Έπρεπε να περάσουν 9 ολόκληρα χρόνια (μια αιωνιότητα για τα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας) για να παρουσιάσει η Ford το ολοκαίνουριο μοντέλο της στην άκρως ανταγωνιστική supermini κατηγορία. Και ενώ θα πεις ότι άργησε να έρθει η 7η γενιά, οι πωλήσεις του προηγούμενου μοντέλου δείχνουν ότι ήταν δυνατές καθόλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, καθώς από το καλοκαίρι του 2008, μέχρι και πριν λίγους μήνες είχε καταφέρει να πουλήσει 4,5 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως, εκ των οποίων τα σχεδόν 3,5 εκατ. στην Ευρώπη.

Χαρακτηριστικό είναι ότι τον περασμένο Μάρτιο (μόλις πριν τέσσερις μήνες ) το Fiesta 6ης γενιάς κατάφερε να περάσει στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή αγορά, ρίχνοντας στην δεύτερη θέση το VW Golf μετά από πολύ καιρό. Σύμφωνοι, αυτό οφείλεται στην πολύ επιθετική εμπορική πολιτική της Ford, αλλά και στην κατάσταση που επικρατεί με τους diesel κινητήρες που έχει επηρεάσει κάπως τις πωλήσεις του Golf, αλλά αυτά δεν μειώνουν καθόλου το παραπάνω επίτευγμα του Fiesta, και την εξαιρετική του εμπορική καριέρα, πόσο μάλλον αν σκεφτείς ότι βρισκόταν στην δύση της κυκλοφορίας του, με την νέα γενιά να έχει παρουσιαστεί από τον περασμένο Νοέμβριο.

Η Ford το 2016 πούλησε στην Ευρώπη κάτι παραπάνω από 1 εκατ. αυτοκίνητα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση (στην Αμερική ήταν πρώτη), πίσω από Volkswagen και Renault, με το Fiesta να κατέχει το 28,5% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας. Το b-segment είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, καθώς αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη, με 4,7 εκατ. πωλήσεις ετησίως, κάτι που αντιστοιχεί στο 33% της συνολικής αγοράς, με πρόβλεψη να φτάσει το 34% μέχρι το κλείσιμο της δεκαετίας, με την Μπλε Οβάλ να είναι τρίτη σε μερίδιο αγοράς. Από την άλλη, στην Ελλάδα το b-segment έχει την τιμητική του, καθώς με 40% μερίδιο αγοράς απολαμβάνει την κυρίαρχη προτίμηση του αγοραστικού κοινού, πουλώντας περίπου 15.000 οχήματα το πρώτο 5μηνο, με την Ford να είναι 6η σε μερίδιο.

Έτσι όπως έχει γίνει πολυδιάστατη η αγορά των αυτοκινήτων, και το b-segment έχει πλέον εξελιχθεί, με τις επιλογές που έχεις για ένα μοντέλο να έχουν αυξηθεί κατά 33% από το 2000. Σε αυτό εκτός από τα παραδοσιακά supermini μοντέλα, πλέον υπάρχουν τα b-MPV (Ford B-Max), τα B-SUV/crossover (Ford Fiesta Active), που κερδίζουν τάχιστα έδαφος, ενώ τέλος τα οικονομικά Β-μοντέλα (Ford Ka+) και τα premium Β-μοντέλα (Ford Fiesta Vignale) συμπληρώνουν τα δύο άκρα της κατηγορίας. Αυτά των τελευταίων δύο υποκατηγοριών καταλαμβάνουν το 20% και 8% της κατηγορίας αντίστοιχα, με το υπόλοιπο 72% να είναι τα ευρείας κυκλοφορίας.

