Η συνεργασία McLaren και Honda, αυτή η συνεργασία που κάθε φίλαθλος της Formula 1 ανέμενε για πάρα πολύ καιρό, ίσως φτάσει στο τέλος της εντός του 2017. Η συνεχή αναποτελεσματικότητα των Ιαπώνων να κατασκευάσουν ένα αντάξιο της ιστορίας της McLaren, αλλά και ανταγωνιστικό power unit, έχει φέρει τη δικαιολογημένη δυσαρέσκεια στο στρατόπεδο του Woking, με τον αγωνιστικό διευθυντή της McLaren να κάνει λόγο για αποφάσεις που πρέπει να παρθούν στο προσεχές χρονικό διάστημα.

To GP της Ουγγαρίας θα μπορούσε να θεωρηθεί μια “όαση” για την ομάδα, καθώς, οι Fernando Alonso και Stoffel Vandoorne να τερματίσουν εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας, και, μετά από πολλούς αγώνες, φαίνεται ότι ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής το διασκέδασε και με το παραπάνω. Κάτι η έκτη θέση στον αγώνα, κάτι ο ταχύτερος γύρος που σημείωσε, κάνουν τον Ισπανό να πάει με άλλη ψυχολογία στο Spa, μετά από το θερινό διάλειμμα για μπάνια της Formula 1.

Είπαμε, είναι cool τυπάκι ο Fernando.

Στο θέμα μας, όμως. O Eric Boullier, ερωτηθείς για μια πιθανή αλλαγή του προμηθευτή power units για το 2018, των χρονικών περιορισμών λόγω της εξέλιξης του νέου μονοθεσίου και δεδομένης της άρνησης Ferrari και Mercedes να βοηθήσουν, απάντησε σχετικά:

Τεχνικά μιλώντας, μπορείς να αλλάξεις κινητήρα μέσα σε 12 εβδομάδες. Μπορείς να αλλάξεις κινητήρα όποια στιγμή πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, εντός τριών μηνών. Αν θες να κάνεις το βασικό σχεδιασμό γύρω από τον κινητήρα, τότε η απόφαση πρέπει να παρθεί τον Σεπτέμβρη.

Αν η McLaren αποφασίσει να αλλάξει προμηθευτή κινητήρων την 1η του ερχόμενου μήνα, τότε της απομένουν 178 μέρες μέχρι το πρώτο pre-season test που θα πραγματοποιηθεί στις 26 Φεβρουαρίου του 2018. Η άλλη ημερομηνία που θα μπορούσαν να πέσουν τίτλοι τέλους στη συνεργασία είναι στις 4 Δεκεμβρίου (8 μέρες μετά τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Abu Dhabi).

Ο Fernando Alonso, όπως είναι λογικό, θέλει εγγυήσεις για να παραμείνει στην ομάδα και να παλέψει, αρχικά, για βάθρα και μετά για νίκες, ενώ, είναι ανοιχτός και σε συζητήσεις με άλλα πρωταθλήματα για να συνεχίσει την καριέρα του, με τη μετακίνηση στα IndyCar να υπάρχει ως πιθανότητα. Ο Σεπτέμβρης θα είναι και γι’αυτόν ένας σημαντικός μήνας αποφάσεων.

Από την πλευρά των Ιαπώνων, ο Yusuke Hasegawa, ο αγωνιστικός διευθυντής της Honda, ανέφερε ότι είναι προτεραιότητα για την εταιρεία η συνέχιση της συνεργασίας με τη McLaren:

Eννοείται ότι θα θέλαμε να μείνουμε με την McLaren.

Είμαι χαρούμενος με τη βελτίωση της επίδοσής μας και πιστεύω ότι αυτό το γεγονός θα κάνει τη συνεργασία μας καλύτερη.

 

 

  • LJ

    Μετα μου λέτε να μη λέω κακά πράγματα για τον Ερρίκο και ότι δε φταίει αυτός.

    Ρε ασχετε (Ερρίκο) κοίτα εκει να φτιάξεις τα πράγματα και μην τα κανεις χειρότερα. Στο τέλος δε θα εχεις κίνητρα να τρέξεις το 2018 με τις βλακείες που κανεις!

