Κάποτε οι αγώνες ήταν ο καλύτερος τρόπος για να διαφημίσεις τα αυτοκίνητά σου. Εκεί που δοκιμαζόταν η τεχνογνωσία σου, οι αντοχές σου και η εφευρετικότητά σου. Έτσι η Toyota από παλιά ρίχτηκε με τα μούτρα στους αγώνες, ώστε να μπορεί να σταθεί απέναντι στους εδραιωμένους Ευρωπαίους και Αμερικάνους κατασκευαστές. Δεν ξέρω αν υπάρχει μορφή αγώνων που να μην συμμετείχε κάποιο Toyota.

Τα τελευταία χρόνια όμως και ειδικά μετά το φιάσκο της F1, το προφίλ των Ιαπώνων άλλαξε. Προκειμένω να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, ασχολήθηκαν μόνο με τα εμπορικά οχήματα και άφησαν την γκάμα τους χωρίς σπορ μοντέλο. Άλλωστε και ο κόσμος πλέον θεωρεί το σπορτίφ αυτοκίνητο ως 2η ή και 3η επιλογή. Η Celica με συνεχή παρουσία με συνεχή παρουσία 35 ετών, σταμάτησε να παράγεται το 2006, όπως και το MR2. Έκτοτε για να δούμε κάποιο σπορ μοντέλο έπρεπε να φτάσουμε στο 2012 και την παρουσίαση του GT86, που όμως απεδείχθη πολύ λίγο. Ποιος θα το πίστευε πριν 20 χρόνια αν του έλεγες πως κάποιο σπορ Toyota, ή και γενικότερα κάποιο σπορ ιαπωνικό, υστερούσε σε μοτέρ και υπερτερούσε σε πλαίσιο!

Προσωπικά είμαι ιδιαίτερα επικριτικός και δεν κρύβω πως για την επερχόμενη Supra κρατώ μικρό καλάθι. Το ότι αναγκάστηκε να συνεργαστεί με την BMW δείχνει πόσο έχει χάσει το νήμα της εξέλιξης των σπορ οχημάτων ή και πόσο ασύμφορα τα θεωρεί! Το κλίμα όμως έρχεται να ανατρέψει μια δήλωση φωτιά.

Ο επικεφαλής της Gazoo Racing (σαν να λέμε η TRD του σήμερα) Shigeki Tomoyama, επιβεβαίωσε πως υπάρχει υπό εξέλιξη μια αμιγώς σπορ πλατφόρμα που θα σταθεί απέναντι στους γίγαντες της κατηγορίας, αρνούμενος όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Ως εκ τούτου είναι αναμενόμενο τους επόμενους μήνες οι φήμες να οργιάσουν. Θα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα στέκεται απέναντι στις Porsche; Και τι μοτέρ θα φοράει κάτω από το καπό; Οι κινητήρες της Lexus θα μπορούσαν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Τέλος, άλλη μια εκδοχή είναι πως θα πατάει στην πλατφόρμα του RX-9 που εικάζεται πως θα εξελιχθεί σε συνεργασία με την Toyota.