Πολλά έχουν ακουστεί τα τελευταία δύο χρόνια για τον περιστροφικό κινητήρα των σπορ αυτοκινήτων της Mazda, αλλά ποτέ δεν ήταν από επίσημα χείλη στελέχους της εταιρίας. Στο τεχνολογικό Forum της Mazda, που γίνεται αυτές τις ημέρες στη Φρανκφούρτη, επικεφαλής της εταιρείας επιβεβαίωσε ότι η ανάπτυξή ενός νέου περιστροφικού κινητήρα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του Mitsuo Hitomi, διευθύνοντα συμβούλου του κέντρο τεχνικών ερευνών και ανάπτυξης ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου, που είπε:

Συνεχίζουμε την εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα επόμενης γενιάς.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των κινητήρων Wankel είναι οι εκπομπές ρύπων, με τον Hitomi να επιβεβαιώνει ότι ο νέος κινητήρας θα είναι υβριδικός, καθώς θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Προσθέτοντας, το υψηλόβαθμο στέλεχος είπε:

Δεν μπορούμε να βελτιώσουμε τον περιστρεφόμενο κινητήρα στις σημερινές συμβατικές εκπομπές κινητήρων. Η φθορά των apex seals και η κατανάλωση βενζίνης ήταν το σημείο εστίασης του νέου περιστρεφόμενου κινητήρα. Διερευνούμε διάφορα είδη συστημάτων εκπομπών για να εξασφαλίσουμε ιδανικές συνθήκες.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του σε προηγούμενη συνέντευξη του Hidetoshi Kudo, εκτελεστικός διευθυντής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης και τη στρατηγική προϊόντων, που είχε πει:

Όπως γνωρίζετε, η ανάφλεξη είναι ένα ζήτημα στους περιστροφικούς κινητήρες. Έτσι, εξετάζουμε την ανάφλεξη με λέιζερ και ανάφλεξη με πλάσμα, αλλά το λέιζερ είναι πολύ ακριβό.

Σύμφωνα με φήμες, το νέο Mazda RX-9 λέγεται ότι θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Τόκιο, το οποίο να φέρνει έντονες επιρροές από το πρωτότυπο RX-Vision Concept του 2015. Θα εξοπλίζεται με τον -παραπάνω- ολοκαίνουριο περιστροφικό κινητήρα, τον οποίο η Mazda κατοχύρωσε πρόσφατα. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τον Renesis που αντικαθιστά, είναι η περιστροφή του κατά 180 μοίρες ώστε οι θύρες εξαγωγής να βρίσκονται στην κορυφή, διευκολύνοντας την χωροταξία της πολλαπλής εξαγωγής και προοιωνίζοντας υπερσυμπιεσμένες βραδιές.