1Το Stonic ήρθε στην Ελλάδα

Επτά εβδομάδες μετά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση και την πρώτη οδήγηση του Stonic, η ελληνική αντιπροσωπεία της Kia το έφερε στην Ελλάδα και είναι από σήμερα διαθέσιμο. Το Stonic είναι ένα σημαντικό μοντέλο για τους Κορεάτες, και έχει στόχο να πρωταγωνιστήσει στη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των B-SUV. Αυτή τη στιγμή, η συγκεκριμένη κατηγορία στην Ευρώπη απαριθμεί 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως -περίπου το 7% της συνολικής αγοράς- με προοπτική να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια μέχρι το 2020.

Σύμφωνα με την εταιρία, η αγορά B-SUV αναμένεται να μεγαλώσει και να φτάσει σε όγκο πωλήσεων το C-SUV segment μέχρι το 2021, με περισσότερα από 1 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη να ανήκουν στην κατηγορία του Stonic. Γι’αυτό και ο ανταγωνισμός αυξάνεται με αλματώδη ρυθμό, καθώς πλέον στην κατηγορία ανήκουν τα Opel Crossland X, Peugeot 2008, Renault Captur, Nissan Juke, Ford EcoSport, που προσπαθούν να προσελκύσουν αγοραστές από όλο το φάσμα της αγοράς, με το 21% των πελατών να προέρχεται από τα σουπερμίνι και άλλο ένα 15% από τη μικρομεσαία κατηγορία, και τέλος από τα “νεκρά” πολυμορφικά. Εξάλλου η Kia θα καταργήσει το Venga μέσα στο 2018, και το νέο Soul -που αναμένεται να κυκλοφορήσει το τρίτο τρίμηνο του 2018- θα προσφέρεται στην Ευρώπη αποκλειστικά σε ηλεκτρική έκδοση.

2Όνομα

Η Kia θέλοντας να δώσει τον τόνο για τον χαρακτήρα του μοντέλου ξεκινάει με το όνομα του, το οποίο προέρχεται από τις λέξεις “Speedy” και “Tonic”, που συμβολίζουν την πρώτη και την τελευταία νότα της μουσικής κλίμακας. Με την ονομασία αυτή η Kia θέλησε να δείξει πως το νέο της μοντέλο θα προσφέρει ευελιξία και μια “ανάσα φρέσκου αέρα”.

3Το αυτοκίνητο

Το Stonic είναι το τέταρτο μοντέλο της Kia στην crossover/SUV κατηγορία, μετά τα Sportage, Niro και Soul, με το πρώτο να είναι το best seller μοντέλο της στην Ευρώπη, ενώ και το Niro αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλές. Η εταιρία -κατά την ανάπτυξη του μοντέλου- είχε ξεκάθαρα στο μυαλό της την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς υπεύθυνο για το ντιζάιν του μοντέλου ήταν το ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης της Kia στη Φρανκφούρτη, σε συνεργασία με το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας στην πόλη Namyang της Κορέας.

Οι σχεδιαστές ανέλαβαν να δημιουργήσουν ένα κόμπακτ crossover με στιλ SUV. Οι μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό κέντρο βάρους συμβάλλουν στη δυναμική εμφάνιση που εμπνέεται από το σχήμα, την αισθητική και την αυτοπεποίθηση που εκπέμπουν τα μεγαλύτερα SUV της Kia. Οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω (830 χλστ. και 730 χλστ. αντίστοιχα), σε συνδυασμό με το μακρύ σχετικά καπό και τη χαμηλή γραμμή οροφής, (1.520 χλστ. ύψος αμαξώματος), δίνουν μια ιδιαίτερα σπορ υπόσταση στο Stonic, χωρίς ωστόσο να θυσιάζουν την ψηλή θέση οδήγησης, ο οποίος είναι ένας από τους κυριότερους λόγους αγοράς ενός SUV. Τα μαύρα προστατευτικά προστατευτικά περιμετρικά και χαμηλά στο αμάξωμα και τους προφυλακτήρες, προσθέτουν στο σύνολο την περιπετειώδη διάσταση, ενώ οι ράγες οροφής ενισχύουν τη λειτουργικότητα.

