Τα αυτοκίνητα πλέον είναι φορτωμένα με αρκετή “τεχνολογία” και τα εισαγωγικά τα χρησιμοποιώ γιατί αναφέρομαι συγκεκριμένα στα συστήματα infotainment, διότι ακόμη και τα μέταλλα των αυτοκινήτων είναι τεχνολογικά αναβαθμισμένα αλλά αυτό είναι κάτι που δεν φαίνεται όταν πας να το αγοράσεις. Όταν πας λοιπόν να το αγοράσεις πολύ πιθανόν ο πωλητής να μην είναι σε θέση να σου εξηγήσει πλήρως την λειτουργία όλων των συστημάτων, ή στο τέλος να μην θυμάσαι τίποτα.

Το φαινόμενο δεν είναι πολύ νέο και ονομάζεται τεχνολογικός αναλφαβητισμός και αναφέρεται στην δυσκολία των ανθρώπων να κατανοήσουν τα νέα συστήματα που βάζει στην ζωή μας η τεχνολογία. Ακόμη και η λειτουργία του κλασσικού τηλεφώνου ήταν περίπλοκη για κάποιους όταν πρωτοεμφανίστηκε. Η τεχνολογία ενώ είναι εδώ για να κάνει την ζωή μας πιο εύκολη, για πολλούς είναι terra incognita, ενώ για άλλους καταντά κάτι σαν ιδεοψυχαναγκασμός με όλες αυτές τις δυνατότητες παραμετροποίησης που δίνει.

Το user interface λοιπόν έχει γίνει μια πολύ δύσκολη υπόθεση και θεωρείται επιτυχία για τους κατασκευαστές αν καταφέρουν να μειώσουν τα πλήκτρα στην κονσόλα. Η Dacia, ενδεχομένως ποιούμενη την ανάγκη φιλοτιμίαν, απαξιώνει την τεχνολογία ή έστω την επίδειξη αυτής, καθώς όπως ισχυρίζεται το 70% των Βρετανών οδηγών αδυνατεί να καταλάβει βασικά σύμβολα του πίνακα οργάνων. Η έρευνα ήταν μεταξύ 2.000 συμμετεχόντων και έδειξε επίσης πως το 84% θεωρεί πως η τεχνολογία έχει γίνει υπερβολικά περίπλοκη και ακατανόητη. Ένα 20% έχει έξυπνες συσκευές κουζίνας που τελικά δεν χρησιμοποιεί.

Ok, ίσως υπερβάλει λίγο η Dacia και μάλλον θέλει να απαξιώσει το infotainment καθώς στην Αγγλία η βασική έκδοση του Sandero λένε πως δεν έχει ούτε ράδιο! Αλλά κοστίζει μόλις 6.000 ευρώ.