Έτσι, πλέον η Ford προσφέρει δύο προτάσεις στην ίδια κατηγορία, με το Ka+ να πιάνει τα χαμηλά οικονομικά στρώματα, και το Fiesta να τοποθετείται πιο πάνω, καθώς η τιμή του ξεκινάει από τα €12.990 και φτάνει μέχρι τα €19.608 στην πολυτελή έκδοση Vignale, διευρύνοντας έτσι στο μέγιστο το εύρος των αγοραστών. Με αφορμή το λανσάρισμα του μοντέλου στο τέλος του τρέχοντος μήνα, η ελληνική εταιρία παρουσίασε το μοντέλο μέσα στην εβδομάδα, όπου ακολούθησε μια πολύ σύντομη δοκιμαστική οδήγηση απόστασης περίπου 30 χλμ. Αυτή ήταν μεν ικανή να δείξει ότι έχουν μείνει αναλλοίωτα σχεδόν όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που μας έκαναν να λατρέψουμε την οδήγηση του προηγούμενου μοντέλου, αλλά σίγουρα θα χρειαστεί να το δοκιμάσουμε εκτενώς για αναλυτική περιγραφή.

Το αυτοκίνητο

Κανείς δε νομίζω ότι μπορούσε να πει ότι ο σχεδιασμός του προηγούμενου Fiesta είχε ξεπεραστεί, παρά τα πολλά χρόνια στην κυκλοφορία. Είχε διαχρονικά και ελκυστικά στοιχεία που το κατέστησαν αρεστό από όλους, τόσο τους θερμόαιμους νέους, όσο και τους μεγαλύτερους σε ηλικία πελάτες, ενώ είχε ισόποση απήχηση και στα δύο φύλα.

Έχοντας σαν βάση αυτό, είναι εκ πραγμάτων ανούσιο να παρουσιάσεις ένα ρηξικέλευθο σχέδιο. Έτσι, το εξωτερικό του νέου Fiesta βασίζεται στο τολμηρό στυλ του απερχόμενου Fiesta, αλλά πλέον διαθέτει πιο φινετσάτη σχεδίαση και πιο κομψή και αρμονική εμφάνιση. Με το εξωτερικό του Fiesta να είναι οπτικά απλούστερο, επιτρέπει στην εταιρία να δημιουργήσει ισχυρότερες προσωπικότητες στην εκτεταμένη γκάμα, η κάθε μία με δική της πρόσοψη, μάσκα και λεπτομέρειες που θα προσελκύσουν ένα πιο πολυδιάστατο κοινό.

Διαθέτει απλούστερες, πιο ευθείες γραμμές και απέριττες επιφάνειες, που του χαρίζουν πιο σοβαρή στάση. Το καπό υιοθετεί πιο ήπια σχεδίαση χωρίς κεντρικό φούσκωμα με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται η νέα, φαρδύτερη μάσκα, διατηρώντας αναλλοίωτη την εταιρική ταυτότητα, που επικρατεί τα τελευταία χρόνια. Οι κομψοί αμυγδαλωτοί προβολείς δίνουν την αίσθηση ότι αγκαλιάζουν το αμάξωμα, ένα στοιχείο άμεσα αναγνωρίσιμο ημέρα και νύχτα, μέσω και των LED φώτων ημέρας.

Το προφίλ είναι πιο διακριτικό και λιγότερο σφηνοειδές. Σε συνδυασμό με ένα αμάξωμα μεγαλύτερο σε μήκος κατά 71 χλστ. και σε πλάτος κατά 12 χλστ. προσδίδει μία πιο premium εμφάνιση. Έτσι, οι διαστάσεις του νέου Fiesta ανέρχονται σε 4.040 x 1.735 x 1.476 χλστ (ΜxΠxY), με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.493 χλστ., όντας 4 χλστ. πιο μεγάλο από το παρελθόν. Σε πείσμα των ημερών, η έβδομη γενιά του Fiesta εξακολουθεί να προσφέρεται σε 3-θυρο και 5-θυρο αμάξωμα, και στα μάτια μου μόνο θετικό είναι αυτό.

