Για να καταλάβεις πόσο σημαντική είναι η φετινή χρονιά για την Kia, αρκεί να αναλογιστείς ότι το νέο Stonic είναι το τρίτο νέο μοντέλο που παρουσιάζεται το 2017, μετά τα Rio και Picanto -με τις αντίστοιχες αποστολές της ελληνικής εισαγωγικής εταιρίας σε Λισαβόνα και Βαρκελώνη. Ακολουθεί άλλη μια -στις αρχές Οκτωβρίου- του εντυπωσιακού πισωκίνητου Stinger, αλλά ακόμα παραμένει άγνωστο αν θα πραγματοποιηθεί ελληνική αποστολή, καθώς όπως δείχνουν και οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά το συγκεκριμένο segment καλύπτει μόνο το 4,5%, με συνεχιζόμενη πτωτική πορεία. Αποτελεί, όμως, την καλύτερη απόδειξη ότι οι Kορέατες “παίζουν” σοβαρή μπάλα.

Η Kia βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ιστορία της για την Ευρωπαϊκή αγορά, με τις πωλήσεις του 2016 να φτάνουν τις 440.000 μονάδες, ενώ την φετινή χρονιά είναι -μέχρι στιγμής- κατά 7,8% καλύτερη σε σχέση με πέρσι, φτάνοντας για πρώτη φορά το 3% στο μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς. Σκοπός είναι να φτάσουν το μισό εκατομμύριο πριν το 2019, και με την “φαρέτρα” τους πιο γεμάτη από ποτέ, το νούμερο -και κατ’επέκταση η καθιέρωση της στην ήπειρο μας- είναι δεδομένο ότι θα επιτευχθεί.

Το Stonic αποτελεί την πρόταση της κορεάτικης εταιρίας για την B-SUV κατηγορία. Αυτή σήμερα στην Ευρώπη κατέχει μερίδιο αγοράς 7%, πουλώντας 1,1 εκατ. αυτοκίνητα, με τις προβλέψεις να λένε ότι -σε λιγότερο από τρία χρόνια- θα ανέλθουν στα 2 εκατ., ξεπερνώντας το 10% μεριδίου. Με το Stonic, η κορεάτικη εταιρία εισέρχεται την κατάλληλη στιγμή στην κατηγορία, και γι’αυτό το λόγο επενδύει πολλά σε αυτό το μοντέλο, το οποίο αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην επέκταση της στην ήπειρο μας, αλλά και στην Ελλάδα.

Το αυτοκίνητο έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης, με την παραγωγή του στη Νότιο Κορέα να έχει ξεκινήσει από τον Ιούλιο. Θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, στην Κορέα, και σε μερικές ακόμα μεγάλες αγορές (αλλά όχι στην Αμερική), με το λανσάρισμα του στην Ελλάδα να γίνεται σε περίπου δύο εβδομάδες από σήμερα, στις αρχές Οκτώβρη.

Το Stonic είναι το τέταρτο μοντέλο της Kia στην crossover/SUV κατηγορία, μετά τα Sportage, Niro και Soul, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η Kia μετατρέπεται σε “SUV εταιρία”, παρότι το Sportage παραμένει το best seller μοντέλο της στην Ευρώπη, ενώ και το Niro αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλές. Η Kia δεν ανησυχεί ότι το Stonic μπορεί να κανιβαλίσει τις πωλήσεις των Soul, Niro, Rio και Venga, καθώς το καθένα προσφέρει κάτι διαφορετικό, και είναι σίγουροι ότι το Stoic καταλαμβάνει τη δική του θέση, με τον ίδιο τρόπο. Σε ερώτηση μας, όμως, κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου φάνηκε ότι το μέλλον των Soul και Venga είναι κάτι παραπάνω από θολό και αβέβαιο.

