DTM 2017: Δυνατότεροι κινητήρες, λιγότερη αεροδυναμική

Σχετικά άρθρα

H νέα γενιά του DTM είναι εδώ και την περασμένη Πέμπτη πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία και στην πίστα της Vallelunga το δεύτερο επίσημο τεστ δοκιμών, στο οποίο, για πρώτη φορά, “έγραψε” χιλιόμετρα το νέο Audi RS 5 DTM που παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης. Στην ιταλική πίστα βρέθηκαν οι οδηγοί της BMW και Mercedes με την νέα έκδοση των M4 DTM και C 63 AMG αντίστοιχα και ενδιαφέρον έχει να δούμε τι αλλάζει στους τεχνικούς κανονισμούς του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού φέτος. Oι διαφορές με τα αγωνιστικά του 2016 θα είναι εμφανείς και το θέαμα και ο ανταγωνισμός, μετά και τη μείωση του grid από 24 σε 18 οδηγούς, πιστεύω ότι θα είναι αυξημένα φέτος.

Κινητήρες

Οι Γερμανοί επιμένουν ατμοσφαιρικά σε μια εποχή που η υπερτροφοδότηση είναι must στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και οι 4-λιτροι κινητήρες από το Ingolstadt, τη Στουτγάρδη και το Μόναχο θα αποδίδουν για πρώτη φορά πάνω από 500 ίππους, ίσως και να αγγίζουν και τους 550. Η αυξημένη ιπποδύναμη θα επιτευχθεί με μεγαλύτερο σύστημα εισαγωγής, από 28mm διάμετρο του περιοριστή αέρα σε κάθε πλευρά του V σε διάταξη κινητήρα που ήταν πέρσι, στα 29mm που θα είναι φέτος. Επιπλέον, οι νέοι κανονισμοί επιτρέπουν ενισχύσεις στο σύστημα εισαγωγής για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα.

Το θέαμα ενός σπασμένου κινητήρα στο DTM είναι εξαιρετικά σπάνιο και η αντοχή των κινητήριων συνόλων είναι μία από τις μεγαλύτερες προτεραιότητες των διοργανωτών. Συνήθως, οι κινητήρες αντέχουν όλη τη χρονιά, στη αρχή κάθε χρονιάς, οι κινητήρες σφραγίζονται από τη διοργανώτρια αρχή, δεν επιτρέπονται περαιτέρω αλλαγές και οι μηχανικοί αρκούνται μόνο στις απαραίτητες επιδιορθώσεις.

Αεροδυναμική

Οι φετινές αλλαγές φέρνουν και μείωση στην αεροδυναμική. Για να επιτευχθεί αυτό, άλλαξε η γεωμετρία του εμπρός splitter, του κάτω μέρους των αγωνιστικών, του πίσω διαχύτη και αυξήθηκε το ύψος των αυτοκινήτων.

Ακόμη, το γνωστό μας DRS (Drag Reduction System) αλλάζει μορφή φέτος, και, αντί του ενός πτερυγίου στην αεροτομή, το σύστημα θα αποτελείται από δύο πτερύγια, ένα στενό και ένα φαρδύ και κατά την ενεργοποίηση του συστήματος στον αγώνα, θα ανοίγει το πιο στενό. Πέρσι, το λεγόμενο Guerney Flap, άνοιγε όταν ο οδηγός βρισκόταν εντός ενός δευτερολέπτου πίσω από τον προπορευόμενο οδηγό και του έδινε το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ταχύτητας και της μειωμένης αεροδυναμικής αντίστασης.

Ελαστικά

Σημαντική ειδοποιός διαφορά θα είναι σίγουρα τα νέα ελαστικά που θα παρέχει και στους τρεις κατασκευαστές αποκλειστικά η Ηankook. Περισσότερη πρόσφυση για σύντομο χρονικό διάστημα, νέα, πιο μαλακή γόμα είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ελαστικών για το 2017, διαστάσεων 300/680 R 18  (εμπρός) και 320/710 R 18 (πίσω), ενώ υπόσχονται καλύτερο κράτημα.

