Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυτές τις ημέρες αναπτύσσουν αυτόνομη τεχνολογία. Μια όμως δηλώνει πως θα προσφέρει στην αγορά αυτόνομη τεχνολογία, μόνο όταν αυτή θα είναι 100% ασφαλής.
Αυτή είναι η Toyota, η οποία παρότι επενδύει τεράστια ποσά στην ανάπτυξη της αυτόνομης τεχνολογίας, δηλώνει πως δεν θα βιαστεί να περάσει στην αγορά τη συγκεκριμένη τεχνολογία, αν δεν είναι απολύτως ασφαλής, μια επιλογή που θεωρεί πως θα την ανταμείψει σε βάθος χρόνου.
Ο Gill Pratt, επικεφαλής του Toyota Research Institute, που έχει προϋπολογισμό 1 δισ. δολάρια, δήλωσε πως τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα Επιπέδου 5 είναι ο στόχος, αλλά είναι κάτι που κανείς δεν ξέρει πως θα το επιτύχει ακόμη, μιας και απαιτείται ένα σημαντικό άλμα στη τεχνητή νοημοσύνη, άλμα που καμία εταιρία μέχρι σήμερα, δεν μπορεί να κάνει.
Η Toyota υιοθετεί μια σχετικά συντηρητική προσέγγιση που βασίζεται στην ασφάλεια προς τις αυτόνομες τεχνολογίες οχημάτων, με απώτερο σκοπό την εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων. Όπως είπε ο Pratt:
Ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που δεν θα είναι ποτέ υπεύθυνο για ένα τροχαίο, ανεξάρτητα από το τι κάνει ο οδηγός.
Δεν στοχεύουμε στα σημάδια των καιρών. Ο στόχος μας παραμένει ασφάλεια.
Το 92% των αυτοκινήτων που πουλά σήμερα η Toyota στην Ευρώπη, εξοπλίζονται με συστήματα αποφυγής ατυχήματος μέσω των Toyota Safety Sense και Lexus Safety System Plus. Η Toyota το 2020 θα προσφέρει στην αγορά αυτόνομη τεχνολογία Επιπέδου 2 (Highway Teammate), με την εταιρία να παρακάμπτει το Επίπεδο 3 και να πάει απευθείας στο Επίπεδο 4 (Urban Teammate), τεχνολογία που θα παρουσιαστεί κάπου κοντά στο 2022. Η Toyota θέλει να εξασφαλίσει παράλληλα πως η ασφάλεια που θα προσφέρει η αυτόνομη τεχνολογία, θα είναι και προσιτή τιμολογιακά στους πελάτες της.