1Όνομα

Ξεκινώντας από το όνομα, το Stonic προέρχεται από τις λέξεις “Speedy” και “Tonic”, που συμβολίζουν την πρώτη και την τελευταία νότα της μουσικής κλίμακας. Με την ονομασία αυτή η Kia θέλησε να δείξει πως το νέο της μοντέλο θα προσφέρει ευελιξία και μια “ανάσα φρέσκου αέρα” στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία στην οποία συναντάμε τα Citroen C3 Aircross, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur, Mazda CX-3, Opel Crossland X και φυσικά το Hyundai Kona. Τα λες πολλά…

2Πλατφόρμα

Και ενώ θα περίμενες το Stonic να είναι μια “κόπια¨ του Kona, πλανάσαι πλάνην οικτρά, και αυτό γιατί τα δύο μοντέλα βασίζονται σε εντελώς διαφορετικές πλατφόρμες. Αυτή του Stonic είναι ίδια με του Rio, αλλά έχει νέα δομή σώματος, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, και ανυψωμένη θέση των καθισμάτων, ενώ το Kona βασίζεται σε μια κοντύτερη έκδοση της πλατφόρμας του Tuscon/Soul/Sportage.

Εξαιτίας της διαφορετικής πλατφόρμας, το Stonic δεν θα προσφέρεται σε τετρακίνητες εκδόσεις, όπως το Hyundai Kona, με την Kia να θεωρεί ότι υπάρχει πολύ χαμηλή ζήτηση από τους καταναλωτές (μικρότερη από 9%) για τετρακίνητα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία, καθώς η πλειοψηφία αγοράζει αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιηθούν ως επί το πλείστον σε αστικές περιοχές, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη για κίνηση σε όλους τους τροχούς. Επίσης, θεωρεί ότι μια τετρακίνητη διάταξη θα έκανε το αυτοκίνητο πιο βαρύ και πιο ακριβό. Σκοπός του Stonic είναι να προσφέρει crossover χαρακτήρα χωρίς μεγάλο κόστος, ενώ ταυτόχρονα το χαμηλό βάρος του, το καθιστά πιο σπορ στην οδήγηση.

3Εμφάνιση

Το Kia Stonic απευθύνεται σε νέους, ενθουσιώδεις, και μοντέρνους πελάτες, που εκτιμούν το στιλ, την διασκεδαστική οδήγηση, την καινοτομία και την ποιότητα. Το crossover της Kia είναι το πιο customizable μοντέλο της που έχει βγάλει ποτέ, τόσο για την εξωτερική, όσο και για την εσωτερική εμφάνιση. Το μοντέλο μπορεί να υπερηφανεύεται για την ευρωπαϊκή του ταυτότητα, καθώς η εμφάνιση του είναι αποτέλεσμα του ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης στην Γερμανία, σε συνεργασία με το κορεατικό design studio της Kia.

Το σχέδιο του είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά της αγοράς, και άμεσα αναγνωρίσιμο ως Kia, χάρη στα βασικά στοιχεία σχεδίασης, όπως η χαρακτηριστική “tiger-nose” μάσκα, που είναι λεπτότερη σε ύψος και πιο πλατιά, πιάνοντας όλο το εμπρός μέρος, ενώ η γυαλιστερή μαύρη φάσα προσδίδει μια premium αισθητική.

Ακόμα, τα φωτιστικά σώματα είναι περισσότερο σμιλευμένα για μια πιο τολμηρή εμφάνιση, και διαθέτουν ένα νέο σχήμα U, για τα LED φώτα ημέρας. Οι προβολείς ομίχλης πλέον βρίσκονται στα άκρα του προφυλακτήρα, προσθέτοντας έτσι μεγαλύτερο οπτικό πλάτος στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, για μια πιο έντονη συνολική εμφάνιση.

Το σώμα του συνδυάζει αιχμηρές οριζόντιες γραμμές, με γλυπτές επιφάνειες, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια διακριτική εμφάνιση που το καθιστά ώριμο και προσεγμένο. Παρατηρώντας το προφίλ του αυτοκινήτου, διακρίνεις τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, το μακρύ καπό, και τον κοντό πίσω πρόβολο.

Η “στιλ targa” οροφή του μοντέλου σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις δίχρωμους συνδυασμούς, κάτι που αντλεί έμπνευση από το σχεδιασμό του Kia Provo concept, του 2013. Συνολικά, θα διατίθεται σε 20 συνδυασμούς χρωμάτων δύο τόνων, με πέντε διαφορετικά χρώματα για την οροφή.

