Carlos Ghosn outlines launch timetable for Autonomous Drive tech

Οι μεγάλες δηλώσεις και τα “βαριά” λόγια, έχουν νόημα όταν είσαι απολύτως σίγουρος για αυτό που μιλάς. Όταν είσαι 100% σίγουρος, πως αυτό που υπόσχεσαι, θα πραγματοποιηθεί. Δεν είναι ωραίο θέαμα, όταν CEO μεγάλης εταιρίας, υπόσχεται “αυτόνομα αυτοκίνητα στους δρόμους μέχρι το 2018”, για να έρθει έναν μήνα αργότερα, να μας κάνει μαθήματα σημειολογίας και να προσπαθεί να δικαιολογήσει τι, πώς, πού και γιατί.

Αναφέρομαι φυσικά στον CEO της Nissan, Carlos Ghosn. Τον Αύγουστο του περασμένου έτους, ο Ghosn είχε πει τα εξής:

[…] Τώρα, δεσμεύομαι να είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε μία καινοτόμα τεχνολογία, την αυτόνομη οδήγηση, μέχρι το 2020 και είμαστε εντός στόχου για να το πραγματοποιήσουμε.

10 μήνες αργότερα, στις αρχές του Ιουνίου 2014, αναθεώρησε προς το καλύτερο την προθεσμία που είχε θέσει, λέγοντας πως μέχρι το 2018, θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις αυτόνομων οχημάτων σε μερικές χώρες. Συνέχισε δε, πετώντας το μπαλάκι στους νομοθέτες:

Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία, αλλά η νομοθεσία και ολόκληρη η συζήτηση περί υπευθυνότητας που πηγαίνει μαζί με τα αυτόνομα αυτοκίνητα.

Έχει δίκιο σ’ αυτό. Όμως, θα παρατήρησες, πως και στις δύο περιπτώσεις –και το 2013 και το 2014-, ο Ghosn μίλησε για αυτόνομα αυτοκίνητα. Όχι για ημι-αυτόνομα ή για τεχνολογίες αυτοματοποίησης της οδήγησης. Και έρχεται πριν μερικές ημέρες, να μας παρουσιάσει αυτόματο παρκάρισμα και μία τεχνολογία που “αντιμετωπίζει κινδύνους και μπορεί να αλλάζει λωρίδες” χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Καλές τεχνολογίες, δεν αντιλέγω. Αλλά όχι το αυτόνομο όχημα που μας είχε υποσχεθεί!

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα, δεν είναι ακόμα εμπορική πραγματικότητα.

Δήλωσε την Πέμπτη ο Ghosn. Και συνέχισε:

Θέλω να κάνω ξεκάθαρο, πως υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που προωθεί η Nissan και τα αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους.

Όταν προσπαθείς να καθιερωθείς σαν πρωτοπόρος σε έναν τομέα και λίγο μετά την παρουσίαση της δουλειάς που έχεις κάνει, αρχίζεις να παίζεις με τις λέξεις, τότε κάτι δεν πάει καλά. Όταν ο κόσμος λέει αυτόνομη οδήγηση, εννοεί αυτόνομη οδήγηση. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, αν ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος, το 50-60-70 ή 90% της ώρας που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, δεν είναι αυτόνομη οδήγηση. Είναι “automated” και όχι “autonomous”. Και ακόμα και αν είναι όπως τα λέει ο Ghosn. Γιατί δεν έκανε την διάκριση από πέρυσι για να μειώσει τις προσδοκίες του κοινού; Καλές οι επικεφαλίδες, αλλά όταν έρχεται η ώρα να δείξεις το έργο σου, φρόντισε να είναι αυτό που υποσχέθηκες. Εκ των υστέρων μαθήματα στη σημειολογία και ερμηνεία λέξεων, μόνο κακό κάνουν στο προφίλ της εταιρίας και του προσώπου…