Υπάρχουν αυτοκίνητα που οδηγούμε όλοι εμείς οι “κοινοί θνητοί”, υπάρχει και η νέα 7άρα. Βλέπεις οι Γερμανοί κατάφεραν στη νέα γενιά της λιμουζίνας να μας ξανά-προσδιορίσουν τον όρο αυτοκίνητο.

Όποιος ταξιδεύει στο εσωτερικό της νέας γενιάς της Σειρά 7 βιώνει μια υπερπολυτελή εμπειρία. Το κοινό που απευθύνεται θέλει να έχει μια λιμουζίνα που θα εξοπλίζεται με την αιχμή της τεχνολογίας, να προσφέρει απαράμιλλα επίπεδα άνεσης, πολυτέλειας και ασφάλειας και όταν στην εξίσωση δεν υπάρχει το “οικονομικό θέμα” τότε απαιτεί ένα αυτοκίνητο που προσφέρει όλα τα παραπάνω στον υπερθετικό βαθμό. Και η νέα Σειρά 7 τα έχει και με το παραπάνω.

Στα συν

  • Τεχνολογία
  • Πολυτέλεια
  • Εσωτερικό
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός ασφαλείας

Στα μείον

  • Σοβαρά τώρα;

1Πλατφόρμα

Η νέα γενιά της Σειρά 7 είναι κατασκευασμένη πάνω στη νέα πλατφόρμα CLAR, και είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας (μετά τα i3 και i8) που κάνει χρήση CFRP (Carbon Fiber Reinforced Polymer), αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής. Το σώμα της 7άρας διαθέτει και αυτό μέρη από carbon, με το συνολικό βάρος να έχει μειωθεί κατά 200 κιλά, αλλά λόγω της προσθήκης επιπλέον συστημάτων ασφαλείας αυτό είναι είναι μέχρι 130 κιλά λιγότερο κατά μέσο όρο -αναλόγως της έκδοσης- από τη προηγούμενη γενιά, κάτι που σημαίνει περίπου 15% ελαφρύτερο. Το αυτοκίνητο είναι το ελαφρύτερο πολυτελές sedan της κατηγορίας του, με την χρήση αλουμινίου στα άκρα των κάθε τροχών να μειώνει το αναρτώμενο βάρος κατά 10 κιλά σε κάθε γωνία, με την BMW να υποστηρίζει ότι έχει πετύχει ιδανική κατανομή βάρους 50/50 στον εμπρός και πίσω άξονα, ενώ έχει μειωθεί και το κέντρο βάρους.

Η Σειρά 7 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, μια με κανονικό μεταξόνιο (G11) και μια με μακρύ μεταξόνιο (G12). Εμείς δοκιμάσαμε και τις δύο, με την 730d να έχει το μικρό μεταξόνιο, με το μήκος της να φτάνει τα 5.098 χλστ., το πλάτος τα 1.902 χλστ., και το ύψος τα 1.467 χλστ., κάτι που σημαίνει ότι η νέα 7άρα είναι κατά 19 χλστ. μακρύτερη και 7 χλστ. ψηλότερη από την προηγούμενη γενιά, ενώ το μεταξόνιο της φτάνει τα 3.070 χλστ. Η 740Le iPerfomance έφερε το μακρύ μεταξόνιο, το οποίο είναι κατά 139 χλστ. μακρύτερο, φτάνοντας τα 3.210 χλστ., με το συνολικό μήκος της μεγάλης έκδοσης να φτάνει τα 5.238 χλστ., όντας 18 χλστ. πιο μακριά από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το πλάτος τα 1.902 χλστ., και το ύψος τα 1.479 χλστ. Τέλος, το εμπρός μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 7 χλστ., φτάνοντας τα 1.618 χλστ., ενώ το πίσω έχει μειωθεί κατά 4 χλστ., αγγίζοντας τα 1.646 χλστ.

2Σχεδίαση

Στιλιστικά η ναυαρχίδα της βαυαρέζικης φίρμας διαθέτει λέιζερ φωτιστικά σώματα που πραγματικά κάνουν την νύχτα μέρα. Φυσικά είναι ενεργά, κάτι που σημαίνει πως ακολουθούν την πορεία του τιμονιού, ενώ στη αυτόματα ενεργοποιούμενη μεγάλη σκάλα, το σύστημα αλλάζει συνεχώς το εύρος της δέσμης έτσι ώστε να μην “τυφλώνεται” ο οδηγός που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα. Ακόμα υπάρχει προεξέχουσα χρωμιομένη μάσκα, η οποία διαθέτει flaps που ανοιγοκλείνουν για να αυξομειώνουν την εισροή αέρα στο χώρο της μηχανής όταν χρειάζεται.

