O Chris είναι κάτοχος ενός Mitsubishi Lancer Evo MR, το οποίο αγόρασε καινούριο το 2006. Όταν το παρέλαβε το οδόμετρο έγραφε 6 χλμ. (όπως όλα τα αυτοκίνητα όταν τα παραλαμβάνεις καινούρια έχουν κάποια χλμ.), και μέχρι σήμερα έχει διανύσει με το Evo του 103.000 χλμ.


Ο Chris φαίνεται ότι είναι από τους σπάνιους που δεν “πείραξε” το αυτοκίνητο του, καθώς εκτός από τη καθιερωμένη συντήρηση δεν έχει κάτι παραπάνω, εκτός κάποιες μικρές αναβαθμίσεις στα φρένα και στις αναρτήσεις.

Κάποια στιγμή άκουσε μεταλλικούς θορύβους από τον κινητήρα, και αποφάσισε να δει αν αυτός προέρχεται από τις βαλβίδες. Όταν άνοιξε το καπάκι των βαλβίδων βρήκε μέσα σε αυτό κάτι που δεν ήταν εξάρτημα του κινητήρα, καθώς ήταν ένα ξεχασμένο “καρυδάκι” από καστάνια.

Το “καρυδάκι” ήταν σφηνωμένο στο ελατήριο της βαλβίδας εξαγωγής ενός κυλίνδρου, η κίνηση του οποίου ήταν αυτή που προκαλούσε τον θόρυβο που άκουγε ο Chris. Αφού αυτός κατάφερε να βγάλει το “καρυδάκι” από τον χώρο του κινητήρα, που βρισκόταν για πάνω από 10 χρόνια, είδε ότι ο κατασκευαστής ήταν η Nagahori Heavy Industries (NAC).

Όταν επικοινώνησε μαζί τους, αυτοί επιβεβαίωσαν ότι είναι προμηθευτές εργαλείων της Mitsubishi στην Ιαπωνία. Έπειτα, ο Chris ήρθε σε επαφή και με την Mitsubishi, για να ρωτήσει αν το ξεχασμένο “καρυδάκι” είχε προκαλέσει κάποια ζημιά στον κινητήρα του. Η απάντηση από την ιαπωνική εταιρία ήταν η προβλεπόμενη και η αναμενόμενη, όπως πιστεύω θα έλεγε κάθε εταιρία, με τον Chris να περιγράφει για το τι προτίθεται να κάνει η Mitsubishi, λέγοντας:

Και μετά από πολλές παρεμβάσεις είπαν ότι το αυτοκίνητο είναι εκτός εγγύησης, και θα καλύψουν μόνο τα 300-700 δολάρια του διαγνωστικού ελέγχου σε επίσημη αντιπροσωπεία της Mitsubishi (155 δολάρια/ώρα, με 1-2 ώρες διαγνωστικής δοκιμαστικής οδήγησης, και στη συνέχεια 4-5 ώρες για να βγάλουν το κάλυμμα των βαλβίδων και να ερευνήσουν τις βαλβίδες για ζημιά), σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι το “καρυδάκι” έχει προκαλέσει ζημιά.

Αυτό σημαίνει, ότι αν δεν υπάρχει μηχανική βλάβη, τότε θα πληρώσω εγώ το κόστος. Για το οποίο εξήγησα ότι είναι παρόμοιο με την εύρεση μιας μύγας στη σούπα κάποιου, αλλά αυτός δεν αρρώστησε, ωστόσο αυτό δεν εξηγεί πώς ή γιατί βρέθηκε το “καρυδάκι” στον κινητήρα.

Έτσι φτάσαμε σε αδιέξοδο.

