Οριστική διαγραφή ανασφάλιστου Ι.Χ. με 20 ευρώ, “Κυνήγι” στα απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας από το 1997

Σχετικά άρθρα

Κατόπιν εντολής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, όλες οι ΔΟΥ της χώρας, έχουν ξεκινήσει “σαφάρι” προκειμένου να εισπραχθούν τέλη κυκλοφορίας από το 1997 και εντεύθεν, τα οποία δεν έχουν καταβληθεί και δεν έχουν παραγραφεί, σε μία προσπάθεια και έσοδα να εισπραχθούν και να ξεκαθαρίσει επιτέλους το τοπίο γύρω από τα ανασφάλιστα οχήματα και όσα δεν έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας.

Επίσης παράβολο 20 ευρώ, θα πληρώσουν όσοι κατείχαν οχήματα άνω των 14 ετών, πριν την 4.3.2004, προκειμένου να τα διαγράψουν οριστικά από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και να μην τους αναζητούνται ασφάλιστρα ή τέλη κυκλοφορίας.

Με μια επίσκεψη σε οποιαδήποτε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών του υπουργείου Μεταφορών, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ηλικίας άνω των 14 ετών μπορούν να δηλώσουν αν το αυτοκίνητο δεν βρίσκεται πλέον στην κατοχή τους είτε γιατί έχει καταστραφεί είτε γιατί έχει κλαπεί είτε γιατί έχει πουληθεί.

Η διαδικασία γίνεται με ένα μικρό κόστος μόλις 20 ευρώ και όποιος την ολοκληρώσει θα απαλλαγεί από το άγχος να εμφανίζεται ανασφάλιστος στα μητρώα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, όπως επίσης και να εμφανίζεται με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας. Σε περίπτωση οριστικής διαγραφής οχήματος που βασίστηκε αποδεδειγμένα σε ψευδή δήλωση, επιβάλλεται, πλέον των σχετικών ποινικών κυρώσεων περί ψευδούς δηλώσεως, διοικητικό πρόστιμο υπέρ του Δημοσίου ύψους 1.500 ευρώ.

Αναλυτικότερα στην εγκύκλιο τονίζεται πως με τον ν. 4484/2017 δόθηκε η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες οχημάτων με άδεια πριν την 4.3.2004, τα οποία δεν βρίσκονται στην κατοχή τους διότι δόθηκαν για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση έως την ίδια ημερομηνία (4.3.2004), να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση – αίτηση διαγραφής από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς την προσκόμιση Πιστοποιητικού Καταστροφής του οχήματος.

Υπενθυμίζεται ότι με το π.δ. 116/2004 «Εναλλακτική διαχείριση οχημάτων – ανταλλακτικών καταλυτικών μετατροπέων κλπ», το οποίο τέθηκε σε ισχύ από 5.3.2004, ενσωματώθηκε στη νομοθεσία το σχετικό θεσμικό πλαίσιο όπως θεσπίστηκε με την κοινοτική Οδηγία 2000/53. Ως συνέπεια της εφαρμογής των σχετικών διατάξεων, από 5.3.2004 κι εφεξής κατέστη υποχρεωτική, στο πλαίσιο υποβολής αιτήματος διαγραφής οχήματος, η προσκόμιση Πιστοποιητικού Καταστροφής από εγκεκριμένο φορέα εναλλακτικής διαχείρισης. Κατά συνέπεια, όσοι προσήλθαν μετά την 4.3.2004 στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών ζητώντας διαγραφή οχήματος λόγω καταστροφής κλπ η οποία έλαβε χώρα έως την ίδια ημερομηνία, δεν μπόρεσαν να διαγράψουν το όχημά τους λόγω έναρξης ισχύος του νέου θεσμικού πλαισίου.

Οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες οχημάτων, έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσέλθουν σήμερα στις αρμόδιες υπηρεσίες και να αιτηθούν με υποβολή υπεύθυνης δήλωσης την διαγραφή του οχήματός τους.

Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις

Για επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα µε ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από τις 4/3/2004, τα οποία δεν βρίσκονται πλέον στην κατοχή των ιδιοκτητών τους, οι τελευταίοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση διαγραφής αυτών από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χωρίς την προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής του οχήματος, στην περίπτωση που αυτά έχουν δοθεί για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση έως τις 4/3/2004, γεγονός που βεβαιώνεται µε υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος και κάθε άλλο διαθέσιμο αποδεικτικό έγγραφο. Εφόσον για τα έτη που έπονται της δηλωθείσης ημερομηνία διάλυσης, αχρήστευσης ή καταστροφής του οχήματος έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας, αυτά δεν επιστρέφονται.

Η αίτηση διαγραφής υποβάλλεται σε οποιαδήποτε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των περιφερειών της χώρας και σε αυτή αναγράφεται ο λόγος για τον οποίο ζητείται η οριστική διαγραφή του αυτοκινήτου.

