Αλυσιδωτές ενέργειες φαίνεται ότι προκαλεί η συμφωνία της McLaren με την Renault και της Toro Rosso με την Honda, καθώς η γαλλική εταιρία φοβάται ότι θα υπάρξει ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ των δύο ομάδων, όσον αφορά τους κινητήρες. Γι’αυτό το λόγο η Red Bull μπορεί να αναγκαστεί να μεταβεί στην Honda για το 2019, καθώς ο σημερινός της εταίρος φέρεται ότι εργάζεται για να τερματίσει την προσφορά των κινητήρων της στο τέλος του επόμενου έτους.

Από την άλλη, η Ferrari και η Mercedes δεν έχουν καμία πρόθεση ούτε ενδιαφέρονται να προσφέρουν κινητήρες στην αυστριακή ομάδα, με την Honda να δείχνει ως η μόνη επιλογή της Red Bull για το 2019, κάτι που ουσιαστικά ωθείται να το δεχτεί. Και όλα αυτά, παρόλο που η συμφωνία μεταξύ Renault και Red Bull για το 2019 και το 2020 δεν ανακοινώθηκε ποτέ επίσημα, το Motorsport.com αναφέρει ότι κάτι τέτοιο είχε συμφωνηθεί, αλλά πλέον θα ακυρωθεί από την πλευρά του Γάλλου κατασκευαστή, ως μέρος του διαζυγίου Toro Rosso με τη Renault για το 2018.

Το διαζύγιο μεταξύ Red Bull και Renault μετά από μία ακόμη σεζόν δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι βρέθηκε σε αντίστοιχη περίπτωση πριν δύο χρόνια, με τον κινητήρα της γαλλικής εταιρίας να φέρει το σήμα της TAG Heuer.

Μια συμφωνία μεταξύ της ομάδας των ενεργειακών ποτών και την ιαπωνικής εταιρίας θα επεκτείνει τη σχέση που έχουν οι δύο εταιρείες στο MotoGP, δημιουργώντας προφανείς ευκαιρίες μάρκετινγκ. Επίσης, η Red Bull δεν θα πληρώνει για τους κινητήρες της, και πιθανόν να λάβει χρηματοδότηση από την Honda, πράγμα που σημαίνει ότι η οικονομική δέσμευση του αφεντικού του Red Bull, Dietrich Mateschitz, θα μειωθεί σημαντικά. Τέλος, η Red Bull μπορεί να διατηρήσει τη χορηγία της TAG Heuer, παρόλο που η εταιρία ρολογιών δεν θα έχει ανάμειξη με τον κινητήρα.

  • georgekaras

    Εχει πολυ γελιο η υποθεση, ή θα χαντακωσει την Ρεντ μπουλ ή θα κλαίει η Μακλαρεν με μαυρο δακρυ

    • morbid

      Ποντάρω στο δεύτερο, και εύκολα κιόλας.Είναι πολύ loser η mcalen!

  • david17

    nomizo i renault pernei tin ekdikisi tis gia tin persini season pou tous kseftilizan gia tous kinitires tis.. kai nomizo i redbull tha to fisaei kai den tha krioni…

    ti lete na ginei me tin aston martin lete na figei kai auti apo tin RBR?

  • τουλαχιστον το 18 η Μακλαρεν θα ειναι πανω απο μια ομαδα !!!! :-D

    • η Mclaren θα πηγαίνει παρακαλετή στην Honda να τους δώσει κινητήρες

    • gv

      μετα απο ποσα χρονια?

