Η Nissan αποκάλυψε κάτι ακόμη για τη νέα γενιά του Leaf που θα παρουσιαστεί επίσημα στις 6 του Σεπτέμβρη. Το ηλεκτρικό μοντέλο θα γίνει το πρώτο αυτοκίνητό της που θα εξοπλίζεται με το προηγμένο σύστημα παρκαρίσματος ProPilot Park.


Το σύστημα χρησιμοποιεί κάμερες και ραντάρ σόναρ, ώστε να εντοπίσει και να καθοδηγήσει το νέο Leaf σε μια κενή θέση παρκαρίσματος (παράλληλα, υπό γωνία, ή κάθετη), ελέγχοντας αυτόνομα την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και το σύστημα διεύθυνσης. Μόλις εντοπίσει μια θέση στάθμευσης που χωρά το Leaf, τότε παρκάρει το αυτοκίνητο μόνο του.

Το σύστημα είναι μέρος της ημι-αυτόνομης τεχνολογίας ProPilot που θα εξοπλιστεί το νέο Leaf το οποίο θα έχει αυτονομία που θα φτάνει έως και τα 550 χλμ, κάτι που είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης μπαταρίας, χωρητικότητας 60 kWh. Θα μοιράζεται την πλατφόρμα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης με το νέο Renault Zoe, το οποίο θα μεγαλώσει σε διαστάσεις, με σκοπό να ικανοποιήσει περισσότερες ανάγκες, και να πουλήσεις περισσότερες από τις 270.000 μονάδες του σημερινού μοντέλου, που βρίσκεται στην αγορά από το 2010. Το Leaf θα αντλεί αισθητικές λεπτομέρειες από το IDS concept.

Η τρέχουσα έκδοση του ProPilot λειτουργεί σε ταχύτητες έως και 130 χλμ/ώρα, με την δεύτερη γενιά του να έρχεται στην αγορά το 2018 και να είναι σε θέση να “αντιμετωπίζει κινδύνους και να αλλάζει λωρίδες”. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το σύστημα αυτό, θα αποκτήσει και την δυνατότητα να διαχειρίζεται διασταυρώσεις χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να κινείται αυτόνομα σε όλες σχεδόν τις συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων και της πολύπλοκης οδήγησης εντός πόλης. Πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, τα οποία θα μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς καν να υπάρχει οδηγός μέσα τους, αναμένονται στην αγορά σε τουλάχιστον μια δεκαετία από σήμερα. Τόνισε, πως παρότι η τεχνολογία θα υπάρχει νωρίτερα, ένα πλήθος ρυθμιστικών, νομικών και ζητημάτων ασφαλείας θεμάτων, θα πρέπει πρώτα να επιλυθούν.