πολύ με των κριτών, ειδικά τη νύχτα- δήλωσε αθώος, αλλά και μετανιωμένος:

Το μόνο που ήθελα να κάνω ήταν να δώσω τα συγχαρητήριά μου στον 1ο της κατάταξης. Το έκανα τελείως αυθόρμητα και δεν είχα ιδέα τί θα προκαλούσα. Δέχτηκα πρόστιμο από τους αγωνοδίκες, πολύ σωστά. Δεν αλλάζει κάτι, όμως, για τους συναθλητές μου που εγκατέλειψαν. Το ‘χω μετανιώσει.

Για την ιστορία, η Ligier JSP 217 των Capillaire/Patterson/McMurry τερμάτισε στην 32η θέση της γενικής και στην 16η θέση της κατάταξης για την LMP2.

  • Akis-F1 FAN

    Άμα δε σε θέλει η τύχη ρε φίλε….απίστευτο.

  • PrunΟ)))

    βγαζεις τον συμπλεκτη και του τον πετας στο κεφαλι , απλο

  • Giannisk

    Δεν μπορώ να το πιστέψω. Πόσο ατυχία όμως?

  • DarkV12Tdi

    xaxax, το είχα δει αυτό Online αλλά δε κατάλαβα γιατί ήταν και τον πέρασα για τπτ μηχανικό -τεχνικό της πίστας να του κάνει νοήματα.

    https://streamable.com/kvdca

    • Mrdesperado32

      Εμενα δε μου φαινεται νοημα για συγχαρητηρια…κουναει το χερι λες και του λεει φυγε

    • DarkV12Tdi

      Όντως. Δεν είναι καθόλου νόημα για μπράβο και συγχαρητήρια όπως λές,εντελώς αντιαθλητική συμπεριφορά. Πάρτον και βάρα τον είναι για τον τύπο :P όλες οι Ομάδες της Τoyota να μαζευτούν σπίτι του, για διαμαρτυρία,η ακόμα καλύτερα, άντε να τον περιλάβει η ιαπωνική Yakuza :P

    • Mrdesperado32

      Οχι και μεχρι εκει ειπαμε…:p

    • DarkV12Tdi

      :P

    • Spider

      Εμένα πάλι μου μοιάζει με τον mr Bean με φόρμα και κράνος. Σαν χαζοχαρούμενος κουνιέται..

  • Mrdesperado32

    Εμενα δε μου φαινονται ολα τυχαια.ειπαμε γκαντεμια αλλα ποσο?.αν θυμαμαι καλα και η πορσε εκανε καταγγελια για προσπεραση υπο καθεστως κιτρινης σημαιας σε ενα τουοτα αλλα η επιτροπη δε το δεχτηκε.

    • vaggscoobys

      ακριβώς..λιγό πριν το συμβάν είχαν φαγωθεί με την προσπεραση αυτη!το έβλεπα κι εγώ.Τι να πεις..Μαλλον δε θα μάθουμε ποτε!

  • SAMURAI-66

    Να κανω μια θεωρια συνωμοσιας μετα απο αυτη την ανακοινωση-αποκαλυψη.
    Μηπως γνωριζε καποιος σχετικα με αυτη την λειτουργια του κιβωτιου ταχυτητων και εγιναν ολα με καποιο σκοπο?
    Μηπως ηθελαν να ανακοψουν την πρωτια και ανοδικη πορεια του γιαπωνεζου και της toyota δημιουργωντας του προβλημα?
    Τραβηγμενο η οχι το σεναριο αυτο σε αγωνα με τοσο σημαντικο διακυβευμα κανεις δεν μπορει να αποκλεισει τιποτα και το γεγονος δειχνει λιγο πονηρο.
    Θα το ψαξουν το διχως αλλο οι γιαπωνεζοι αν και τωρα μετα την απομακρυνση του ταμειου…….

    • enigma

      Το βρήκες. Είχαν από πριν αποφασίσει η ομάδα να έχει αυτές τις στολές ώστε να μπερδέψουν τον kobayashi.

      Για τα άλλα δύο αγωνιστικά αντίστοιχα είχε υπάρξει πρόβλεψη αλλά δεν χρειάστηκε να επέμβουν.

    • Moby Dick

      ανήκεστος βλάβη το παλικάρι…

    • Ψυχίατρος

      Τώρα που το ξανασκέφτομαι ίσως έχεις δίκιο. Θες αύριο να περάσεις από το γραφείο να τα πούμε;

  • manowar

    μην παιδευεις το μυαλο σου..η τουοτα ειναι τουοτα και κτλ..η τουοτα οτι και να ειναι εχασε απο καλυτερους..οταν πδας καθε μερα και σου κατσει μια ξεπετα λειτουργεις κατευθειαν και σωστα αν πδας μια φορα τα 10χρονια αν σου κατσει μια μπορει να μην σου σηκωθει απο το αγχος..νομος

  • Mika

    Ουτε ο συγχωρεμενος επιτιμος να το ειχε καταστρωσει τοσο καλα!

    • Spider

      Άμα δεν σαραντήσω γατάκια, leman δεν κερδίζετε….

  • Anestis Genk

    Τρολ από τα λίγα

  • τι αλλο θα κανουν οι λουκανικαδες για την 20 η νικη να δουμε !!!!