O Euro NCAP ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των πιο πρόσφατων δοκιμών πρόσκρουσης που έκανε σε δεκαπέντε μοντέλα της αγοράς, τα Alfa Romeo Giulietta, BMW Σειρά 6 GT, Dacia Duster, DS3, Fiat Punto, Ford C-Max και Grand C-Max, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace, Kia Stinger, Kia Stonic, MG ZS, Opel Karl, Toyota Aygo και Toyota Yaris.

Τα Hyundai Kona, Kia Stinger, ΒMW Σειράς 6 και Jaguar F-Pace απέσπασαν πέντε αστέρια. Τρία αστέρια απονεμήθηκαν στα MG ZS , Dacia Duster και Kia Stonic, το οποίο, όμως, συγκέντρωσε πέντε αστέρια με τον προαιρετικό εξοπλισμό ασφαλείας.

Ο οργανισμός έκανε δοκιμές επίσης και σε 8 ανανεωμένα μοντέλα, με τα στάνταρ του 2017, με το Toyota Yaris να είναι το μοναδικό που απέσπασε 5 αστέρια. Το Toyota Aygo πήρε τέσσερα αστέρια με τον προαιρετικό εξοπλισμό ασφαλείας και τρία αστέρια με τον βασικό εξοπλισμό, ενώ με τρία αστέρια βαθμολογήθηκαν επίσης τα Alfa Romeo Giulietta , Ford C-MAX, Ford Grand C-MAX , Opel Karl και DS 3.

Το πιο ακραίο παράδειγμα ήταν το Fiat Punto, το οποίο κυκλοφορεί στην αγορά από το 2005 και εξακολουθεί να σημειώνει πολύ καλές πωλήσεις στην Ιταλία. Ωστόσο, η μεγάλη ηλικία του και η απουσία σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας, έκαναν τον οργανισμό να το βαθμολογήσει με 0% στη συγκεκριμένη κατηγορία, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα το Punto να γίνει το πρώτο αυτοκίνητο που ο Euro NCAP το βαθμολόγησε με 0 αστέρια ασφαλείας.

1Alfa Romeo Giulietta

Ξεκινώντας με την Giulietta, αυτή απέσπασε τρία αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 72% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 56% στη προστασία παιδιών, 59% στη προστασία πεζών, και 25% στα συστήματα ασφαλείας.

2BMW X1/X2

Τα δύο μοντέλα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, και έτσι απέσπασαν πέντε αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 90% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 74% στη προστασία πεζών, και 77% στα συστήματα ασφαλείας.

3BMW Σειρά 6 GT

Απέσπασε πέντε αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 81% στη προστασία πεζών, και 59% στα συστήματα ασφαλείας.

4Dacia Duster

Απέσπασε τρια αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 71% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 66% στη προστασία παιδιών, 56% στη προστασία πεζών, και 37% στα συστήματα ασφαλείας.

5DS 3

Απέσπασε τρια αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 69% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 37% στη προστασία παιδιών, 55% στη προστασία πεζών, και 29% στα συστήματα ασφαλείας.

6Fiat Punto

Απέσπασε μηδέν αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 51% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 43% στη προστασία παιδιών, 52% στη προστασία πεζών, και 0% στα συστήματα ασφαλείας.

7Ford C-Max και Grand C-Max

Απέσπασαν τρία αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 76% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 60% στη προστασία παιδιών, 59% στη προστασία πεζών, και 29% στα συστήματα ασφαλείας, όπως και το μεγαλύτερο μοντέλο.

8Hyundai Kona

Απέσπασε πέντε αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 87% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 62% στη προστασία πεζών, και 60% στα συστήματα ασφαλείας.

9Jaguar F-Pace

Απέσπασε πέντε αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 93% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 80% στη προστασία πεζών, και 72% στα συστήματα ασφαλείας.

10Kia Stinger

Απέσπασε πέντε αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 93% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 81% στη προστασία παιδιών, 78% στη προστασία πεζών, και 82% στα συστήματα ασφαλείας.

11Kia Stonic

Χωρίς το πακέτο με τα συστήματα ασφαλείας απέσπασε τρία αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 85% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 84% στη προστασία παιδιών, 62% στη προστασία πεζών, και 25% στα συστήματα ασφαλείας.

To Kia Stonic με το πακέτο με τα συστήματα ασφαλείας απέσπασε πέντε αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 93% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 84% στη προστασία παιδιών, 71% στη προστασία πεζών, και 59% στα συστήματα ασφαλείας.

12MG ZS

Απέσπασε τρία αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 71% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 51% στη προστασία παιδιών, 59% στη προστασία πεζών, και 29% στα συστήματα ασφαλείας.

