Το αυτοκίνητο που αναμένεται να εκδημοκρατίσει την ηλεκτρική μετακίνηση είναι γεγονός. Την Παρασκευή το βράδυ, ο Elon Musk, CEO της Tesla Motors, παρουσίασε με κάθε επισημότητα στο εργοστάσιο της εταιρίας – στο Freemont της California – το Model 3.

Αμέσως μετά την προϊοντική παρουσίαση, 30 τυχεροί έφυγαν από την εκδήλωση με το αυτοκίνητο που είχαν προ-παραγγείλει πριν σχεδόν 2 χρόνια.

1Παραγωγή

Ο Musk ανέφερε ότι η Tesla κατασκεύασε τον Ιούλιο 50 Model 3, τα 30 για τους πελάτες της, και τα 20 για αξιολόγηση. Όσοι παραγγείλουν σήμερα ένα Model 3 θα το παραλάβουν στο τέλος του 2018, αν και οι κάτοχοι Model S και X θα το πάρουν μέσα στους επόμενους δύο μήνες, καθώς τα αυτοκίνητα τους είναι ήδη στην παραγωγή. Η αμερικάνικη εταιρία, παρότι δεν προωθεί το μοντέλο με διαφημίσεις, το ενδιαφέρον του κοινού γι’αυτό όλο και αυξάνεται, με τον Elon Musk να μην αποκαλύπτει πόσες προ-παραγγελίες έχει δεχτεί η εταιρία του. Επισήμως, από το 2016 γνωρίζουμε πως η Tesla δέχτηκε περισσότερες από 400.000 προ-παραγγελίες, με τον Musk να μην αναφέρει το ακριβές νούμερο προκειμένου να μην δημιουργηθούν λάθος συμπεράσματα από τους αναλυτές και την αγορά γενικότερα.

Η κανονική παραγωγή του Model 3 θα ξεκινήσει τον Αύγουστο, όπου υπολογίζεται ότι το εργοστάσιο της εταιρίας θα παράγει 4.000 αυτοκίνητα εβδομαδιαίως, με την παραγωγή πλήρους κλίμακας να ξεκινάει τον Σεπτέμβριο, για να φτάσει το εργοστάσιο σε πλήρη δυναμική στα τέλη του 2018, όπου ο Musk ελπίζει σε ένα νούμερο 10.000 αυτοκινήτων κάθε 7 ημέρες. Ακόμα, ο Νοτιοαφρικανός επιχειρηματίας/οραματιστής σημείωσε ότι όταν ολοκληρωθεί το Gigafactory, εκεί θα παράγονται περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου από ό,τι παράγεται συνδυαστικά στον υπόλοιπο κόσμο. Όσον αφορά τη φόρτιση, ο Tesla αναφέρει ότι θα τριπλασιάσει τον αριθμό των Supercharger μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους, τονίζοντας ότι θα μπορούμε να πηγαίνουμε οπουδήποτε στη Γη, και να χρησιμοποιούμε έναν Supercharger. Είσαι σίγουρος και για την Ελλάδα ρε Musk;

2Το αυτοκίνητο

Συνεχίζοντας την “αντιγραφή” από τις κατασκευάστριες εταιρίες κινητών, οι δύο παραπάνω εκδόσεις θα διαφέρουν και στον χρόνο φόρτισης, με την πρώτη σε μισή ώρα φόρτισης σε Supercharger σταθμό να δίνει αυτονομία 210 χλμ., και η δεύτερη -στον ίδιο χρόνο – να δίνει αυτονομία 274 χλμ. Σε πρίζα σπιτιού, τάσης 240V και έντασης 32Α, το Model 3 Standard για κάθε ώρα φορτίζει 48 χλμ., ενώ το Long Range 60 χλμ ανά ώρα φόρτισης, με τη χρήση του δικτύου Supercharger να γίνεται με πληρωμή.

Η εμφάνιση του entry-level ηλεκτρικού μοντέλου της Tesla είναι πρακτικά απαράλλαχτη σε σχέση με το concept, ενώ ακολουθεί την εταιρική ταυτότητα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσης είναι Cd 0,23, με το αυτοκίνητο να έχει μήκος 4.694 χλστ., πλάτος 1.849 χλστ., και ύψος 1.443 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του να φτάνει τα 2.875 χλστ.. Μπορεί να μεταφέρει έως και 5 ενήλικες, ο χώρος αποσκευών του αγγίζει τα 540 λίτρα, με το Model 3 να είναι διαθέσιμο σε έξι εξωτερικά χρώματα (solid black, midnight silver metallic, deep blue metallic, silver metallic, pearl white multi-coat και red multi-coat), με το κόστος τους να είναι 1.000 δολάρια, εκτός από το solid black που είναι δωρεάν.