Συνεχίζοντας τον σχεδιασμό, η μεσαία γραμμή που διατρέχει το αμάξωμα, ξεκινάει από τον εμπρός προφυλακτήρα και παίρνοντας την ανιούσα, καταλήγει στα πίσω φωτιστικά σώματα.Έτσι το προφίλ του αμαξώματος είναι ιδιαίτερα ανάγλυφο για την κατηγορία του Fiesta, δημιουργώντας εντυπωσιακές αντανακλάσεις κάτω από τα φώτα της πόλης. Η γραμμή των παραθύρων είναι επίσης πιο μακριά, στο πλαίσιο μιας ρέουσας και χωρίς ασυνέχειες σχεδίασης. Ακόμα και οι εξωτερικοί καθρέπτες έχουν ένα ίσιο κόψιμο μεταξύ επάνω και κάτω τμήματος που δεν διακόπτεται πλέον από το φλας.

Οι ζάντες ξεκινούν από 15 ίντσες και φτάνουν μέχρι τις 18, και περιλαμβάνουν ασύμμετρα σχήματα που δημιουργούν μία αίσθηση κίνησης ακόμα και όταν το όχημα είναι ακίνητο. Τέλος, το πίσω μέρος διαθέτει πλέον νέα -μεγάλα- οριζόντια φώτα, που αναδεικνύουν το πλάτος του Fiesta, τα οποία διαθέτουν φωτισμό σχήματος C.

Το νέο Ford Fiesta βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, με την παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Κολωνία της Γερμανίας, η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου ένα μήνα. Σε αυτό έχουν επενδυθεί €293 εκατ. για τη νέα γραμμή παραγωγής του Fiesta, με την εταιρία να αναφέρει ότι από αυτήν θα βγαίνει ένα νέο Fiesta κάθε 68 δευτερόλεπτα.

Συστήματα ασφαλείας

Από πλευράς ασφάλειας, το νέο Fiesta δεν έχει περάσει ακόμα τις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP, αλλά οι ιθύνοντες της εταιρίας δηλώνουν με περίσσια αυτοπεποίθηση ότι θα λάβει την ανώτατη διάκριση, πέντε αστέρων. Αυτό πηγάζει από τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του Fiesta, σε συνδυασμό με μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού. Το Fiesta είναι το πρώτο Ford στην Ευρώπη που ωφελείται από εικονικές δοκιμές πρόσκρουσης σε υπολογιστή ενός ολοκληρωμένου οχήματος. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών ασφαλείας, από τους αερόσακους μέχρι τις ενισχύσεις της δομής του αμαξώματος.

Το αμάξωμα του Fiesta αποτελείται από 36% περισσότερο ατσάλι βορίου για μεγαλύτερη αντοχή σε κομβικές περιοχές, όπως το πάνω τμήμα των νέων κολόνων Β. Η νέα σχεδίαση διατομής Τ μεταφέρει πιο αποτελεσματικά την ενέργεια από μία πλευρική σύγκρουση στην οροφή. Ανασχεδιασμένες δοκοί στις πόρτες προστατεύουν επιπλέον τους επιβάτες από τη διείσδυση σε μία πλευρική σύγκρουση, ενώ οι πόρτες περιλαμβάνουν τώρα και αισθητήρες πίεσης που επιτρέπουν την ενεργοποίηση των συστημάτων συγκράτησης αρκετά χιλιοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα. Οι πλευρικοί αερόσακοι είναι σχεδιασμένοι για να απομακρύνουν το βραχίονα του επιβάτη από τη ζώνη σύγκρουσης.

Καινοτόμα συστήματα συγκράτησης περιλαμβάνουν ένα μηχανικό σύστημα που εμποδίζει την ολίσθηση της ζώνης σε ένα ατύχημα και καταργεί την ανάγκη για αερόσακο γονάτων οδηγού. Τα πίσω καθίσματα εφοδιάζονται επίσης με περιοριστές φορτίου και προ-εντατήρες, κάτι που προσφερόταν προηγουμένως μόνο για τα εμπρός καθίσματα.