Το αποτέλεσμα είναι ίσως το πιο όμορφο της κατηγορία, ενώ παράλληλα παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα Kia. Το σήμα κατατεθέν της, η μάσκα με τη μορφή “tiger-nose” βρίσκεται στην πιο σύγχρονη μορφή της, και περιβάλλεται από ένα νέο τρισδιάστατο περίγραμμα χρωμίου, ενώ οι φαρδιές πίσω κολόνες (C-pillars) ακολουθούν τη σχεδιαστική λογική που συναντάται και στα υπόλοιπα μοντέλα της Kia, από τα αυτοκίνητα πόλης μέχρι τα μεγάλα SUV, όπως άλλωστε και ο συνδυασμός των οριζόντιων ακμών με τις περίτεχνα λαξευμένες επιφάνειες του αμαξώματος.

Στο εμπρός μέρος, οι παράλληλες γραμμές που διατρέχουν το καπό συνεχίζονται οπτικά στο πλάι, ενώ οι απαλές επιφάνειες έρχονται σε αντίθεση με τις δυναμικές γραμμές της μάσκας, της εισαγωγής αέρα χαμηλά στον προφυλακτήρα και των προβολέων ομίχλης. Το πλάτος των 1.760 χλστ. τονίζεται ακόμη περισσότερο από το λεπτό περίγραμμα των προβολέων και των φώτων ημέρας LED (ανάλογα την έκδοση).

Παρατηρώντας το προφίλ, η χαμηλή γραμμή οροφής συμπληρώνεται από τις εμπρός κολόνες (A-pillars) που βρίσκονται αρκετά πιο πίσω συγκριτικά με πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα, κάνοντας το καπό να φαίνεται ακόμη πιο μακρύ για μια πιο σπορ εμφάνιση. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.580 χλστ. “στέλνει” τους τροχούς στα άκρα του -μήκους 4.140 χλστ.- αμαξώματος. Έτσι, σε σχέση με το Rio, το Stonic έχει 95 χλστ. μεγαλύτερο μήκος, είναι 40 χλστ. πιο πλατύ, και 70 χλστ. πιο ψηλό, με το μεταξόνιο να μην αλλάζει καθόλου.

Η πλαϊνή γραμμή κάτω από τα παράθυρα συνεχίζεται μέχρι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τα ανάγλυφα πίσω φώτα να φέρνουν στα του Sportage. Τέλος, υπάρχουν αντιθέσεις απαλών γραμμών με δυναμικά στον προφυλακτήρα.

4Πλατφόρμα

Το Stonic θεωρητικά αποτελεί “αδερφάκι” του Hyundai Kona, αλλά τα δύο μοντέλα δεν έχουν κανένα κοινό στοιχείο. Βασίζονται σε εντελώς διαφορετικές πλατφόρμες, με αυτή του Stonic να είναι ίδια με του Rio, αλλά έχει νέα δομή σώματος, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (165 χλστ. με 15άρες ζάντες και 183 χλστ. με 17άρες), και ανυψωμένη θέση των καθισμάτων, ενώ το Kona βασίζεται σε μια κοντύτερη έκδοση της πλατφόρμας του Tuscon/Soul/Sportage.

Εξαιτίας της διαφορετικής πλατφόρμας, το Stonic δεν θα προσφέρεται σε τετρακίνητες εκδόσεις, όπως το Hyundai Kona, με την Kia να θεωρεί ότι υπάρχει πολύ χαμηλή ζήτηση από τους καταναλωτές (μικρότερη από 9%) για τετρακίνητα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία, καθώς η πλειοψηφία αγοράζει αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιηθούν ως επί το πλείστον σε αστικές περιοχές, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη για κίνηση σε όλους τους τροχούς. Επίσης, θεωρεί ότι μια τετρακίνητη διάταξη θα έκανε το αυτοκίνητο πιο βαρύ και πιο ακριβό. Σκοπός του Stonic είναι να προσφέρει crossover χαρακτήρα χωρίς μεγάλο κόστος, ενώ ταυτόχρονα το χαμηλό βάρος του, το καθιστά πιο σπορ στην οδήγηση.

5Εσωτερικό

Ανοίγοντας την πόρτα αντικρίζεις ένα γνώριμο περιβάλλον, καθώς οι ομοιότητες με το Rio είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, με την κεντρική κονσόλα του Stonic να έχει μεταφερθεί -σχεδόν αυτούσια- από το κορεάτικο hatchback. Έτσι, όπως και το εξωτερικό, η καμπίνα του Stonic έχει έντονες ευρωπαϊκές επιρροές, με το σχεδιαστικό κέντρο της Kia στην Ευρώπη να έχει τον πρώτο λόγο στην εξέλιξη, σε συνεργασία πάντα με το στούντιο της μάρκας στην Κορέα.