13Opel Karl

Απέσπασε τρία αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 61% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 60% στη προστασία παιδιών, 58% στη προστασία πεζών, και 25% στα συστήματα ασφαλείας.

14Toyota Aygo

Χωρίς το πακέτο με τα συστήματα ασφαλείας απέσπασε τρία αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 74% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 63% στη προστασία παιδιών, 64% στη προστασία πεζών, και 25% στα συστήματα ασφαλείας.

To Toyota Aygo με το πακέτο με τα συστήματα ασφαλείας απέσπασε τέσσερα αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 82% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 63% στη προστασία παιδιών, 64% στη προστασία πεζών, και 57% στα συστήματα ασφαλείας.

15Toyota Yaris

Απέσπασε πέντε αστέρια ασφαλείας συγκεντρώνοντας 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 81% στη προστασία πεζών, και 59% στα συστήματα ασφαλείας.

  • xtra

    punto punto το αστερακι
    ψαξε ψαξε δεν θα το βρεις !

  • SAMURAI-66

    Καλα αποτελεσματα που δειχνουν βελτιωση στην ασφαλεια οπως την αντιλαμβανονται οι κατασκευαστες αλλα μορφες που αμαυρωνουν την ποιο πανω θεωρια οπως αυτες του fiat punto πρεπει να αποτελουν εν ετη 2017-18 παρελθον.

  • rous

    Που ειναι ο giorgos75america να μας πει για τον κακο euroncap που αμαυρωνει το ονομα της αγαπημενης του alfa romeo και του τιμιου fiat punto? Γελανε και οι πετρες με τα αποτελεσματα, ακομη και το dacia ειναι καλυτερο.

    • Mika

      Κατσε καλα,θα σε κραζει απο αλλου!!!
      :p

    • MPAMPIS

      το άρθρο το διάβασες ? επειδή είσαι άσχετος η giulia έχει πάρει τον καλύτερο βαθμό στο Euro NCAP ! συνέχισε το όνειρο σου τώρα

    • rous

      Το διαβασα το αρθρο και λεει 3 και 0 αστερια για Guileta και Punto αντιστοιχα.

  • georgekaras

    καλο ειναι ππου το καναν πιο αυστηρα αλλα αναρωτιεμαι γιατι απο τα 64 km/h δεν το ανεβαζουν λιγο παραπανω να δουμε ξερω οτι οκ οι ερευνες βλεπουν οτι καπου γυρω στα 64 ειναι ο μεσος ορος που γινονται τα ατυχηματα σε σημαντικο ποσοστο,αλλα αν θελουν να το πανε πιο κατω πρεπει πλεον να αυξηθουν οι ταχυτητες στο test οπως και δεν καταλαβαινω ακομα το λογο που δεν τα δοκιμαζουν κρουση και στο 25% τις επιφανειας σε μετωπικη οπως στην Αμερικη μου φαινετε αδιανοητο αυτος ο τυπος τεστ να μην γινεται εδω .

    • Bon Viveur

      ε αν τρακάρεις με πάνω απο 70χλμ στην τελική ταχύτητα πρόσκρουσης, στο 95% των περιπτώσεων, σε περιμένει ο κύριος της φωτογραφίας να του κάνεις παρέα… https://uploads.disquscdn.com/images/b528bcfe37dabed06da73c5355e270cfffa2bd6cc6f253a5d980c3dc522b7a2d.jpg

    • georgekaras

      για αυτο δεν πρεπει να κανουμε κατι για αυτο?Δεν λεω τα τεστ να πανε στα 100 αλλα 70 οποτε αν καλυτερευσουμε τα 70 θα χουμε και καπως πιο αυξημενες πιθανοτητες εστω και μια πιο ελαφρια βελτιωση πχ στα 80 μπορει να σωσει μια ζωη ποτε δεν ξερεις .Εκτος αν εχουν βρει οτι στα 70 και μετα εχεις πεθανει σιγουρα και δεν γινεται κατι αλλο .Πιστευω ομως υπαρχουν περιθωρια ακομα και στα 70-72 να γινει κατι

    • Bon Viveur

      Μακάρι να μπορούν και να φτιάξουν έτσι ώστε οι επιβάτες να τρακαρουν με 100 και να ζουν. Μαζί σου είμαι.
      Αλλά μετά από κάποιες ταχύτητες δεν μπορείς να νικήσεις τους νόμους της φυσικής. Όταν τρακαρεις με 80χλμ είναι σαν να πέφτες απο 30οροφο κτήριο, πού θα βρεθεί όλη αυτη η μάζα που χρειάζεται για να απορροφηθεί η ορμή, σε ένα αμάξι με 60 πόντους απόσταση που έχει ο προφυλακτήρας μέχρι τον οδηγό.