Το πίσω τμήμα του Stonic χαρακτηρίζεται από τα μικρά φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν LED γραφικά και μοιάζουν με αυτά του Sportage. Το παρμπρίζ έχει έντονη κλίση, με την τρίτη κολόνα να είναι λεπτή και σχεδόν κάθετα σχεδιασμένη. Κλείνοντας τα περί σχεδιασμού, όπως και το πλατύτερο “πρόσωπο” του αυτοκινήτου, έτσι και η σχεδίαση του πίσω τμήματος του μοντέλου χαρίζει στο αυτοκίνητο μια ισχυρότερη συνολική εμφάνιση, με τον υποτυπώδη διαχύτη στο πίσω μέρος να προσδίδει δυναμισμό.

Οι διαστάσεις του είναι αυτές που πρέπει να έχει ένα αστικό μοντέλο, με το μήκος του να ανέρχεται στα 4.140 χλστ., το πλάτος του 1.760 χλστ., το ύψος του τα 1.500 χλστ. (1.520 χλστ. με τις ράγες οροφής), ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.580 χλστ., όσα και στο Rio. Σημαντικό στοιχείο, όμως, είναι η απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 183 χλστ. με τις 17άρες ζάντες, ή 165 χλστ. με τις 15άρες ζάντες, οι οποίες είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με τον μικρό κινητήρα των 1.250 κ.εκ., που είναι κατά 42 χλστ. πιο ψηλό από το Rio.

4Εσωτερικό

Και ενώ η εξωτερική εμφάνιση δεν φέρει καθόλου σε αυτή του Rio, η καμπίνα του νέου Stonic έχει μεταφερθεί -σχεδόν αυτούσια- από το κορεάτικο hatchback. Διαθέτει σύγχρονη αισθητική, με ανάγλυφες φόρμες και εργονομική διάταξη, με την κεντρική κονσόλα να χαρακτηρίζεται από ευθείες γραμμές, που “τρέχουν” κατά το πλάτος του ταμπλό, δίνοντας σου την αίσθηση μιας ευρύχωρης και άνετης καμπίνας για τους επιβάτες, με τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι παντού σκληρά. Αυτό δεν σημαίνει ότι στερούνται ποιότητας, καθώς δεν έχουν αυτή την “κούφια” και φθηνή υφή, με την συναρμογή τους να είναι άψογη.

Μαζί με τις κάθετες γραμμές που οριοθετούν το σχήμα του ταμπλό, οι οριζόντιοι αεραγωγοί αυξάνουν περαιτέρω το οπτικό πλάτος της κεντρικής κονσόλας. Το ταμπλό έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, μια διάταξη που παρέχει στο αυτοκίνητο έναν πιο σπορ και premium χαρακτήρα. Στο κέντρο του ταμπλό “αιωρείται” η μεγάλη οθόνη 7 ιντσών, που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, έχει στάνταρ τα Apple CarPlay και Android Auto, ενώ προαιρετικό είναι το σύστημα πλοήγησης. Πιο κάτω, υπάρχουν οι διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον κλιματισμό, ενώ χάρη στο νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχουν εξαλειφθεί αρκετά από τα φυσικά κουμπιά.

Εκεί που ενθουσιάζει το Stonic είναι στους εσωτερικούς χώρους, με την επίτευξη υψηλών επιπέδων πρακτικότητας, να ήταν ένας βασικός στόχος κατά την εξέλιξη του από τις ομάδες μηχανικών της Kia. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, με το μοντέλο να έχει μια από τις πιο ευρύχωρες καμπίνες στο B-SUV segment, χάρη στο μεταξόνιο του, με το αυτοκίνητο να προσφέρει κορυφαίο “αέρα” στο ύψος των ώμων και γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Επίσης, το νέο μοντέλο προσφέρει περισσότερο χώρο στον ώμο των πίσω επιβατών, από τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, με όλα αυτά να έχουν επιτευχθεί από σωστό packaging, που περιλαμβάνουν τον επανασχεδιασμό των επενδύσεων των θυρών, την υιοθέτηση νέων υλικών στην οροφή, και αλλαγές στο σχήμα του ταμπλό.

Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες παντού, αρχής γενομένης από την βάση της κεντρικής κονσόλας, όπου θα βρεις έναν “διώροφο” ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο, ιδανικό για το κινητό σου και άλλα μικρά αντικείμενα. Στις πόρτες θα χωρέσουν μεγάλα μπουκάλια 1,5 λίτρου εμπρός και 0,5 λίτρων πίσω, ενώ υπάρχουν και δύο ποτηροθήκες και κεντρικό υποβραχιόνιο για τους εμπρός επιβάτες. Η μόνη παρατήρηση που έχω είναι η ύπαρξη μίας μόνο θύρας USB για τους εμπρός επιβάτες.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 27 λίτρα σε σχέση με το Rio, και είναι ένας από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με όγκο 352 λίτρα. Αυτός αυξάνεται στα 1.155 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων κατά 60/40, ενώ διαθέτει και υποδαπέδιο χώρο.

5Κινητήρες

Δεν υπάρχουν εκπλήξεις για τα μηχανικά σύνολα του νέου Kia Stonic, καθώς εξοπλίζεται με 3 βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα, εκ των οποίων όλοι πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6b, και όλοι διαθέτουν σύστημα start/stop. Πιο συγκεκριμένα, στην βάση υπάρχει ο τετρακύλινδρος αλουμινένιος 1.25-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας, της οικογένειας Kappa, απόδοσης 84 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 122 Νm στις 4.000 σ.α.λ.. Ακολουθεί ο 1.4-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας, απόδοσης 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 133 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ο οποίος συνδυάζεται επίσης με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και είναι αυτός που αναμένεται να έχει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα.

Κατά την γνώμη μου, όμως, το καλύτερο σύνολο για το Stonic το προσφέρει ο νέος 1.000άρη T-GDI τρικύλινδρος turbo κινητήρας, ο οποίος προσφέρεται μόνο στην δυνατότερη απόδοση, των 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με την ροπή του να φτάνει τα 172 Nm στις 1.500 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο, αν και αργότερα στον κύκλο ζωής του μοντέλου θα προστεθεί ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, όπως και ο 1.000άρης με τα 100 άλογα. Οι επιδόσεις και ο χαρακτήρας του που προσφέρει ο κινητήρας το καθιστούν σβέλτο και άνετο μέσα στην πόλη, ενώ διαθέτει την απαιτούμενη δύναμη για ένα μεγάλο ταξίδι. Έτσι, τα 1.185 κιλά του επιταχύνουν από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10,3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 184 χλμ./ώρα.

Τέλος, από πλευράς πετρελαίου, για το Stonic υπάρχει ο 1.600άρης CRDi, και αρχικά προσφέρεται μόνο με την μικρή απόδοση των 110 ίππων και τα 260 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Η απόδοση του είναι εξαιρετική για σένα που θα αγοράσεις το Stonic ως κύριο αυτοκίνητο που θα έχεις στο μυαλό σου και τα ταξίδια, καθώς το βάρος του (1.255 κιλά) κινείται εύκολα, με την κατανάλωση που είδαμε στην σύντομη επαφή μαζί του να μην ξεπερνά τα 5,3 λίτρα.

6Τεχνολογίες

Η Kia προικίζει το Stonic με διάφορα συστήματα ασφαλείας, τα οποία περιλαμβάνουν το Autonomous Emergency Braking (AEB), το Forward Collision Alert (FCA), το Blind Spot Detection (BSD) και το Lane Departure Warning System (LDWS).

Φυσικά υπάρχει το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC), που μαζί με το Vehicle Stability Management (VSM), εξασφαλίζουν την οδηγική απόλαυση. Συγκεκριμένες λειτουργίες του VSM περιλαμβάνουν το Torque Vectoring (μέσω φρεναρίσματος), και την διατήρηση στην λωρίδα κυκλοφορίας,

7Τιμές

Όπως προανέφερα, το Kia Stonic θα κυκλοφορήσει στην χώρα μας σε λίγες ημέρες, με τον τιμοκατάλογο του να είναι ήδη διαθέσιμος, και κατά το λανσάρισμα ισχύει έκπτωση €2.000. Κατά βάση θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την Uptown και την Premium, ενώ μόνο με τον 1.250άρη κινητήρα θα υπάρχει και μια entry-level, η City, η οποία ξεκινάει από €13.990.