Ακολουθεί την ίδια λογική με την εξωτερική σχεδίαση, συνδυάζοντας ευθείες γραμμές με απαλές επιφάνειες και ανάγλυφα σχήματα, δίνοντας σου την αίσθηση μιας ευρύχωρης και άνετης καμπίνας για τους επιβάτες, με τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι παντού σκληρά. Αυτό δεν σημαίνει ότι στερούνται ποιότητας, καθώς δεν έχουν αυτή την “κούφια” και φθηνή υφή, με την συναρμογή τους να είναι άψογη.

Στο ταμπλό αντανακλάται ξεκάθαρα η αισθητική αντίληψη του εξωτερικού. Το βαμμένο τμήμα εμπρός από τον συνοδηγό θυμίζει τη μάσκα του αυτοκινήτου, ενώ οι αεραγωγοί στις άκρες του ταμπλό αντιγράφουν το σχήμα των προβολέων. Το ταμπλό έχει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό για πιο εύκολο έλεγχο, ενώ η “αιωρούμενη” οθόνη του συστήματος πολυμέσων δεσπόζει στο κέντρο. Αυτή συντελεί στη μείωση των διακοπτών στο ταμπλό και φέρνει τα σημαντικότερα χειριστήρια ψηλότερα, και εντός του οπτικού πεδίο σου, ενώ προσφέρει συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Από πλευράς χώρων, το Stonic εντυπωσιάζει με την επίτευξη υψηλών επιπέδων πρακτικότητας και άνεσης. Χάρη στο μεταξόνιο του το αυτοκίνητο προσφέρει κορυφαίο “αέρα” στο ύψος των ώμων και γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Θα φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες επιβάτες, με τον μεσαίο να χρειάζεται να κάνει μόνο μικρές παραχωρήσεις. Αυτό γιατί το κορεάτικο μοντέλο προσφέρει περισσότερο χώρο στον ώμο των πίσω επιβατών, από τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, με όλα αυτά να έχουν επιτευχθεί από σωστό packaging, που περιλαμβάνουν τον επανασχεδιασμό των επενδύσεων των θυρών, την υιοθέτηση νέων υλικών στην οροφή, και αλλαγές στο σχήμα του ταμπλό.

Υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, αρχής γενομένης από την βάση της κεντρικής κονσόλας όπου θα βρεις έναν “διώροφο” ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο, ιδανικό για το κινητό σου και άλλα μικρά αντικείμενα. Στις πόρτες θα χωρέσουν μεγάλα μπουκάλια 1,5 λίτρου εμπρός και 0,5 λίτρων πίσω, ενώ υπάρχουν και δύο ποτηροθήκες και κεντρικό υποβραχιόνιο για τους εμπρός επιβάτες. Η μόνη παρατήρηση που έχω είναι η ύπαρξη μίας μόνο θύρας USB για τους εμπρός επιβάτες.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 27 λίτρα σε σχέση με το Rio, και είναι ένας από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με όγκο 352 λίτρα. Αυτός αυξάνεται στα 1.155 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων κατά 60/40, ενώ διαθέτει και υποδαπέδιο χώρο.

6Κινητήρες

Αρχικά το νέο Kia Stonic είναι διαθέσιμο με 2 ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα, με τον 1.000άρη turbo να είναι διαθέσιμος από τα μέσα Δεκεμβρίου. Όλοι πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6b, και όλοι διαθέτουν σύστημα start/stop.

Ως entry-level είναι ο τετρακύλινδρος αλουμινένιος 1.25-λίτρων κινητήρας, της οικογένειας Kappa, απόδοσης 84 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 122 Νm στις 4.000 σ.α.λ., ο οποίος συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 118 γρ./χλμ.

Το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα αναμένεται να το έχει ο επόμενος, ο 1.4άρης ατμοσφαιρικός, απόδοσης 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 133 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ο οποίος συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Καταναλώνει κατά μέσο όρο 5,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 125 γρ./χλμ.

Αυτός, όμως, που κατά την γνώμη μου, ταιριάζει καλύτερο στο σύνολο είναι ο 1.000άρη T-GDI τρικύλινδρος turbo κινητήρας, ο οποίος για περίπου ένα χρόνο θα προσφέρεται μόνο στην δυνατότερη απόδοση, αυτή με τα 120 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., και ροπή στα 172 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο, αν και αργότερα στον κύκλο ζωής του μοντέλου θα προστεθεί ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Οι επιδόσεις και ο χαρακτήρας του που προσφέρει ο κινητήρας το καθιστούν σβέλτο και άνετο μέσα στην πόλη, ενώ διαθέτει την απαιτούμενη δύναμη για ένα μεγάλο ταξίδι. Έτσι, τα 1.185 κιλά του επιταχύνουν από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10,3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 184 χλμ./ώρα. Καταναλώνει κατά μέσο όρο 5 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 115 γρ./χλμ.