Νέα, κοινά εξαρτήματα

Η σχεδίαση του αμαξώματος των φετινών Audi, BMW και Mercedes είναι σύμφωνη με την τελευταία γενιά των αντίστοιχων παραγωγής. Για να περιοριστούν τα κόστη εξέλιξης, οι νέοι κανονισμοί δίνουν τη δυνατότητα στην εξέλιξη και χρήση σε καινούριους τομείς κοινών εξαρτημάτων. Ένας από αυτούς είναι εκείνος της ανάρτησης. Μέχρι τώρα, σασί, κιβώτιο ταχυτήτων, φρένα και ηλεκτρονικά ήταν κοινά στους τρεις κατασκευαστές. Η ITR, η διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος, σε συνεργασία με τους μηχανικούς των εταιρειών, ελέγχει την εξέλιξη αυτών των εξαρτημάτων.

Vallelunga

Tρεις μέρες δοκιμών, λοιπόν, στην ιταλική πίστα της Vallelunga, και οι συμμετέχοντες οδηγοί είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν πολλά set ups και να πάρουν ξανά γεύση από τις μεγάλες αλλαγές που θα έχουμε φέτος. Ήταν και το πρώτο τεστ δοκιμών με τα 2017 spec αγωνιστικά, αφού, σε όλα τα προηγούμενα, οι εταιρείες “κατέβασαν” υβρίδια του 2016 με τα νέα εξαρτήματα του 2017.

Για την πρωταθλήτρια Audi, ο δις πρωταθλητής Mattias Ekström και ο Jamie Green κάθισαν πίσω από το τιμόνι του νέου αγωνιστικού, με τον Σουηδό να είναι ο πρώτος που το οδήγησε, συμπληρώνοντας την Τρίτη 760 χιλιόμετρα στην πίστα.

Δοκιμάσαμε αρκετά πράγματα. Stints, προσομοιώσεις δοκιμαστικών, set up. Tα φετινά αγωνιστικά είναι πιο απαιτητικά στην οδήγηση από πέρσι και , συν τοις άλλοις, το να βρεις το κατάλληλο set up με αυτά τα μαλακά ελαστικά και την αλλαγμένη αεροδυναμική, είναι πρόκληση!

Ο Jamie Green οδήγησε την Τετάρτη, ξανά ο Ekström την Πέμπτη και συνολικά οι δύο οδηγοί κάλυψαν απόσταση 2.121 χιλιομέτρων το τριήμερο.

Στο στρατόπεδο της Mercedes, οι Robert Wickens, Gary Paffett και Edoardo Mortara ήταν αυτοί που οδήγησαν την C 63 AMG, με τον Βρετανό να συμπληρώνει τους πιο πολλούς γύρους στην πίστα (200), αλλά ο Mortara ήταν αυτός που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο από τους τρεις σε αυτό το τριήμερο. Κύριος στόχος της ομάδας ήταν στο πώς συμπεριφέρονται τα νέα, πιο μαλακά ελαστικά.

Τέλος, για την ΒΜW οδήγησαν από μιάμιση μέρα ο καθένας οι Maxime Martin και Tom Blomqvist, εστιάζοντας τις προσπάθειες στον τρόπο που συμπεριφέρεται η Μ4 DTM στην πίστα με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς.

Η “πρόβα τζενεράλε” πριν την έναρξη του πρωταθλήματος θα πραγματοποιηθεί στην πίστα του Hockenheim από τις 3 έως τις 6 Απριλίου και παρακάτω μπορείς να απολαύσεις πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τις δοκιμές στην Vallelunga.

ΠηγήDTM

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H Subaru ανανεώνει το αγωνιστικό BRZ Cup Car Basic

Από το 2013 η Subaru διαθέτει στη γκάμα της αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας μια έκδοση του BRZ έτοιμη για χρήση εντός πίστας, όταν...

H Hyundai παρουσιάζει το αγωνιστικό Ioniq 5 eN1 Cup

Τέσσερις μήνες μετά την προεπισκόπηση η Hyundai αποκάλυψε το Ioniq 5 eN1 Cup, με το μοναδικό αυτό ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο να βασίζεται στο Ioniq...