Έκδοση Εκπομπές CO2 Τιμή (€)
Stonic 1.2 LX City 118 13.990
Stonic 1.2 EX Uptown 118 14.490
Stonic 1.2 EX Premium 118 15.590
Stonic 1.4 100 EX Uptown 125 15.490
Stonic 1.4 100 EX Premium 125 16.590
Stonic 1.0T 120 EX Uptown 115 16.490
Stonic 1.0T 120 EX Premium 115 17.590
Stonic 1.6D 110 EX Uptown 109 17.660
Stonic 1.6D 110 EX Premium 109 19.490

Αναλυτικά τον εξοπλισμό κάθε έκδοση του μοντέλου, μπορείς να δεις εδώ, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάς και τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.

8Στον δρόμο

Το νέο Stonic το οδηγήσαμε συνολικά για περίπου 160 χλμ. στους δρόμους εντός Βερολίνου, αλλά κυρίως σε επαρχιακούς και λιγότερο σε εθνική οδό, καθώς και σε διαμορφωμένη πίστα μέσα στο εγκαταλειμμένο πολεμικό αεροδρόμιο Werneuchen του 1937. Έτσι, και παρότι σχεδόν ποτέ οι πανευρωπαϊκές παρουσιάσεις δεν ενδείκνυνται για ασφαλή συμπεράσματα, καθώς δεν σχηματίζουν απόλυτα ολοκληρωμένη εικόνα της καθημερινής χρήσης του αυτοκινήτου για τα ελληνικά δεδομένα, η σύντομη επαφή με το Stonic ήταν αρκετή για να εξαχθεί το εξής συμπέρασμα: το Stonic διαθέτει εντελώς διαφορετικό στήσιμο από το Rio, όντας σαφέστατα πιο σφιχτό, πιο sporty και πιο διασκεδαστικό, με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές. Αυτά παράλληλα το καθιστούν και το μοντέλο της κατηγορίας του με τον πιο sport χαρακτήρα.

Ξεκινώντας από την ανάρτηση, το Stonic διαθέτει γόνατα MacPherson εμπρός και πίσω ημιάκαμπτο άξονα, που όμως η ενίσχυση της δομής του αμαξώματος, οι νέες βάσεις της πίσω ανάρτησης, η διαφορετική ρύθμιση των αμορτισέρ/ελατηρίων, η ύπαρξη αντιστρεπτικών δοκών και στους δύο άξονες, και οι 17άρες ζάντες με ελαστικά 205/55, καθιστούν το αυτοκίνητο αρκετά ευέλικτο, συμμετοχικό και ασφαλές.

Προσφέρει μεγαλύτερο ποσοστό εμπλοκής σου κατά την οδήγηση, σε σχέση με το Rio, με τα επίπεδα πρόσφυσης να είναι πολύ υψηλά, με την γενική εικόνα που μου άφησε το μοντέλο να είναι αρκετά πιο sport από όλα τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Το πίσω μέρος σε κανένα σημείο δεν έδειξε κανένα σημάδι αποσταθεροποίησης ή πλεύσης, με το άνοιγμα της τροχιάς του να έρχεται υπό πίεση. Το ESP έχει δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης, και αν υπερβάλλεις θα επέμβει άμεσα και αποτελεσματικά για να διορθώσει οποιαδήποτε λάθος κίνηση σου.

Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης του κορεάτικου μοντέλου έχει πολύ ενδιαφέρον, καθώς υπακούει απόλυτα τις εντολές σου, δίνοντας σου την ευκαιρία να σημαδέψεις από νωρίς την επόμενη στροφή, παρέχοντας ταυτόχρονα πολύ καλό feedback από τον δρόμο. Η αίσθηση του τιμονιού έχει το σωστό “βάρος”, και όπως πρέπει για ένα αυτοκίνητο πόλης.