Τέλος, από πλευράς πετρελαίου υπάρχει ο 1.600άρης CRDi απόδοσης 110 ίππων και 260 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Με αυτόν το Stonic γίνεται άνετα το πρώτο αυτοκίνητο μια οικογένειας, καθώς τα καταφέρνει εξίσου καλά στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ εκπέμπει 109 γρ./χλμ. Το βάρος του δεν ξεπερνά τα 1.260 κιλά, ενώ από τον Ιούνιο του 2018 θα είναι διαθέσιμος και με το 7-τάχυτο DCT.

7Τιμές-Εξοπλισμός

Το νέο Kia Stonic είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το InMotion, το Uptown και το Premium. H πρώτη είναι διαθέσιμη μόνο με τον 1.200άρη κινητήρα με τιμή που ξεκινάει από μόλις €13.990. Ο βασικός εξοπλισμός της περιλαμβάνει τα ABS & EBD & ESP & VSM, Hill Assist, Cornering Brake Control, TVBB (Torque Vectoring), έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, Apple Car Play /Android Auto, Bluetooth με Streaming, 4 ηχεία & 2 Tweeter, ηλ.παράθυρα εμπρός/πίσω, κλειδί με τηλεχειρισμό, υπολ. ταξιδίου με LCD 3,5 ιντών, βαμμένους καθρέπτες και χειρολαβές, υδραυλικά αμορτισέρ, 6 αερόσακους, air condition, ISG (Start&Stop), ράγες οροφής, αισθητήρας φώτων, ποδιές εμπρός-πίσω, φιμέ κρύσταλλα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, συναγερμός, κεντρικό κλείδωμα, φώτα τύπου projection, και 4 δισκόφρενα.

Η έκδοση Uptown διατίθεται και με τους τέσσερις κινητήρες, με τον 1.200άρη να ξεκινάει από μόλις €14.490, τον 1.400άρη από τα €15.490, τον 1.000άρη turbo από τα €16.490, ενώ ο 1.600άρης diesel από τα €17.490. Επιπλέον της Imotion διαθέτει ζάντες Αλουμινίου 17 ιντσών (15 ιντσών στον 1.200), LED φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, στατικά φώτα στροφής, δερμάτινο τιμόνι & λεβιέ, μάσκα piano black με χρώμιο, αναβαθμισμένο ύφασμα καθισμάτων, και θερμαινόμενους εξ. καθρέπτες χωρίς νεκρή γωνία.

Τέλος, η έκδοση Premium διατίθεται με όλους τους κινητήρες, εκτός του 1.200άρη. Έτσι, με βάση τον 1.400άρη η τιμή του ξεκινάει από τα €16.590, του 1.000άρη turbo από €17.660 και του 1.600άρη diesel από €19.390, με την διαφορά του τελευταίου να είναι εξαιτίας της αλλαγής κατηγορίας του ΕΤΤ.

Επιπλέον της Uptown, η Premium διαθέτει δερμάτινο σαλόνι με καφέ ραφές, bronze ταμπλό & εσωτερικά θυρών, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω φώτα LED, sport δερμάτινο τιμόνι D-Cut, cruise control & speed limiter, αισθητήρες παρκαρίσματος, κεντρικό υποβραχιόνιο , πίσω θύρα φόρτισης USB, αισθητήρες βροχής, διακοσμητικά piano black και soft επενδύσεις θυρών

Δεδομένου πως οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι σημαντικές για μεγάλη μερίδα αγοραστών του B-SUV segment, αυτό εδώ είναι το πιο διαμορφώσιμο Kia μέχρι σήμερα, καθώς μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε 9 χρώματα αμαξώματος και άλλα πέντε για την οροφή, με τους συνολικούς χρωματικούς συνδυασμούς να φτάνουν τους 20. Οι πέντε επιλογές αντίθεσης για την οροφή είναι οι Aurora Black, Electric Green, Signal Red, Clear White και Tan Orange.