    • Κούκος

      Η παθητική ασφάλεια έχει φτάσει στα μέγιστα δυνατά επίπεδα. Η έρευνα και ανάπτυξη γίνεται πλέον στον τομέα της ενεργητικης ασφάλειας. Εκεί υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Αν το αυτοκίνητο έχει μικροκαμερες και σενσορες παντού και μπορεί και έχει επίγνωση της κατάστασης του, θα μπορέσει γρηγορότερα να ετοιμαστεί για μια ενδεχόμενη σύγκρουση.
      Εκεί είναι πλέον το μυστικό. Ένα καλό παράδειγμα είναι τα ενεργητικα συστήματα ασφαλείας του νέου audi a8.

    • hellboy

      κοιτα να δεις δεν ειναι αυστηρα…. ανοησιες τα κανανε…
      παραδειγμα δεν περνουν απο τους αμερικανους που ειναι ρεαλιστικα αυστηροτερα τα μετρα συγκρισης..
      τουτοι εδω…… μετρανε συστηματα ασφαλειας..
      ξεχνας οτι δωσαν στο παντα 2ρης γενιας 1 αστερι γιατι δεν ειχε λεει πλευρικους αεροσακους.. και μολις βαλανε και το δοκιμασαν του δωσαν 4……
      αλλη μια φορα μας διχνουν ποσο ερασιτεχνες ειναι. καθος ποσο δεν πατανε στην γη..

  • tomilaw

    ρε fiat θα μας κουφανεις εντελως….

  • Σε δουλειά να βρισκόμαστε…. Ολα είναι για το marketing. Το Punto είναι παλιό, η Giulietta επίσης.
    Ποτέ δεν κοίταξα τις βαθμολογίες του Euro NCAP.
    Πρώτα θα επιλέξω ενεργητική ασφάλεια και μετά τη παθητική. Αν πάθω κάτι, θα είναι με πολλά χλμ οπότε δεν με σώζει τίποτα.

  • jim_1

    Να αναφέρω κάτι που με παραξένεψε αν δείτε το video το yaris φαίνεται να έχει πολύ οριακό πλαίσιο και στραβώνει η πάνω κολόνα, αν τρακάρει με λίγα παραπάνω καληνύχτα…Το punto αντιθέτως δείχνει να έχει ακόμα και τώρα πιο δυνατό πλαίσιο δεν στραβώνει καθόλου η κολόνα του πλαισίου όποιος γνωρίζει παραπάνω ας αναφέρει κάτι…

  • issigonis

    είναι αστείο και μόνο αυτό με το Punto να το βάζουν στις μετρήσεις του σήμερα από τη στιγμή που δεν έχει κανένα ηλεκτρονικό σύγχρονο μέσο… είναι μοντέλο του 2005 και μάλιστα από τα ασφαλέστερα τότε…αυτό και το clio θεωρούνταν τα πλέον ασφαλή καθώς ήταν και τα δύο 5***** και μάλιστα το punto ήταν (αν θυμάμαι καλά) το μόνο με προεραιτικό esp στην κατηγορία του… ας μετρήσουν τον τότε βασιλιά της κατηγορίας polo (γελάω) που είχε 4* σε οδηγό, 1 σε πεζούς και άγνωστό σε παιδιά!!! ενώ το Punto είχε αντίστοιχα 5* σε οδηγό, 3 σε παιδιά και 3 σε πεζούς… δεν υποστηρίζω κάποια εταιρεία αλλά είναι απλά αστεία μέτρηση…

    • cosacher

      Συμφωνώ μαζί σου. Θα μπορούσε άλλωστε να έχει το Opel Corsa στη θέση του Punto. Αλλά ποιος να χτυπήσει τον Γερμανό ? Όταν το περιοδικό auto moto und sport αρχές 90 μας διαφημιζε το Vw golf για την παθητική ασφάλεια ξεχναγε να αναφέρει ότι είναι τόσο αργό στην προσπέραση που έκανες πρώτα το σταυρό σου και μετά ξεκιναγες.
      Όταν βγει το καινούργιο Punto τότε να ξανακανετε μετρήσεις και βάλτε και κάνα γερμανικό δεκαετίας να δούμε…

  • ZafMio

    Μη τρελαίνεστε ρε σεις.
    Απλώς το EuroNcap, δίνει πιο πολύ σημασία στα συστήματα ασφάλειας. Γι’ αυτό και οι χάλια βαθμοί. Και πιο σύγχρονα αυτοκίνητα αν δεν έχουν πακέτο με συστήματα, πηγαίνουν άσχημα στη βαθμολογία.

  • panos

    0 αστερια το punto ενω η καμπινα του εμεινε αθικτη, 5 αστερια το yaris με
    την κολονα Α να στραβωνει αισθητα, πραγμα που δειχνει οτι σε μια λιγο πιο
    ισχυρη συγκρουση θα διαλυθει, οτι να ναι ο euroncap, πρεπει επειγοντως
    να αναθεωρησει τον τροπο που βαθμολογει..

