Ο Ross Brawn θέλει να αλλάξει την Formula 1 προς το καλύτερο, και οι πρώτες κινήσεις φαίνονται άκρως θετικές. Ο Βρετανός σε πρόσφατη συνέντευξη του ανέφερε ότι οι επικεφαλής της Formula 1 πιέζουν για την κατάργηση των ποινών θέσεων, λέγοντας ότι το σύστημα έχει ξεφύγει από τον έλεγχο, ενώ είναι απογοητευτικό και για τους οπαδούς.

Πιο συγκεκριμένα, από τη στιγμή που οι κανονισμοί της F1 επιβάλλουν την χρήση εξαρτημάτων με μεγάλη διάρκεια ζωής – συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων και των κιβωτίων που πρέπει να διαρκούν έναν ορισμένο αριθμό αγώνων – έχουμε δει σχεδόν όλοι οι οδηγοί να τιμωρούνται με ποινές αρκετών θέσεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ποινή 65 θέσεων του Stoffel Vandoorne στο Spa, κάτι που δεν άρεσε καθόλου στον Brawn, ο οποίος αναφέρει ότι πρέπει να βρεθεί μια καλύτερη λύση, λέγοντας:

Μισώ το γεγονός ότι πρέπει να επηρεάσουμε τους αγώνες λόγω των τεχνικών προβλημάτων. Ξέρω ότι μπορείς να πεις αν ένα αυτοκίνητο σπάσει σε έναν αγώνα, είναι τεχνικό πρόβλημα και έχεις επηρεάσει τον αγώνα, αλλά νομίζω ότι οι οπαδοί αυτό το καταλαβαίνουν. Για έναν οπαδό, το να δεχτεί ότι ο ήρωάς του βρίσκεται στο πίσω μέρος του grid, επειδή έπρεπε να αλλάξει τον κινητήρα, αυτό δεν είναι καλό για το άθλημα.

Πρέπει να βρούμε μια λύση σε αυτό, είτε μέσα από μια διαφορετική μορφή ποινών είτε να καταργήσουμε εντελώς τις ποινές, και απλά να ζήσουμε με το πρόβλημα που προσπαθεί να διορθώσει η ομάδα.

Ο Brawn είπε ότι έχουν γίνει συζητήσεις με τη FIA για το θέμα, αλλά αναγνώρισε ότι δεν ήταν εύκολο να βρουν μια απάντηση. Ωστόσο, ελπίζει ότι κάτι θα αλλάξει, το αργότερο μέχρι να αποφασιστούν οι νέοι κανόνες για τους κινητήρες από το 2021, λέγοντας:

Συνεργαζόμαστε με τη FIA για να δούμε αν υπάρχει καλύτερη λύση στο μέλλον και σίγουρα ελπίζουμε με τους νέους κινητήρες και τους νέους κανονισμούς σίγουρα να έχουμε μια καλύτερη λύση. Ίσως μπορέσουμε να εφαρμόσουμε μια καλύτερη λύση πριν από τότε, επειδή είναι μια μαζικά αντιλαϊκή πτυχή της Formula 1 αυτή τη στιγμή.

Ένα από τα πράγματα που έχουν προταθεί είναι η αφαίρεση βαθμών από τους κατασκευαστές. Μπορεί να υπάρξουν άλλες πιο διακριτές ποινές. Είχαμε το σύστημα με τις μάρκες (tokens) για τον κινητήρα, και αυτό δεν ήταν πραγματικά κακό. Λίγο περίπλοκο, αλλά θα μπορούσες να αφαιρέσεις τις μάρκες για λίγο. Νομίζω ότι χρειάζεται μια βαθύτερη σκέψη. Οι ποινές θέσεων δεν είναι καθόλου δημοφιλείς και πρέπει να βρούμε μια καλύτερη λύση.

Εκτός των παραπάνω, όμως, ο Brawn ανέφερε ότι άλλη μια μακροπρόθεσμη φιλοδοξία για την F1 είναι να καταργηθεί το DRS, λέγοντας:

Είναι ένας συμβιβασμός. Νομίζω ότι το έχουμε, και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε μια καλύτερη λύση. Είναι μια ενίσχυση για να βοηθήσουμε την προσπέραση, αλλά αυτό που θέλουμε πραγματικά είναι τα αυτοκίνητα να μπορούν να μπουν στο slipstream και να προσπεράσουν.

Έτσι για μένα η λύση, την οποία έχουμε ξεκινήσει, είναι να εξελίξουμε τα μονοθέσια, να σχεδιάσουμε τα μονοθέσια, ώστε να μπορεί να πλησιάζει το ένα το άλλο σε κοντινή απόσταση. Ένα τρέχον μονοθέσιο της Formula 1 είναι απόλυτα βελτιστοποιημένο στο να τρέχει μόνο του. Οι ομάδες, όταν πηγαίνουν στην αεροδυναμική σήραγγα και δημιουργούν τα CFD προγράμματα για να εξελίξουν το μονοθέσιο, όλα γίνονται απομονωμένα. Έτσι, όταν τοποθετείς ένα άλλο μονοθέσιο κοντά του, αυτό δεν λειτουργεί σωστά.