Αναλυτικά τον εξοπλισμό κάθε έκδοση του μοντέλου, μπορείς να δεις εδώ, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάς και τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

8Στον δρόμο

Κατά την παρουσίαση οδηγήσαμε το νέο Stonic στους δρόμους της Αττικής για περίπου 80 χλμ., με το αυτοκίνητο να μας αφήνει ακριβώς την ίδια αίσθηση με αυτή όταν το οδηγήσαμε στο Βερολίνο. Το κορεάτικο μοντέλο είναι σαφέστατο το πιο ενδιαφέρον οδηγικά της κατηγορίας, όντας το πιο sport. Διαθέτει εντελώς διαφορετικό στήσιμο από το Rio, όντας πιο σφιχτό, πιο sporty και πιο διασκεδαστικό, με το αμάξωμα να εμφανίζει ελάχιστες κλίσεις στις στροφές.

Το Stonic πατάει εμπρός σε γόνατα MacPherson με υδραυλικά αμορτισέρ, που είναι ειδικά ρυθμισμένα για να προσφέρουν ομαλότερη απόσβεση σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ταυτόχρονα να περιορίζουν τις τάσεις πλεύσης του αμαξώματος σε υψηλότερες ταχύτητες. Πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονα, με νέες βάσεις και πιο κάθετα τοποθετημένα αμορτισέρ, που ενισχύουν την ικανότητα του άξονα να απορροφά τους κραδασμούς, και να βελτιώνει την σταθερότητα του.

Με το Stonic θα κάνεις κάποιους μικρούς συμβιβασμούς στην άνεση, γιατί η ρύθμιση των αναρτήσεων έδειξε ότι θα περάσει αρκετές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα, χωρίς να γίνεται σε κανένα σημείο ενοχλητικό. Για αυτό ευθύνονται και οι 17άρες ζάντες με ελαστικά 205/55, αν και οι 15άρες ζάντες της βασικής έκδοσης δεν φάνηκε να αλλάζει πολύ την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Η ύπαρξη αντιστρεπτικών δοκών και στους δύο άξονες εγγυάται ότι τα επίπεδα πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, με το πίσω μέρος είναι βιδωμένο στον δρόμο, και να μην δείχνει το παραμικρό σημάδι αναπήδησης ή πλεύσης κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και οποιαδήποτε ταχύτητα σε στροφές, ακόμα και στην ελληνική άσφαλτο. Το ESP έχει δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης, και αν υπερβάλλεις θα επέμβει άμεσα και αποτελεσματικά για να διορθώσει οποιαδήποτε λάθος κίνηση σου.

Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης του κορεάτικου μοντέλου έχει πολύ ενδιαφέρον για τον χαρακτήρα της κατηγορίας. Είναι γρήγορο και προσφέρει μεγάλη ακρίβεια, καθώς χρειάζεται μόλις 2,52 στροφές τιμονιού απ’ άκρη σ’ άκρη. Σου δίνει καλή πληροφόρηση από τον δρόμο, δίνοντας σου την ευκαιρία να σημαδέψεις από νωρίς την επόμενη στροφή.

Αυτό που μου άρεσε στο Stonic είναι η θέση οδήγησης, καθώς δεν είναι τόσο ψηλή όσο έχουν τα κλασικά crossover μοντέλα του ανταγωνισμού, καθιστώντας το πιο εύκολο και οικείο στην καθημερινότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η περιμετρική ορατότητα υστερεί. Τέλος, η ηχομόνωση φάνηκε να μην είναι η ενδεδειγμένη, καθώς σε ταχύτητες πάνω από τα 140 χλμ/ώρα θα ακούσεις και αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ θα περάσουν και από τον δρόμο ήχοι.

Οι δύο ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν αρκετό νεύρο, αν και υστερούν σε ροπή χαμηλά, και έδειξαν ότι αρέσκονται να “δουλεύουν” σε μεσαίες και ψηλές. Τέλος, το Stonic εξοπλίζεται με 4 μεγάλα δισκόφρενα για καλύτερη πέδηση, με αεριζόμενους δίσκους 280 χλστ. εμπρός και συμπαγείς δίσκους 262 χλστ. πίσω.

9Συμπέρασμα

Το Kia Stonic είναι με διαφορά το πιο fun-to-drive μοντέλο της κατηγορίας, και σίγουρα από τα πιο όμορφα, παρότι αυτό αποτελεί υποκειμενική άποψη. Αποτελεί μια έντονη lifestyle έκφραση, ενώ για την αγορά του θα βάλεις πρώτα το συναίσθημα, και έπειτα την λογική. Μη ξεχνάς, ότι μεταξύ άλλων προσφέρει συνδεσιμότητα με smartphone από την βασική έκδοση, ενώ έχει πολύ ελκυστική τιμή.