Αντιθέτως, με τo Rio, όμως, με το Stonic μάλλον θα κάνεις κάποιους μικρούς συμβιβασμούς στην άνεση, γιατί η ρύθμιση των αναρτήσεων έδειξε ότι θα περάσει αρκετές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα. Σε αυτό συμβάλλουν και οι 17άρες ζάντες, αν και το προφίλ των ελαστικών δεν είναι κακό. Τα πίσω αμορτισέρ έχουν τοποθετηθεί πιο κάθετα, κάτι που ενισχύει την ικανότητα του πίσω άξονα να απορροφά τους κραδασμούς, και να βελτιώσει την οδηγική άνεση και την σταθερότητα του, με τον πίσω άξονα να μην δείχνει το παραμικρό σημάδι αναπήδησης κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και οποιαδήποτε ταχύτητα σε στροφές.

Αυτό που θα σε ξαφνιάσει με το Stonic είναι η θέση οδήγησης, καθώς δεν έχει την ενοχλητική (;) ψηλή που συναντάς σε όλα τα μοντέλου του ανταγωνισμού, καθιστώντας το πιο εύκολο και οικείο στην καθημερινότητα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η περιμετρική ορατότητα υστερεί. Τέλος, η ηχομόνωση φάνηκε να μην είναι η ενδεδειγμένη, καθώς σε ταχύτητες πάνω από τα 140 χλμ/ώρα θα ακούσεις και αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ θα περάσουν και από τον δρόμο ήχοι.

9Εν κατακλείδι

Το νέο Kia Stonic αναμένεται να γίνει το νέο flagship μοντέλο της Kia, και είναι μια πολύ σοβαρή επιλογή στα υπόψιν για αγορά μοντέλα. Αποτελεί τον καθρέφτη της εταιρίας για τα αστικά μοντέλα, προσφέροντας ένα ελκυστικό σχεδιασμό, χαμηλό κόστος λειτουργίας και πρακτικότητας. Η sport οδηγική του συμπεριφορά το καθιστά να παίζει μόνο του στην κατηγορία, με τους εσωτερικούς χώρους, και τους κινητήρες του να είναι τα δυνατά χαρτιά του.

  • SAMURAI-66

    Υπαρχει πλεον ατομο που να θεωρει φτωχους συγγενεις τους κορεατες απεναντι στους ευρωπαιους-ιαπωνες?
    Εδω βλεπουμε ενα υπεροχο kia οπως και στο συνολο τους τα νεα της μοντελα που δεν κοιτα απλα στα ματια τους ανταγωνιστες του…απο τους οποιους ειναι σε πολλες περιπτωσεις ομορφοτερο αν οχι και καλυτερο…αλλα τους δινει μαθηματα πως πρεπει να πορευονται και στο κιτρινο χρωμα ειναι απιθανο αναδεικνυοντας πληρως την καλαισθητη εικονα του.
    Προταση απολυτα ανταγωνιστικη με τιμες οχι απογοητευτικς και χαρακτηριστικα ασφαλειας τεχνολογιας και αποδοσεις υψηλα….το αγοραζα χτες!!!

    • θα το προτιμουσες δηλαδη αντι μιας Ιαπωνικης προτασης ???? πχ απο το NISSAN JUKE ?

    • θα το προτιμουσες δηλαδη αντι μιας Ιαπωνικης προτασης ???? πχ απο το NISSAN JUKE ?

    • a_f_a

      το τζουκ ειναι απαράδεκτο εφανησιακά κατ’ εμε…
      απο τον αναταγωνισμό, στανταρ το επαιρνα αυτό.

    • και @@vaggscoobys:disqus @@ad276:disqus αρα οσοι αγορασαν το JUKE τους λεμε ή τυφλους ή προβατα της καθε nissan ?