  • F1fan

    Aρα παγκοσμια πρωταθλητρια του 2019 η RBR.Κι ο Alonso χαρακιρι :D
    Περα απο την πλακα,η RBR μπορει να βρεθει σε αδιεξοδο.Οπως φαινεται,
    χανεται καθε επαφη με την Renault,κι σε αντιθεση με το 2015,τωρα υπαρχει κ η εργοστασιακη ομαδα,αρα καμια δυνατοτητα επιστροφης.Ετσι η RBR θα εχει μονο τους κινητηρες Honda ως λυση,οι οποιοι μπορουν ανετα,ειτε να τους καταστρεψουν,ειτε να τους εκτιναξουν στην κορυφη…

  • gv

    μπαινει σε επικινδυνα μονοπατια η red bull.. :P
    καλα δε φοβαται μην της βγει καρκινος το μοτερ?
    ενταξει το boss θα ριχνει λιγοτερο χρημα αλλα αν ειναι να βολοδερνει στη μετριοτητα ποιο το νοημα?
    επισης απορω αυτη η χοντα αφου ριχνει τοσο χρημα για αυτο το σαπιο μοτερ και μετα το δινει σχεδον τζαμπα τι σκατα κερδιζει? :P
    εκτος απο το οτι ριχνει χρηματα δυσφημιζεται και απο πανω χαχαχα
    και να ερθει η επιτυχια μετα απο 3-5 χρονια ξερω γω θα εχει ριξει τοσα λεφτα συνολικα που αναρωτιεται κανεις αν αξιζε ολο αυτο το δραμα!

    • περαστικός

      Όσο και να μην γουστάρω την Red Bull σαν ομάδα και σαν αναψυκτικά, τους το αναγνωρίζω ότι τόσα χρόνια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν πάτησαν ποτέ σε σάπια σανίδια… πιστεύω ότι δεν θα γίνει ούτε και τώρα όσο χάλια και να είναι τα μοτέρ της Honda…

    • Gestione Sportiv@

      Τώρα που είπες για σαπίλα και Honda θυμήθηκα αυτό………….. https://uploads.disquscdn.com/images/9315a1c8ec8e111865802c741da0fa3451d115932f5ff3afb5b87a4fb8d23c70.jpg xaxaxaxaxa

    • gv

      αυτο δε μπορεις να το ξερεις ουτε εσυ ουτε εγω ουτε κανεις..
      να δοκιμασουν μεσω της toro rosso πηγαν αλλα τελικα μαλλον θα το φορτωθουν και αυτοι γιατι ισως και να μη περιμεναν ουτε οι ιδιοι την αντιδραση της ρενο..
      οποτε οτι και να γινει απο αυτη την επιλογη μοτερ θα ειναι πιο πολυ τυχη και οχι καποιο σωστα υπολογισμενο σχεδιο..

    • περαστικός

      Δεν πιστεύω ότι πήγαν να δοκιμάσουν απλά μέσω της toro rosso….όπως δεν πιστεύω ότι η Honda τα έκανε-κάνει όλα τόσο λάθος στην συνεργασία της με την Macca…
      Επίσης μην ξεχνάς τις σχέσεις που έχουν τόσα χρόνια RBR και Renault..
      Το μοτέρ της Renault είναι 1, βαρια βαρια 2 σκαλιά πάνω απο της Honda….
      Δες που είναι η RB και δεν που είναι η Renault…
      Η Ρενο είναι για μένα η χαμένη ανάμεσα στους 2…
      Χάνει 2 πελάτες…η RB θα την βρει την άκρη είτε μέσω τρίτων είτε απο δραματική βελτίωση της Honda..
      ΑΝ γίνει τελικά αυτό που γράφει το άρθρο..

    • gv

      γιατι υποτιματε ολοι τη ρενο?
      αυτοι απραγοι θα μεινουν?
      δε θα εξελιχτουν?
      το μονο καλο με τη χοντα ειναι οτι δεν εχει δικη της ομαδα οποτε ξερεις σιγουρα οτι εχεις το καλυτερο δυνατο διαθεσιμο spec του κινητηρα..

    • περαστικός

      Δεν υποτιμάω την Ρενο…
      Είμαι λίγο πιο κυνικός και θα σου την σκέψη μου….
      Η Ρενό τα σκάει χρόνια…είχε την κυριαρχία της…
      Η Μερκ τα έσκαγε χρόνια ….έχει την κυριαρχία της…
      Η Ferrari…..είναι η Ferrari…
      H Honda ήρθε…τα σκάει ε κάποια στιγμή θα έχει και αυτή την κυριαρχία της αν βαστάξει…
      Κανείς δεν θέλει σε ένα αθλημα που πάει κατα διαόλου να φεύγουν ομάδες που τα σκάνε…είτε είναι Honda είτε Ρενο είτε Zastava….

