Είναι συχνό φαινόμενο, κάποια μοτέρ με προβληματικές τσιμούχες να παίρνουν ψυκτικό υγρό στην ελαιολεκάνη, όμως πως γίνεται να γεμίσει με υγρό για υαλοκαθαριστήρες; Η απάντηση είναι χαρακτηριστική στον χώρο των μαστόρων, “κάποιος έβαλε χέρι”! Δυστυχώς η ημιμάθεια χτύπησε σκληρά ένα λευκό Mini καθώς ο οδηγός του έριξε 5 λίτρα υγρό υαλοκαθαριστήρων μέσα στο μοτέρ, που είχε ήδη λάδια. Μετά από 10 λεπτά γύρισε πίσω στο μαγαζί που αγόρασε το υγρό υαλοκαθαριστήρων και παραπονέθηκε πως η εξάτμιση βγάζει μπλε καπνό. Δυστυχώς δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για τον ακριβή διάλογο που ακολούθησε, αλλά όταν άνοιξαν το καπάκι των βαλβίδων αντίκρισαν την παρακάτω εικόνα!

Σε μικρό διάστημα το υγρό που περιέχει κυρίως νερό, αλκοόλη και κάποιο απορρυπαντικό ενώθηκε με τα λάδια ή τα υγρά που είχε στο κάρτερ (ποιος είναι βέβαιος πως είχε κανονικά λάδια;) και δημιούργησε αυτή την κολλώδη “λάσπη”. Στο κάρτερ όπως βλέπεις είχε άλλο χρώμα γιατί στο μοτέρ, που πλέον είχε 5 λίτρα υγρά επιπλέον του κανονικού, η γλυκερόλη έκατσε κάτω και το λάδι ως πιο ελαφρύ έμεινε πάνω.

Ο οδηγός προφανώς ήταν επικίνδυνα άσχετος. Δεν χρειάζεται να είσαι μηχανολόγος για να πάρεις δίπλωμα αυτοκινήτου, αλλά η συντήρηση πρώτου κλιμακίου διδάσκεται στις σχολές οδηγών και περιγράφεται στα εγχειρίδια χρήσης. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι αν αγόρασε το υγρό υαλοκαθαριστήρων για λιπαντικό ή αν ήθελε όντως υγρό υαλοκαθαριστήρων και μπέρδεψε τις τρύπες. Επίσης δεν γνωρίζω τι απέγινε στο μοτέρ, αν σώθηκε ή αν πλέον είναι για πέταμα, αλλά θα μπορούσε να τοποθετηθεί στο μουσείο των epic fails ή σε κάποια γκαλερί σύγχρονης τέχνης. Είναι η πρώτη φορά που βλέπω κάτι τέτοιο όμως πιθανολογώ πως στις κρύπτες μερικών συνεργείων υπάρχουν αντίστοιχες ιστορίες, κρυμμένες μακριά από την δημοσιότητα του διαδικτύου.

Στην Ελλάδα μάλλον τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν σκέτο νερό στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων, εγώ προσθέτω και λίγο καθαριστικό τζαμιών αλλά συνάμα ανησυχώ μήπως ξεραίνει τα λαστιχάκια του κυκλώματος. Υπάρχουν όμως και ειδικά υγρά για τους υαλοκαθαριστήρες. Χωρίς να το έχω ψάξει πολύ, η ειδική σύσταση κυρίως είναι για να μην παγώνουν. Αν όμως ποτέ δεν υπήρχαν “ειδικά” υγρά για τους υαλοκαθαριστήρες και βάζαμε απλό νεράκι, αυτό το Mini θα συνέχιζε να κυκλοφορεί ανάμεσά μας.

  • PanosA

    Ειναι πασιφανες οτι δεν ηταν καλο το καθαριστικο για το παρπριζ! Μπορει να ήταν και ληγμένο. Φταιει και ο κινητήρας που δεν ειναι γιαπωνεζικος! Χαχαχα!

  • σαν το φυτοπλαγκτον στο θερμαικο μοιαζει αυτο.. :-P
    παντως για τους υαλοκαθαριστηρες καλο ειναι να βαζουμε απιονισμενο νερο και οχι βρυσης,πιο πολυ για να αποφευγουμε
    τα αλατα.. :D

    • Anestis Genk

      Κι όμως είμαι σχεδόν σίγουρος πως τα manufacturer specific υγρά, όπως το Μερτσέντεζ που λέει στο άρθρο, έχουν άλατα γιατί μετράνε την αγωγιμότητα και σου βγάζουν fault code αν δεν είναι συγκεκριμένη.
      Στοο απιονισμένο νερό (θεωρητικά) δεν περνάει ρεύμα.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Φιλε Ανεστη mini cooper R56 ειναι του αρθρου.
      Τωρα μπορω να σου πω για τα Γερμανικα που μετρουν σταθμη στην πλυστικη το κανουν με ενα συμβατικο φλοτερ,ναι με ενα φλοτερ.
      Περι προδιαγραφων τωρα, π.χ οσα Γερμανικα εχουν εγοστασιακα ξενον εχουν και πλυστικη.Η πλυστικη των φανων εχει ανεξαρτητο παγουρι,και ο λογος ειναι χρησιμοποιεις το ειδικο υγρο,για να μην ξερενωνται τα πλαστικα φαναρια.