Με την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση παραδίδονται στην υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της περιφέρειας η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του αυτοκινήτου, εφόσον βρίσκονται στην κατοχή του αιτούντος τη διαγραφή. Αίτηση διαγραφής μπορεί να υποβληθεί και από κληρονόμους, μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς, για κληρονομηθέντα αυτοκίνητα τα οποία είχαν δοθεί για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση έως τις 4/3/2004.

Στον αιτούντα χορηγείται βεβαίωση διαγραφής µε ημερομηνία 4/3/2004, εκτός εάν από επίσημο δημόσιο έγγραφο που συνυποβάλλεται µε την υπεύθυνη δήλωση αποδεικνύεται ότι η καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση πραγματοποιήθηκε πριν από την ημερομηνία αυτή. Στην περίπτωση αυτή ως ημερομηνία διαγραφής ορίζεται η ημερομηνία που προκύπτει από το έγγραφο.

Για την κατάθεση της αίτησης και τη διεκπεραίωση της διαδικασίας οριστικής διαγραφής των οχημάτων καταβάλλεται από τον αιτούντα τέλος διαγραφής ύψους 20 ευρώ.

Τα έξι σημεία που πρέπει να προσέξουν οι ιδιοκτήτες

Στον αιτούντα θα χορηγείται -εφόσον γίνει δεκτή η υπεύθυνη δήλωση/αίτηση διαγραφής και ολοκληρωθεί η διαδικασία διαγραφής-βεβαίωση με ημερομηνία 4.3.2004, εκτός εάν από επίσημο δημόσιο έγγραφο που συνυποβάλλεται με την υπεύθυνη δήλωση/αίτηση διαγραφής, αποδεικνύεται ότι η καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση πραγματοποιήθηκε πριν την ημερομηνία αυτή. Τέτοια περίπτωση μπορεί να είναι π.χ. η βεβαίωση της Πυροσβεστικής με την οποία πιστοποιείται η καταστροφή του οχήματος λόγω πυρκαγιάς κλπ, ή αντίστοιχα της Αστυνομίας, η οποία ενώ έχει ημερομηνία προγενέστερη της 4.3.2004, προσκομίστηκε στην αρμόδια υπηρεσία στα πλαίσια αιτήματος διαγραφής, μετά την ημερομηνία αυτή και ενώ είχε τεθεί σε ισχύ το νέο θεσμικό πλαίσιο που απαιτούσε την προσκόμιση Πιστοποιητικού Καταστροφής από εγκεκριμένο ανακυκλωτή. Στις περιπτώσεις αυτές ως ημερομηνία διαγραφής ορίζεται η ημερομηνία που προκύπτει από το δημόσιο έγγραφο.

Εφόσον υπάρχουν οφειλές από τέλη κυκλοφορίας για τα έτη που προηγούνται της ημερομηνίας διαγραφής, τα σχετικά ποσά αναζητούνται, όμως η τυχόν ύπαρξη οφειλών για τα έτη αυτά δεν εμποδίζει την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγραφής.

Οι Περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά την παραλαβή του αιτήματος, ενημερώνουν μεν τον αιτούντα σχετικά με τη μη διαγραφή τυχόν μη παραγεγραμμένων οφειλών (σήμερα για τα έτη από το 1997, λόγω εικοσαετούς παραγραφής) έως και το έτος διαγραφής (2004 ή προγενέστερο), αλλά διεκπεραιώνουν την αίτηση κανονικά, εφόσον πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις του νόμου. Οι οφειλές αυτές, εφόσον διαπιστωθούν και βεβαιωθούν, δύναται να υπαχθούν σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγραφής κατά τα ανωτέρω, συνεπάγεται την διαγραφή τυχόν οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας και των σχετικών προστίμων τους, για τα έτη που έπονται της διαγραφής. Δεδομένου λοιπόν ότι η διαγραφή, θα λαμβάνει χώρα πάντοτε με ημερομηνία 4.3.2004, τα τυχόν οφειλόμενα ή και βεβαιωμένα τέλη κυκλοφορίας και τα σχετικά πρόστιμα, για τα έτη 2005 έως και 2017, θα διαγράφονται. Στην περίπτωση που η διαγραφή του οχήματος συντελείται με ημερομηνία προγενέστερη της 4.3.2004, λόγω προσκόμισης επίσημου δημόσιου εγγράφου που πιστοποιεί την καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση του οχήματος, τότε η διαγραφή των τελών κυκλοφορίας μετά των προστίμων τους αφορά τα επόμενα έτη από την ημερομηνία συντέλεσης της διαγραφής του.

Δεν επιστρέφονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία τυχόν καταβλήθηκαν κατά τα έτη που έπονται της διαγραφής του οχήματος.

Οι Δ.Ο.Υ. λαμβάνουν κάθε μήνα ενημέρωση από την ΔΗΛΕΔ, μέσω αρχείου ή εφαρμογής, για τα οχήματα που διαγράφηκαν από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και προβαίνουν σε έλεγχο και βεβαίωση τυχόν οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας και των προστίμων τους για τα μη παραγεγραμμένα έτη (σήμερα, για τα έτη 1997 έως και 2004, λόγω εικοσαετούς παραγραφής).

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr