Τα αυτοκίνητα πλέον είναι φορτωμένα με αρκετή “τεχνολογία” και τα εισαγωγικά τα χρησιμοποιώ γιατί αναφέρομαι συγκεκριμένα στα συστήματα infotainment, διότι ακόμη και τα μέταλλα των αυτοκινήτων είναι τεχνολογικά αναβαθμισμένα αλλά αυτό είναι κάτι που δεν φαίνεται όταν πας να το αγοράσεις. Όταν πας λοιπόν να το αγοράσεις πολύ πιθανόν ο πωλητής να μην είναι σε θέση να σου εξηγήσει πλήρως την λειτουργία όλων των συστημάτων, ή στο τέλος να μην θυμάσαι τίποτα.


Το φαινόμενο δεν είναι πολύ νέο και ονομάζεται τεχνολογικός αναλφαβητισμός και αναφέρεται στην δυσκολία των ανθρώπων να κατανοήσουν τα νέα συστήματα που βάζει στην ζωή μας η τεχνολογία. Ακόμη και η λειτουργία του κλασσικού τηλεφώνου ήταν περίπλοκη για κάποιους όταν πρωτοεμφανίστηκε. Η τεχνολογία ενώ είναι εδώ για να κάνει την ζωή μας πιο εύκολη, για πολλούς είναι terra incognita, ενώ για άλλους καταντά κάτι σαν ιδεοψυχαναγκασμός με όλες αυτές τις δυνατότητες παραμετροποίησης που δίνει.

Το user interface λοιπόν έχει γίνει μια πολύ δύσκολη υπόθεση και θεωρείται επιτυχία για τους κατασκευαστές αν καταφέρουν να μειώσουν τα πλήκτρα στην κονσόλα. Η Dacia, ενδεχομένως ποιούμενη την ανάγκη φιλοτιμίαν, απαξιώνει την τεχνολογία ή έστω την επίδειξη αυτής, καθώς όπως ισχυρίζεται το 70% των Βρετανών οδηγών αδυνατεί να καταλάβει βασικά σύμβολα του πίνακα οργάνων. Η έρευνα ήταν μεταξύ 2.000 συμμετεχόντων και έδειξε επίσης πως το 84% θεωρεί πως η τεχνολογία έχει γίνει υπερβολικά περίπλοκη και ακατανόητη. Ένα 20% έχει έξυπνες συσκευές κουζίνας που τελικά δεν χρησιμοποιεί.

Ok, ίσως υπερβάλει λίγο η Dacia και μάλλον θέλει να απαξιώσει το infotainment καθώς στην Αγγλία η βασική έκδοση του Sandero λένε πως δεν έχει ούτε ράδιο! Αλλά κοστίζει μόλις 6.000 ευρώ.

  • paparoach

    Δεν λέει κάτι παράλογο η έρευνα.Παρόλο που ασχολούμαι και κατανοώ την τεχνολογία, υπάρχει πολύς κόσμος που δεν ασχολείται και του είναι δύσκολο να την χρησιμοποιήσει.

  • Smartass

    Αρκετός κόσμος δεν ξέρει να κάνει κόπι πάστε δεν θα του φανεί σαν να ανεβεί τα Ιμαλάια ένα σύστημα infotainment;;
    Εγώ πιστεύω ότι η καθιέρωση αυτών των συστημάτων σκοπό έχει το κέρδος για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το 2010 αγόρασα το ΝΟΚΙΑ C3.00 (το οποίο έχει ακομα την αρχική μπαταρία που διαρκεί πάνω από εβδομάδα) 130,00€. Σήμερα με τα ίδια χρήματα παίρνω smartphone.

  • a_f_a

    θα γινω φανατικός της dacia! αγαπάω dacia! πχ. εγω, ουτε εχω ασχοληθει να μάθω τι κανει το αυτοκίνητό μου. το δε adaptive cruise control το bluetooth connectivity ουτε που ξερω που ειναι τα κουμπια.
    η ζωη ειναι μικρή και θλιβερή για να μαθω και της μακακιες της καθε αυτοκινητοβιομηχανίας.

  • Gmph fast

    Όταν πολύς κόσμος δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τις εφαρμογές σου τότε το πιο πιθανό είναι εσύ να έχεις κάνει πατάτα και όχι οι χρήστες. Άμα θέλει ο μέσος άνθρωπος 200 σελίδες manual για να μπορεί να χρησιμοποιεί το Infotainment, ο κατασκευαστής απλά δεν το έχει φτιάξει σωστά.
    Πέρα από την πλάκα όμως σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει είναι αδύνατο να κάνεις στοιχειώδεις ρυθμίσεις χωρίς να αποσπαστείς 3-4 δευτερόλεπτα από την οδήγηση.

  • SAMURAI-66

    Το ιδιο φαινομενο των αυτοκινητων υπαρχει και στα κινητα που βγαινουν με ρυθμους καταιγιστικους με νεα καλουδια φορτωμενα σε καθε γενια τοσο που σε φτανουν στο σημειο της αφασιας οταν καλεισαι να τα λειτουργησεις,ασε που ελαχιστη χρησιμοποιουν ολες αυτες της τεχνολογιες αν μαλιστα δεν της αγνοουν παντελως.

  • Anestis Genk

    Αυτό που με προβληματίζει εμένα είναι πως τα ηλεκτρονικά έχουν τεράστιες δυνατότητες, που κανένας, ποτέ δεν χρησιμοποιεί πλήρως.
    Δεν είναι τυχαίο που αρκετοί επιλέγουν το “back to the basics”.

  • mazdakias

    Φοβερη έρευνα!!!
    2000 άτομα στη Μεγαλη Βρετανία τον Αυγουστο!!!
    ουτε ηλικιακές κατηγορίες ούτε τίποτα!!
    Σαφώς κ πολλες τεχνολογικες δυνατότητες, ειδικα στα συστήματα infotainment, είναι ψιλοάσχετες με την ασφαλή οδήγηση και την ευχρηστία, αλλα και η έρευνα είναι για τα μπάζα….