    • περαστικός

      Εσύ θα μας εξηγήσεις πως γίνεται ένα αυτοκίνητο που στραβώνουν οι κολώνες του να παίρνει μεγαλύτερα ποσοστά προστασίας ενηλίκων απο ένα άλλο που δεν στραβώνουν…??

  • zet125

    Εγω που εχω punto του 2000 αν τρακαρω με ποδηλατο ειμαι δυσκολα???

  • Μάνος Μαμαλάκης

    5άστερο ήταν το Punto όταν πρωτοβγήκε το 2005 ως Grande Punto. Και 12 χρόνια μετά πάτος λόγω ανύπαρκτων συστημάτων ασφαλείας!!! Τρέλανε μας EuroNCAP!

  • δεν καταλαβαίνω με ποιό σκεπτικό ξαφνικά παίρνεις αυτοκίνητα αρκετά παλιά και τα συγκρίνεις-βαθμολογείς με σημερινά κριτήρια….δηλαδή είναι κακό που ένα αυτοκίνητο δεν έχει κάποιο σύστημα ασφαλείας ή προδιαγραφές που ίσως δεν υπήρχαν την στιγμή της ημερομηνίας πρώτης κατασκευής του;

    • cosacher

      Αρκετά παλιά Ιταλικά! Δεν δοκιμάζει Γερμανικά…

    • rous

      Με το σκεπτικό ότι πωλούνται ακόμη ως νέα;

    • όπως και τόσα ακόμη….αν το κριτήριο επιλογής ήταν αυτό τότε υπάρχουν αρκετά μοντέλα που πωλούνται ακόμη κανονικότατα. Δεν τα είδα στο test….

    • rous

      Όπως;

    • στα γρήγορα και χωρίς ψάξιμο BMW σειρά1, Citroen C4, Volvo V40

  • hellboy

    αλλη μια φορα το Euro NCAP μας διχνει περιτρανα γιατι ειναι ΑΧΡΗΣΤΟΣ οργανισμος.
    και θα μου πεις γιατι τον λες αχρηστο? προσφερει … για την ασφαλεια σου….
    ειναι ΑΧΡΗΣΤΟΣ οργανισμος γιατι δεν μπορει να πετας για συστηματα ασφαλειας…… δηλαδη οταν πατας φρενο να παιζουν τα αλαρμ…… και τετοια απλα πραγματακια…. να μειωνεις ενα οχημα που υπαρχει στον δρομο και σημερα και βρισκετε μεταχειρισμενο….. δηλαδη ο κατοχος του πρεπει να το πεταξει και να τρεξει να παρει αυτο που θα του υποδειξεις που θα εχει ολα τα συστηματα ασφαλειας…….
    ελεος με την τραγικοτητα καποιος να την σκοτωσει η να την αναβαθμησει να πατανε λιγο στην γη οι αθλιοι……
    ακου συστημα ασφαλειας…… παιζει το 80% της κρισης… και του αποτελεσματος…
    τραγικο εν ετη 2017 να υπαρχει ενας οργανισμος ανοργανωσης και προσπαθειας να ξεγελασει τον κοσμο με αυτο τον κακιστο τροπο.
    τραβατε να παρετε δειγματα γραφης απο τους αμερικανους και εξελιχθητε αντιστοιχα…. ευρωπαιοι… 10000 χρονια πισω… απο τους αλλους. παντα.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Punto 5αστερο Punto?
    Από σήμερα θα ρωτάς Punto!

  • JIMETA1970

    Γιατί το NCAP δεν κάνει τις δοκιμές καθαρό από ηλεκτρονικά μπλιμπλίκια μόνο με τους αερόσακους,γιατί αν κάνεις την λαλακία σου και πατήσεις γκάζι εκεί που θέλει φρένο και με χιλιόμετρα δεν νομίζω να σε σώσει το ηλεκτρονικό γκατζετάκι,δοκιμή γυμνό από γκατζετά και και εκεί βλέπουμε τι πιάνει ο κάθε κατασκευαστής,δηλαδή θα μας τρελάνουν το yaris που λύγισε και η κολώνα επειδή είχε γκατζετά και ήταν πιο καλό από το PUNDO που τα πήγε καλά άσχετα αν δεν είχε ηλεκτρονικά,ή δομή του πλαισίου θα σε προφυλάξει αρχικά μην καταρεύσει και συνεπικουρικά τα υπόλοιπα,γελοίοι για άλλη μια φορά οι ευρωπαίοι σαν την ΑDAC που τα έπαιρνς απο την vw για να την βγάζουν πρώτη,