Τέλος, έχει δοθεί πολύ μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου, καθώς υπάρχουν ποδιές σε όλο το κάτω τμήμα του αμαξώματος, ακόμα και στον ημιάκαμπτο άξονα, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd να κυμαίνεται από 0,297 μέχρι 0,344 ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού και το κινητήριο σύνολο.

Εσωτερικό

Περνώντας στη καμπίνα συναντάς την μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν, καθώς η κεντρική κονσόλα του νέου Fiesta δεν θυμίζει σε τίποτα αυτή που υπήρχε μέχρι σήμερα, με τον συνολικό σχεδιασμό να αποτυπώνει τη νέα παγκόσμια φιλοσοφία σχεδίασης εσωτερικού της Ford.

Η οδηγοκεντρική σχεδίαση του εσωτερικού είναι επηρεασμένη από την τάση της εποχής, και τη σχέση μας με τα smartphones και tablets. Κυριαρχούν πλατιές γραμμές, οι οποίες προσφέρουν ένα ήρεμο και ξεκούραστο εσωτερικό, που υποστηρίζεται από την αψεγάδιαστη εργονομία. Ο αριθμός διακοπτών στην κεντρική κονσόλα έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό. με πολλά από τα χειριστήρια να έχουν τοποθετηθεί στην στάνταρ οθόνη αφής, η οποία έχει διαγώνιο 6,5 ή 8 ίντσες. Τόσο η οθόνη του πίνακα οργάνων, όσο και η κεντρική οθόνη είναι τοποθετημένες για να προσφέρουν τις απαραίτητες πληροφορίες, χωρίς να αποσπάτε η προσοχή από τον δρόμο.

Η κεντρική οθόνη, που θυμίζει tablet, υιοθετεί λειτουργίες αφής (pinch & swipe), ενώ προσφέρει κορυφαία ανάλυση και εξαιρετική φωτεινότητα, κάτι που την κάνει ευανάγνωστη υπό οποιεσδήποτε συνθήκες..

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας διαθέτει το SYNC 3 λογισμικί, και προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones, όντας συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Επίσης, το SYNC 3 προσφέρει SYNC AppLink, που επιτρέπει τη φωνητική ενεργοποίηση μιας σειράς εφαρμογών smartphone όπως Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather, και Los 40 Principales.

Το νέο Fiesta είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που εγκαινιάζει την συνεργασία με την Harman Kardon, και την τοποθέτηση του συστήματος B&O PLAY. Αυτό προσφέρει μια υπέρτατη εμπειρία ήχου με μελετημένη τοποθέτηση ηχείων και ρύθμιση για κάθε όχημα της γκάμας Ford. Διαθέτει δέκα ηχεία με ένα subwoofer τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών και ένα κεντρικό ηχείο στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ενσωματώνοντας το αλουμινένιο λογότυπο B&O PLAY και ένα μοναδικό σχέδιο ακτινικού προστατευτικού πλέγματος.

Η συνολική ισχύς του ενισχυτή είναι 675 watts, ενώ μέσω ψηφιακής επεξεργασίας σήματος (Digital Signal Processing Amplifier) ελέγχει την ισοστάθμιση, μίξη και Surround Sound για ακόμα πιο πλούσιο και ισχυρό ήχο, ανεξαρτήτως θέσης μέσα στο όχημα.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κεντρική κονσόλα είναι μαλακά και εξαιρετικά ποιοτικά, με την μοναδική παρατήρηση να έρχεται από την σκληρή υφή αυτών στα πάνελ των θυρών. Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί με σκοπό να προσφέρει ένα χαλαρωτικό και αθόρυβο περιβάλλον, το οποίο μπορείς να διαμορφώσεις σύμφωνα με τις προσωπικές σου προτιμήσεις, μέσω μίας νέας γκάμας επιλογών εξατομίκευσης. Αυτές περιλαμβάνουν διακοσμητικά στοιχεία για την κεντρική κονσόλα και το ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού, τις χειρολαβές θυρών και τα καλύμματα καθρεπτών σε Race Red, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue ή Chrome Copper.

