Πολλά έχουν ακουστεί τα τελευταία δύο χρόνια για τον περιστροφικό κινητήρα των σπορ αυτοκινήτων της Mazda, αλλά ποτέ δεν ήταν από επίσημα χείλη στελέχους της εταιρίας. Στο τεχνολογικό Forum της Mazda, που γίνεται αυτές τις ημέρες στη Φρανκφούρτη, επικεφαλής της εταιρείας επιβεβαίωσε ότι η ανάπτυξή ενός νέου περιστροφικού κινητήρα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του Mitsuo Hitomi, διευθύνοντα συμβούλου του κέντρο τεχνικών ερευνών και ανάπτυξης ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου, που είπε:

Συνεχίζουμε την εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα επόμενης γενιάς.


Το μεγαλύτερο πρόβλημα των κινητήρων Wankel είναι οι εκπομπές ρύπων, με τον Hitomi να επιβεβαιώνει ότι ο νέος κινητήρας θα είναι υβριδικός, καθώς θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Προσθέτοντας, το υψηλόβαθμο στέλεχος είπε:

Δεν μπορούμε να βελτιώσουμε τον περιστρεφόμενο κινητήρα στις σημερινές συμβατικές εκπομπές κινητήρων. Η φθορά των apex seals και η κατανάλωση βενζίνης ήταν το σημείο εστίασης του νέου περιστρεφόμενου κινητήρα. Διερευνούμε διάφορα είδη συστημάτων εκπομπών για να εξασφαλίσουμε ιδανικές συνθήκες.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του σε προηγούμενη συνέντευξη του Hidetoshi Kudo, εκτελεστικός διευθυντής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης και τη στρατηγική προϊόντων, που είχε πει:

Όπως γνωρίζετε, η ανάφλεξη είναι ένα ζήτημα στους περιστροφικούς κινητήρες. Έτσι, εξετάζουμε την ανάφλεξη με λέιζερ και ανάφλεξη με πλάσμα, αλλά το λέιζερ είναι πολύ ακριβό.

Σύμφωνα με φήμες, το νέο Mazda RX-9 λέγεται ότι θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Τόκιο, το οποίο να φέρνει έντονες επιρροές από το πρωτότυπο RX-Vision Concept του 2015. Θα εξοπλίζεται με τον -παραπάνω- ολοκαίνουριο περιστροφικό κινητήρα, τον οποίο η Mazda κατοχύρωσε πρόσφατα. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τον Renesis που αντικαθιστά, είναι η περιστροφή του κατά 180 μοίρες ώστε οι θύρες εξαγωγής να βρίσκονται στην κορυφή, διευκολύνοντας την χωροταξία της πολλαπλής εξαγωγής και προοιωνίζοντας υπερσυμπιεσμένες βραδιές.

  • Anestis Genk

    ήδη μας τρέχουν τα σάλια!

  • SAMURAI-66

    Ποτε δεν πιστεψα οτι εβαλαν στο ραφι τεχνολογια που στα χερια τους κανει θαυματα και εχουν ταυτιστει μαζι της εδω και 50 χρονια και πολλες φορες εχω εκφρασει την αποψη μου οτι μπλοφαρουν οι ιαπωνες συμφωνα με τα οσα εχω διαβασει στο δικο τους τυπο και απλα το φερνουν γυρω γυρω μεχρι να φτασει η στιγμη της αληθειας να αποκαλυψουν τον σκοπο τους.
    Που σημερα βεβαια ηρθε αισιως η ωρα της για να μας πουν το καλο νεο.
    Σε δυο μηνες θα δουμε την πρωτη γευση στην πατριδα τους!

  • DimitrisBXL

    Ημουν νιος και γερασα…. Αντε να βγαλει κανενα τρελο αμαξι να βγαλουμε κανενα γουστο με το εφαπαξ.

  • 15 χρόνια κοντά λένε τα ίδια: “εξελίσσουμε το νέο περιστροφικό μοτέρ” αυτά για τη λέηζερ ανάφλεξη τα διαβάζω δέκα χρόνια τουλάχιστον. να μαστε καλά θα τα διαβάζουμε για καμιά δεκαριά χρόνια ακόμα.

  • 15 χρόνια κοντά λένε τα ίδια: “εξελίσσουμε το νέο περιστροφικό μοτέρ” αυτά για τη λέηζερ ανάφλεξη τα διαβάζω δέκα χρόνια τουλάχιστον. να μαστε καλά θα τα διαβάζουμε για καμιά δεκαριά χρόνια ακόμα.

  • jonjon

    Ωραία πράγματα! Λέιζερ , πλάσμα ! Ο κινητήρας είναι για αμάξι; ή για το enterprise.

  • manowar

    Αντε μορη μαζνταρα μπας και δουμε θεου βροντη.. Alpina ,, M2 cs,,,Ford Rs με πισωβαρη 4κινηση μαζντα rx9 δεν εχω παράπονο παρολο που τα χρονια ειναι πετρινα για τους πετροχεντς γινονται ακομα προσπαθείες για καλη οδηγιση..θα περιμενουμε να παλιωσουν μπας και μπορεσουνε να τσιμπήσουμε κανενα στην μεταχειρα..γιατι για καινούριο ……

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Άντε Mazdaρα βάλτον στο νέο RX-7 να μας τρελάνεις πάλι!