    • gv

      ε καταλαβαινω τι λες αλλα και παλι αυτο δεν εγγυαται την επιτυχια υποχρεωτικα..
      εξαλλου η ρενο ειναι ιστορικη ομαδα αρα το αθλημα ”θελει” να πετυχει αν το παμε ετσι..
      θελω να πιστευω οτι δεν ισχυουν τετοιοι σκοτεινοι ”μηχανισμοι” εξισσοροπησης και ”σπρωξιματος” αλλα παιζονται πολλα δυστυχως..

    • περαστικός

      Η Ρενό είχε την επιτυχία της..
      Έκανε το κομμάτι της..
      2 πρωταθλήματα μόνη της και άλλα πόσα με Red bull..
      Όλοι θέλουν να κερδίζουν στην F1….και αν παρατηρήσεις… απο το 07-08 όλοι πήραν και απο κάτι..

    • Spider

      Ε ναί !! Μπορεί να μην τα έκανε όλα σωστά η Honda, όμως και η McLaren από τότε που έφυγε ο Ron Dennis κάνει σαν γκρινιάρα γκόμενα. Ανέχεται τον έξω από δω και έχουν τρελάνει στην γκρίνια και στην προσβολή την Honda. Εγώ απορώ πως και δεν έψαξε τρόπο η Honda, για να απαλλαγεί από αυτούς… Καμία εταιρεία δεν μπορεί να βελτιωθεί άμα δεν σταματήσει η γκρίνια και η αμφισβήτηση.

    • Anestis Genk

      Μάκα χωρίς Dennis είναι άλλη ομάδα.

    • Spider

      Συμφωνώ και επαυξάνω.
      McLaren χωρίς τον Ron Dennis, δεν είναι McLaren.

    • manowar

      χε χε χε χε χε εεεετσεεε

    • Dim203

      Επί της απορίας,. Κερδίζει τεχνογνωσια και racers με εμπειρία που ως συνήθως στην συγκεκριμένη εταιρεία μένουν μέχρι το τέλος της καριέρας τους.
      Επίσης δεν μπορώ να θυμηθώ κάποια ομάδα που μπαίνοντας στον θεσμό είχε επιτυχίες σε λιγότερο από μια τριετια, εννοείται κ χωρίς περιορισμό στην εξέλιξη όπως τα πρώτα 2 χρόνια της H.

    • Spider

      Όταν λες racers με εμπειρία και τεχνογνωσία, στην Honda αναφέρεσαι?

    • gv

      χαιρω πολυ ρε φιλε..
      αρα ενταξει τοτε μαθαινει για τον υβριδισμο και ολα καλα ε?
      ειναι διαφορετικο απλα να μην εισαι κορυφαιος και αλλο να γινεσαι ρομπα γι αυτο μη προσπαθεις να τους δικαιολογησεις..

    • Dim203

      Δε κατάλαβες. εγω είπα ότι εξελίσεται σαν εταιρεία κάνοντας έρευνα σε τεχνολογίες αιχμης και εξελίσσει την επόμενη γενιά race engineers μιας κ απ ότι φαίνεται το project είναι μακροπρόθεσμο. Οποιοσδήποτε είχε τα cohones η τη βλακεία να μπεί με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με 5χρονια λιγότερη εξέλιξη-παγωμενους κανονισμους- pu διαστημόπλοιο- παράλογες απαιτήσεις διαστάσεων, θα γινόταν περισσότερο “ρόμπα”.
      Η Ρενό τόσα χρόνια ρόμπα γίνεται;
      Στο άλλο δεν μου απάντησες θυμάσαι άλλη ομάδα με επιτυχίες πριν την τριετία ακόμα κ υπό άλλες συνθήκες