Αυτό που δουλεύουμε είναι να υπάρχει η ικανότητα να δούμε τα μονοθέσια να αγωνίζονται το ένα το άλλο σε κοντινή απόσταση, και το τι είδους σχέδια χρειαζόμαστε για να μπορέσει να συμβεί αυτό. Και νομίζω ότι όταν το κάνουμε αυτό, που είναι η φιλοδοξία μας για το 2021, τότε θα έχουμε μονοθέσια που δεν χρειάζονται DRS. Μπορεί να υπάρχουν άλλες λύσεις που θα απαιτούνται για να επιτευχθεί αυτό, αλλά δεν θα είναι τεχνητή όπως το DRS. Επειδή αυτό έχει μικτές αντιδράσεις. Νομίζω ότι οι οπαδοί θέλουν να δουν ένα μεγάλο ελιγμό για προσπέραση, δεν θέλουν να δουν ένα πατάω-ένα-κουμπί για να προσπεράσω, και μετά να συνεχίσουν.

  • gronholm89

    Δηλαδη με το νεο συστημα η McLaren θα ειχε -285 βαθμους.

    • Alexandros Gkesos

      Φαντάζομαι δεν θα κόβουν πόντους, όπως οι θέσεις τώρα, αλλά “αλλαγή κινητήρα -2 πόντους) κάπως έτσι.

  • Akis-F1 FAN

    Πραγματικά πάντως αν καταφέρουν να “παίξουν” με το ground effect και απλοποιήσουν κατά πολύ τις εμπρός αεροτομές το θέαμα θα αυξηθεί κατακόρυφα πιστεύω…τα μισά προβλήματα για την έλλειψη θεάματος προέρχονται καθαρά απ΄ το ότι τα μονοθέσια δεν μπορούν να ακολουθήσουν το ένα το άλλο…σε κάποιες πίστες αν δεν είσαι τουλαχιστον 1,5-2 sec ταχύτερος ανά γύρο δεν περνάς ούτε με αίτηση….ε που να δεις προσπέρασμα μετά.

    • filip

      Σίγουρα δεν ήταν κατά 1,5-2,0 sec πιο γρήγορη η Φερράρι στο ΣΠΑ …… :P χαχαχα

  • Maleas George

    Δύσκολη εξίσωση έχεις να λύσεις κύριε Ross… Μακάρι να βγει κάτι καλό και γρήγορα

  • Anestis Genk

    Η μείωση του κόστους μπορεί να έρθει από την τεχνολογική οπισθοδρόμηση, ή έστω την αλλαγή κατεύθυνσης. Πχ απλοποιείστε τις επιφάνειες του μονοθεσίου και θα γλιτώσουν πολλά από τα cfd και τις αεροδυναμικές σύραγγες. Βγάλτε όσο πιο πολλά ηλεκτρονικά γίνεται.

    Think out of the box

    • Fαν1ς

      Επίσης να καταργηθούν αυτές οι περίπλοκεςήκοστοβορες κινητηριες μονάδες με τα mgu-h mgu-k τα τούρμπο και όλα αυτά από κινητήρες απλούς ατμοσφαιρικους!!!

    • Anestis Genk

      Ναι εννοείται να φύγουν οι φραπεδιέρες. Τούρμπα αν θέλει ας έχει αλλά σε απλή μορφή.

  • LJ

    Δίκοπο μαχαίρι το DRS. Χωρίς αυτο πάλι δε θα έχουμε προσπέρασματα αλλά απο την άλλη ειναι πλασματικός τρόπος να κανεις προσπέρασμα.

    Βάφεις το μαλλί ρε Ross?

    • Alexandros Gkesos

      Παλιά είχαμε μία χαρά προσπεράσματα ΑΦΟΥ.
      Η εποχή που ξενέρωσα ακόμη περισσότερο με την F1 ήταν τότε που ξεκίνησε το DRS και όλοι περίμεναν να μπουν στη ζώνη για να προσπεράσουν ακούραστα.

    • kostas

      Εννοεις μαλλον πολυ πισω, γιατι απο το 98′ και μετα βλεπουμε πολυ λιγα προσπερασματα.

    • LJ

      Ακριβώς! Θυμάμαι 1-2 χρόνια πριν το DRS θεαμα απλά δεν υπήρχε γτ δεν υπήρχαν προσπεράσματα.

  • Mika

    Ok, αυτο με τις ποινες γενικως, εχει καταντησει αηδια ειναι η αληθεια…
    Να και κατι στο οποιο η Honda ειναι πρωτη με διαφορα!!!!
    :p