Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Chris Bangle, ο εκκεντρικός πρώην σχεδιαστής της BMW “στολίζει” τους σημερινούς σχεδιαστές των αυτοκινητωβιομηχανιών. Για τους νεότερους, ο Bangle ήταν υπεύθυνος σχεδίασης για την προηγούμενη Σειρά 3 και Σειρά 7, για το Z9 Gran Turismo concept, ενώ συνέβαλε στο σχεδιασμό των Z4, X5, X6, Mille Migna concept και GINA concept. Στο βιογραφικό του υπάρχει επίσης η βοήθεια του στον σχεδιασμό των νέων Mini αλλά και των Rolls Royce Ghost και Phantom. Συνολικά εργάστηκε για 17 χρόνια (1992-2009) για λογαριασμό του BMW Group.

Αφού έφυγε από την BMW το 2009, o 60χρονος σήμερα Bangle έχει ανοίξει ένα σχεδιαστικό γραφείο στο Τορίνο, το Chris Bangle Associates, ενώ εργάστηκε και για λογαριασμό της Samsung. Αραιά και που, κάνει την εμφάνιση του, δηλώνοντας την αντίθεση του σχετικά με τον σχεδιασμό των σημερινών αυτοκινήτων.

Στην έκθεση της Γενεύης του 2011, ο Bangle τα έβαλε τόσο με τον Jason Castriota για τον σχεδιασμό του Saaab PhoeniX Concept, ενώ τα είχε βάλει και με τα supercars της έκθεσης. Το 2013 χαρακτήρισε όλους τους συνάδελφούς του τεμπέληδες και το 2014 είχε δηλώνει πως μισεί τον σχεδιασμό του αυτόνομου πρωτότυπου της Google. Τώρα από τη Φρανκφούρτη όπου βρέθηκε, κατέκρινε για ακόμη μια φορά τους νέους σχεδιαστές, ενώ αποκάλυψε πως εργάζεται πάνω σε ένα νέο project.

Ξεκινώντας από το νέο αυτοκίνητο που σχεδιάζει, το μόνο που αποκάλυψε είναι πως θα είναι “εντελώς νέο και απελευθερωτικό”, με τις φήμες θα θέλουν να πρόκειται είτε για ένα project της Yamaha, είτε για κάποιο project μιας κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε ότι αφορά την δουλειά των συναδέλφων του δήλωσε πως τα νέα αυτοκίνητα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας είναι βελτιωμένα σχέδια παλαιοτέρων μοντέλων. Η κριτική του Bangle δεν εστιάζει μονάχα σε μια εταιρία, αλλά στο σύνολο της βιομηχανίας. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά:

Είδα το περίπτερο της BMW. Είναι ένα υπέροχο περίπτερο που μας δείχνει υπέροχες τεχνολογίες. Αλλά ως σχεδιαστής είμαι συνηθισμένος σε ένα σύνολο μοναδικότητας, φρεσκάδας και αλλαγής.

Γενικά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πολλούς υπέροχους σχεδιαστές, αλλά πλέον τα σχέδιά τους τα έχω δει στο παρελθόν. Ξέρω πολύ καλά αυτές τις γραμμές, ξέρω αυτές τις επιφάνειες και αυτές τις αναλογίες. Οι νέοι σχεδιαστές δεν ξέρουν την ιστορία των εταιριών τους.

Υπάρχει ελάχιστη κατανόηση από τους σημερινούς σχεδιαστές αυτοκινήτων αναφορικά με το παρελθόν των αυτοκινητοβιομηχανιών στις οποίες εργάζονται. Ανησυχούν τόσο πολύ για την εκμάθηση των νέων μεθόδων. Είναι πραγματικά καλοί σχεδιαστές όμως, άλλα όλα αυτά τα σχέδια τα έχω δει στο παρελθόν. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σήμερα γίνονται τόσο καλές στο να βάζουν μια λάμψη σε αυτό που ξέρετε ήδη και να πείθουν όλους πως πρόκειται για κάτι το καινούργιο.

