Με τις γαλλικές αρχές να ερευνούν από τον περασμένο Μάρτιο, το κατά πόσο η Fiat Chrysler Automobiles (FCA χειραγώγησε τους ελέγχους εκπομπών ρύπων NOx σε αυτοκίνητά της με κινητήρες πετρελαίου, δημοσιεύματα κάνουν λόγο πως αν η FCA κριθεί ένοχη, τότε θα μπορούσε να έρθει αντιμέτωπη με πρόστιμα πολλών δισ. ευρώ.
Οι δοκιμές που έκανε η γαλλική αρχή ανταγωνισμού και προστασίας του καταναλωτή (DGCCRF) στα πετρελαιοκίνητα Fiat 500X και Jeep Cherokee, έδειξαν πως τα δύο μοντέλα εκπέμπουν έως και 11 φορές περισσότερο NOx σε σχέση με τις επίσημες τιμές, όταν η διαδικασία της μέτρησής τους υπερβαίνει τα 20 λεπτά. Τα 20 λεπτά είναι ένας χρόνος-κλειδί, μιας και μέχρι πρότινος, τόσο ήταν το ανώτατο διάστημα μέσα στο οποίο ολοκληρώνονται οι επίσημες μετρήσεις. Έτσι, οι Γάλλοι ερευνητές θεωρούν πως ίσως η FCA έχει δημιουργήσει ένα παράνομο λογισμικό, το οποίο χειραγωγεί τα αποτελέσματα εκπομπών ρύπων των μοντέλων της.
Η FCA επιμένει πως κανένα μοντέλο της δεν κάνει χρήση παράνομου λογισμικού και δηλώνει πως μπορεί να αποδείξει στις αρχές πως τα αυτοκίνητά της συμμορφώνονται με τις ισχύουσες απαιτήσεις εκπομπών ρύπων. Οι γαλλικές αρχές εστιάζουν στα μοντέλα εκείνα που πουλήθηκαν μεταξύ 2014 και 2016, μοντέλα που επέφεραν έσοδα στην εταιρία της τάξεως των 151,69 εκατομμυρίων ευρώ.
Αν τελικά η FCA κριθεί ένοχη και βρεθεί κάποιο παράνομο λογισμικό, τότε, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, κινδυνεύει να πληρώσει πρόστιμο που ισοδυναμεί με το 10% των ετήσιων εσόδων της παγκοσμίως, δηλαδή κοντά στα 9,62 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, η FCA κατηγορείται επίσης για παρεμπόδιση της έρευνας, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόστιμο επιπλέον 200+ εκατ. ευρώ, με τους εμπλεκόμενους να κινδυνεύουν με ποινή φυλάκισης 2 ετών.