Το αυτοκίνητο που αναμένεται να εκδημοκρατίσει την ηλεκτρική μετακίνηση είναι γεγονός. Την Παρασκευή το βράδυ, ο Elon Musk, CEO της Tesla Motors, παρουσίασε με κάθε επισημότητα στο εργοστάσιο της εταιρίας – στο Freemont της California – το Model 3.

Αμέσως μετά την προϊοντική παρουσίαση, 30 τυχεροί έφυγαν από την εκδήλωση με το αυτοκίνητο που είχαν προ-παραγγείλει πριν σχεδόν 2 χρόνια.

1Παραγωγή

Ο Musk ανέφερε ότι η Tesla κατασκεύασε τον Ιούλιο 50 Model 3, τα 30 για τους πελάτες της, και τα 20 για αξιολόγηση. Όσοι παραγγείλουν σήμερα ένα Model 3 θα το παραλάβουν στο τέλος του 2018, αν και οι κάτοχοι Model S και X θα το πάρουν μέσα στους επόμενους δύο μήνες, καθώς τα αυτοκίνητα τους είναι ήδη στην παραγωγή. Η αμερικάνικη εταιρία, παρότι δεν προωθεί το μοντέλο με διαφημίσεις, το ενδιαφέρον του κοινού γι’αυτό όλο και αυξάνεται, με τον Elon Musk να μην αποκαλύπτει πόσες προ-παραγγελίες έχει δεχτεί η εταιρία του. Επισήμως, από το 2016 γνωρίζουμε πως η Tesla δέχτηκε περισσότερες από 400.000 προ-παραγγελίες, με τον Musk να μην αναφέρει το ακριβές νούμερο προκειμένου να μην δημιουργηθούν λάθος συμπεράσματα από τους αναλυτές και την αγορά γενικότερα.

Η κανονική παραγωγή του Model 3 θα ξεκινήσει τον Αύγουστο, όπου υπολογίζεται ότι το εργοστάσιο της εταιρίας θα παράγει 4.000 αυτοκίνητα εβδομαδιαίως, με την παραγωγή πλήρους κλίμακας να ξεκινάει τον Σεπτέμβριο, για να φτάσει το εργοστάσιο σε πλήρη δυναμική στα τέλη του 2018, όπου ο Musk ελπίζει σε ένα νούμερο 10.000 αυτοκινήτων κάθε 7 ημέρες. Ακόμα, ο Νοτιοαφρικανός επιχειρηματίας/οραματιστής σημείωσε ότι όταν ολοκληρωθεί το Gigafactory, εκεί θα παράγονται περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου από ό,τι παράγεται συνδυαστικά στον υπόλοιπο κόσμο. Όσον αφορά τη φόρτιση, ο Tesla αναφέρει ότι θα τριπλασιάσει τον αριθμό των Supercharger μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους, τονίζοντας ότι θα μπορούμε να πηγαίνουμε οπουδήποτε στη Γη, και να χρησιμοποιούμε έναν Supercharger. Είσαι σίγουρος και για την Ελλάδα ρε Musk;

2Το αυτοκίνητο

Συνεχίζοντας την “αντιγραφή” από τις κατασκευάστριες εταιρίες κινητών, οι δύο παραπάνω εκδόσεις θα διαφέρουν και στον χρόνο φόρτισης, με την πρώτη σε μισή ώρα φόρτισης σε Supercharger σταθμό να δίνει αυτονομία 210 χλμ., και η δεύτερη -στον ίδιο χρόνο – να δίνει αυτονομία 274 χλμ. Σε πρίζα σπιτιού, τάσης 240V και έντασης 32Α, το Model 3 Standard για κάθε ώρα φορτίζει 48 χλμ., ενώ το Long Range 60 χλμ ανά ώρα φόρτισης, με τη χρήση του δικτύου Supercharger να γίνεται με πληρωμή.

Η εμφάνιση του entry-level ηλεκτρικού μοντέλου της Tesla είναι πρακτικά απαράλλαχτη σε σχέση με το concept, ενώ ακολουθεί την εταιρική ταυτότητα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσης είναι Cd 0,23, με το αυτοκίνητο να έχει μήκος 4.694 χλστ., πλάτος 1.849 χλστ., και ύψος 1.443 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του να φτάνει τα 2.875 χλστ.. Μπορεί να μεταφέρει έως και 5 ενήλικες, ο χώρος αποσκευών του αγγίζει τα 540 λίτρα, με το Model 3 να είναι διαθέσιμο σε έξι εξωτερικά χρώματα (solid black, midnight silver metallic, deep blue metallic, silver metallic, pearl white multi-coat και red multi-coat), με το κόστος τους να είναι 1.000 δολάρια, εκτός από το solid black που είναι δωρεάν.

Στον τομέα της ανάρτησης, υπάρχουν διπλά ψαλίδια εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με τις ζάντες να είναι 18 ιντσών, ενώ προαιρετικά για 1.500 δολάρια υπάρχουν και μεγαλύτερες, 19 ιντσών. Το βάρος του Model 3 Standard είναι 1.609 κιλά, και έχει κατανομή μαζών μεταξύ των αξόνων 47/53, ενώ για τη Long Range έκδοση το βάρος ανέρχεται στα 1.730 κιλά και η κατανομή στα 48/52.

Ακόμα δεν έχει περάσει τις δοκιμές πρόσκρουσης του IIHS, αλλά η Tesla ευελπιστεί ότι το Model 3 θα πάρει τις υψηλότερες βαθμολογίες σε κάθε κατηγορία.

3Εσωτερικό

Το Model 3 έχει πολύ “σπαρτιάτικη” και λιτή καμπίνα, διαθέτοντας τα απολύτως απαραίτητα. Μια κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 15 ίντσες, ένα τριάκτινο τιμόνι και τα δύο πεντάλ. Αυτά, ούτε παραδοσιακός πίνακας οργάνων, ούτε κάποιο προηγμένο Head-Up Display, ούτε περιττοί διακόπτες, φυσικά κουμπιά και χειριστήρια στη κεντρική κονσόλα, με την Tesla να προσφέρει λιγότερες από 100 επιλογές παραμετροποίησης.

Επιπλέον, το εσωτερικό του Tesla Model 3 δεν έχει παραδοσιακούς αεραγωγούς, αλλά οπές στο ταμπλό για την διοχέτευση του αέρα στη καμπίνα, του διζωνικού κλιματισμού. Αναλυτές τονίζουν πως οι επιλογές αυτές εξοικονομούν στην Tesla χρόνο και χρήμα, τόσο από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, όσο και από τη διαδικασία παραγωγής, ενώ στο κεντρικό τούνελ υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος.

Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω, η Tesla προσφέρει το πακέτο Premium Upgrades, το οποίο κοστολογείται στα 5.000 δολάρια. Αυτό προσθέτει ηλεκτρικά εμπρός καθίσματα 12-δρόμων, ηλεκτρική ρύθμιση τιμονιού και καθρεφτών, θερμαινόμενα καθίσματα, ξύλινες επενδύσεις με ανοιχτούς πόρους, δύο επιπλέον θύρες USB για τους πίσω επιβάτες, ένα premium ηχοσύστημα, φιμέ γυάλινη οροφή που αντλεί έμπνευση από το τεράστιο παρμπρίζ του Model Χ, LED προβολείς ομίχλης, και τέλος η κεντρική κονσόλα έχει βάση για δύο smartphones.

4Autopilot

Κάθε αυτοκίνητο θα είναι εξοπλισμένο με όλο το απαραίτητο hardware για πλήρη αυτόνομη μετακίνηση, που περιλαμβάνει οκτώ κάμερες, εμπρόσθιο ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, οι οποίοι επίσης επιτρέπουν στην αποφυγή σύγκρουσης και στα αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Για να έχει κάποιος διαθέσιμο τον “αυτόματο πιλότο” της Tesla θα πρέπει να πληρώσει 5.000 δολάρια. Τότε το αυτοκίνητο θα μπορεί να κινείται μόνο μέσα σε μια λωρίδα, να αλλάζει αυτόματα λωρίδες, να μεταβαίνει από μια εθνική οδό σε μια άλλη, να βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο και να παρκάρει μόνο του. Μελλοντικά θα προστεθούν περισσότερες δυνατότητες, μέσω των over-the-air ενημερώσεις λογισμικού, με την Tesla να έχει υποσχεθεί την πλήρη ικανότητα αυτόνομης οδήγησης για επιπλέον 3.000 δολάρια στο μέλλον.

5Εγγύηση

Τέλος, η Tesla προσφέρει 4 χρόνια εγγύηση για το αυτοκίνητο ή 80.000 χλμ., με την εγγύηση της μπαταρίας να αυξάνεται στα 8 χρόνια, ή 160.000 χλμ. για την Standard έκδοση και 200.000 χλμ. για την Long Range έκδοση μπαταρίας.