Ο εμπρός προφυλακτήρας ενσωματώνει τους LED προβολείς ομίχλης, ενώ το καπό έχει ιδιαίτερα ανάγλυφες λεπτομέρειες.

Στο προφίλ υπάρχει στο επάνω μέρος μια χαρακτηριστική ακμή που διατρέχει όλο το αμάξωμα, και χαμηλά μια χρωμιωμένη γραμμή, που ξεκινάει από τον αεραγωγό των εμπρός φτερών και καταλήγει στον πίσω προφυλακτήρα. Τα κρύσταλλα είναι πιο μεγάλα και στο πίσω μέρος συναντάμε διπλές χρωμιομένες απολήξεις και χρωμιομένα διακοσμητικά.

Επιβλητική, εντυπωσιακή, αρχοντική, πομπώδης, επιδεικτική, μεγαλοπρεπής. Αυτά είναι μερικά από τα επίθετα που μπορεί να επιλέξει κάποιος από το πλούσιο ελληνικό λεξικό, προκειμένου να χαρακτηρίσει τη νέα Σειρά 7. Παρά τις τεράστιες διαστάσεις της, οι σχεδιαστές της BMW κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα όμορφο αυτοκίνητο που κρύβει με καλλιτεχνία τα μέτρα του. Η αεροδυναμική του μοντέλου είναι εντυπωσιακή, μιας και έχει δείκτη οπισθέλκουσας 0,24 Cd στην έκδοση 730d και στα 0,25 Cd στην 740Le iPerfomance.

3Εσωτερικό

Με το που ανοίγεις οποιαδήποτε πόρτα της Σειράς 7, σε λούζει η αίσθηση υπερπολυτέλειας. Εξαιρετικά μαλακές δερμάτινες επενδύσεις ανωτάτης ποιότητας σε όλα τα σημεία, αυθεντικά ξύλινα διακοσμητικά, υποδειγματική συναρμογή, προσεγμένη στιλάτη σχεδίαση. Όλα συνδυάζονται αρμονικά με την υψηλή τεχνολογία, ενώ η διακριτική μυρωδιά του ενσωματωμένου συστήματος αρώματος, που ψεκάζει μέσω του συστήματος κλιματισμού βάζει και την αίσθηση της όσφρησης στη δημιουργία μιας αυτοκρατορικής ατμόσφαιρας που έχει έναν και μόνο στόχο. Να κάνει τους επιβάτες να βιώσουν τα απόλυτα επίπεδα άνεσης σε όλους τους τομείς. Συνολικά υπάρχουν διαθέσιμα 4 διαφορετικά αρώματα, με το σύστημα να φιλοξενεί ταυτόχρονα έως και δύο από αυτά στην ειδική θήκη που υπάρχει στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και αλλάζει ανάλογα με το mode οδήγησης που επιλέξει ο οδηγός. Ο ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός αλλάζει απόχρωση ανάλογα με τα γούστα και τις ορέξεις των επιβατών, το εξαιρετικό σύστημα ήχου B&W με 17 ηχεία παράγει κρυστάλλινο ήχο, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να έχει μια εντυπωσιακή οθόνη αφής 10,2″, ο χειρισμός της οποίας να γίνεται και με gestures, μιας και ένας 3D αισθητήρας, τοποθετημένος στην οροφή του αμαξώματος, κοντά στον εσωτερικό καθρέφτη, μπορεί μέσα σε ένα συγκεκριμένο πεδίο να αναγνωρίζει κινήσεις από τα χέρια του οδηγού.

Μέσω αυτών των gestures (χειρονομιών) μπορείς να αλλάξεις σταθμό, τραγούδι, κτλ, να αυξομειώσεις την ένταση του ήχου, να δεχτείς ή να απορρίψεις μια κλήση και άλλα πολλά, που κάνουν τη ζωή του οδηγού πολύ πιο εύκολη. Υπάρχει μόνιμη σύνδεση στο internet, Wi-Fi hotspot και ειδικές εφαρμογές που δείχνουν την πρόβλεψη του καιρού, τις συνθήκες της κίνησης στους δρόμους, τις ειδήσεις και άλλα.

