1FP1

Με το δεξί ξεκίνησε το αγωνιστικό 3ήμερο στη Suzuka ο Sebastian Vettel, γράφοντας την ταχύτερη επίδοση. Ο μοναδικός του στόχος είναι η νίκη, γι’ αυτό και θέλει να χτίσει την απόδοσή του για τις κατατακτήριες και τον αγώνα. Στη δεύτερη θέση ο Lewis Hamilton, με τη Mercedes να δείχνει αρκετά ανταγωνιστική για την ώρα, όπως και η Red Bull.

Ο Daniel Ricciardo ήταν ο τρίτος ταχύτερος, μπροστά από τους Kimi Raikkonen, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Esteban Ocon, Nico Hulkenberg, Romain Grosjean και τον Stoffel Vandoorne που ολοκληρώνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τι έγινε στα 90 λεπτά του FP1:

Ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 19°C και τους 23°C στην ατμόσφαιρα. Οι περισσότεροι βγήκαν για το installation lap, προκειμένου να ελέγξουν αν όλα τα συστήματα στα μονοθέσιά τους λειτουργούν κανονικά. Ο πρώτος χρονομετρημένος γύρος γράφτηκε από τον Bottas, αλλά ο Φινλανδός ήταν πολύ αργός, έτσι ήρθαν οι Ricciardo και Hamilton για να βελτιώσουν, με τον Βρετανό να είναι αρχικά ταχύτερος κατά 8 δέκατα από τον Αυστραλό.

Ο Verstappen αποφάσισε να μπει κι αυτός στο «παρεάκι» των Hamilton, Bottas και Ricciardo, τη στιγμή που οι περισσότεροι βρισκόταν στα γκαράζ τους. Ο Ολλανδός ήταν πιο αργός από τους υπόλοιπους, εν αντιθέσει με τον Hamilton, ο οποίος βρήκε άλλο μισό δευτερόλεπτο, για το 1:31.0, παρόλο που φορούσε τη μαλακή γόμα, εν αντιθέσει με τις Red Bull, που επέλεξαν τα πολύ μαλακά για το ξεκίνημα.

Ο Verstappen πλησίασε στα 363 χιλιοστά τον Hamilton, όσο ο Bottas ετοιμαζόταν για έναν πολύ γρήγορο γύρο. Ο Φινλανδός έγινε ο πρώτος που σπάει το 1:31, και μάλιστα με μεγάλη άνεση, όπως μαρτυρά το 1:30.5, χρόνος ήδη καλύτερος από το 1:30.6 που έδωσε πέρυσι την pole στον Nico Rosberg. Η πίστα γινόταν όλο και καλύτερη, έτσι οι οδηγοί πίεζαν περισσότερο τα μονοθέσιά τους.

Ο Hamilton απάντησε με εμφατικό τρόπο, γράφοντας το 1:30.0, όταν ο Vettel βρισκόταν στην πέμπτη θέση, με τα μαλακά, επίσης, ελαστικά. Ο Γερμανός πίεσε για κάτι καλύτερο, παίρνοντας την τρίτη θέση, απέχοντας κάτι περισσότερο από ένα δέκατο από τον Bottas και έξι δέκατα από τον Hamilton. Ο Bottas σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:30.2, πλησιάζοντας στα δύο δέκατα τον team-mate του.

Το τέλος του πρώτου 20λεπτου βρήκε τον Raikkonen να ανεβαίνει στην τρίτη θέση, όντας ένα δέκατο ταχύτερος από τον Vettel. Οι Hamilton και Bottas έκαναν ταχύτερα περάσματα στο πρώτο και δεύτερο κομμάτι, αντίστοιχα, χωρίς να βελτιώνονται γενικότερα οι επιδόσεις τους. Οι δύο Red Bull είχαν πέσει στην πέμπτη και έκτη θέση, μπροστά από τους Ocon και Hulkenberg.

Ο Ricciardo βγήκε με νέο σετ πολύ μαλακής γόμας και το αποτέλεσμα ήταν να πιάσει απευθείας κορυφή, με 1:29.5. Ο Alonso φορούσε, επίσης, τα πολύ μαλακά ελαστικά, βλέποντας το όνομά του στην έβδομη θέση, αρκετά μακριά από τον έκτο Verstappen. Η πλειοψηφία των οδηγών είχε ολοκληρώσει το πρώτο μέρος του προγράμματος και προετοιμαζόταν για την επόμενη εμφάνισή.

