Δεν αποτελεί μυστικό, καθώς έχουν υπάρξει αρκετά περιστατικά με την φλάντζα της κυλινδροκεφαλής, η οποία μπορεί να εμφανίσει πρόβλημα. Αυτό εντοπίζεται στον 2ο και στον 3ο κύλινδρο, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να κάψει και ψυκτικό υγρό κατά τη διάρκεια της ψυχρής λειτουργίας, και το αυτοκίνητο να παράγει λευκό καπνό καυσαερίων.

Η Ford σε αρκετές περιπτώσεις έχει προχωρήσει στην αντικατάσταση του κινητήρα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις σε επιδιόρθωση του. Η Μπλε Οβάλ επιβεβαίωσε το πρόβλημα στο βρετανικό Autocar, το οποίο φαίνεται να επηρεάζει τα αυτοκίνητα από τα μόλις 10.000 χλμ.. Όταν ρωτήθηκε ένας εκπρόσωπος της Ford εάν το θέμα θα οδηγήσει σε ανάκληση, αυτός απάντησε ότι η Ford εργάζεται για την επισκευή σε όλους τους πελάτες, υποδεικνύοντας ότι η λύση θα μπορούσε να εφαρμοστεί ακόμη και σε όσα αυτοκίνητα δεν έχουν εμφανίσει πρόβλημα.

Ωστόσο, αντί το θέμα να είναι ο σχεδιασμός της φλάντζας, το πρόβλημα φαίνεται ότι έγκειται στην παραμόρφωση του μπλοκ του κινητήρα. Πιστεύεται ότι το φυσικό σχήμα του κινητήρα αλλάζει μέσω των πολλαπλών κύκλων θέρμανσης, εμποδίζοντας τελικά τη σωστή στεγανοποίηση των δύο μερών. Αυτό, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες, επιτρέπει στο ψυκτικό να διαρρεύσει στους κυλίνδρους όταν ο κινητήρας είναι κρύος, προκαλώντας προβλήματα, προτού ο κινητήρας φτάσει στη βέλτιστη θερμοκρασία του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα δεν επηρεάζει την “μικρή” Mustang με τον ίδιο κινητήρα, εξαιτίας της χρήσης διαφορετικού κράματος στο μπλοκ και στη κεφαλή. Ο κινητήρας του Focus RS είναι κατασκευασμένος από αναβαθμισμένο κράμα με επένδυση από χυτοσίδηρο και έχει δικό του σχεδιασμό φλάντζας, χάρη στις απαιτήσεις για μεγαλύτερη απόδοση.