Τα καθίσματα είναι κλιματιζόμενα, διαθέτουν δεκάδες ρυθμίσεις, λειτουργίες μασάζ, ενώ στο πίσω μέρος οι επιβάτες νοιώθουν την απόλυτη χλιδή, μιας και μπροστά τους υπάρχουν δύο μεγάλες οθόνες (πρόσθετος εξοπλισμός) που μπορούν να λειτουργούν και ανεξάρτητα από την μπροστά. Φυσικά υπάρχει τηλεοπτικός δέκτης, με ένα μικρό tablet 7″ της Samsung στο πίσω υποβραχιόνιο να επιτρέπει στους επιβάτες να επιλέξουν τις δικές τους ρυθμίσεις στα καθίσματα, στον κλιματισμό, στο ηχοσύστημα, στα σκίαστρα των παραθύρων, στο σύστημα πλοήγησης, όπως επίσης στα καθίσματα και σε πολλές ακόμη λειτουργίες.

Αν μπορεί κάποιος να βρει ένα αρνητικό σημείο στο εσωτερικό της 7άρας είναι ο κάπως “περιορισμένος” χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών στην έκδοση με το κανονικό μεταξόνιο (730d της δοκιμής). Μην φανταστείς πως ο χώρος αυτός δεν είναι άνετος. Τουναντίον. Απλώς δεν είναι ο αναμενόμενος για ένα τέτοιο μοντέλο. Βέβαια ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο η BMW προσφέρει την έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο (740Le της δοκιμής), έτσι ώστε οι πίσω επιβάτες να έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια τους, επιτρέποντας τους να καθίσουν μέχρι και σταυροπόδι. Σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός λόγω της επιλογής της BMW να προσφέρει τεράστιους χώρους στους επιβάτες της καμπίνας, “περιορίζεται” στα 515 λίτρα.

4Τεχνολογίες

Αν καθίσει κάποιος να περιγράφει αναλυτικά όλες τις τεχνολογίες που εξοπλίζεται η νέα Σειρά 7, θα γεμίσει με άνεση δυο-τρεις τόμους μιας εγκυκλοπαίδειας. Έτσι θα προσπαθήσω να τα περιγράψω αλλά και μεταφέρω την εμπειρία που σου αφήνουν, όσο πιο σύντομα και περιεκτικά μπορώ.

Ξεκινώντας. Η τεχνολογία είναι απλώς διαστημική. Τελεία.

Οι Γερμανοί πραγματικά μεγαλούργησαν, έχοντας τοποθετήσει “τόνους” τεχνολογίας στην 7αρα που μέσα στα επόμενα χρόνια θα τα δούμε και σε πιο προσιτά μοντέλα. Αρχίζω από το γεγονός πως διαθέτει αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 2 κάτι που μεταφράζεται πως μπορεί να οδηγήσει μόνη της στον αυτοκινητόδρομο διατηρώντας την πορεία της. Ο οδηγός μπορεί να απομακρύνει για μερικά δευτερόλεπτα τα χέρια του από το τιμόνι, αλλά μετά από ορισμένα δεύτερα, το σύστημα τον ειδοποιεί προκειμένου αυτός να τα τοποθετήσει πάνω του. Αν δεν το κάνει, τότε απενεργοποιεί το αυτόνομο σύστημα οδήγησης. Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που ένα 5-μετρο αυτοκίνητο διαβάζει τον δρόμο και ακολουθεί την πορεία του, με τα χέρια του οδηγού να ακολουθούν απλώς τις εντολές που δίνει μόνο του το σύστημα διεύθυνσης. Το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ρυθμίζει τις παραμέτρους του αυτοκινήτου αυτόματα και μπορεί να οδηγεί το αυτοκίνητο χωρίς τη παρέμβαση του οδηγού σε ταχύτητες μέχρι 210 χλμ/ώρα.

Συνεχίζω με τις κάμερες ελέγχου 360 μοιρών Panorama Side View που καλύπτουν κάθε σπιθαμή του αυτοκινήτου, προκειμένου ο οδηγός να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι βρίσκεται γύρω από το αυτοκίνητο. Περιττό να αναφέρω πως το αυτοκίνητο μπορεί να παρκάρει μόνο του, αλλά δεν μπορώ να μην σημειώσω το τρισδιάστατο γραφικό του αυτοκινήτου που δημιουργεί το σύστημα και το βάζει στον περιβάλλον χώρο.

