Το Ford Bronco ίσως να μην το γνωρίζεις και είναι πολύ λογικό αφού πρόκειται για καθαρόαιμο αμερικάνικο αυτοκίνητο. Είναι στην κατηγορία του Land Cruiser, Grand Cherokee και του Range Rover δηλαδή αυτό που παλιά λέγαμε μεγάλο τζιπ, ή τζιπ με καμπίνα! Για να είμαστε πολιτικώς ορθοί, μάλλον MPV (Multi Purpose Vehicle) είναι η κατηγορία του. Από το 1966 ως το 1996 παρουσίασε 5 γενιές και μετά σταμάτησε να παράγεται, υποθέτω επειδή το βάρος έπεσε σε άλλου είδους οχήματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 όμως ήταν αρκετά δημοφιλές. Στην έκθεση του Σικάγο το 1981, λοιπόν η Ford παρουσίασε το Montana Lobo (λύκος του βουνού), που βασιζόταν σε ένα Bronco του 1977. Κίνηση έπαιρνε από τον θρυλικό Windsor V8 που αν δεν κάνω λάθος φορέθηκε σε GT40 και διάφορες Mustang. Το Montana Lobo ήταν πλήρως λειτουργικό, αλλά ο σχεδιασμός του το έκανε μη πρακτικό για το αμερικάνικο κοινό. Σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος είναι ο ενσωματωμένος “εργάτης”, οι αφαιρούμενες πόρτες από plexiglas, ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων και για μένα οι εξατμίσεις στο πλάι! Η καρότσα ήταν ανοιχτή και αυτό το έκανε χρηστικό ίσως μόνο για κυνηγούς, αφού δεν είμαι σίγουρος αν αυτή η καρότσα θα βόλευε κάποιον επαγγελματία.

Fast Forward στο 1988 και η Ford δοκιμάζει ακόμη μια φορά, πάλι στο Σικάγο, να προτείνει ένα Bronco που θα ξεφεύγει αυτό τον σχεδιασμό κουτιού που είχε για δεκαετίες το MPV της. Σε μια εποχή που δεν υπήρχαν SUV με την μορφή που έχουν σήμερα, το σχήμα του ήταν αρκετά ρηξικέλευθο και βασιζόταν στο πλαίσιο του Escort αλλά με το σύστημα τετρακίνησης του Bronco. Το όνομα αυτού ήταν DM-1 που προέρχεται από το όνομα του σχεδιαστή του Derek Millsap.

Η Ford το παρουσίαζε σαν χρυσή τομή για όσους ήταν ενθουσιώδεις οδηγοί αλλά ήθελαν και χώρους, καθώς τα αμερικάνικα MPV δεν κάναν για γρήγορη οδήγηση. Τα ελαστικά ήταν εκτός δρόμου καθώς τότε δεν υπήρχαν διαθέσιμα κατάλληλα ελαστικά. Το αμάξωμα ήταν από fiberglass, είχε κι αυτό ηλεκτρονικό ταμπλό και μια πρωτόγονη έκδοση του GPS! Η καμπίνα των επιβατών προσέφερε αρκετά άνετα πολυρυθμιζόμενα καθίσματα και οι πίσω θέσεις ήταν αναδιπλούμενες για περισσότερο χώρο αποσκευών. Το πρωτότυπο ήταν πλήρως λειτουργικό και δημιουργήθηκε σε μόλις 9 μήνες. Δυστυχώς για την Ford ήταν πολύ νωρίς και δεν είχε ωριμάσει ακόμα η ιδέα των SUVs.

Τέλος έβαλα και το concept που παρουσιάστηκε το 2004 με τις σαφείς ρετρό αναφορές, για να μας θυμίσει πως εδώ και αρκετά χρόνια οι σχεδιαστές δυσκολεύονται να φανταστούν το μέλλον της αυτοκίνησης. Ξέρω πως πολλοί βλέπουν με καλό μάτι τα ρετρό όμως αν σκεφτούμε πως αν παρουσιαζόταν κάτι παρόμοιο το 1984 (αντί για το 2004) ο κόσμος μάλλον θα το χλεύαζε για την αναχρονιστικότητά του. Για την ιστορία να αναφέρω, πως η Ford ετοιμάζει την επόμενη γενιά του Bronco.