Από θέμα χώρων, το νέο Fiesta είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα κατά 16 χλστ., χάρη στη χρήση νέων καθισμάτων με πιο λεπτές πλάτες. Αυτά είναι πιο μαλακά και προσφέρουν μεγαλύτερη πλευρική στήριξη, με το υποβραχιόνιο των εμπρός καθισμάτων να είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να ωφελούνται κατά 19% περισσότεροι σωματότυποι (κυρίως οι ψηλότεροι και οι πιο κοντοί οδηγοί του Fiesta).

Η πίσω πόρτα του Fiesta είναι φαρδύτερη για ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ο οποίος πλέον έχει χωρητικότητα 292 λίτρα, και φτάνει τα 1.093 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Βελτιωμένες είναι και οι θέσεις για μικροαντικείμενα, με το ντουλαπάκι να είναι μεγαλύτερο κατά 20%, ενώ υπάρχει ένας αποθηκευτικός χώρος 1 λίτρου στην κεντρική κονσόλα. Στις πίσω πόρτες μπορούν να αποθηκευτούν μπουκάλια νερού 0,6L, ιδανικό πρέπει για οικογενειακές εκδρομές.

Πρακτικότατη λύση είναι η τοποθέτηση του door edge protector, που είχαμε δει πρώτα στο Focus, το οποίο είναι ένα προστατευτικό κρυμμένο στην πόρτα που μετακινείται σε κλάσμα του δευτερολέπτου καθώς αυτή ανοίγει, προστατεύοντας τη βαφή και το αμάξωμα από ζημιές και βοηθώντας τους οδηγούς όταν παρκάρουν σε στενούς χώρους. Το νέο σχέδιο της οροφής απομακρύνει καλύτερα το νερό της βροχής από τα άκρα της, μειώνοντας το κίνδυνο να βραχείτε μπαίνοντας ή βγαίνοντας από το αυτοκίνητο.

Κινητήρες

Ξεκινάμε με τον πολυβραβευμένο EcoBoost βενζινοκινητήρα 1-λίτρου, που προσφέρεται σε εκδόσεις 100 , 125 και 140 ίππων, με 170 Nm ροπής στις δύο πρώτες εκδόσεις, και 180 για την δυνατότερη. Ακόμα, με τη συμβολή ενός νέου, εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου μειωμένων τριβών πετυχαίνει εκπομπές CO2 97 γρ./χλμ, και κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. Προαιρετικά, διατίθεται ένα εξάρι αυτόματο κιβώτιο για την έκδοση 100 ίππων με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddles).

Μάλιστα ο τρικύλινδρος 1.000αρης κινητήρας από τις αρχές του 2018 θα προσφέρεται με σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου για μειωμένες εκπομπές και χαμηλότερη κατανάλωση έως 6%. Ο χιλιάρης EcoBoost της Ford θα είναι ο πρώτος τρικύλιδρος στο κόσμο με λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρου. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον κύλινδρο σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Στην βάση υπάρχει ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.1-λίτρων, που μοιράζεται την αρχιτεκτονική του παραπάνω τρικύλινδρου, όντας ελάχιστα υπερκυβισμένος. Αποδίδει 85 άλογα στις 6.300 σ.α.λ. και 110 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με νέο, πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, και αντικαθιστά τον απερχόμενο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.25-λίτρων, με τις εκπομπές COνα φτάνουν τα 101 γρ/χλμ και η κατανάλωση τα 4,4 λίτρα/100 χλμ.

