Εχτές γράφαμε πως η Mazda διαφωνεί με το downsizing, αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι Ιάπωνες δεν γνωρίζουν τα μυστικά των στροβιλοσυμπιεστών. Για του λόγου το αληθές η σημερινή είδηση έρχεται να το επιβεβαιώσει και να δείξει πως υπάρχει υπάρχει συγκροτημένο πλάνο για την ανάπτυξη υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων.

Η πατέντα που κατέθεσε λοιπόν δείχνει δύο στροβιλοσυμπιεστές σε πολύ συμπαγή διάταξη, αφού καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο σε σχέση με τα κλασσικά διπλοτούρμπινα, στα οποία παρεμπιπτόντως η Mazda έχει εμπειρία με τον 13Β-REW.

Η διάταξη αυτή χαρακτηρίζεται συχνά και ως σειραϊκή, αλλά προσωπικά έχω τις διαφωνίες μου αφού σειραϊκά λειτουργούν οι συμπιεστές και οι τουρμπίνες ενός αεροσκάφου, δηλαδή όταν ο συμπιεσμένος αέρας πάει για περαιτέρω συμπίεση στον επόμενο συμπιεστή και τα καυσαέρια από έναν στρόβιλο εκτονώνονται περαιτέρω στον επόμενο στρόβιλο. Λύση που δεν γνωρίζω να έχει εφαρμοστεί στην αυτοκίνηση, αφού σε έναν κινητήρα αυτοκινήτου το πρόβλημα είναι το πως θα έχουμε γρήγορη απόκριση, ήτοι μικρό turbo lag, αλλά και υψηλή πίεση, που πετυχαίνεται με μεγάλους στροβιλοσυμπιεστές που όμως δεν έχουν καλή απόκριση σε χαμηλές στροφές.

Εν προκειμένω, δεν φαίνεται καθαρά η πορεία που ακολουθούν τα καυσαέρια και ο εισερχόμενος αέρας. Αυτό που όμως φαίνεται καθαρά είναι πως χρησιμοποιούν δύο αντικριστούς στροβιλοσυμπιεστές που μάλλον τοποθετούνται πάνω στην κεφαλή χωρίς ξεχωριστή πολλαπλή εξαγωγής. Στο εσωτερικό αυτής της διάταξης υπάρχει κλαπέτο που ελέγχει την ροή των καυσαερίων.

Στις χαμηλές στροφές, με το κλαπέτο κλειστό, τα καυσαέρια κατευθύνονται προς τον μικρό στρόβιλο και όταν αυξάνεται η παροχή καυσαερίων ανοίγει το κλαπέτο και παροχετεύει τα πλεονάζοντα καυσαέρια στον μεγαλύτερο στρόβιλο. Εάν το κλαπέτο παραμείνει κλειστό, τότε ο μικρός συμπιεστής κατά πάσα πιθανότητα θα “stallάρει” παράγοντας έναν χαρακτηριστικό ήχο και γι’αυτό χρησιμοποιούνται και οι waste gates. Οπότε στην πατέντα της Mazda, το κλαπέτο λειτουργεί σαν waste gate, μόνο που όπως προανέφερα, αντί να πετάς τα πλεονάζοντα καυσαέρια, τα χρησιμοποιείς στον δεύτερο στρόβιλο!

  • SAMURAI-66

    Προσπαθω με της φτωχες γνωσεις μου πανω στα μηχανολογικα να καταλαβω πως λειτουργει,εχω μια εικονα χωρις να ειναι ξεκαθαρη αλλα μαλλον δειχνει να κανει σωστα την δουλεια του.
    Το σημαντικο ειναι πως αλλη μια φορα οι γιαπωνεζοι κανουν ενα μικρο θαυμα και η mazda με ογκο παραγωγης στο ενα δεκατο αλλων τους βαζει τα γυαλια τελευταια σε οτι αξιζει πραγματικα με εργα και πραξεις ουσιας και οχι με ανουσιες εως γελοιες φαφλατολογιες σε οτι παρουσιαζει οπως συμβαινει με αλλους δηθεν γνωστους ευρωπαιους κολοσσους που μας εχουν ζαλισει στα λογια και στο συνεχες …… ενω σε λιγο θα βγαλουν σιγουρα και καθρεφτακια για τους ιθαγενεις!
    Θα την χαρακτηριζα την ελβετια των αυτοκινητοβιομηχανιων….μικρη στο μεγεθος αλλα ολοι την κοιτουν ζηλοφθονα για οτι εχει πετυχει την φιρμα απο την χιροσιμα!!

  • Nikos Schinas

    OMG!

  • crazyfrog

    υπαρχει καμια πληροφορια για το εαν θα εχουμε ξανα αντιπροσωπεια εδω στην ελλαδα?

    • ducatos

      Για αντιπροσωπία δεν ακούγετε τίποτα ούτε καν οι φήμες που ακούγαμε 2 χρόνια πριν.παντως αν δεις στο car υπάρχουν καινούρια η ελαφρώς μεταχειρισμένα σε Πάτρα Θεσσαλονίκη Λάρισα.

  • MikeLamar

    Ευτυχώς που η Mazda επιμένει στους ατμοσφαιρικούς super duper κινητήρες με την φοβερή skyactive, superactive, kubo-kolotoumbo τεχνολογία… Ε ρε κοροϊδία…!