    • Nerazzuro21

      Παίζει με τις λέξεις ο Ερρίκος. Η κατάσταση θυμίζει πολύ RBR και Renault το 2015. Αν και υπάρχει έντονη φημολογία για McLaren-Renault και STR-Honda πιστεύω ότι η McLaren θα είναι η μοναδική ομάδα της Honda και το 2018. Στο SPA ίσως να ξέρουμε την τελική απόφαση.

    • Dim203

      Το 19 ελπίζω σε rbr honda

    • LJ

      Δε πα να παιξει με τπτ αλλο λεω εγω…

      Ναι να παμε με την Renault, τρομερη ιδεα!!! Μεγαλη βελτιωση!!! Και το 2019 οταν η Reunault θα ειναι σε θεση να χτυπα νικες εμεις θα ψαχνουμε παλι για κινητηρα. Ποιος κατεβαζει αυτες τις λαμπρες ιδεες ηθελα να ξερα.

    • Mika

      Εσυ τι θες να κανουμε??Να συνεχισουμε με Honda η να παμε σ αλλα μονοπατια???
      Ολοι ψαχνονται στην ομαδα, κι ο Ερρικος μαζι…

    • LJ

      Θα ηθελα να μεινουμε για ενα κ μονο λογο: γτ δεν εχουμε καμια αλλη επιλογη! Merc, Ferrari, Renault εχουν τις δικες τους εργοστασιακες ομαδες και εμεις παντα θα ειμαστε οι πελατες τους.

      Θελω να περασει μια χρονια που οσο κακα και να ειναι τα αποτελεσματα να μη βγει καμια γκρινια απο πλευρας MacLaren. Θελω μια χρονια που να προσπαθησουν να δουλεψουν μαζι και να υπαρχει μονο το “εμεις” και οχι το “εμεις και αυτοι”. Οταν περασει αυτη η χρονια, τοτε να εκτιμησουν την κατασταση στην McLaren και να παρουν την αποφαση τους.

      Τρια χρονια τωρα η Honda δινει τον χειροτερο κινητηρα αλλα και τρια χρονια τωρα η McLaren ειναι μεσα στη γκρινια. Αναθεμα τον χρονο που εχουν σπαταλησει σε γκρινια αν τον εχουν επενδυσει στο να φτιαξουν μια καλη συνεργασια. Αλλα η γκρινια ειναι παντα ευκολη.

      Διαβασε μονο τι λεει ο Brawn στο βιβλιο του για το 2005 που αλλαξαν οι κανονισμοι με τα λαστιχα και η Bridgestone δυσκολευοταν. Στην αρχη της χρονιας η Ferrari ηταν στο πουθενα λογω ελαστικων αλλα ο Brawn δεν επετρεψε να χαλασει η συνεργασια με την Bridgestone προτάσσοντας παντα το “εμεις”. Το αποτελεσμα ηταν απο το Βελγιο περιπου να φαινεται η βελτιωση της Bridgestone και το 2006 η Ferrari να ειναι παλι στην διεκδικηση των πρωταθληματων.

    • Mika

      Συμφωνω πως ειναι πολυ σημαντικο το εμεις, να δουλευουν ολοι σαν μια ομαδα, απλα βλεπω πως υπαρχει χασμα γενεω κι ιδεολογιας, και δεν βλεπω πως μπορει να αλλαξει αυτο..
      Για μενα αυτη η συνεργασια δειχνει να μην πηγαινει πουθενα….Μακαρι να γινει ενα θαυμα και να αλλαξει κατι..

  • gronholm89

    Τι ακριβως βελτιωθηκε ρε Hasegawa?? Το οτι καταφεραν να τερματισουν?? Στο Spa και τη Monza θα γελασει παλι ο καθε πικραμενος!!!