Από πλευράς πετρελαίου, ο κινητήρας 1.5-λίτρων TDCi αποδίδει 85 και 120 άλογα στις 3.750 και 3.600 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ η ροπή ανέρχεται στα 215 και 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Είναι ο πρώτος diesel υψηλής ισχύος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Fiesta, και συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ανεξαρτήτου απόδοσης, με τις εκπομπές CO2 να είναι από 82 γρ/χλμ. για την ασθενέστερη απόδοση, και από 89 γρ/χλμ για την δυνατότερη.

Η οικονομία καυσίμου βελτιώνεται με το σύστημα start/stop, που προσφέρεται για όλους τους κινητήρες, και το active grille shutter για τους 1-λίτρου EcoBoost και τον πετρλαιοκινητήρα 85 ίππων. Ακόμα, υπάρχει η ρύθμιση eco για τα μηχανικά κιβώτια, που προσαρμόζει τη χαρτογράφηση κινητήρα και απόκρισης γκαζιού για να μπορείς να εξοικονομήσεις περισσότερο καύσιμο όταν το επιθυμείς. Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε έκδοσης μπορείς να δεις εδώ.

Τιμές-Εξοπλισμός

Το νέο Fiesta διατίθεται μια εκτεταμένη γκάμα εκδόσεων, η οποία ξεκινάει με την Trend, ακολουθεί η Business, μετά η Titanium, η ST-Line, και η Vignale, με την τελευταία να είναι διαθέσιμη από τον Οκτώβριο, ενώ μέσα στο 2018 θα έρθει στην Ελλάδα η Active έκδοση, με ελαφριά crossover χαρακτηριστικά, όπως και το νέο ST.

Κάθε μία από τις εκδόσεις Ford Fiesta υιοθετεί τη δική της σχεδιαστική ταυτότητα που βασίζεται στον ‘καμβά’ που της προσφέρει η απλή βασική σχεδίαση και μπορεί να εξατομικευτεί περισσότερο με χρωματικά αντίθετα στοιχεία όπως η οροφή και τα καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών.

Οι τιμές για το νέο supermini της Μπλε Οβαλ ξεκινούν από τα €12.990 για την έκδοση Trend με 85 άλογα, και φτάνει μέχρι τα €19.608 για την πολυτελής έκδοση Vignale, με τον 1.500άρη πετρελαίου απόδοσης 120 ίππων. Διαθέτει χρηματοδοτικό πρόγραμμα με επιτόκιο 5,53%, προκαταβολή 40% και χρόνο αποπληρωμής έως 48 μήνες και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.

Έκδοση Αμάξωμα Κινητήρας Κιβώτιο Ταχυτήτων C02 Τιμή
Trend 1.1L βενζίνη, 85 άλογα 5-τάχυτο μηχανικό 101 € 12.990
Trend 1.5L πετρέλαιο, 85 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 87 € 14.669
Business 1.1L βενζίνη, 85 άλογα 5-τάχυτο μηχανικό 101 € 13.678
Business 1.5L πετρέλαιο, 85 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 82 € 15.428
Business 1.0L βενζίνη EcoBoost, 100 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 97 € 14.289
Business 1.0L βενζίνη EcoBoost, 100 άλογα 6-τάχυτο αυτόματο 118 € 15.860
ST-line 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 98 € 16.691
ST-line 1.0L βενζίνη EcoBoost, 140 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 102 € 17.350
ST-line 1.5L πετρέλαιο, 85 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 87 € 16.519
ST-line 1.5L πετρέλαιο, 120 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 89 € 16.880
Trend 1.1L βενζίνη, 85 άλογα 5-τάχυτο μηχανικό 101 € 13.536
Trend 1.5L πετρέλαιο, 85 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 89 € 15.184
Business 1.1L βενζίνη, 85 άλογα 5-τάχυτο μηχανικό 101 € 14.194
Business 1.5L πετρέλαιο, 85 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 84 € 15.943
Business 1.0L βενζίνη EcoBoost, 100 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 97 € 14.804
Business 1.0L βενζίνη EcoBoost, 100 άλογα 6-τάχυτο αυτόματο 118 € 16.376
ST-line 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 98 € 17.206
ST-line 1.0L βενζίνη EcoBoost, 140 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 102 € 17.866
ST-line 1.5L πετρέλαιο, 85 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 89 € 17.034
ST-line 1.5L πετρέλαιο, 120 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 89 € 17.395
Titanium 1.0L βενζίνη EcoBoost, 100 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 97 € 15.740
Titanium 1.0L βενζίνη EcoBoost, 100 άλογα 6-τάχυτο αυτόματο 118 € 17.312
Titanium 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 98 € 16.794
Titanium 1.5L πετρέλαιο, 120 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 89 € 17.169
Vignale 1.0L βενζίνη EcoBoost, 100 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 97 € 17.396
Vignale 1.0L βενζίνη EcoBoost, 100 άλογα 6-τάχυτο αυτόματο 118 € 19.564
Vignale 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 98 € 19.223
Vignale 1.0L βενζίνη EcoBoost, 140 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 102 € 19.935
Vignale 1.5L πετρέλαιο, 120 άλογα 6-τάχυτο μηχανικό 89 € 19.608