  • Gestione Sportiv@

    Λοιπόν, έχουμε και λέμε, η STR το 2018 θα τρέχει με PU της Honda και λογικά θα τσιμπάει και κανένα $ από τους Ιάπωνες.
    Από την άλλη, η RBR το 2018 θα τρέχει με κινητήρες Tagheuer και από το 2019 θα πει “bye bye Viry Chatillon”.
    Η κίνηση της RBR να οδηγήσει την θυγατρική στην “αγκαλιά” της Honda οδηγεί όλον τον κόσμο στο συμπέρασμα, ότι η αλλαγή προμηθευτή PU της ιταλικής εταιρίας είναι προπομπός της αλλαγής προμηθευτή PU και της μεγάλης ομάδας των “Ταύρων”.
    Από την άλλη, έχουν από την αρχή της εβδομάδας σενάρια επί σεναρίων, για επιστροφή της Porsche στην F1 από το 2021, δηλαδή με την αλλαγή των κανονισμών για τα PU.
    Πληροφορίες από Βρετανία αναφέρουν ότι, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να εμπλακεί στο κορυφαίο μηχανοκίνητο sport στην αρχή ως προμηθευτής PU και μετά ως ομάδα πλήρους εμπλοκής.
    Κάπου εκεί μπαίνει ξανά στο παιχνίδι η ομάδα του Milton Keynes, καθώς λέγεται ότι πιθανότατα οι Γερμανοί θα παρέχουν αρχικά PU στην ομάδα του Horner και αμέσως μετά θα την εξαγοράσουν.
    Και εγώ έρχομαι και θέτω ένα ερώτημα…………
    Σίγουρα, η ίδια η RBR δεν θέλει να μείνει με PU του Γάλλου κατασκευαστή, διότι η Renault επέστρεψε στην F1 ως ομάδα πλήρους εμπλοκής για να πρωταγωνιστήσει και όχι απλά να βολοδέρνει στο μέσω του grid.
    Αν όντως η Honda την επόμενη χρονιά κατασκευάσει αυτό το πολυπόθητο PU που περίμεναν όλοι στο Woking εδώ και 3 χρόνια, ενώ δεν ήρθε ποτέ και η STR κάνει μία χρόνια αξιόλογη και αν σπάσει το συμβόλαιο της η RBR με την Renault και πάνε λογικά και οι Αυστριακοί στη Honda.
    Γιατί η RBR να ξεπουληθεί στην Porsche, αφού οι αυστριακός κατασκευαστής ισοτονικών ποτών θα έχει τζάμπα κινητήρες και για τις 2 ομάδες του, πολύ πολύ πολύ χρήμα από το Tokyo και πιθανών και μία συνεργασία με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία????
    Αλλά, να δούμε την Porsche να εξαγοράζει την Force India, η οποία έχει ένα αφεντικό που αντιμετωπίζει θέματα με την δικαιοσύνη και πολλά οικονομικά προβλήματα, αλλά παράλληλα θα ξεφύγει από “δορυφόρος” της Mercedes

    • Mika

      Το ενδεχομενο Mclaren Porsche, το εχουμε αποκλεισει εντελως?
      ;-)

  • Spider

    Εγώ βλέπω να τραβάνε τις κωλ@τριχές τους στην McLaren προσεχώς. Φαντάσου να την κάνει ο Αλόνσο και να αρχίσουν να βελτιώνονται τα PU της Honda…

    • εγω βλεπω να λεει ο Ισπανος…οτι ονειρο του ηταν να κλεισει την καριερα του στην τορο ροσο !!!!!! :-P

    • Κούκος

      Η τορο ροσο ήταν η πρώτη μου ομάδα ως μιναρντι και είμαι πολύ δεμένος μαζί της. Θα ήθελα στην δύση της καριέρας μου να προσφέρω σε αυτή την ομάδα γιατί πραγματικά ήταν είναι και θαειναι κομμάτι της ζωής μου…. Καλό ??

    • ;-)

    • manowar

      χαχαχαχαχαχα εισαι ενα μεγαλο τρολευ.. :::@@@

    • Spider

      Το Νο11είναι, Παγκράτι-Κολιάτσου. Το ποιό γνωστό και διάσημο!!!

    • Mika

      Εγω θελω να παει ο Αλονσο στη Red Βull και την αλλη στιγμη να ανακοινωσει την πολυετη της συνεργασια με τη Honda!!!
      To απειρο τρολλαρισμα!!!

