Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Chris Bangle, ο εκκεντρικός πρώην σχεδιαστής της BMW “στολίζει” τους σημερινούς σχεδιαστές των αυτοκινητωβιομηχανιών. Για τους νεότερους, ο Bangle ήταν υπεύθυνος σχεδίασης για την προηγούμενη Σειρά 3 και Σειρά 7, για το Z9 Gran Turismo concept, ενώ συνέβαλε στο σχεδιασμό των Z4, X5, X6, Mille Migna concept και GINA concept. Στο βιογραφικό του υπάρχει επίσης η βοήθεια του στον σχεδιασμό των νέων Mini αλλά και των Rolls Royce Ghost και Phantom. Συνολικά εργάστηκε για 17 χρόνια (1992-2009) για λογαριασμό του BMW Group.

Αφού έφυγε από την BMW το 2009, o 60χρονος σήμερα Bangle έχει ανοίξει ένα σχεδιαστικό γραφείο στο Τορίνο, το Chris Bangle Associates, ενώ εργάστηκε και για λογαριασμό της Samsung. Αραιά και που, κάνει την εμφάνιση του, δηλώνοντας την αντίθεση του σχετικά με τον σχεδιασμό των σημερινών αυτοκινήτων.

Στην έκθεση της Γενεύης του 2011, ο Bangle τα έβαλε τόσο με τον Jason Castriota για τον σχεδιασμό του Saaab PhoeniX Concept, ενώ τα είχε βάλει και με τα supercars της έκθεσης. Το 2013 χαρακτήρισε όλους τους συνάδελφούς του τεμπέληδες και το 2014 είχε δηλώνει πως μισεί τον σχεδιασμό του αυτόνομου πρωτότυπου της Google. Τώρα από τη Φρανκφούρτη όπου βρέθηκε, κατέκρινε για ακόμη μια φορά τους νέους σχεδιαστές, ενώ αποκάλυψε πως εργάζεται πάνω σε ένα νέο project.

Ξεκινώντας από το νέο αυτοκίνητο που σχεδιάζει, το μόνο που αποκάλυψε είναι πως θα είναι “εντελώς νέο και απελευθερωτικό”, με τις φήμες θα θέλουν να πρόκειται είτε για ένα project της Yamaha, είτε για κάποιο project μιας κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε ότι αφορά την δουλειά των συναδέλφων του δήλωσε πως τα νέα αυτοκίνητα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας είναι βελτιωμένα σχέδια παλαιοτέρων μοντέλων. Η κριτική του Bangle δεν εστιάζει μονάχα σε μια εταιρία, αλλά στο σύνολο της βιομηχανίας. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά:

Είδα το περίπτερο της BMW. Είναι ένα υπέροχο περίπτερο που μας δείχνει υπέροχες τεχνολογίες. Αλλά ως σχεδιαστής είμαι συνηθισμένος σε ένα σύνολο μοναδικότητας, φρεσκάδας και αλλαγής.

Γενικά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πολλούς υπέροχους σχεδιαστές, αλλά πλέον τα σχέδιά τους τα έχω δει στο παρελθόν. Ξέρω πολύ καλά αυτές τις γραμμές, ξέρω αυτές τις επιφάνειες και αυτές τις αναλογίες. Οι νέοι σχεδιαστές δεν ξέρουν την ιστορία των εταιριών τους.

Υπάρχει ελάχιστη κατανόηση από τους σημερινούς σχεδιαστές αυτοκινήτων αναφορικά με το παρελθόν των αυτοκινητοβιομηχανιών στις οποίες εργάζονται. Ανησυχούν τόσο πολύ για την εκμάθηση των νέων μεθόδων. Είναι πραγματικά καλοί σχεδιαστές όμως, άλλα όλα αυτά τα σχέδια τα έχω δει στο παρελθόν. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σήμερα γίνονται τόσο καλές στο να βάζουν μια λάμψη σε αυτό που ξέρετε ήδη και να πείθουν όλους πως πρόκειται για κάτι το καινούργιο.

Όταν με ρωτούν ποιο είναι το πρόβλημα με το σχεδιασμό των νέων αυτοκινήτων, αυτό που πάντα λέω είναι ότι πρόκειται για τα διανοητικά όρια των επικεφαλής των τμημάτων σχεδιασμού. Δεν είναι ευθύνη ούτε της διοίκησης, ούτε του πελάτη, ούτε είναι κάποιο πρόβλημα τεχνολογίας. Το πρόβλημα είναι όλα αυτά τα πράγματα που έχουμε στο μυαλό μας εμείς οι σχεδιαστές. Πρέπει να βάλουμε ένα τέλος στις μπανάλ δημιουργίες. Πρέπει να απαλλαγούμε από την έννοια του φυσιολογικού.