Στην αρχή του δεύτερου μισάωρου, τα δύο Mercedes βγήκαν με τα πολύ μαλακά. Ο Bottas έκανε λάθη και δεν μπόρεσε να κατέβει το 1:30, ωστόσο ο Hamilton ήταν 164 χιλιοστά ταχύτερος από τον Ricciardo, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:29.3. Έξοδος για τον Verstappen στη Spoon, πατώντας στην αμμοπαγίδα, αλλά χωρίς άλλες δυσάρεστες συνέπειες. Παρ’ όλα αυτά, επέστρεψε στο γκαράζ της ομάδας του.

Πλησιάζαμε το μέσον της περιόδου και ο Vettel βγήκε με τα μαλακά. Παρόλο που είχε θεωρητικά αργότερα ελαστικά, μετακινήθηκε στη δεύτερη θέση και μάλιστα μόλις 42 χιλιοστά πίσω από τον Hamilton, χρόνος που δείχνει ότι η διαφορά ανάμεσα στα πολύ μαλακά και τα μαλακά δεν ήταν μεγάλη, ενώ και ο γύρος του Seb ήταν εξαιρετικός.

Ο Bottas άκουγε ότι αναμενόταν βροχή σε δέκα λεπτά, τη στιγμή που ο Raikkonen έκανε παράπονα για τη συμπεριφορά του πίσω μέρους. Προβλήματα με τις μπαταρίες του Verstappen, που άκουγε τις συμβουλές των μηχανικών του, αναφέροντας μάλιστα που είχε χάσει δύναμη από αυτά που δοκίμαζε για να λύσει το πρόβλημα.

Κόκκινη σημαία στα 39 λεπτά για το τέλος. Υπεύθυνος ο Sainz, ο οποίος πάτησε άτσαλα στα kerbs βγαίνοντας από τη φουρκέτα, με αποτέλεσμα να χάσει το πίσω μέρος και να καταλήξει στα προστατευτικά. Η STR12 τραυματίστηκε σοβαρά, όμως ο Ισπανός βγήκε χωρίς πρόβλημα από το μονοθέσιό του, μπαίνοντας στη συνέχεια στο ιατρικό αυτοκίνητο.

16 λεπτά χρειάστηκαν οι υπεύθυνοι για να καθαρίσουν την πίστα, έτσι έμεναν 23 λεπτά για τη λήξη. Οι ψιχάλες είχαν κάνει την εμφάνισή τους, όμως τα ενδιάμεσα ήταν πλήρως ακατάλληλα. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί στην πίστα, κάποιοι εκ των οποίων βελτίωναν τους χρόνους τους. Ο Vettel είχε την πολύ μαλακή γόμα, περνώντας στην πρώτη θέση, με 1:29.1, χάνοντας μάλιστα χρόνο στο τελευταίο κομμάτι, εκφράζοντας με τα… δάχτυλα τον εκνευρισμό του στην Sauber.

Στα 15 λεπτά για το τέλος, η δράση είχε μειωθεί σημαντικά. Οι ψιχάλες συνέχιζαν να πέφτουν, όμως ο Magnussen μετακινήθηκε στην ενδέκατη θέση. Λίγο αργότερα, ο Δανός γύρισε στα pits, με μηχανικό πρόβλημα. Προβλήματα υπερθέρμανσης στα πίσω φρένα του Raikkonen, αλλά ο Φινλανδός έτσι κι αλλιώς θα γυρνούσε στο ιταλικό γκαράζ, λόγω της βροχής που είχε δυναμώσει, κάτι που ουσιαστικά αποτέλεσε το τέλος της περιόδου.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 08:00 ώρα Ελλάδας.

2Αποτελέσματα

3Τα highlights

  • GiorisFullThrottle

    Καλημερα!!!!Καλο ξεκινημα για τον Seb κ ελπιζω να ολοκληρωθει το ιδιο καλα το σκ.
    Ειμαστε εδω παμε δυνατα!!!!!

  • Mitsos Ribopaido

    Θα ρίξει πολύ βροχή από τι βλέπω . Αναμένουμε fp2 νομίζω δεν υπάρχει κάτι αντιπροσωπευτικο μόνο ότι του Λουίς του έχει πάει το σ..ατο στην κάλτσα Με το τι φέρανε οι άλλοι 2
    Έχει να γίνει χαβαλές και ελπίζω να χει μάχη..
    Σεμπ το αμάξι είναι διάστημοπλοιο… Στο χέρι σου είναι

  • LJ

    Έβλεπα τα related videos και έπεσα σε αυτο. Περασμένα μεγαλεία…

    https://youtu.be/hwcSaayPy7w

    • Yiannis P

      Αυτά είναι!! Ανεφοδιασμοί, φοβερός ήχος, slipstreaming όχι DRS και μ@λ@κίες όπως τώρα που το βάλανε μπας και γίνει κάνα προσπέρασμα…