Γιατί η Mazda διαφωνεί με το downsizing

Σχετικά άρθρα

Την τελευταία δεκαετία περίπου η μόδα στις μηχανές εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) είναι το downsizing, δηλαδή την μείωση του κυλινδρισμού (χωρητικότητας, ή απλά κυβικών) και η προσθήκη ενός στροβιλοσυμπιεστή. Τα πλεονεκτήματα αυτής της φιλοσοφίας είναι πως έχεις δύναμη και χαμηλή κατανάλωση, ή έστω χαμηλή φορολογία! Για παράδειγμα, το Ford Fiesta ST Line αποδίδει από το χιλιάρη EcoBoost 140 ίππους, ισχύ που κάποτε την συναντούσες σε δίλιτρα. Το κόλπο των μικρών αυτών μοτέρ είναι η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης (wastegate) που επιτρέπει τον κινητήρα να λειτουργεί σαν ατμοσφαιρικός όταν δεν έχει φορτίο, δηλαδή όταν δεν πατάς βαθιά το γκάζι.

Τι συμβαίνει όμως και η Mazda απέχει επίμονα από αυτή την τάση; Δεν έχει την τεχνογνωσία για κάτι τέτοιο; Ή δεν έχει τα κεφάλαια για να αναπτύξει ένα τέτοιο μοτέρ; Σύμφωνα με την ίδια, απλά ο βασιλιάς είναι γυμνός! Δηλαδή το downsizing έγινε για να πετυχαίνουν καλές αποδόσεις στις δοκιμές, ενώ στις πραγματικές συνθήκες σπάνια λειτουργούν στο ιδανικό τους εύρος, που παρεμπιπτόντως είναι αρκετά στενό και γι’αυτό επιστρατεύονται τα ενεργοβόρα κιβώτια CVT (συνεχούς μεταβαλλόμενου λόγου μετάδοσης). Η εταιρεία από την Χιροσίμα προτιμά την πιο κλασσική μέθοδο της αυξημένης σχέσης συμπίεσης. Αν δεν το γνωρίζεις ήδη, να σου πω πως όσο ανεβαίνει η σχέση συμπίεσης ανεβαίνει και η θερμική απόδοση (μέχρι ενός σημείου, που όμως δεν έχουμε φτάσει ακόμα). Όσοι έχουν οδηγήσει μοτέρ με υψηλή σχέση συμπίεσης θα θυμούνται το χαρακτηριστικό “άρπαγμα” που έχουν και την απλωμένη ισχύ μέχρι τα κόκκινα.

Προσωπικά εικάζω πως το στοίχημα για την Mazda θα κριθεί το 2019 που θα παρουσιαστεί ο Skyactiv X, ο πρώτος κινητήρας ευρείας παραγωγής που θα κάνει χρήση της τεχνολογίας Homogeneous charge compression ignition (HCCI), δηλαδή η ανάφλεξη θα γίνεται χωρίς τον σπινθηριστή, αλλά χάρη στην συμπίεση (όπως περίπου στους diesel). Εάν δουλέψει αξιόπιστα, τότε η εξοικονόμηση έως και 30% καυσίμου σε σχέση με την σημερινή γενιά κινητήρων, δεν θα είναι ανέφικτη.

Κλείνοντας, να θυμίσω πως η επόμενη δεκαετία θα φέρει και την υβριδοποίηση των μοντέλων της αλλά σύμφωνα με τα επίσημα χείλη, οι ΜΕΚ είναι εδώ για να μείνουν!

ΠηγήRoadandtrack

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Επίσημο: Mazda CX-80

Η Mazda παρουσίασε σήμερα το νέο της επταθέσιο SUV, το CX-80, που αποτελεί το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή γκάμα της και τη νέα...

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...