Η Volkswagen, σε συνεργασία με την γερμανική ομοσπονδιακή αρχή μεταφορών (KBA) ανακοίνωσαν την ανάκληση 57.600 Touareg 3.0 TDI (Euro 6) σε όλο τον κόσμο, επειδή εντοπίστηκαν δύο λογισμικά που χειραγωγούν τις εκπομπές ρύπων.

Από τα 57.600 Touareg 3.0 TDI, τα 25.800 βρίσκονται στη Γερμανία, με την ανάκληση να αποτελεί ουσιαστικά την συνέχεια της ανάκλησης των 22.000 Porsche Cayenne diesel, που ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούλιο και φορούν τον ίδιο 3.0 TDI κινητήρα. Τότε, ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Alexander Dobrindt, είχε δηλώσει πως οι Cayenne είναι εξοπλισμένες με λογισμικό που τους επέτρεπε να εκτελούν μια λεγόμενη “στρατηγική προθέρμανσης”, η οποία περιορίζει τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου κατά τη διάρκεια των δοκιμών, αλλά λειτουργεί κανονικά υπό φυσιολογική οδήγηση.

Η VW έχει κάνει σημαντικές αλλαγές προκειμένου να μην υπάρξει νέο Dieselgate στο μέλλον και ο άνθρωπος που ηγείται της προσπάθειας αυτής είναι ο Kurt Michels, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση πως η γερμανική εταιρία δεν θα εμπλακεί στο μέλλον σε κάποια άλλη υπόθεση χειραγώγησης εκπομπών ρύπων, ή σε οποιοδήποτε άλλο σκάνδαλο.

Ο Michels έχει δημιουργήσει ένα κεντρικό γραφείο εσωτερικής έρευνας για όλες τις εταιρίες του VW Group, με τις Porsche, Audi, MAN και Scania να αποκτούν επιπλέον τα δικά τους γραφεία έρευνας. O Michels πιστεύει πως οι αλλαγές που κάνει, επιτρέπουν στην VW να εντοπίσει αμέσως σε πιο τμήμα γίνεται κάποια παρατυπία και έτσι δρα άμεσα. Η αναδιοργάνωση, έχει σχεδιαστεί επίσης για να ενθαρρύνει τις καταγγελίες από τους εργαζόμενους της αλλά και από τους ανθρώπους που συνεργάζονται με τη VW, με τον Michels να δηλώνει πως θέλει να σβήσει την “κουλτούρα σιωπής που υπήρχε χρόνια στην VW, η οποία επέτρεψε να δημιουργηθεί το Dieselgate.

Επίσης υπάρχει ένα εσωτερικό σύστημα “κατασκοπείας”, το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί τον περασμένο μήνα, με τους πληροφοριοδότες να αποκτούν μια “εκτεταμένη προστασία αυστηρής εμπιστευτικότητας”. Το Dieselgate έχει ήδη κοστίσει περίπου 30 δισ. δολάρια στο VW Group.