Το νέο Fiesta σύμφωνα με την Ford αποτελεί το πιο προηγμένο τεχνολογικά μικρό αυτοκίνητο παγκοσμίως έχοντας μία γκάμα τεχνολογιών που αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης, πρακτικότητας και ασφάλειας. Προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού βασίζονται σε δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, που σε συνεργασία μπορούν να παρακολουθούν τα πάντα περιμετρικά του οχήματος, αλλά και να σκανάρουν το δρόμο μπροστά σε απόσταση 130 μέτρων. Έτσι το νέο Fiesta θα γίνει το πρώτο μοντέλο της Ford που θα διαθέτει την αναβαθμισμένη έκδοση του Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection που μπορεί να ανιχνεύει άτομα που βρίσκονται μέσα ή κοντά στο δρόμο ή μπορεί να περνούν από την πορεία του οχήματος, εκμεταλλευόμενο τους προβολείς του Fiesta στο σκοτάδι.

Επίσης, για πρώτη φορά με το Fiesta προσφέρεται το Active Park Assist με Perpendicular Parking της Ford, που βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν hands free κάθετα ή παράλληλα. Περαιτέρω βελτιωμένη για το Fiesta, η τεχνολογία αυτή για πρώτη φορά ενεργοποιεί μία λειτουργία πέδησης, εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις οδηγίες και προειδοποιήσεις του συστήματος, ενώ εκτελεί ελιγμούς εμπρός/πίσω, και είναι πιθανή η σύγκρουση με παρκαρισμένο όχημα ή εμπόδιο στο εμπρός ή το πίσω τμήμα. Άλλα συστήματα που διατίθενται για πρώτη φορά με το Fiesta και προσφέρουν βελτιωμένες λειτουργίες είναι το Traffic Sign Recognition, το Auto High Beam και το Cross Traffic Alert.

  • Spyros

    Βάλτε βρε κακομοίρηδες το αυτόματο και στο πετρέλαιο….όλοι οι ανταγωνιστές το έχουν σαν επιλογή στο 2017 είμαστε…

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο βέβαια μοιαζει με εξέλιξη του προηγούμενου αλλά ακόμα πιο κομψό… Και φυσικά πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, κι εγώ θα το έπαιρνα σίγουρα!

