Η Mazda στις αρχές του περασμένου Αυγούστου εξέπληξε τον κόσμο ανακοινώνοντας τον Skyactiv-X βενζινοκινητήρα, ο οποίος παρότι διαθέτει μπουζί, η ανάφλεξη του καυσίμου γίνεται κυρίως μέσω της συμπίεσης, δηλαδή όπως στους κινητήρες diesel. Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν την μειωμένης κατανάλωσης.


Η Mazda ελέγχει την καύση μέσω του μπουζί με τo σύστημα ανάφλεξης Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Όπως θα δεις στο video, όταν το έμβολο ανεβαίνει στο ΑΝΣ, μέσα στον κύλινδρο υπάρχει ένα φτωχό μείγμα βενζίνης. Η Mazda έχει τοποθετήσει ένα υψηλής πίεσης μπεκ δίπλα από το μπουζί, το οποίο αναλαμβάνει να ψεκάσει μια μικρή ποσότητα βενζίνης. Την στιγμή που το μπεκ ψεκάζει, το μπουζί δημιουργεί έναν σπινθήρα το οποίο δημιουργεί ανάφλεξη στο πλούσιο μείγμα που δημιουργήθηκε από τον ψεκασμό. Η αυξημένη συμπίεση που δημιουργείται, έχει ως αποτέλεσμα να αναφλέγεται και το υπόλοιπο φτωχό μείγμα, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη και σε μεγάλο εύρος στροφών και φορτίων.

Ο νέος supercharged κινητήρας, αποτελεί μέρος της στρατηγικής Sustainable Zoom-Zoom 2030. Για αρχή θα τοποθετηθεί στο νέο Mazda3 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2018 και αργότερα αναμένεται να εξοπλίσει και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Ο Skyactiv-X κινητήρας είναι ο Skyactiv βενζινοκινητήρας δεύτερης γενιάς και παράγει 10%-30% περισσότερη ροπή σε σχέση με τους σημερινούς Skyactiv κινητήρες, με την κατανάλωση να μειώνεται κατά 20% με 30%.

Στόχος της Mazda είναι μέχρι το 2030 να μειώσει τον μέσο όρο CO2 του ομίλου κατά 50% σε σχέση με το 2010, ενώ απώτερος στόχος είναι η μείωση αυτή να αγγίξει το 90% μέχρι το 2050. Η Mazda θα συνεχίσει τις προσπάθειές της να τελειοποιήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς θεωρεί πως η πλειοψηφία των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από αυτούς για πολλά χρόνια ακόμη.

  • SAMURAI-66

    Εντυπωσιακο να το βλεπεις ποσο μαλιστα σε ατομα σαν εμενα που μου αρεσει υπερβολικα να παρατηρω την λειτουργια κινητηρων οποτε βρεθω σε εκθεσιακους χωρους.
    Μπραβο και παλι μπραβο στην θαυματουργη εταιρεια της χιροσιμα που κατορθωνει συνεχως να μας τρελαινει με της πρωτοποριακες της θεσεις!
    Φανταζομαι τα ιδια μαγικα θα εφαρμοσουν απο την mazda στα κινητηρια συνολα περα απο το πανεμορφο μικρο 3αρι και στο εταιρο μαγικο 6αρι που ειδαμε και μας αφησε ολους καγκελο με την απιστευτα γοητευτικη παρουσια του!

  • Tsou Kostas

    1- ξεχάστε τα RX…
    2- Πάλι πίσω θα μείνουν, όπως με τα turbo, έτσι τώρα και με τα ηλεκτρικά.

  • mother1russia

    “στρατηγικής Sustainable Zoom-Zoom ”

    Αυτοι κανουν μαρκετινγκ για 10χρονα ή μου φαινεται ??
    Τι ζουμ-ζουμ βρε αναπηροι , αυτοκινητα πουλατε
    οχι συγκρουομενα για ανηλικους