    • vaggscoobys

      Ξερω γω..αυτοι μαλλον θα προτιμουν το “funky” :P

    • ad276

      μάλλον………..:)

    • το κραταω αυτο !!! ;-)

    • a_f_a

      οχι βρε, η εμφάνιση ειναι υποκειμενική υπόθεση… όπως άλλος θα βρίσκει εξοργιστικά μπούρδα το σουιφτι που πήρα. άλλωστε είπα “κατ’εμε”

    • αυτο θελω να πω !!! οταν αρχιζουμε και λεμε ΤΟ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟ και αλλα τετοια…….αρα θεωρητικα πρεπει ΟΛΟΙ να το αγορασουν γιατι τα υπολοιπα ειναι ”χειροτερα” !!! οταν ομως προτιμουν καποιο ιαπωνικο το κανουν γιατι θελουν το ”φανκι”…ενω οταν προτιμουν ενα γερμανικο…ειναι προβατα ????

    • a_f_a

      τότε εγώ ειμαι φανκι πρόβατο γιατί αγόρασα γιαπωνέζικο αν και ακόμα πίνω νερό και γουστερνω vw γκρουπ (μιας και αυτά οδηγουσα μέχρι πριν λίγο)
      :-)

    • a_f_a

      μπαϊ δε γουεϊ… εσύ ξέρεις ό καθε ένας μας τι αμάξι έχει; φακελωμένους μας έχεις; :-)

    • big babinos is watching you !!!!!!! :-D

    • vaggscoobys

      πλακα κανεις?απανταω εγώ!εννοείται το kia!

    • ad276

      αγαπητέ Μπάμπη και εγώ θα προτιμούσα το ΚΙΑ.

  • 1-”Σημαντικό στοιχείο, όμως, είναι η απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 183 χλστ. με τις 17άρες ζάντες, ή 165 χλστ. με τις 15άρες ζάντες, οι οποίες είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με τον μικρό κινητήρα των 1.250 κ.εκ., που είναι κατά 42 χλστ. πιο ψηλό από το Rio.”
    2-”Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 27 λίτρα σε σχέση με το Rio, και είναι ένας από τους μεγαλύτερους, με όγκο 352 λίτρα. Αυτός αυξάνεται στα 1.155 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων κατά 60/40, ενώ διαθέτει και υποδαπέδιο χώρο.”
    3-”ο Stonic διαθέτει εντελώς διαφορετικό στήσιμο από το Rio, όντας σαφέστατα πιο σφιχτό, πιο sporty και πιο διασκεδαστικό, με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές. Αυτά παράλληλα το καθιστούν και στην κατηγορία του να διαθέτει τον πιο sport χαρακτήρα.”
    4-”Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης του κορεάτικο μοντέλου έχει πολύ ενδιαφέρον, καθώς υπακούει απόλυτα τις εντολές σου, δίνοντας σου την ευκαιρία να σημαδέψεις από νωρίς την επόμενη στροφή, παρέχοντας ταυτόχρονα πολύ καλό feedback από τον δρόμο. Η αίσθηση του τιμονιού έχει το σωστό “βάρος”, και όπως πρέπει για ένα αυτοκίνητο πόλης.”
    5-”καταναλωση στα 5.3 /100

    αληθεια καποιος που ”μισει” τα SUV θα προτιμουσε αντι αυτου το RIO ????????? βλεπουμε γιατι ο κοσμος πλεον δειχνει την προτιμηση του προς αυτην την κατηγορια !!!!
    μπορει παλιοτερα να ισχυαν αυτα που ακουγοντε κατα καιρους για τα SUV……αλλα πλεον παμε σε αλλα !!!! ;-)

    εντυπωσιακο το ΚΙΑ !!!! δεν ξερω αν τα ακουμπαγα τα λιγοστα μου ευρω….αλλα θα μου αρεσε να το εχει ο γειτονας και να το χαζευω !!

    • ad276

      Είμαι απο αυτους που “μισούν” τα SUV αλλά εδώ ΕΧΟΥΜΕ να κανουμε -ισως- με ενα απο τα ομορφότερα suv κατα την δική μου γνώμη.Τώρα δεν ξέρω αν θα το προτιμούσα έναντι του ΡΙΟ γιατί είναι μέσα στα υποψήφια μου,αλλά γιατί όχι;Ίσως ο μόνος ανασταλτικός παράγοντας είναι η τιμή (παρολαυτα δεν ειναι ακριβο) γιατί όπως και να το κάνουμε είναι ακριβότερο απο το ΡΙΟ και δυστυχώς τα διαθέσιμα χρήματα……αααααχχχχχχ!!!!!!!
      Μιλάω παντα για τα ατμοσφαιρικο σύνολο 1.25 το οποίο είναι και αυτό που με ενδιαφέρει.