  • a_f_a

    πολύ καλές τιμές για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. ωστόσο, φορντ, νισσαν, οπελ, σεατ, χιουνταϊ ειναι μάρκες που για ένα δικό μου (λάθος) λόγο, δε θα έμπαινα καν στις αντιπροσωπείες τους. κράξτε ελέυθερα. μια χαρά αυτοκίνητα αλλά δε ξέρω τι παθάινω.
    το συγεκριμένο όμως ισως να ειναι το πρωτο φορντ που να μου το χαρίζανε, να μη το πουλούσα και ίσως να πήγαινα να το δώ και ίσως να το αγόραζα. ειναι πολύ πιο όμορφο απο το προηγούμενο (φρικτο, σόρρυ..) και οι τιμές/εξοπλισμός αρκετά ανταγωνιστικές.
    μόλις έκλεισα ενα Σουιφτ αυτόματο 1.0 glx 6speed αυτόματο στα 17.700 τελική τιμή (παραλαμβάνω την ερχόμενη βδομάδα). συγκριτικά, το φιεστα ειναι κελεπούρι για τη ποιότητα και τη τιμή του και δείχνει πόσο η Σουζουκι υπερτίμησε το αυτοκίνητό της. αντοιστοιχα βλέπω οτι έπαιρνα το Φιεστα 1.0 Τιτανιουμ με αυτοματο. πανάκριβα το πήρα το Σουιφτ για το τι ειναι αλλά αυτό ειναι άααααλλο θέμα (πέρα οτι χρειαζομουν αυτοκίνητο ΤΩΡΑ και δε μπορουσα να περιμένω το φιεστα).

    • Interstellar

      Βασικά είναι μέχρι να το πάρεις 1-2 βδομάδες και μετά δεν θα το έδινες σε κανέναν!!!!

    • a_f_a

      εννοεις το Φιεστα; οτι ειναι καλό και θα το κρατούσα;
      δεν αμφιβάλω καθόλου οτι ειναι ενα πολύ καλό αυτοκίνητο. απλά δε πολυσυμπαθώ τη μάρκα (πέρα απο τα ραλλυ, που τα θεωρω καγκουρικα τα μοντέλα αναφοράς όπως το φοκους, με αφήνει αδιάφορο και η ιστορία της εντελώς) όπως και δεν ήθελα πια γερμανικό αυτοκίνητο λόγω εποχών και συγκυριών, μιας και κάθε πράξη ειναι και κατα κάποιο λόγο “πολιτική”, αν και θεωρώ οτι οι γερμανοί ξέρουν να φτιαχνουν αυτοκίνητα (πχ, λατρευω το α1 που οδηγώ αυτη τη στιγμή, αλλά δε θα το έπαιρνα).

    • Giorgos Papaspyros

      Άντε να σε κράξω, χαχαχα… Όχι δε θα το κάνω, αλλά η πλάκα είναι πως φορντ, νισσαν, οπελ, σεατ, χιουνταϊ ειναι όλες καλύτερες μάρκες από σουζούκι.
      Και όμως τα χούγια είναι προσωπικά και το σέβομαι. Καλορίζικος.

    • a_f_a

      βρε συμφωνώ, τα αυτοκίνητά τους ειναι πολύ πιο “αυτοκίνητα” από αυτά της Σουζούκι. όπως λες χούγια ειναι αυτά. αμα υπήρχε μια απόλυτη μάρκα, θα είχαμε όλοι το ίδιο αυτοκίνητο.
      ευχαριστώ!

  • gronholm89

    Σαν autoblog το θεωρειτε σαν το καλυτερο στην κατηγορια του την δεδομενη στιγμη;

  • DJ_D

    Το ταψί που προεξέχει στην μέση της κονσόλας σκέφτηκαν πολύ πριν το βάλουν;

  • ad276

    Καλο αυτοκίνητο αλλά…. με 14600 παίρνεις Focus ecoboost 100,hp (και μη μου πει κανεις οτι αυτό με τα 125 άλογα είναι προτιμότερο).
    Και τέλος αυτή η οθόνη αφής πως την εβαλαν έτσι,λες και την πέταξαν πανω στο ταμπλο

  • Mika

    Προσωπικα μ αρεσει πολυ! Κοιτα που ενα ST Line diesel 120 αλογα ειναι πιο φτηνο απο ενα αντιστοιχο 140αρι βενζινης!
    Κριμα που δεν προσεξαν τα πλαστικα στις πορτες..Το νεο ταμπλω δειχνει πολυ ωραιο…
    Θα το κοιταζα αναλυτικα απο κοντα..