Στον τομέα της ανάρτησης, υπάρχουν διπλά ψαλίδια εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με τις ζάντες να είναι 18 ιντσών, ενώ προαιρετικά για 1.500 δολάρια υπάρχουν και μεγαλύτερες, 19 ιντσών. Το βάρος του Model 3 Standard είναι 1.609 κιλά, και έχει κατανομή μαζών μεταξύ των αξόνων 47/53, ενώ για τη Long Range έκδοση το βάρος ανέρχεται στα 1.730 κιλά και η κατανομή στα 48/52.

Ακόμα δεν έχει περάσει τις δοκιμές πρόσκρουσης του IIHS, αλλά η Tesla ευελπιστεί ότι το Model 3 θα πάρει τις υψηλότερες βαθμολογίες σε κάθε κατηγορία.

3Εσωτερικό

Το Model 3 έχει πολύ “σπαρτιάτικη” και λιτή καμπίνα, διαθέτοντας τα απολύτως απαραίτητα. Μια κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 15 ίντσες, ένα τριάκτινο τιμόνι και τα δύο πεντάλ. Αυτά, ούτε παραδοσιακός πίνακας οργάνων, ούτε κάποιο προηγμένο Head-Up Display, ούτε περιττοί διακόπτες, φυσικά κουμπιά και χειριστήρια στη κεντρική κονσόλα, με την Tesla να προσφέρει λιγότερες από 100 επιλογές παραμετροποίησης.

Επιπλέον, το εσωτερικό του Tesla Model 3 δεν έχει παραδοσιακούς αεραγωγούς, αλλά οπές στο ταμπλό για την διοχέτευση του αέρα στη καμπίνα, του διζωνικού κλιματισμού. Αναλυτές τονίζουν πως οι επιλογές αυτές εξοικονομούν στην Tesla χρόνο και χρήμα, τόσο από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, όσο και από τη διαδικασία παραγωγής, ενώ στο κεντρικό τούνελ υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος.

Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω, η Tesla προσφέρει το πακέτο Premium Upgrades, το οποίο κοστολογείται στα 5.000 δολάρια. Αυτό προσθέτει ηλεκτρικά εμπρός καθίσματα 12-δρόμων, ηλεκτρική ρύθμιση τιμονιού και καθρεφτών, θερμαινόμενα καθίσματα, ξύλινες επενδύσεις με ανοιχτούς πόρους, δύο επιπλέον θύρες USB για τους πίσω επιβάτες, ένα premium ηχοσύστημα, φιμέ γυάλινη οροφή που αντλεί έμπνευση από το τεράστιο παρμπρίζ του Model Χ, LED προβολείς ομίχλης, και τέλος η κεντρική κονσόλα έχει βάση για δύο smartphones.

4Autopilot

Κάθε αυτοκίνητο θα είναι εξοπλισμένο με όλο το απαραίτητο hardware για πλήρη αυτόνομη μετακίνηση, που περιλαμβάνει οκτώ κάμερες, εμπρόσθιο ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, οι οποίοι επίσης επιτρέπουν στην αποφυγή σύγκρουσης και στα αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Για να έχει κάποιος διαθέσιμο τον “αυτόματο πιλότο” της Tesla θα πρέπει να πληρώσει 5.000 δολάρια. Τότε το αυτοκίνητο θα μπορεί να κινείται μόνο μέσα σε μια λωρίδα, να αλλάζει αυτόματα λωρίδες, να μεταβαίνει από μια εθνική οδό σε μια άλλη, να βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο και να παρκάρει μόνο του. Μελλοντικά θα προστεθούν περισσότερες δυνατότητες, μέσω των over-the-air ενημερώσεις λογισμικού, με την Tesla να έχει υποσχεθεί την πλήρη ικανότητα αυτόνομης οδήγησης για επιπλέον 3.000 δολάρια στο μέλλον.

5Εγγύηση

Τέλος, η Tesla προσφέρει 4 χρόνια εγγύηση για το αυτοκίνητο ή 80.000 χλμ., με την εγγύηση της μπαταρίας να αυξάνεται στα 8 χρόνια, ή 160.000 χλμ. για την Standard έκδοση και 200.000 χλμ. για την Long Range έκδοση μπαταρίας.

  • a_f_a

    το νισσαν λιφ δεν ειναι πιο φτηνό; δεν ειναι πιο “δημοκρατικό”;

    • DJ_D

      Δεν είναι trendy το Nissan όμως.