    • δες αμα δεν ο προτιμησεις για οικονομικους λογους…ειναι κατι που αφορα την τσεπη σου και καλα θα κανεις να τα βαλεις τα νουμερα κατω….
      εγω το ανεφερα αυτο για κυριο λογο..οτι πολλοι μιλανε οτι τα SUV δεν στριβουν..δεν κανουν…δεν ρανουν…….
      οκ…αν ψαχνεις αυτοκινητο για να το στιβεις καθε πρωτη κυριακη στην πιστα των Σερρων…το STONIC δεν ειναι για σενα……αλλα ασφαλως δεν ειναι και κανενα RIO !! :-D

    • ad276

      ρε συ μου πέφτουν μακρια οι Σέρρες!!!!!!! ; )

    • δες αμα σου πεφτουν και μακρυα τα μεγαρα……τοτε εισαι ενας επικινδυνος οδηγος που πιστευει οτι οι δρομοι του ανηκουν και πως ειναι μια μεγαλη πιστα !!!!! :-P

    • Mika

      M αρεσει που καθησες και τα απαριθμησες ενα ενα!!
      :p
      Eννοειται,απο εμφανιση και μονο, το προτιμας απο το Rio

    • ειναι τρανταχτοι λογοι που πλεον ο κοσμος γυρνα την πλατη του στα σενταν!!!
      αμα εισαι μυρωδιας θα αρχισεις να μιλας οτι ενα σενταν ειναι ”καλυτερο” !!

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πανέμορφο και νεανικό, η Kia έχει κάνει άλματα στη σχεδίαση με τον Peter Schreyer και μας εκπλήσσει πάντα ευχάριστα! Άνετα κι εγώ θα το έπαιρνα σίγουρα!

  • vaggscoobys

    Αυτη η κιτρινη οροφη στο μαυρο ειναι η πρωτη διχρωμια που μ αρεσει σε αμάξι γενικα!Well done Kia!!!

  • ionized

    μπραβο οι κορεατες..εχουν μπει δυνατα στο παιχνιδι και κοιτανε στα ματια τον ανταγωνισμο πλεον

  • Contor

    Ένα μεγάλο μπράβο στην Kia και ένα ακόμα για σας AB.

  • george

    Καλές τιμές φαινονται αλλά μέτριος εξοπλισμός με πολλές ελλήψεις ακόμα και στην πλούσια έκδοση… Ο χώρος αποσκευών του με 352 λιτρα δεν είναι ένας από τους μεγαλύτερους αλλά βρίσκεται στο μέσο όρο.. Κ παίζει να είναι και χωρίς ρεζέρβα όπως κάνουν πλέον οι περισσότερες εταιρίες με εξαίρεση τις γαλλικές που και ρεζέρβα έχουν και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών έχουν.. Έρχεται το νέο C3 aircross το απόλυτα πρακτικό όχημα με χώρο αποσκευών από 410 -520 λιτρα.. Προτιμώ σε αυτη την κατηγορία τα: C4 cactus, C3 aircross, 2008, Captur!

  • Βελισσάριος

    Το πιο ομορφο kia νομιζω.Θα ηθελα εναν κινητηρα βενζινης-φυσικου αεριου οπως ο TGI της VW.

  • thymios tsilimparis

    Καταρχήν συγχαρητήρια για το taste(!) drive!
    Όμορφο εξωτερικά, αδιάφορο εσωτερικά.
    Δυστυχώς είναι κι αυτό (υποθέτω) ένα ακόμα δικίνητο υπερυψωμένο. Άρα στα ματια μου δεν έχει λόγο ύπαρξης.

  • Mika

    Oμορφο ειναι, πιο συμβατικο κι ευπεπτο σε εμφανιση απο το Kona, χωρις να ειναι βαρετο..Με τις νορμαλ τιμες, θα παει καλα…