Συνοψίζοντας, η Mitsubishi ξέχασε το “καρυδάκι” στον κινητήρα κατά τη διάρκεια της συναρμολόγησης του κινητήρα, αλλά είναι πρόθυμη να πληρώσει μόνο το κόστος της διαπίστωσης ότι το ξεχασμένο “καρυδάκι” προκάλεσε ζημιά, εάν υπάρχει πραγματικά ζημία. Βλέποντας την φωτογραφία από το “καρυδάκι” και την αμυχές που έχει, και λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτό ήταν σε άμεση φυσική επαφή με το ελατήριο της βαλβίδας, ίσως το πιο σωστό θα ήταν η Mitsubishi να αντικαταστήσει τουλάχιστον εκείνο το ελατήριο.

  • Pantsi01

    Πραγματικα απιστευτο! Τεραστια γυφτια απο μια υποτιθεμενη αρχιδατη εταιρια….ουστ λαμογια που την ειδατε κ μαγκες με τα εβο.

  • Pantsi01

    Πραγματικα απιστευτο! Τεραστια γυφτια απο μια υποτιθεμενη αρχιδατη εταιρια….ουστ λαμογια που την ειδατε κ μαγκες με τα εβο.

  • Pantsi01

    Πραγματικα απιστευτο! Τεραστια γυφτια απο μια υποτιθεμενη αρχιδατη εταιρια….ουστ λαμογια που την ειδατε κ μαγκες με τα εβο.

  • αυτο εγινε καπου το 2007 και απλα το μαθαμε σημερα…..η μετα απο 11 χρονια θυμηθηκε οτι κατι κανει θορυβο ????

    • Sensei Konstantinos

      Μπορεί τώρα να ξεκόλλησε απο εκει που ήταν σφηνωμένο

    • αρα ολα αυτα τα χρονια δεν εκανε θορυβο……και ποιος μου λεει εμενα οτι δεν το ξεχασε ενας μηχανικος που εκανε service στο αυτοκινητο και ειχε ιδια μαρκα εργαλεια ???
      δεν αμφισβητω αυτο που επαθε ο ανθρωπος…απλα ειναι αποριες…..

    • Anonymous

      Απο την στιγμη που το αυτοκινητο ηταν εργοστασιακο (αν ισχύουν οσα λεει) γιατι να ανοιξει κάποιος μηχανικος το καπακι ? Δεν εχει καμια δουλειά εκει.
      Λογικα αυτο θα ηταν σφηνωμενο εκει τοσα χρονια αλλα καποια στιγμη φαγωθηκε αρκετα το μεταλλο και ειχε αρκετο χωρο να κινηθει για να κανει θορυβο

    • δεν ξερω στα 103.000 χιλιομετρα λεω ολο και θα το ανοιξαν το καπακι…δεν ξερω τι σερβις θελει ενα EVO…αλλα με αυτα που ακουω το θεωρησα δεδομενο πως απο τα 50.000 θα το εχουν ανοιξει…….

    • theolvs

      όχι και καπάκι ρε babino…

  • αυτο εγινε καπου το 2007 και απλα το μαθαμε σημερα…..η μετα απο 11 χρονια θυμηθηκε οτι κατι κανει θορυβο ????

  • charris

    χαχαχαχαχα τραγικό

  • charris

    χαχαχαχαχα τραγικό

  • Smartass

    Fabricado!!
    Με το ένα με το άλλο η Mitsu έγινε μέλος της συμμαχίας. Τυχαίο δεν νομίζω.

  • Sensei Konstantinos

    Αυτά για όσους ακόμη επιμένουν στον Γιαπωνέζικο Σεβασμό στον Πελάτη !! Για όλες τις εταιρίες ο πελάτης θα ειναι πάντα …..πελάτης !!!

  • LJ

    Οποιοι δουλευουν κανουν λαθη. Μονο οποιος δε δουλευει δεν κανει. Οποτε δεν εγινε και τπτ. Το θεμα ειναι οτι ειναι gtp το customer service της εταιριας (κλασικα πραγματα).

    • Giorgos Papaspyros

      Το φημισμένο γιαπωνέζικο customer service να πεις δεν είναι όπως το παρουσιάζουν…
      ΟΚ για αρκετούς από εμάς
      δεν είναι και κανένα νέο που δεν το ξέραμε.

