Η Lotus Elise είναι η ραχοκοκαλιά της Lotus αφού εδώ και πολλά χρόνια όλα της τα μοντέλα βασίζονται σε αυτήν. Είναι επίσης ένα αυτοκίνητο που αρέσει σε όλους αλλά ελάχιστοι το αγοράζουν! Η Lotus για να τονίσει το σπορτίφ προφίλ της ακολουθεί τον πετυχημένο δρόμο των ειδικών εκδόσεων που λειτουργούν σαν κράχτες για την υπόλοιπη γκάμα. Το νέο της δημιούργημα είναι η Elise Cup 260.

Ίσως να σκεφτείς πως αυτή είναι περισσότερο Exige παρά Elise, γι’αυτό να σου θυμίσω πως από το 2012, όταν παρουσιάστηκε η τρίτη (2,5 κατ’άλλους) γενιά της Elise, η Exige απέκτησε το V6 μοτέρ 3,5 λίτρων (Toyota 2GR-FZE) της Evora και έτσι απομακρύνθηκε κάπως από το “βελτιωμένη Elise” και δόθηκε χώρος ώστε να παρουσιαστούν εστιασμένες έκδοσης της Elise, όπως η Cup. Το όνομά της προδίδει τις αγωνιστικές της καταβολές και όταν μιλάμε για την Lotus δεν είναι τρικ του marketing, αλλά πολλά από τα μέρη του οχήματος και το γενικότερο στήσιμο έρχονται από την αγωνιστική Elise που τρέχει σε διάφορα πρωταθλήματα ενιαίου τύπου ανά τον κόσμο.

Αυτό δείχνει πως η Lotus εξελίσσει τα οχήματά της στους αγώνες και υπάρχει αμφίδρομη αλληλεπίδραση με τα αυτοκίνητα δρόμου κάτι που δεν είναι απλό στις μέρες μας καθώς οτιδήποτε φοριέται σε ένα αυτοκίνητο δρόμου πρέπει να είναι σύμφωνο με αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας.

Το όνομά της πάντως δεν προδίδει την ισχύς του υπερτροφοδοτούμενου Toyota 2ZZ-GE που φτάνει τους 250 ίππους, αλλά δίνουν την δυνατότητα στην μικρή και ελαφριά (μόλις 895 κιλά πλήρης) Lotus να φτάσει τα 243χλμ/ώρα τελικής και να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα. Το πιο εντυπωσιακό όμως κατά την γνώμη μου είναι η αεροδυναμική, αφού παράγει 180 κιλά κάθετης δύναμης στην τελική.

Όπως βλέπεις το εσωτερικό είναι “πολεμικό”, για να χρησιμοποιήσω μια παλιά έκφραση. Ανθρακονήματα, ελαφριά κράματα αλουμινίου και αλκαντάρα κάνουν πάρτι στην συγκεκριμένη Elise και υπάρχει και ένας κατάλογος επιπλέον έξτρα που με βεβαιότητα θεωρώ πως σε κάνει να γελάσεις, όταν δεις πως ο κλιματισμός είναι έξτρα και μάλιστα κοστίζει 1650 ευρώ! Κάνοντας τον δικηγόρο του διαβόλου θα γράψω πως η τιμή του A/C είναι επιτηδευμένα υψηλή γιατί αν τον χρειάζεσαι μάλλον δεν ταιριάζεις με τον ακραίο χαρακτήρα της Elise Cup 260.

Κλείνοντας να σημειώσω πως το χρώμα αν και αμφιβόλου αισθητικής (προσωπικά μ’αρέσει), έχει ιδιαίτερο συμβολισμό αφού πρόκειται για το “Championship Gold” και φτιάχτηκε ως ένα μέρος των εορταστικών λεπτομερειών και εκδόσεων που θα παρουσιαστούν ως το 2022, οπότε η Lotus Cars θα γινει 70 ετών!

  • το αυτοκινητο..οχι μονο η συγκεκριμενη εκδοση….αλλα γενικα η ELISE….ειναι κολασιμα ερωτευσιμη!!!!!!!!!!

  • Γιώργος Εμπέρ

    Οπως το λεει ο αρθρογραφος. Αρέσει σε όλους αλλά ελάχιστοι το αγοράζουν! Γενικα η Lotus δεν ειναι μια μαρκα που μπορεις να εμπιστευτεις για “ριξεις τα λεφτα σου” ουτε για αγορα, ουτε για βελτιωση και ειναι πολυ κριμα γιατι η evora ειναι πολυ ομορφη!

    • Anestis Genk

      Γιατί δεν μπορείς να την εμπιστευτείς;

    • Γιώργος Εμπέρ

      Απο κατω ειναι toyota. Αυτο ειναι οντως το καλο της υποθεσης απο αποψη αξιοπιστιας και απο αποψη τιμης και ανταλακτικων. Το προβλημα ειναι πως που ξερω αν αυριο η Lotus τα κανει πλακακια με την x-ψ-z αναξιοπιστη μαρκα? Επισεις που ξερω αν αυριο η Lotus παει για πτωχευση? Και στην Ελλαδα ποσο πολυ δραστηριοποιειται? Αντιπροσωπειες, εξιδικευμενο προσωπικο? Ανταλακτικα? Αν μου χαλασει 1 κλιπακι πχ θα μπορω να βρω στο car (μαλλον οχι!) και αν θελω να το αγορασω θα υπαρχει αντιπροσωπεια? Και αν ναι ποσο θα μου το χρεωσει? Και αν εγω θελω να ανεβω σε αλογα? Θα κανω tuning τον toyota camry? (αυτον εχει η evora) Θα ψαχνω για swap engine με 2jz? Βλεπεις ειναι πολλα. Σε ολους αρεσει μια elise 1.800 κυβικα και ολοι μπορουμε να την εχουμε. Το θεμα ειναι το μετα!

    • Γιώργος Εμπέρ

      Απο κατω ειναι toyota. Αυτο ειναι οντως το καλο της υποθεσης απο αποψη αξιοπιστιας και απο αποψη τιμης και ανταλακτικων. Το προβλημα ειναι πως που ξερω αν αυριο η Lotus τα κανει πλακακια με την x-ψ-z αναξιοπιστη μαρκα? Επισεις που ξερω αν αυριο η Lotus παει για πτωχευση? Και στην Ελλαδα ποσο πολυ δραστηριοποιειται? Αντιπροσωπειες, εξιδικευμενο προσωπικο? Ανταλακτικα? Αν μου χαλασει 1 κλιπακι πχ θα μπορω να βρω στο car (μαλλον οχι!) και αν θελω να το αγορασω θα υπαρχει αντιπροσωπεια? Και αν ναι ποσο θα μου το χρεωσει? Και αν εγω θελω να ανεβω σε αλογα? Θα κανω tuning τον toyota camry? (αυτον εχει η evora) Θα ψαχνω για swap engine με 2jz? Βλεπεις ειναι πολλα. Σε ολους αρεσει μια elise 1.800 κυβικα και ολοι μπορουμε να την εχουμε. Το θεμα ειναι το μετα!

  • Sensei Konstantinos

    Το απόλυτο σπορ dream car ιδιως για Ελλάδα

  • Mika

    Yπεροxη σε ολα της,εκτος απο το χρωμα
    :p