    • a_f_a

      ο ναι…. σα να λέμε το ιφον εκδημοκράτησε τη κινητη τηλεφωνία…

    • georgekaras

      ειναι ηλεκτρικο datsun απο τον Αλμυρο

  • Anestis Genk

    Α ρε Νίκο, από οραματιστή σε κατέντησαν trendy brandname μιας εταιρείας που έχει φάει το σπρώξιμο και κέρδη δεν είδε ακόμα.

    • Γιώργος Βαρδου

      Συγνώμη που δεν καταλαβαίνω, αλλά ποιος Νίκος;

    • DJ_D

      Tesla

    • Γιώργος Βαρδου

      Α, βρε ο Νικόλας;

    • georgekaras

      ειναι και πολιουχος στον Βολο

    • Anestis Genk

      Ο Τέσλας

    • a_f_a

      τα είπες όλα….
      πήγε αμέρικα να ζήσει το όνειρο ο καψερός και του τα φάγανε όλα. τωρα, του φαγαν και το όνομα.. ο ελονας ο μασκ ο ινοβεϊτορ και ετσι

  • Γιώργος Βαρδου

    Ενα όνειρο εχω, να το δούμε στην Ελλάδα. Επίσης να φανταστώ ότι το μόνο κουμπί στο εσωτερικό θα είναι των αλαρμ που πρέπει να είναι Κόμπι ή τρίγωνο με 3 άσπρα τρίγωνα ή σε άλλο πλαστικό κουμπί με 3 κόκκινα τρίγωνα

    • a_f_a

      μπα… θα ξεκλειδωνεις κινητο, θα ανοιγεις το αλαρμ αππ και θα πατας το κουμπι.. ειναι πιο τεκ και έτσι :-)

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο ειδικά απ’ έξω. Το εσωτερικό παρότι είναι σπαρτιάτικο μ’ αρέσει, λόγω κυρίως της απλότητάς του… Η οθόνη εντείνει το high-tech χαρακτήρα του. Μακάρι να δούμε την Τesla στην Ελλάδα…

  • Mika

    Δεν μ αρεσει καθολου αυτο το εσωτερικο, μ αυτη τη τεραστια γκουμουτσα….
    Fail..
    Ιπποδυναμεις δεν ανακοινωθηκαν για καποιο απο τα μοντελα? Μονο επιδοσεις?

    • πιστευω τα εσωτερικα των αυτοκινητων θα επρεπε να ειναι ετσι !!!! απλα ειναι η δυναμη της συνηθειας !!!

    • Mika

      Eιλικρινα, το απεχθανομαι..Φαντασια στη σχεδιαση, μηδεν…Λες και το σχεδιασε παιδι που μολις τελειωσε το νηπιαγωγειο…

    • μα οταν ολα θα γινοντε απο μια οθονη…ποιος ο λογος να εχεις τοσα κουμπακια ???
      σκεψου πχ τι γινοταν παλιοτερα με τα κινητα….πλεον δεν υπαρχουν…..

    • Mika

      Δεν ειναι μονο αυτο, δεν εχει κι αεραγωγους, μετα δυσκολιας εχει κονσολα, ενα τιποτα με μπολικο καθολου ειναι το ολο θεμα…

    • δενπιστευω πως δεν εχει αεραγωγους…. απλα δεν τους βλεπουμε…..

    • Mika

      Aυτο εννοω, εχει λεει τρυπες η αλλιως οπες (σικ!!!)

