Ο CEO και πρόεδρος της Mazda, o Akira Marumoto, σε πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε πως ένα σπορ μοντέλο που θα λειτουργήσει ως αντικαταστάτης του RX-8 είναι όνειρο για κάθε άνθρωπο της ιαπωνικής εταιρίας, αλλά για την ώρα θα παραμείνει όνειρο λόγω budget. Όπως είπε:

Μέσα στην Mazda όλοι έχουμε το όνειρο να δούμε μια μέρα ένα όχημα που τροφοδοτείται από έναν περιστρεφόμενο κινητήρα. Ωστόσο δεν είμαστε σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον όπου μπορούμε να αρχίσουμε να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα με περιστροφικούς κινητήρες.

Ένα από τα καθήκοντά μου είναι να δημιουργήσω ένα περιβάλλον στο οποίο μπορούμε να κάνουμε αυτό το όνειρο πραγματικότητα. Φυσικά, αυτό είναι κάτι ακραίο. Για την ώρα ένα τέτοιο μοντέλο δεν βρίσκεται στο χρονοδιάγραμμά μας.

Ο ίδιος συμπλήρωσε πως δεν υπάρχει στα βραχυπρόθεσμα σχέδια της εταιρίας η έκδοση παραγωγής του πανέμορφου RX Vision Coupe concept, ούτε κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ μοντέλο, μιας και ο ίδιος “προτιμά την μυρωδιά της βενζίνης”. Σε παλαιότερη συνέντευξή του δήλωσε πως δεν θα δεσμευτεί πως η Mazda δεν θα κατασκευάσει ποτέ ένα νέο RX μοντέλο, μιας αν υπάρξουν τα απαιτούμενα κεφάλαια που χρειάζονται για την ανάπτυξη και τη κατασκευή του μοντέλου, τότε η Mazda θα προσπαθήσει να το περάσει στη παραγωγή.

1Διάβασε ακόμη

Επίσημο: Ο περιστροφικός κινητήρας της Mazda επιστρέφει ως range extender

Στόχος της Mazda είναι μέσα στα επόμενα χρόνια να πουλά 400.000 αυτοκίνητα ετησίως στην Ευρώπη. Το 2017 η ιαπωνική εταιρία είχε πουλήσει 289.470 αυτοκίνητα στη Γηραιά Ήπειρο και περισσότερα από 1,63 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Σε ότι αφορά το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που ετοιμάζει η Mazda. Αυτό θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το 2020 και θα διαθέτει τεχνολογία που αναπτύσσει η ίδια η εταιρία. Η είδηση έγινε γνωστή από τον Jeff Guyton, CEO της Mazda Ευρώπης, ο οποίος συμπλήρωσε πως ο σχεδιασμός του δεν θα δείχνει “ψηφιακός”, αλλά θα εναρμονίζεται με την σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας. Η εταιρία θα βγάλει στην αγορά ένα plug-in υβριδικό μοντέλο το 2021/2022.

Ο Guyton θεωρεί πως η ζήτηση στην Ευρώπη για αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου θα ανακάμψει μερικώς, καθώς αυτοί είναι ζωτικής σημασίας για όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ώστε να ανταποκριθούν στα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών CO2 που ψηφίστηκαν πρόσφατα. Σήμερα το 25%-30% των πωλήσεων της Mazda στην Ευρώπη, αφορά μοντέλα με diesel κινητήρες, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 50% στους πελάτες που διανύουν περισσότερα από 20.000 χλμ ετησίως.

2Διάβασε επίσης

Η Mazda εξακολουθεί να πιστεύει στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου

Τέλος ξεκαθάρισε πως η Mazda δεν θα προσφέρει στην Ευρώπη ένα μικρό crossover που θα τοποθετηθεί κάτω από το CX-3, μιας τα νούμερα δείχνουν πως οι πωλήσεις των μικρών μοντέλων της Mazda στην Ευρώπη, βλέπε Mazda2, κατέχουν το μικρότερο ποσοστό στις συνολικές πωλήσεις της εταιρίας. Ο ίδιος τόνισε πως προτιμά να επενδύει σε κατηγορίες μοντέλων που η Mazda σημειώνει καλές πωλήσεις, τα οποία μάλιστα τείνουν να έχουν και υψηλότερα κέρδη.