  • cosacher

    Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που έχουν διαφορετικό κινητήρα RB και TR. Η 2η έτρεχε με κινητήρα Ferrari κατά διαστήματα (…με τα οφέλη να είναι πολλά για την 1η -μεταφορά τεχνογνωσίας κτλ ).

  • cosacher

    Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που έχουν διαφορετικό κινητήρα RB και TR. Η 2η έτρεχε με κινητήρα Ferrari κατά διαστήματα (…με τα οφέλη να είναι πολλά για την 1η -μεταφορά τεχνογνωσίας κτλ ).

  • Nerazzuro21

    Μετά τις χειμερινές δοκιμές και λίγο πριν αρχίσει η σεζόν ο Helmut Marko, “για να την πει” στη McLaren, είχε πει ότι ευχαριστεί τον Ron Dennis που δεν τους άφησε να πάρουν τους κινητήρες της Honda το 2016. Μερικούς μήνες αργότερα, η RBR φαίνεται να στρέφεται στη λύση της Honda για το 2019. Μερικές φορές καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς.

  • Thanos

    Και γιατί να μείνει εκεί η Ρεντ Μπουλ αφήνοντας το τελευταίο λόγο στην Ρενό και δεν σπάει το συμβόλαιο από το τέλος του 17? Να τρέξει με Χοντα και στις δυο ομάδες από του χρόνου κιόλας και να εξελίξει ακόμα πιο γρήγορα τον κινητήρα. Έτσι και αλλιώς από την στιγμή που θα ναι η τελευταία χρονιά με Ρενό δεν βλέπω να παίρνει και πολλά πράματα από την τελειωμένη συνεργασία.

    • Mika

      Θυμασαι μολις η Μακλαρεν ανακοινωσε τη συνεργασια της με τη Honda, εγινε εκεινη τη χρονια η χειροτερη ομαδα με κινητηρα Mercedes?? Τυχαιο??

    • Mitsos Ribopaido

      Συμφωνώ απόλυτα.. Εξάλλου και με ρενο κινητήρα να μεινει για ένα χρόνο ακόμα θα πάρει τα….
      Η ρενο δουλεύει σασί κινητήρα καιρό τώρα θα φτιάξει διάστημοπλοιο και σιγά μην δώσει σπεκ 1 κινητήρα στην rb..

  • thymios tsilimparis

    Συμπέρασμα: Ο Αλόνσο έχει κάνει όλο το grid μπάχαλο κι ακόμα δεν έχει αποφασίσει για το μέλλον του…
    Εφόσον η Ρενώ δεν επιθυμεί να έχει κινητήρες στους Ταύρους, το μόνο που μένει είναι να δούμε πώς θα παρουσιαστούν οι Ιάπωνες το Φλεβάρη. Αν το μοτέρ βελτιωθεί, τότε και οι 2 ομάδες θα πάνε εκεί, αν όχι, τότε και οι 2 ομάδες θα επιμείνουν γαλλικά…

  • Κούκος

    Δλδ κάτσε να καταλάβω, επειδή ο fils de pute δεν έχει βρει ομάδα πρωταθλητισμου τα τελευταία χρόνια θα πρέπει να διαλυθεί το μισό grid??? Τι butterfly effect είναι αυτό;

  • Mika

    Για εκει φαινεται να πηγαινει το πραγμα….Θεωρω παραλογο να εχει αλλο κινητηρα η μαμα κι αλλο η κορη, μιας και ουσιαστικα μιλαμε για τον ιδιο ομιλο..
    Οποτε αυτο ειναι το παραπανω που ζητησαν κι οι δυο οδηγοι της, για να μεινουν!!!
    :p :p :p

  • LJ

    Έχω πει πολλές φορές τις τελευταίες μέρες πως πιστεύω ότι η Honda μπορεί να βελτιωθεί με την συνεργασία με την STR. Το ίδιο δεν ισχύει για την RBR. Γτ στην RBR ειναι το ίδιο υπερόπτες με την McLaren Ισως και χειρότεροι.