  • αυτό το πράγμα είναι το τέλος της αυτοκίνησης όπως την έμαθα και εξηγούμαι.
    κατ’αρχάς, η έκδοση των 35 χιλιάδων είναι μάρκετινγκ, είναι απολύτως βασική, και δε βγαίνει ακόμα, από νοέμβριο και βλέπουμε, δηλαδή αυτοί που έβαλαν προκαταβολές αν θέλουν τριάρι τώρα, θα πληρώσουν 50 χιλιάρικα και. μόνο μαύρο στα 35.000 αλλάζεις χρώμα; 7 χιλιάρικα πάνω.
    προέρχεται από σταρτ απ που δεν έχει ουδεμία σχέση με την αυτοκίνηση, δεν συμμετέχει σε αγώνες κανενός είδους, δεν υπάρχει αυτοκινητιστικό υπόβαθρο.
    Το εσωτερικό ιδρύει μία τάση που θα γίνει μόδα σε λίγο. αυτοκίνητα-μεταφορείς, άμαξες δηλαδή. αυτόνομα uber,lyft τα οποία οι μιλένιαλς και όσοι δεν αγαπάνε την αυτοκίνηση(δυστυχώς θα γίνουμε μειοψηφία σύντομα αν δεν είμαστε ήδη) θα χρησιμοποιούν για να κάνουν τη δουλειά τους, να πάνε στα καφέ, στα ραντεβού, στα αεροδρόμια, στα σπα, στα μπραντς κλπ κλπ. αναγκαστικά θα ακολουθήσουν και οι παραδοσιακές δυνάμεις στο χώρο της αυτοκίνησης, διότι αυτό κάνουν οι βιομηχανίες, αρμέγουν ό,τι κερδοφόρο. η αυτοκίνηση κρινόμενη ότι δε συμφέρει λόγω ατυχημάτων κλπ θα γίνει χόμπυ για λίγους που θα μπορούν να ανταπεξέλθουν. Αλλιώς θα μπαίνεις στο αυτόνομο βασικό σαραβαλιασμένο αίσχος μόντελ 3 να πας στις δουλειές σου, γιατί τα καλά θα είναι κλεισμένα για όσους έχουν περισσότερα likes στα instagram, facebook κλπ.
    Σταματήστε τον πλανήτη να κατέβω.

    • νικος

      Το αυτονομο το επιλεγεις αν θες εσυ, τωρα εαν δεν σε αρέσει το model 3 και το λες σαράβαλο που στην κατηγορια του ειναι απο τα πιο γρηγορα αμαξια μπορει και το πιο γρήγορο αν δεν σου αρέσει αυτο πήγαινε παρε με την ιδια τιμη audi bmw να σου καίει 4 φορες περισσότερο και να βρίσκεσαι ολη μερα στα συνεργία αυτο δεν εχει ουτε το ενα δεκατο απο βλαβες απο οτι ενα με κινητήρα εσωτερικής καύσης πήγαινε παρε ενα βενζινοκίνητο να το παίζεις καγκουρας

    • a_f_a

      κοιτα να δείς που θα γίνουν τα πράγματα ΑΚΡΙΒΩΣ όπως τα λές.
      γι’αυτο και γω. τελευταια, μα τη παναγια, πιο πολύ ταβλωνω με τον ασυρματο εκτυπωτη που πηρα που από όπου και αν ειμαι, από όποια συσκευή εκτυπωνει…
      ασε, τα αυτοκίνητα σε 20 χρόνια θα ειναι πιο βαρετά και από το πλυνρήριό σου..

      θα μιλάμε το washingblog.gr

  • Γιάννης

    Δε θα μπω στη διαδικασία της πρακτικότητας χρήσης (που ουσιαστικά βολεύει μόνο εκείνους που έχουν πυλωτή, ή κλειστό γκαράζ, με παροχή ρεύματος).

    Γιατί όμως θα πρέπει η μούρη του να θυμίζει Hyundai δεκαετίας ’90 και ο κ..ος του Toyota Prius πρώτης γενιάς; Και γενικώς, γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα δε μπορούν, κατά κανόνα, να είναι εξίσου όμορφα με τα συμβατικά; Τους τελειώνει το μπάτζετ στην έρευνα και εξέλιξη και μετά δεν έχουν λεφτά να πληρώσουν ένα σχεδιαστή της προκοπής;

    • George M. Boussoulas

      Φανταζομαι Πειραιωτες Παγκρατιωτες να αμολανε μπαλαντεζες απο τον 5ο οροφο! κλαιω!

  • Πρωταγόρας

    Πανέμορφο αυτοκίνητο μέσα-εξω. Θυμίζει maserati πίσω και μπροστά porsche ,αλλά δένουν όλα αρμονικά. Επίσης με 35.000 δολλάρια παίρνεις 350χμ αυτονομία, 0-100 σε 5.6δεύτερα, συστημα πλοήγησης, 18αρες, πίσω κάμερα, διζωνικό κλιματισμό, esp, abs, κ.τ.λ. Τώρα αν κάποιος με 35.000 δολλάρια ήθελε επιδόσεις tesla model s, αυτονομία 1000χμ και αυτόνομη οδήγηση, απλά ζει σε άλλο κόσμο.

    Η βασική bmw 320i κοστίζει 40.000+ε και στον βασικό εξοπλισμό δεν εχει για παράδειγμα συστημα πλοηγησης και πίσω κάμερα. Ο ανταγωνιστής του model 3 δεν είναι ο κουβάς το vw polo που αγοράζει ο Νεολ ,αλλά οι premium εταιρείες. Υπομονή για το nissan leaf που λογικά θα είναι ο ανταγωνιστής του golf και θα κοστίζει κάτω απο 30.000ε