Τα μοντέλα της Lamborghini είναι τρία, Miura, Countach, Diablo, ή μάλλον πιο σωστά γι’αυτά τα τρία έγινε γνωστή η βιοτεχνία της Sant’Agata. Τα υπόλοιπα τα ξέρουν λίγοι. Προσωπικά είμαι ένας από αυτούς που όταν έμαθαν για το LM002, σκέφτηκαν πόσο αταίριαστο είναι για να ονομάζεται Lamborghini και να έχει ένα V12 κάτω από το καπό. Το σημερινό πρωτότυπο ανήκει στην ίδια κατηγορία, με την έννοια πως είναι αταίριαστο για την μάρκα που έχει ταυτιστεί (στα μάτια μου) με τις χαμηλές, φαρδιές και σφηνοειδείς βολίδες.

Το όνομα αυτού Genesis και παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Τορίνο από τον Bertone το 1988. Το σχήμα θυμίζει Renault Espace, τον πατριάρχη των σύγχρονων MPVs, που εκείνη την εποχή πουλούσε αρκετά καλά, δείχνοντας πως ίσως η κατηγορία έχει “ρεύμα”. Δεν μπορώ όμως να φανταστώ πως είχαν κατά νου την παραγωγή αλλά για το όλο concept δαπανήθηκαν 30.000 εργατοώρες, κάτι μάλλον υπερβολικό απλά για έναν πρωτότυπο. Βέβαια οι αποφάσεις των κατασκευαστών γύρω από τα πρωτότυπα είναι από τις πιο αμφισβητούμενες και πιο δυσνόητες, στον χώρο της αυτοκίνησης. Να υπενθυμίσω επίσης πως τότε η Lambo άνηκε στην Chrysler και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού τέτοια αυτοκίνητα είναι σχετικά δημοφιλή για την πρακτικότητα και τους χώρους που προσφέρουν. Το Genesis σε θέμα χώρων ήταν εκπληκτικό, αν και χωρούσε μόλις πέντε επιβάτες, αυτοί απολάμβαναν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα που περιστρεφόντουσαν, τηλεόραση και πανοραμική θέα, από τις τεράστιες γυάλινες επιφάνειες που “τύλιγαν” την καμπίνα των επιβατών. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο βέβαια ήταν οι gull wing πόρτες για τις μπροστά θέσεις.

Κίνηση έπαιρνε από τον κινητήρα της Countach, που ήταν V12 με χωρητικότητα 5.167 κ.εκ. , τετραβάλβιδη κεφαλή και έξι διπλά Weber καρμπυρατέρ να τον τροφοδοτούν με καύσιμο. Η κίνηση παιρνούσε στους πίσω τροχούς μέσω ενός αμερικάνικου αυτόματου τριτάχυτου κιβωτίου TorqueFlite. Στοιχεία για τις επιδόσεις δεν υπάρχουν αλλά τα 455 άλογα της Countach θεωρούνται λίγο μύθος ενώ τα 1.800 κιλά της Genesis θεωρούνται μάλλον πραγματικά. Τουλάχιστον ο ήχος θα αποζημίωνε για την έλλειψη καταιγιστικών επιδόσεων. Τότε η Lamborghini πειραματίστηκε με ασυνήθιστες διατάξεις, 30 χρόνια αργότερα, η Urus αναμένεται να κάνει τις ασυνήθιστες Lambo, εμπορικές επιτυχίες