      Αλλά για τα λάθη,
      ε… υπάρχουν λάθη και λάθη!
      Το συγκεκριμένο ούτε ένα ζευγάρι μάτια να μην βρέθηκε και έγκαιρα μάλιστα
      να τσεκάρει αυτό το εργαλείο που λείπει και πού χάθηκε
      αλλά έστω και ποιά η κατάσταση του κινητήρα πριν κλείσει…
      τραγικότατο.
      Ολόκληρη γραμμή θα έπρεπε να είχε σταματήσει άμεσα
      αν υπήρχε η συναίσθηση και η υπευθυνότητα.

      Η οποία συναίσθηση και υπευθυνότητα
      καταφανώς απουσιάζει και σήμερα.

      ΥΓ:
      Τυχερός στην ατυχία του ο τύπος
      που τόσα χρόνια δε βρέθηκε ενώπιος σε ακόμα πιο δυσάρεστα
      με το ξένο σώμα στα σωθικά μιας μηχανής εσωτερικής καύσης.

    • Anonymous

      Έχοντας αλλαξει αρκετα αμαξια (τα παλια χρονια), παντα ακουγα απο τις μεγαλες αντιπροσωπειες (ανεξαρτητως προελευσεως. Και απο γερμανια και απο ιαπωνια) οτι ειναι σχετικα συχνο να βρουν εργαλεια ξεχασμενα απο το εργοστασιο μεσα σε αμαξια ! Ειδικα κατι δυναμοκλειδα, συλλογη ολοκληρη εχουν φτιαξει !

    • Giorgos Papaspyros

      συγνώμη αλλά εγώ ούτε έχω βρει κάτι σε αυτοκίνητο μέσα,

      ούτε διανοούμαι να συναντήσω κάτι που δεν προβλέπεται μέσα σε… κινητήρα,

      και βεβαίως δικαιούμαι να συμπεράνω το ο,τιδήποτε
      για την εταιρεία που παραδίδει από το εργοστάσιο
      προϊόντα σε ανάλογη κατάσταση

      το ότι για τη Mitsubishi δεν καίγεται και καρφί
      που ο πελάτης και όχι η αντιπροσωπεία βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα εργαλείο εντός του κινητήρα,
      πραγματικά ασχολίαστο για αυτή την εταιρεία
      και αυτή την απάθεια ελπίζω δεν την επιδεικνύουν ούτε οι Κινέζοι…

    • Anonymous

      Σίγουρα ειναι απαραδεκτο. Και ακομα μεγαλυτερο λαθος το οτι δεν θα ασχοληθούν με την επισκευη.
      Άπλα ανεφερα την ιστορία για να πω οτι τα εργαλεια μεσα σε ενα εργοστασιο τα εχουν σαν αναλώσιμα. Δεν θα καθισουν να ασχοληθουν αν χαθει κατι δηλαδη. Συνηθως ειναι κατι ασημαντο. Κατι ξεχασμενο πανω σε καμια βιδα στην επενδυση του εσωτερικου ή κατι τετοιο.
      Στην περιπτωση του evo που εχουν ξεχασει εργαλειο μεσα στο μοτερ ειναι και απαραδεκτο και επικινδυνο !

    • Giorgos Papaspyros

      Εγώ εμμένω στην άποψή μου.
      Είναι όπως ο χειρουργός που θα αφήσει στην επέμβαση ένα εργαλείο της εγχειρησης,
      το να βρεθεί εργαλείο εντός του κύτους του κινητήρα.
      Ακόμα και στα χειρουργεία όταν χάνεται ένα εργαλείο,
      υπάρχουν πρωτόκολλα για να αναζητηθεί κάθε όργανο της επέμβασης που λείπει στην καταμέτρηση,
      πόσο μάλλον σε μια γραμμή παραγωγής
      στην οποία το υποκείμενο μπορεί να ελεγχθεί με μεγαλύτερη ευχέρεια χρόνου.
      Φανερώνει μια κατάσταση πανηγύρι στο εργοστάσιο λυπάμαι.