Το σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου χρησιμοποιεί το ενσωματωμένο GPS για να επιλέξει την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο, προκειμένου να καταναλώνεται λιγότερο καύσιμο, ενώ μνείας αναφοράς είναι και το BMW Display Key, το ψηφιακό κλειδί του αυτοκινήτου που ως κύριο χαρακτηριστικό του είναι η 2,2″ LCD οθόνη αφής, υψηλής ανάλυσης, η οποία ενημερώνει τον οδηγό για διάφορες ενδείξεις (φόρτιση μπαταρίας, αυτονομία, στάθμη καυσίμου και λαδιού, επόμενο service) ενώ του επιτρέπει να ελέγξει βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως τον φωτισμό, το κλείδωμα, την εκκίνηση του κινητήρα, την ρύθμιση του κλιματισμού κτλ.

Το κλειδί έχει εμβέλεια 800 μέτρα και έχει τη δυνατότητα να παρκάρει την 7αρα ασύρματα, μιας και το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί ως “τηλεκατευθυνόμενο” σε ευθεία έως και 7,5 μέτρα, προκειμένου να παρκάρει μόνο του, χωρίς να βρίσκεται κανείς στο εσωτερικό του.

Το Active Driving Assistant είναι μια σουίτα εφαρμογών άνεσης και ασφάλειας που αποτελείται από το σύστημα διατήρησης της πορείας του αυτοκινήτου στην λωρίδα του, με το σύστημα διεύθυνσης να “απαγορεύει” τον οδηγό να αλλάξει λωρίδα αν αυτός δεν βγάλει φλας. Επίσης φέρει ενεργή προστασία πλευρικών συγκρούσεων, σύστημα που ακολουθεί το προπορευεόμενο όχημα σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος, σύστημα ειδοποίησης ανίχνευσης πεζού, ζώου ή άλλου αντικειμένου μπροστά και πίσω από το αυτοκίνητο και σύστημα ανάγνωσης των ορίων ταχύτητας.

Επίσης υπάρχει μεταξύ άλλων Head-Up Display και σύστημα επαγωγικής, ασύρματης φόρτισης συσκευών, ενώ το εντυπωσιακότερο όλων είναι πως παρά τις προηγμένες τεχνολογίες και τις εκατοντάδες ρυθμίσεις που αυτές διαθέτουν, ο χρόνος εξοικείωσης μαζί τους είναι πραγματικά ελάχιστος.

5730d

Κάτω από το καπό της συναντάμε τον B57 3.0-λιτρο εξακύλινδρο TwinPower turbodiesel κινητήρα, ο οποίος διαθέτει νέο σύστημα ψεκασμού common rail στα 2.500 bar. Φέρει μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνα και αποδίδει 265 άλογα και 620 Nm ροπής, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ/ώρα το βάρους 1.800 κιλά μοντέλο, σε 5,8 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το εξαιρετικό 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic της ZF, που διαθέτει μέρη με μικρότερη τριβή, προσφέροντας μεταξένιες γρήγορες αλλαγές, έχοντας ιδανική κλιμάκωση.

BMW 730d Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 6,04 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 11,44 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 2,51 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 3,42 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 5,51 δευτ.
Τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,025 μέτρα σε 3,10 δευτ.

Η μετάδοση της κίνησης μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό προσφέρεται και το σύστημα τετρακίνησης xDrive, που προσθέτει 70 κιλά στο συνολικό βάρος και 4.760 ευρώ στην τελική τιμή. Με το πετρελαιοκίνητο μοντέλο διανύσαμε 1.300 χλμ., με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 7,8 λίτρα/100 χλμ., και με τα 78 λίτρα του ρεζερβουάρ μπορείς να έχεις μια αυτονομία της τάξης των 900-1050 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 119-129 γρ/χλμ. (ανάλογα τις διαθέσιμες ζάντες), κάτι που σημαίνει ότι ο προύχοντας ιδιοκτήτης επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας ύψους μόλις €116,62 – €154,8.

