Η Nissan έχει χορηγήσει την άδεια της Nissan Machining Cutting Process (“NMRP”), μιας ιδιόκτητης τεχνολογίας που χρησιμοποιείται για την κατασκευή κινητήρων αυτοκινήτων, στην κορυφαία Γερμανική εταιρεία κατασκευής εργαλειομηχανών Gebr. Heller Maschinenfabrik GmbH.

Με την χρήση μηχανημάτων της Heller που ενσωματώνουν την τεχνολογία NMRP, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, θα είναι σε θέση να παράγουν μαζικά κινητήρες με υψηλής ενεργειακής απόδοσης κυλινδρικές οπές με επίστρωση ψεκασμού σιδήρου, με σταθερό επίπεδο ποιότητας. Η Catherine Perez, corporate vice president εταιρικής στρατηγικής, συνεργασιών και επιχειρηματικής ανάπτυξης στη Nissan δήλωσε:

Αντί να περιορίσουμε τη χρήση των δικών μας τεχνολογιών όπως η NMRP εντός της εταιρείας, η Nissan συμβάλλει στην τεχνολογική πρόοδο της βιομηχανίας καθιστώντας αυτές ευρέως διαθέσιμες.

Επιπλέον, η Nissan θα προωθήσει την έρευνα και την ανάπτυξη, επενδύοντας το κέρδος που αποκτάται από τη χορήγηση αδειών εκμετάλλευσης, όπως αυτής της NMRP. Προσδοκούμε ότι η αδειοδότηση της NMRP στη Heller θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών, καθώς και της ικανοποίησης των πελατών στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Μια εσωτερική επένδυση από χυτοσίδηρο των 2,6 mm εισάγεται συμβατικά στην οπή του κυλίνδρου του κινητήρα, ενός χώρου σε σχήμα σωλήνα, εντός του οποίου το έμβολο παλινδρομεί. Με τον τρόπο αυτό, ο συγκεκριμένος χώρος προστατεύεται από τη θερμότητα και την τριβή. Για να μειώσουν το βάρος του κινητήρα και να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των καυσίμων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να αντικαθιστούν τις επενδύσεις από χυτοσίδηρο, με επίστρωση ψεκασμού από σίδηρο πάχους 0,2 mm, ή από χυτό χάλυβα με χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα, ψεκασμένο στην εσωτερική επιφάνεια (κυρίως σε αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης και πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων). Η επίστρωση ψεκασμού σιδήρου, γνωστή και ως “επένδυση – καθρέπτης”, λόγω του φινιρίσματος που μοιάζει με καθρέπτη, βοηθά τους κατασκευαστές να μειώσουν το βάρος του κινητήρα και να διευκολύνουν την ψύξη, ενισχύοντας σημαντικά την ενεργειακή απόδοση, χωρίς να επηρεάζουν την οδηγική εμπειρία.

Ωστόσο, οι κινητήρες που χρησιμοποιούν επίστρωση ψεκασμού σιδήρου είναι γνωστό ότι είναι δύσκολο να παραχθούν μαζικά με σταθερό επίπεδο ποιότητας, περιορίζοντας την εφαρμογή της τεχνολογίας σε μικρό αριθμό κινητήρων υψηλών επιδόσεων. Η μαζική παραγωγή, απαιτεί προηγμένη τεχνολογία θερμικού ψεκασμού καθώς και τεχνολογία που εξασφαλίζει ότι η επίστρωση παραμένει αναλλοίωτη στην εσωτερική επιφάνεια του κυλίνδρου, παρά τις συνεχείς εκρήξεις και συμπιέσεις.

Το NMRP είναι ένας τύπος διεργασίας που χρησιμοποιεί βελτιστοποιημένα εργαλεία και συνθήκες επεξεργασίας για να ενισχύσει την εσωτερική επιφάνεια μιας οπής κυλίνδρου, έτσι ώστε η επίστρωση ψεκασμού σιδήρου να παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτή. Συνδυάζοντας την κατάλληλη τεχνολογία θερμικού ψεκασμού και το NMRP, οι κατασκευαστές μπορούν να παράγουν μαζικούς κινητήρες με επίστρωση ψεκασμού σιδήρου σε σταθερό επίπεδο ποιότητας και σε σχετικά προσιτή τιμή.

Η Nissan εφάρμοσε για πρώτη φορά την επίστρωση ψεκασμού σιδήρου στον κινητήρα VR38DET του Nissan GT-R και στη συνέχεια σε κινητήρες χαμηλών εκπομπών για minivans και compact αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του MR16DDT του Nissan Juke, του VR30DDTT για τα Infiniti Q50 και Q60, του VQ35DD για το Pathfinder και το Infiniti QX60, όπως και των HR12DDR και MR20DD, χωρίς να περιορίζεται η χρήση του σε κινητήρες υψηλής απόδοσης.