  • manowar

    Κυρια κυρια Nα πωω;; να πωω;;

    https://youtu.be/gT36kC2pwAc βαλτε τον και ας ειναι παλιος να βιωσουμε αυτο που γινεται στο 0.19 μεχρι το 0.22 να τρεχουν τα δάκρυα λες και βλεπεις το im sam με τον κορυφαιο σον penn…..α ρε χρονακια και που ειστε

  • manowar

    Οπως ειχα πει και παλιοτερα ειχα την τυχη να παρευρεθω σε αγωνα f1. περναγανε τα v10 και ραγιζε ο εγγεφαλος σου σκεφτοσουν τους μηχανικους που τα εφτιαξαν και ένιωθες δεος λες ο εγγεφαλος του ανθρωπου που μπορει να φτασει….εγω ποσα γραμμαρια χαζος ειμαι σε σχεση με τους τονους εξυπναδας που εχουν αυτοι οι μαστοροι;;τωρα καθεσαι στην εξεδρα παιζεις ποκεμον πως την λενε αυτη την μλκια την multiplay στο ταμπλετ και σε κλωτσαει η δικια σου λεγοντας:ελα ασε την μλκια αυτη περνανε…ειτε περνανε ειτε οχι δεν συμβαίνει τιποτα…

    • Spider

      Συμφωνώ. Εγώ έχω την τύχη να δώ και να ακούσω,από τους παλιούς ατμοσφαιρικούς προ turbo,τους turbo και όλους τους ατμοσφαιρικούς μετά,δηλ V12,V10,V8 καθώς και τους υβριδικούς turbo που τρέχουν τώρα και στο θέμα του ήχου δεν υπάρχει καμία, μα καμία σύγκριση.
      Όμως formula 1 δεν είναι μόνο ο ήχος..

    • Dim203

      Από θέμα τεχνολογίας τα hybrid είναι σε άλλο επίπεδο.
      Το 50%efficiency ήταν εξωπραγματικό μέχρι πριν λίγα χρόνια

    • Spider

      Ε ναι, αυτό λέμε.

    • George Liverpool

      Ισχυει οτι φοραγαν ωτοασπδιες οσοι ηταν πιο κοντα στη πιστα?? :P

    • Spider

      Οι περισσότεροι φορούσαν με τους V12 και V10. Με τους V8 το πάλευες και χωρίς. Εγώ προσωπικά οτωασπίδες σε δοκιμαστικά με V8 φόρεσα μόνο στο Abu Dhabi που είναι πολλές οι ώρες από το πρωί μέχρι το απόγευμα. Στον αγώνα εννοείται πως δεν τις φορούσα…

    • George Liverpool

      Οι V10 πρεπει να ηταν εμπειρια ζωης…

    • manowar

      Γαμισετα

  • τι βελτιωσατε ρε αχρηστοι … μαθηματα απο τον τσιπρα περνεται και βλεπετε και εσεις χαμογελαστα προσωπα .. ο μονος που γελαει ομως ειναι ο αλονσο γιατι αυτος περνει το χρημα και κανει διακοπες ….

    • Chris

      Ετσι ακριβως. Καθολου cool δεν ειναι σταληθεια, απλα τα εχει παρατησει εντελως. Και οπως με οποιονδηποτε αποδεχθει μια κατασταση και δεν παλευει πλεον, σε πρωτη φαση εισαι αδιαφορος/δεν στεναχωριεσαι πλεον και σε δευτερη φαση μπορει και να το διασκεδασεις κιολας με κατι τετοιες αναλαμπες. Εγω άλλο Αλονσο γνωρισα και ειμαι σιγουρος οτι εαν του δωθει η ευκαιρια (και σωστο μονοθεσιο) θα ξαναφερει τον παλιο καλα κρυμμενο εαυτο του, ξανα στην επιφανεια..

  • Γιάννης

    Πολύ και τσάμπα κουβέντα για το τίποτα, αλλά προφανώς τώρα που δεν έχουμε αγώνες κάτι πρέπει να γράφεται για να περνούν οι μέρες.

    Πουθενά δεν πρόκειται να πάει η McLaren άσχετα με το εάν οι άλλοι κατασκευαστές κινητήρων δίνουν κινητήρες ή όχι. Κανένας δε θα πληρώσει τις πανάκριβες ρήτρες αποδέσμευσης, και κανένας στη McLaren δε θα βάλει την υπογραφή του για να χάσει η ομάδα όχι μόνο τους τσάμπα κινητήρες, αλλά και τη μεγάλη χορηγία της Honda.

    Πολύ δε περισσότερο από τη στιγμή που το βουτυρόπαιδο από το Αμέρικα που έβαλαν επικεφαλής οι Άραβες δεν έχει πετύχει ούτε τον βασικό του στόχο, δηλαδή να φέρει βασικό χορηγό στην ομάδα, αλλά έστω και επιμέρους χορηγούς…