    Ολοι θυμόμαστε το τι έγινε το 2015 με την Renault. Με τον προμηθευτή κινητήρων με τον οποίο τα πήραν ολα τα 4 προηγούμενα χρόνια.

    Όποτε η Honda εχει μόνο 1 χρόνο χαριτος για να ανεβεί. Μετα θα ειναι ζόρικα τα πράγματα για τους Ιάπωνες.

    • Nerazzuro21

      Συμφωνώ απόλυτα. Και θα συμπλήρωνα ότι έκραζαν τη Renault ενώ διεκδικούσαν πόντιουμ. Δεν βρίσκονταν στο πάτο του grid. Και όπως φαίνεται, οι Γάλλοι τους το φύλαγαν και τώρα βρήκαν την ευκαιρία να τους ξεφορτωθούν.

    • περαστικός

      Έκραζαν την Ρενο γιατί τους πλήρωναν για να έχουν κινητήρα..και δεν είχαν κατα τα λεγόμενα τους..
      Με την Honda θα είναι αλλιώς μάλλον όπως γράφει το άρθρο..
      Οπότε ΑΝ υπάρξει συνεργασία μεταξύ τους, η STR θα είναι η ομάδα “εξέλιξης” κινητήρα για την RBR το 2019…

    • Nerazzuro21

      Διαφωνώ με αυτή τη λογική. Και επειδή τους πλήρωναν τι σημαίνει αυτό; Ότι μπορούσαν να λένε ότι θέλουν; Ή νόμιζαν ότι θα κυριαρχούν αιωνίως; Επίσης οι ίδιοι δεν τα είχαν κάνει όλα τέλεια το 2015 και το μόνο τους πρόβλημα ήταν ο κινητήρας. Εκείνη τη χρονιά,το σασί τους δεν ήταν τόσο καλό και το κράξιμο στη Renault βοηθούσε να κρύψει τα προβλήματά τους σε αυτό τον τομέα.
      Το αν θα είναι αλλιώς τα πράγματα με τη Honda, αν τελικά συνεργαστούν το 2019, θα το δούμε μόνο αν δεν πάνε καλά τα πράγματα και βρεθούν αρκετά πιο πίσω απ’ότι έχουν συνηθίσει. Τώρα μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε.
      Για την STR έχεις δίκιο. Ο ρόλος της το 2018, ουσιαστικά, θα είναι να εξελίσσει τον κινητήρα της Honda.

    • περαστικός

      Είμαι και γω κατά του “κραξίματος” αλλά ΑΝ είχε κάποιος το δικαίωμα να κράζει αυτός είναι ο “πελάτης” πόσο μάλλον όταν μιλάμε για τέτοιο επίπεδο και τέτοια ποσά…

      Εδώ κράζει ο Alonso την Honda που τον πληρώνει καμια 30αρία εκατομμύρια….δεν θα κράξει η RB την Renault που την ακουμπάει καμια 10αριά για κάθε κινητήρα..?:P

    • Nerazzuro21

      Σε αυτό συμφωνούμε. Η συμπεριφορά τόσο του Alonso (κυρίως) όσο και της McLaren προς τη Honda ήταν απλά άθλια. Με το κράξιμο δεν κερδίζεις τίποτα.

  • Grekko

    Η Honda σε κρίση θα πω εγώ, την διώχνει η McLaren, την σώνει η FIA κ την στέλνει στην STR για να μην μείνει χωρίς μονοθέσιο κ τώρα γίνεται ένα ντόμινο με την RBR.
    Έχω κ μια απορία, πόσα λεφτά έχει αυτή Honda ρε παιδιά, έχει σπάσει γύρω στα 50 μοτέρ, έχει ρίξει ένα σκασμό λεφτά σε R&D ,λεφτά για προσωπικό, για ανταλλακτικά κ πάλι δεν το παρατάει, κ το βασικό είναι ότι προμηθεύει την McLaren κ από του χρόνου την STR με δωρεάν κινητήρες, καμία χήνα που κάνει χρυσά αυγά έχει κ δεν έχει ακουστεί τίποτα για κανένα οικονομικό πρόβλημα;