7740Le iPerfomance

Η plug-in υβριδική έκδοση 740Le iPerformance φορά τον 2,0-λιτρο TwinPower Turbo τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με κωδική ονομασία B48B20O0 απόδοσης 258 ίππων και 400 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 113 ίππων με 250 Nm ροπής, με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 326 άλογα και την ροπή στα 500 Nm. Επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 5,5 δευτ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 250 χλμ/ώρα. Συνδυάζεται με 8αρι αυτόματο κιβώτιο με την κατανάλωση του μοντέλου παρότι ανακοινώνεται στα μόλις 2-2,2 λίτρα/100 χλμ (αναλόγως των διαστάσεων των ζαντών), η πραγματική ανέρχεται στα σχεδόν 6,5 λίτρα/100 χλμ, με το αυτοκίνητο να μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά για σχεδόν 44-48 χλμ με τον ηλεκτροκινητήρα του, έχοντας ωστόσο τον περιορισμό της τελικής ταχύτητας των 140 χλμ/ώρα.

Η BMW εξοπλίζει την 740Le με το σύστημα eDrive που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει τον τρόπο λειτουργίας του plug-in υβριδικού συστήματος. By default, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί συνδυαστικά με τον κινητήρα βενζίνης, αλλά στο πρόγραμμα Max eDrive λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας. Ωστόσο όποτε χρειαστεί και ο οδηγός ζητήσει περισσότερη δύναμη, με το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού μέχρι το σημείο του kickdown, παίρνει μπροστά άμεσα και ο βενζινοκινητήρας.

Στην προεπιλεγμένη επιλογή, ο ηλεκτροκινητήρας είναι εκείνος που σηκώνει το βάρος της κίνησης όταν το αυτοκίνητο κινείται υπό χαμηλό φορτίο με έως και 80 χλμ/ώρα. Στη συνέχεια αναλαμβάνει δράση ο 2,0-λιτρος κινητήρας, με τον ηλεκτροκινητήρα να καλύπτει το μικρό turbo lag του 2,0-λιτρου μοτέρ, δίνοντας στο αυτοκίνητο αμεσότητα σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ακόμη και στις χαμηλές στροφές.

BMW 740Le Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 5,76 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 10,56 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 2,33 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 3,43 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 4,41 δευτ.
Τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 36,21 μέτρα σε 3,00 δευτ.

Η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 9,2 kWh διαρκεί λιγότερο από τέσσερις ώρες μέσω απλής οικιακής πρίζας, ενώ μέσω του ταχυφορτιστή BMW i Wallbox απαιτούνται λιγότερες από 3 ώρες. Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, όντας καλά προστατευμένη σε περίπτωση ατυχήματος, και λόγω αυτών, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ έχει μειωθεί στα 45 λίτρα, με το συνολικό βάρος της να ανέρχεται στα 1.990.

Λόγω των μόλις 45-51 γρ/χλμ (ανάλογα τις διαθέσιμες ζάντες), το αυτοκίνητο δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

9Τιμές

Η 730d ξεκινά από τις 129.180 ευρώ, ενώ η 740Le iPerformance από τις 117.350 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός τους είναι υπερπλήρης, με όσους επιζητούν την απόλυτη πολυτέλεια, η BMW προσφέρει έναν μακρύ κατάλογο πρόσθετου εξοπλισμού, που ανεβάζει στα ουράνια την αίσθηση πολυτέλειας, μαζί φυσικά με την τελική τιμή.

10Στον δρόμο

Πως συμπεριφέρεται μια τέτοια λιμουζίνα στους ελληνικούς δρόμους λοιπόν; Με το που κλείνεις τις πόρτες, ξεκινάς το ταξίδι μιας οδηγικής εμπειρίας που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν οι ελληνικοί δρόμοι ξαφνικά έγιναν οι καλύτεροι του κόσμου. Η μνημειώδης ηχομόνωση που προσφέρουν τα διπλά κρύσταλλα και τα υλικά ηχομόνωσης, κρατούν εκτός καμπίνας κάθε εξωτερικό θόρυβο. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται σβέλτα και με αρχοντική άνεση, ενώ η λιμουζίνα δεν δυσκολεύεται να κινηθεί και στους δρόμους της πόλης.