      Για μένα τέτοια αυτοκινητοβιομηχανία που δεν διαθέτει στοιχειώδη οργάνωση στα μείζονα όπως η συναρμολόγηση ενός κινητήρα στον παγκο,
      χάνει το σεβασμό.
      Άλλο που η ίδια αυτή εταιρεία δε δείχνει και σεβασμό απέναντι στον πελάτη ο οποίος έχει να κάνει με προβλήματα που την εκθέτουν την ίδια.

  • Anestis Genk

    Κάποιος αρτηριοσκληρωτικός γραφεικοράτης απάντησε σύμφωνα με το εγχειρήδιο χωρίς να πολυασχοληθεί.
    Μέγα λάθος imo.
    Τώρα γίναν βούκινο!
    Έπρεπε να του προτείνουν δωρεάν αλλαγή μοτέρ και να του δώσουν και την υπόλοιπη συλλογή από καρυδάκια να κάνει παρέα σε αυτό που έχει και να το γυρίσει σε διαφήμιση το όλο συμβάν.

  • SAMURAI-66

    Απιστευτο σαν γεγονος αν και διατηρω επιφυλαξεις κατα ποσο ειναι εργοστασιακο προβλημα και οχι περιπτωση συνεργειου που πιθανον ειχε επισκεφθει ο κατοχος του οχηματος και εκει συνεβει το ολο σκηνικο.
    Σε μοναδες μαζικης παραγωγης μαλιστα με αυτοματοποιημενα συστηματα που και το δευτερολεπτο μετραει ολα φυσιλογικα ειναι στην εντελεια για να αποφευγονται τα οποια λαθη θα προκαλεσουν χρονοτριβη και καθηστερηση στην γραμμη παραγωγης.
    Αυτο το γνωριζουν οι βιομηχανιες και εξοπλιζονται καταλληλα.
    Η απλη λογικη λεει οτι το δυναμοκλειδο θα εχει ενσωματωμενο το καρυδακι γιατι ειναι στανταρ η εργασια που κανει και επ ουδενι θα πρεπει να ασχολειται ο εργαζομενος με το αν φευγει η οχι απο την βαση του γιατι αυτο θα προκαλουσε πανικο στην μοναδα παραγωγης και συνεχεις καθυστερησεις.
    Εμενα σαν εργαζομενο επι μια δεκαετια σε αποθηκη εργαλειων μου δειχνει λιγο περιεργο το συμβαν.

    • Christos Dimou

      Δεν είναι μαστρομητσος η γραμμή παραγωγής. Ούτε κάτι που εχει σφηνωσει για 10 χρόνια ξεσφηνωνει σήμερα.

      Όσο για τη μορφή της κεφαλής αυτής μου κάνει εντύπωση οτι δεν παρουσιάζει καμία αλλοίωση λόγω των κύκλων λειτουργίας της μηχανής.

  • Christos Dimou

    Χμμμμ. Να καταλάβω δηλαδή. 11 χρόνια και 100,000 χιλιόμετρα αργότερα, τώρα αποφάσισε το καρυδακι να φύγει απο εκεί που είχε σφηνωσει;

    Ποιες είναι οι πιθανότητες να συμβεί αυτό;

    Και κάποιος θέλει να μου πει οτι στην φάση της συναρμολογησης ενός κινητήρα, ο εργαζόμενος της εταιρείας χρησιμοποιεί ένα απλό πολυεργαλειο με αλλαζομενες κεφαλές και όχι ένα συγκεκριμένο ειδικά φτιαγμένο εργαλείο που η κεφαλή του συνδέεται μηχανικά με το σώμα αυτού;

    Πολύ βρωμάει η όλη ιστορία. Πολύ.

  • Mika

    It happens to the best families….