    • Dimtzi

      Αλέξανδρε καλησπέρα, ενα passat b7 που είχα πρίν και ενα bmw f30 που έχω τώρα έχουν κοινό παγούρι και για το υγρό του παρμπρίζ και για τα φανάρια.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Καλησπερα.
      Οντως στα μεταγενεστερα μοντελα εχει ενοιποιηθει.
      Σε γενικες γραμμες θελω να πω,οτι ναι προσπαθουν να παρουν απο παντου,αλλα καλο ειναι να τηρουμε προδιαγραφες.

  • DimiE92

    Ειμαστε σιγουροι οτι πηγε πισω στο μαγαζι επειδη ειχε προβλημα το μοτερ? εγω πιστευω οτι πηγε πισω επειδη αυτοι οι ηλιθιοι υαλοκαθαριστηρες επεμεναν να μην ριχνουν νερο… :P

    • Anestis Genk

      Και θα του είπαν βάλε κι άλλο, κι αυτός θα είπε, μα είναι ΓΕΜΑΤΟ τρολολολ

  • εγω παντως μαζι με το νερο βαζω και μισο μπουκαλακι οινοπνευμα !!
    βοηθα πολυ στα μυγακια !!!

    • σε τι βοηθαει;; να κανουν κεφαλι τα μυγακια;;; :-P :-P

    • αχχαχααχ δεν ξερω αν ισχυει η οχι….αλλα νομιζω..τουλαχιστον ολα αυτα τα χρονια εχω την εντυπωση πως τα καθαριζει πιο καλα !!!

    • πηγα για βουτιες,μην νομιζεις οτι ξεχασα να απαντησω.. :-P
      καλα το ειπες,εχεις την εντυπωση απλα,πηγαινε και βαλε ενα καθαριστικο ετοιμο που θα βρεις σε πρατηρια υγρων καυσιμων,και κατα προτιμηση σε Ελιν,κλεφτες θα γινουν αυτοι;;, και ασε τους πειραματισμους,αυτα ειναι και φιλικα στα λαστιχα των υαλοκαθαριστηρων σου και εχουν και ωραιο αρωμα και καθαριζουν μια χαρα,στο λεω απο εμπειρια..

    • oxi να γινουν κλεφτες !!!!!!!! εμενα μαρεσει η μαστουρα απο το οινοπνευμα !!!! χχχαχαχααχαχα

    • χαχαχααχχαχαχαχααχαχ!!!!
      καλα ρε ζακι οτι θελεις.. :-P

    • σαν την τζινα δεν εχει ομως !!!! :-P

    • John Vsld

      Και το χρώμα του αυτοκινητου;

    • Τι εννοείς ;;;

    • Mika

      Το λευκο του φαρμακειου???Και μυριζει ολο το αμαξι απολυμανση?
      :p

    • Το μπλε ρε !!!! Το αλλο ειναι ακριβό !!!!! ??????

    • Mika

      Ακομα χειροτερα δηλαδη!!!
      :p

    • Thanasis

      Ωραίος!!εγώ βάζω απορρυπαντικό για πιάτα, 4 λίτρα από το lidl 2,5€. . Τέλειο! Μπορεί να μην καθαρίζει αλλά μόλις πατάς να ρίξει νερό μυρίζει πολύ ωραία λεμόνι, χα χα

    • αχαχαχχαχα αυτο το εκανα χρονια πριν…..αλλα το απορρυπαντικο κανει σαπουναδα…που μπορει να αφησει στιγματα !!!! το οινοπνευμα……δεν αφηνει λεκεδες !!!!! :-P

    • Thanasis

      Φίλε σε έχω, εμένα η γκολφαρα μου είναι 18 χρονών κ έχει φύγει το βερνίκι από την μπογιά, οπότε δεν νιώθει από στίγματα!!! Χα χα . . Lidl φίλε μου και έχει σαπούναδα για 30 χρόνια!!

  • Mpekas2000
  • Protector

    Εάν έβαζε ελαιόλαδο τι θα γινόταν;