Όταν ακούς Toyota Supra, τα πράγματα που σε έρχονται κατά νου είναι: 2JZ, turbo, απίθανες ιπποδυνάμεις, Ιαπωνία, Κύπρος, Fast and Furious και κανένα απείραχτο! Λίγο πριν τον 2JZ, συγκεκριμένα το 1990, έναν χρόνο πριν βγει στην παραγωγή ο 2JZ, υπήρχε ο 1JZ. Ένα μοτέρ αρκετά παρόμοιο αλλά στα 2,5 λίτρα αντί για 3.0 του 2JZ. Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο κι έτσι ο 1JZ και η Supra A70 που τον φορούσε επισκιάστηκαν από τον 2JZ και την Α80. Αυτό όμως κάνει τον 1JZ φτηνό και όταν κάτι είναι “αναλώσιμο” τότε δημιουργούνται και τα περιθώρια για πειραματισμούς. Όρεξη για πειραματισμούς είχε ο 71 ετών Don Groff και αποφάσισε να φτιάξει ένα μονοθέσιο με έναν twin turbo V12, από δύο 1JZ!

Το εγχείρημα δεν ήταν καθόλου εύκολο καθώς υπάρχουν δύο βασικά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσεις. Το πιο μικρό είναι πως σε έναν V12 οι κυλινδροκεφαλές δεν είναι ίδιες, αλλά “αντίθετες”. Δηλαδή η μία έχει στα αριστερά την εισαγωγή και δεξιά την εξαγωγή και η άλλη αντιστρόφως! Για να υπερβεί αυτό το πρόβλημα τρύπησε την μια κυλινδροκεφαλή για να βγάλει τα γρανάζια των εκκεντροφόρων από μπροστά. Το μεγάλο πρόβλημα όμως εν προκειμένω είναι πως ο 1JZ έχει κυλίνδρους και στροφαλοθάλαμο σε ένα μπλοκ. Οπότε έπρεπε να κόψει “με το πριόνι” τους κυλίνδρους και να τους αποσπάσει από τον στροφαλοθάλαμο και να φτιάξει έναν δικό του στροφαλοθάλαμο και να βρει και πως θα βιδώσει τους νεόκοπους κυλίνδρους. Όπως μπορείς να δεις και από τις εικόνες ο στροφαλοθάλαμος φράχτηκε από χαλύβδινα φύλα, κολλημένα μεταξύ τους. Όπως έχει ασχοληθεί έστω και λίγο με μηχανουργικές διεργασίες γνωρίζει πως το εγχείρημα είναι “mission impossible” αφού δεν υπάρχει περιθώριο για ανακρίβειες. Για να βιδώσει του κυλίνδρους χρησιμοποίησε τις τρύπες που λαδιού, αφήνοντας την λίπανση της κεφαλής στην φαντασία μας και μάλλον σε κάποιο εξωτερικό σύστημα. Η εξάτμιση είναι στο κέντρο του V, ανάμεσα στου κύλινδρους που σχηματίζουν δίεδρη γωνία 120 μοιρών. Το αποτέλεσμα, αν μη τι άλλο είναι χάρμα οφθαλμών!

Ο κινητήρας φιλοδοξεί να βγάλει αρχικά 800 άλογα από τα 5.000 κυβικά του, ισχύ αρκετά επιτεύξιμη αν αντέξει το αυτοσχέδιο μπλοκ. Το σασί στο οποίο θα φωλιάσει το φιλόδοξο μοτέρ είναι κάτι σαν τύπου σκάλας και θυμίζει αρκετά μονοθέσιο της δεκαετίας του ’60 αν και τότε όλα είχαν χωροδικτύωμα ή μονοκόκ αλουμινίου.

  • MAZDA RX-7 FD3S

    Ωραιος ο παππους… εχει ορεξη για ζωη και βεβαια ξερει να ζει !

  • SAMURAI-66

    Πιστευω να τους δικαιωσει το αποτελεσμα….αθανατο μοτερ αυτο της toyota!!!

  • Marios Georgiades

    Ορίστε ρε μηχανή για τη νέα Supra, που μου θελεται και υβριδικά…..

    ΥΓ: στο Yaris μπαίνει άραγε???

  • DJ_D

    Γιατί δεν έπαιρνε εξ’ αρχής 1GZ …

    • Anestis Genk

      Εγώ λέω πως δεν είχε ιδέα για το century ή ήταν unobtainium

    • Demetris Katsaris

      Ή απλά τον έτρωγαν τα χέρια του να κάνει κάτι με ίσως το καλύτερο εργοστασιακό valve head που έχει βγεί από εργοστάσιο Τουοτα.
      Πάντως ο παππούς τα έχει σκεφτεί όλα.
      Η πολλαπλή εξαγωγής είναι από μόνη της ένα έργο τέχνης και παράλληλα ο ζεστός αέρας δεν επηρεάζει καθόλου εισαγωγή και intercooler έτσι όπως το έφτιαξε.
      RESPECT!

  • DarkV12Tdi