Η Heller παράγει και πωλεί μονάδες επεξεργασίας για επίστρωση κυλινδρικών οπών. Η άδεια της Nissan για την χρήση του NMRP, επιτρέπει στην Heller να προσφέρει ένα συνδυασμό τεχνολογιών σε κατασκευαστές αυτοκινήτων για μαζική παραγωγή κινητήρων με επίστρωση ψεκασμού σιδήρου.

  • manowar

    αν και σιγουρα μιλαει για μοτερ μαζικης παραγωγης και οχι ακριβες κατασκευες γιατι ολοι εχουν κατασκευαστικους τροπους τυπου nmrp [[[θα επιτρεπει σε 3τους να φτιαχνουν μοτερ με την τεχνολογια της]]]]
    ;;να υποθεσω μιλαει για αμερικανους και κορεατες;; δεν ξερω αν μιλαει ομως για ακριβες κατασκευες ειναι λιγο ακυρο αν λαβω υποψην μου οτι οι κατασκευαστες δινουν ολο τους το ΕΙΝΑΙ και ολη τους την ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ στον μηχανοκινητο αθλητισμο,, εκει που χτυπιουντε ολοι δηλαδης,,,,,,οταν η νισσαν ανοιξε την πορτα της ευρωπης ,,,,περασε ,,,,ειδε ,,,,εκλεισε την πορτα και εφυγε με παντοφλες σοφτεξ με αεροσολες για να μην ακουστει στο φευγιο..

  • gv

    παιρνει λεφτα γι αυτο η nissan?
    αλλιως πραγματικα δε βλεπω το λογο που το κανει..
    και το παρεχει σε οποιονδηποτε κιολας,ουτε καν επιλεκτικα..
    απορω δεν ειναι λιγο επικινδυνο να την ”φτασουν” καποιοι σε αυτο τον τομεα?

    • mixalhs7

      Η εταιρεία που παράγει εργαλεία αγόρασε τη πατέντα απ τη Νισσαν (ή συνεταιριστηκε με κάποιο τρόπο μαζί της).
      Τα μηχανήματα που θα παράγει η εταιρεία προφανώς θα προσπαθήσει να πείσει να τα αγοράσουν κάποιες άλλες αυτο/νιες.

  • SAMURAI-66

    Απο την στιγμη που εχουν υψηλη τεχνολογια οι γιαπωνεζοι καλο ειναι να την μοιραζονται σε οσους την ζητουν η εχουν την αναγκη της και φυσικα γιατι τιποτα δεν παρεχεται δωρεαν να καρπονεται κερδος απο την σοφη σκεψη της.
    Επιχειρηματικη πραξη που εχει ρισκο….αν και αμφιβαλω κατα ποσο παραδιδει 100% την τεχνολογια της σε τριτους εστω και με οικονομικα ανταλλαγματα….και σιγουρα θα εχουν δεικλιδες ασφαλειας για να μην γινουν κλοπες παρα την θεληση τους.

  • Smartass

    Αυτά για μένα είναι καρύδια καλαβρέζικα.
    Να πει πρώτα η Nissan πόσο της κόστιζαν τα χυτοσλιδηρα πουκάμισα των κυλίνδρων
    για τους κινητήρες σειράς π.χ. HRDE (NOTE, MICRA, QQ, JUKE, TIIDA, EVALIA, NV) και MR (TIIDA) και πόσο θα της κοστίζει τώρα ο ψεκασμός σιδήρου των κυλίνδρων.
    Μου θυμίζει διαφήμιση της τηλεόρασης του ελλαδιστάν όπου πωλούνται σούπερ μαγικά αντικολλητικά τηγάνια με επίστρωση πέτρας!!!
    Εγώ από αυτά που ξέρω όποιος κάτοχος αυτοκίνητου Νissan με νέας τεχνολογίας κινητήρα δεν αλλάζει τα λάδια πολύ νωρίτερα από όσα χιλιόμετρα γράφει το βιβλιαράκι συντήρησης η κατανάλωση λαδιού του κινητήρα του σε σχέση με την κατανάλωση των πχιοτικών αυτοκίνητων – κινητήρων θα είναι τεράστια.

    Στο τέλος του λινκ γράφει:
    VR38DETT 3.8l engine Problems and Reliability
    The engine has good tuning potential due to strong reliable parts in stock. But it is hard to say how long is engine live due to specific of sports cars driving like GTR.

    http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=62

  • elaspre

    Για ποια τεχνολογία μας λένε;
    Θα μας τρελάνουν,επίστρωση κάνουν πάνω στον κύλινδρο η στο χιτώνιο, και μάλιστα με σίδερο,για nicasil ούτε θα έχουν ακούσει ποτέ τους μάλλον!