Η ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων τόσο μπροστά όσο και πίσω, με το στιβαρό σασί του αυτοκινήτου να πατάει σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση που βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό, με τις κινήσεις της κάθε μιας να γίνεται σε δύο άξονες, έτσι ώστε να προσφέρει εξαιρετική άνεση στους επιβάτες, αλλά και να ρυθμίζεται αυτόματα, συνεχώς, σύμφωνα με τις ανάγκες του οδηγού και της διαδρομής μέσω του στάνταρ Dynamic Damper Control. Επιπλέον, διαθέτει ηλεκτρομηχανικές ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους, που περιορίζουν κατά πολύ τις κλίσεις του αμαξώματος. Ο οδηγός μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος κατά 20 χλστ. με το πάτημα ενός κουμπιού, σε ταχύτητες κάτω των 40 χλμ/ώρα, ενώ όταν είναι επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα, το ύψος του αμαξώματος μειώνεται αυτόματα κατά 10 χλστ. προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική.

Υπάρχουν διαθέσιμα 4 προγράμματα λειτουργίας στο Driving Experience Control, τα Comfort, Sport, ECO Pro και Adaptive, με το καθένα να αλλάζει τις ρυθμίσεις στον κινητήρα, στο σύστημα διεύθυνσης, στην απόκριση του γκαζιού, στο κιβώτιο, αλλάζοντας παράλληλα και τις ρυθμίσεις της ανάρτησης. Στην επιλογή Comfort η 7άρα καταπίνει κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, ακόμη και σαμαράκια, με τους επιβάτες να νοιώθουν λες και βρίσκονται πάνω στο μαγικό χαλί.

Στην επιλογή Adaptive τα πάντα γίνονται αυτόματα και συνεχώς. Βλέπεις το σύστημα μέσω του GPS αλλά και των δεδομένων που συλλέγουν οι αισθητήρες και οι κάμερες, από την χάραξη του δρόμου, την κατάσταση του οδοστρώματος, την ταχύτητα, την πλευρική επιτάχυνση, τις κλίσεις κτλ, ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο (μέσα σε μόλις 60 msec) και για κάθε επόμενα 10 μέτρα, δεκάδες ρυθμίσεις, όπως την απόκριση του γκαζιού, την ρύθμιση και την σκληρότητα της ανάρτησης και το σύστημα διεύθυνσης.

Κλίσεις στις στροφές και σημάδια πλεύσεις δεν θα δεις ποτέ, ενώ παρά τα 5+ μέτρα του μήκους της το αυτοκίνητο στρίβει με εντυπωσιακό τρόπο, μιας και εξοπλίζεται και με σύστημα τετραδιεύθυνσης. Δεν έχει την αμεσότητα μιας 3άρας, -ποιος ο λόγος άλλωστε στη συγκεκριμένη κατηγορία;- με το σύστημα διεύθυνσης να είναι ελαφρύ μεν, με άριστη πληροφόρηση, άμεσο και γρήγορο δε, προσανατολισμένο κυρίως στην άνεση και λιγότερο στην σπορ οδήγηση.

Πραγματικά δεν καταλαβαίνεις το πότε η ένδειξη του κοντέρ ανεβαίνει σε χιλιόμετρα που… τρομάζουν, μιας και το αυτοκίνητο κρύβει με μαγικό τρόπο τα χιλιόμετρα που κινείται. Σε ότι αφορά το σύστημα πέδησης δεν θα μπορούσε να μην είναι και αυτό κορυφαίο, με τα τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα να αναλαμβάνουν την ακινητοποίηση του μοντέλου (100-0 χλμ/ώρα σε 38,025 μέτρα σε 3,10 δευτ στην 730d, 36,21 μέτρα σε 3,00 δευτ. στην 740Le iPerfomance).

11Κλείνοντας

Πως μπορείς να κρίνεις ένα αυτοκίνητο που κάθε φορά που είτε το οδηγείς, είτε κάθεσαι σε κάποιο από τα καθίσματα του, βιώνεις μια νέα εμπειρία οδήγησης, μια εμπειρία που αλλάζει την κοσμοθεωρία που είχες δημιουργήσει σε κάθε νευρώνα του εγκεφάλου σου;

Μιλάμε για μια λιμουζίνα με τεχνολογίες από άλλο γαλαξία που χαρίζει απαράμιλλη ασφάλεια, προσφέροντας άνεση βγαλμένη από τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ. Με εντυπωσιακή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, απευθύνεται σε εκείνους που έχουν την οικονομική δυνατότητα να την αποκτήσουν και επιζητούν το απόλυτο. Και αυτό η νέα BMW Σειρά 7 το προσφέρει με το παραπάνω.