Όταν με ρωτούν ποιο είναι το πρόβλημα με το σχεδιασμό των νέων αυτοκινήτων, αυτό που πάντα λέω είναι ότι πρόκειται για τα διανοητικά όρια των επικεφαλής των τμημάτων σχεδιασμού. Δεν είναι ευθύνη ούτε της διοίκησης, ούτε του πελάτη, ούτε είναι κάποιο πρόβλημα τεχνολογίας. Το πρόβλημα είναι όλα αυτά τα πράγματα που έχουμε στο μυαλό μας εμείς οι σχεδιαστές. Πρέπει να βάλουμε ένα τέλος στις μπανάλ δημιουργίες. Πρέπει να απαλλαγούμε από την έννοια του φυσιολογικού.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Ενω ο ιδιος σεβαστηκε την ιστορια της BMW και δημιουργησε κοσμηματα. https://uploads.disquscdn.com/images/fa6c301e8dabf3c5088e41233c375b8f067b9f0d83a882c275fa30d6ed65a43c.jpg

    • Mika

      Αυτη η καμπουρα στην 7αρα, ειναι τοσο μα τοσο τραγικη!!!!

  • Renesis1

    Είπε ο γάιδαρος το πετεινό κεφάλα.. http://orig07.deviantart.net/5d4c/f/2010/018/b/6/chris_bangle_motivational_by_vvraith.jpg

  • Anestis Genk

    Όταν φτιάχνουν αμάξια για ανθρώπους που δεν τους αρέσουν τα αμάξια και από ανθρώπους που δεν τους αρέσουν αυτά που φτιάχνουν…έτσι συμβαίνει.

  • Tony T

    εγώ πάντως την 5αρα του τη γούσταρα ΤΡΕΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ…..

    και η αλήθεια είναι ότι καπου έχει δίκιο

  • Scooby r22b

    Τώρα κατάλαβα ποιός σχεδίασε το νέο Type R 😲.

  • Costas

    Να πω την αληθεια οταν παρουσιασε την 6αρα μου φαινονταν ασχημη η καλυτερα να πω περιεργη. Σημερα μετα απο τοσο χρονια μου φαινεται αναλαφρη και ευπεπτη ιδιαιτερα σε συγκριση με τη σημερινη που στα ματια μου φαινεται μεγαλη βαρια και μπαταλικη. Μην ξεχναμε αλλωστε μερικες απο τις ιδεες του χρησιμοποιουνται κατα κορον σημερα οπως το flame surfaces της bmw x coupe.

  • gv

    το alpine και η 4c η ακομη και το infinity q60 η το mx-5 και πολλα αλλα δε του αρεσουν να υποθεσω..
    η απλα μιλαει πολυ γενικα..
    παντως απο τα αυτοκινητα της bmw που σχεδιασε τα οποια κυμαινονται απο γλυκαναλατες μετριοτητες μεχρι εμμετους,μονο η gina,η z4,αντε και η 5αρα ξεχωριζουν..
    diva σαν τον fisker μας βγηκε και αυτος..

  • gronholm89

    Η Ε60 που σχεδιασε αυτος παντως ηταν και ειναι μουν@…

  • Ο Chris Bangle είναι σχεδιαστής superstar όπως έχει γραφτεί… και μην ξεχνάτε ότι έχει σχεδιάσει κάποια από τα ομορφότερα ever designs…
    …όσο για τον James Bond που ειπώθηκε ένα αρνητικό σχόλιο, θυμηθείτε ότι Bangle σχεδίασε και την Z8!!!
    επίσης όποιος ενδιαφέρεται ας δει το παρακάτω video:
    https://www.ted.com/talks/chris_bangle_says_great_cars_are_art

    • LJ

      Ο Fisker ήταν ο σχεδιαστής της Ζ8.

    • Ο διευθυντης της ομαδας ηταν ο Bangle! …ο Fisker ηταν υπευθυνος του εξωτερικου σχεδιασμου της Z8 σε αυτην την ομαδα!

    • LJ

      Αρα ο Bangle ήταν ο manager και ο Fisker έκανε την σχεδίαση. Αρα ο Fisker ήταν ο σχεδιαστής.

    • σε μια ομαδα υπαρχουν πολλοι σχεδιαστες… εξωτερικου σχεδιασμου, εσωτερικου κτλ…
      η Ζ8 λενε οτι ειναι δημιουργημα του Bangle επειδη ηταν επικεφαλης του συνολικου σχεδιασμου…
      αυτα εχουμε διαβασει σε διαφορα sites…

    • LJ

      Έτσι το βλέπεις εσυ. Εγω βλέπω πως ο Bangle επέβλεπε και ο Fisker έκανε την δουλειά.

      Και αυτο φαίνεται και σε άλλες δημιουργίες τουFisker που μοιάζουν με την Ζ8. Απο την άλλη καμία δημιουργία του Bangel δε μοιάζει με την Z8

  • FoGGaRoS

    ενώ το golf τέρας σχεδίασης…..