Στην αρχή της τελευταίας του προσπάθειάς στο Q2, ο Ισπανός “πήρε τον αέρα” από τον teammate του, Stoffel Vandoorne, και φαινόταν ότι θα μπορούσε να ολοκληρώσει τον γύρο του σε χρόνο που θα ήταν αρκετός για να μπει στο Q3, και να παλέψει για μια θέση στην 10άδα.

Αλλά μεταξύ της στροφής 11 (η έξοδος του Double Gauche) και της στροφής 12 (η είσοδος του Fagnes Chicane), ο Alonso δεν πήρε την επιπλέον ενέργεια που περίμενε από την μονάδα ισχύος της Honda. Αυτός ήταν και ο λόγος που ωρυόταν στο team radio, και χαρακτηριστικά ανέφερε ότι έχασε μισό δευτερόλεπτο εκείνη την στιγμή, το οποίο ήταν αρκετό για να εγκαταλείψει την προσπάθεια του. Σε πλήρη ανάπτυξη, η επιπλέον ιπποδύναμη είναι περίπου 160 ίππους, με την έλλειψη της, όμως, να μην ήταν το αποτέλεσμα κάποιας αστοχίας του μονοθεσίου, καθώς προκλήθηκε από το γεγονός ότι το σύστημα της Honda δεν λειτούργησε, όπως αυτόματα αναμενόταν.

To πρόβλημα ήταν ότι το σύστημα της ιαπωνικής εταιρίας μπερδεύτηκε με το σημείο που βρίσκεται το μονοθέσιο μέσα στην πίστα. Πιο συγκεκριμένα, ο αλγόριθμος της Honda -για το πότε θα παραδώσει την επιπλέον ενέργεια- υπολογίζεται μέσω της πίεσης του πεντάλ του γκαζιού, βασιζόμενο στους υπολογισμούς σε ποια στροφή βρίσκεται το μονοθέσιο και στο πόσο πιέζεται το γκάζι.

Για παράδειγμα, όταν ο οδηγός αφήνει για λίγο το γκάζι, το σύστημα λαμβάνει υπόψη αυτό και λειτουργεί όπως πρέπει μέσα στην στροφή. Όταν, όμως, ο Alonso πέρασε την στροφή Pouhon flat out, δηλαδή δεν σήκωσε το πόδι του από το γκάζι -όπως είχε κάνει προηγουμένως το Σαββατοκύριακο – το σύστημα της Honda μπερδεύτηκε και νόμισε ότι δεν είχε περάσει από τη στροφή. Υπέθεσε δηλαδή ότι το μονοθέσιο της McLaren-Honda, με οδηγό τον Alonso, ότι βρίσκεται ακόμα στην κατηφορική στροφή Liege, και όχι στην ευθεία μεταξύ των στροφών 11 και 12, και έτσι δεν έδωσε την επιπλέον ενέργεια.

Ο επικεφαλής της Honda F1, Yusuke Hasegawa, επιβεβαίωσε ότι το ζήτημα σχετίζεται με το σύστημα ελέγχου, λέγοντας:

Ορίζουμε ένα τμήμα του πότε θα έχουν την ανάπτυξη ενέργειας, και κανονικά το τμήμα τμήμα καθορίζεται από το γκάζι. Μερικές φορές ένας οδηγός κάνει κάτι διαφορετικό, έτσι το σύστημα συγχέεται και δεν έχουμε ανάπτυξη σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή.

Ο Hasegawa αργότερα είπε ότι η Honda θα χρειαστεί να αλλάξει τις διαδικασίες της, για να εξασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξει επανάληψη του περιστατικού.

  • ”To πρόβλημα ήταν ότι το σύστημα της ιαπωνικής εταιρίας μπερδεύτηκε με το σημείο που βρίσκεται το μονοθέσιο μέσα στην πίστα. Πιο συγκεκριμένα, ο αλγόριθμος της Honda -για το πότε θα παραδώσει την επιπλέον ενέργεια- υπολογίζεται μέσω της πίεσης του πεντάλ του γκαζιού, βασιζόμενο στους υπολογισμούς σε ποια στροφή βρίσκεται το μονοθέσιο και στο πόσο πιέζεται το γκάζι.”

    ΔΗΛΑΔΗ τοσο καιρο βλεπουμε μονοθεσια στα οποια δεν κανουν κουμαντο οι οδηγοι ???????????????????

    • Chris

      Βασικα ναι γιατι εδω και καιρο εαν ειχες παρατηρησει δεν πατανε πλεον το κουμπι για να διαλεξουν ποτε αυτοι θελουν την επιπλεον ενεργεια αλλα την αποδιδει το μονοθεσιο μονο του…το ειχα και εγω απορια που δεν τους εβλεπα να πατανε το κουμπι οπως παλια απλα σημερα βγηκε ξεκαθαρα η απαντηση..

    • να σε πω την αληθεια…..δεν το ειχα σκεφτει καθολου οτι μπορει να συμβαινει κατι τετοιο…… :-/

  • Δεν καταλαβα.. Δηλαδη το ποτε θα δωσει ενεργεια ο ηλκινητηρας βασιζεται απο το ποτε καταλαβαινει ο υπολογιστης που βρισκεται το μονοθεσιο και βαση προγραμματος; δεν το επιλεγη ο οδηγος ;

  • Stelios Marangos

    THE TERMINATOR IS BACK

  • gronholm89

    Επειδη περασε flat out την Pouhon δεν εβγαλε και αλλα αλογα??? Τωρα ολο αυτο ονομαζεται racing?? Και το λογισμικο ειναι για παιδακια ή για αντρες???

  • gronholm89

    Επειδη περασε flat out την Pouhon δεν εβγαλε και αλλα αλογα??? Τωρα ολο αυτο ονομαζεται racing?? Και το λογισμικο ειναι για παιδακια ή για αντρες???

  • the revivalist .. .

    Toys for big boys(not!)
    Ρε άι σιχτίρι…