Η Renault μπαίνει στην τρίτη χρονιά από τη στιγμή που επέστρεψε στη Formula 1 ως ομάδα, με τους Γάλλους να παρουσιάζονται πιο ανταγωνιστικοί πέρυσι, κερδίζοντας τελικά την έκτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η πορεία της ομάδας του Enstone είναι ανοδική, αλλά το να φτάσεις στην κορυφή μόνο εύκολο δεν είναι, γι’ αυτό και ο Marcin Budkowski θα πάρει τη θέση του Εκτελεστικού Διευθυντή από τον Απρίλιο, προκειμένου να συμβάλλει σε αυτό.

Το παρελθόν του στη FIA ανησύχησε τις ομάδες, έτσι συμφωνήθηκε να υπάρξει μία καθυστέρηση, ωστόσο τώρα ο Cyril Abiteboul επισημαίνει πως η πρόσληψη του Πολωνού δεν έχει να κάνει με τα μυστικά των κορυφαίων ομάδων, αλλά με τις ικανότητές του, αφού πιστεύει ότι μπορεί να αποτελέσει έναν πολύ δυνατό τεχνικό στην ανάπτυξη του σασί και στην οργάνωση της ομάδας.

Μπορώ να καταλάβω τον προβληματισμό των ομάδων, όμως δεν προσλαμβάνουμε κάποιον με το επίπεδο του Marcin στη θέση του Εκτελεστικού Διευθυντή μόνο και μόνο που γι’ αυτά που γνωρίζει για τις άλλες ομάδες. Τον προσλαμβάνουμε για τις δυνατότητές του, την εμπειρία του και τις ικανότητές του. Είναι κάποιος με ένα σπουδαίο βιογραφικό, κι επίσης εκτός Formula 1, και ταιριάζει απόλυτα για να δημιουργήσουμε το επόμενο στάδιο για τη Renault στη Formula 1.

Δεν ενδιαφερόμαστε για τα μυστικά των άλλων ομάδων, και πιστεύω ότι μια καλή απόδειξη είναι το γεγονός ότι τον κρατάμε απομονωμένο από οποιαδήποτε ανάπτυξη του σασί μέχρι τον Απρίλιο. Πληρώνεται από εμάς από τον Ιανουάριο, όμως δεν έχει εμπλοκή σε καμία ανάπτυξη του σασί της Formula 1. Θα εμπλακεί σε δουλειά που δεν αφορά τη Formula 1, εστιάζοντας σε αγωνιστικές δραστηριότητες. Χρειάζεται, επίσης, να κατανοήσει την ευρύτερη οργάνωση της Renault. Υπάρχει μια διαδικασία εγκλιματισμού προτού επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του σασί και στην επιχειρησιακή δραστηριότητα που θα κάνει στο Enstone από τον Απρίλιο και μετά.

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Renault θέλει να δημιουργήσει την τέλεια ομάδα και πιστεύει πως ο 40χρονος είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να το κάνει αυτό μετά το 2020.

Ο Marcin θα μας βοηθήσει να φτάσουμε στο επόμενο επίπεδο. Η δουλειά του Marcin είναι βασικά να κάνει τη Renault μια κορυφαία ομάδα, από μία πολύ δυνατή παίκτρια στο μέσον του grid που είναι σήμερα. Ο Marcin θα επικεντρωθεί στο να χτίσει τον οργανισμό και τη λειτουργία, ώστε να βεβαιωθούμε ότι θα είμαστε ευθυγραμμισμένοι με τη φιλοδοξία μας για το 2020-2021, όταν και θα ξεκινήσουμε να παλεύουμε για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Θέλω ο Marcin να χτίσει την τέλεια ομάδα της Formula 1 για τον 21ο αιώνα.

  • Τις γνώσεις και τις ικανότητες του Budkowski δεν μπορεί να τις αμφισβητήσει κανένας, γιατί ο Πολωνός έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του τόσο στην McLaren όσο στην Ferrari.
    Το θέμα είναι ότι, είτε ξεκινήσει να δουλεύει σήμερα στη Renault είτε τον Απρίλιο, ο Budkowski έχει γνώση για όλα τα project των μονοθεσίων του 2018, γιατί ο κύριος Marcin έφυγε από τη θέση του τεχνικού εφόρου της FIA στα μέσα του Ιουλίου, όταν τα οι σχεδιασμοί όλων το μονοθεσιών των ομάδων της F1 ήταν προχωρημένοι και ο Πολωνός έχει πληροφορίες για όλες τις καινοτομίες των ομάδων του grid.
    Θα πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι, τη Renault την περιμένω πολύ πιο ανταγωνιστική από το πρωτάθλημα του 2017 και θεωρώ ότι το 2018 θα επιτύχει καλά αποτελέσματα και δεν νομίζω ότι αυτό θα εξαρτηθεί από την παρουσία του Budkowski στον Enstone αλλά από τον πολυδιαφημισμένο κινητήρα του Viry Chatillon, αλλά και από κάποια άτομα “κλειδιά” στην γαλλική ομάδα.
    Πάντως, ο Πολωνός θα είναι καταλύτης στην βελτίωση της γαλλικής ομάδας κατά τη διάρκεια της χρονιάς και!!!!!!!!!!

    • thymios tsilimparis

      Έτσι κι αλλιώς δεν υπήρχε πρακτικά τρόπος να ελεγθεί ή να περιοριστεί η παροχή πληροφοριών προς την Ρενώ. Θα μπορούσε αυτό να γίνεται αθόρυβα και μυστικά, να παραιτηθεί πχ ο Budkowski και να μείνει (υποτίθεται) ανενεργός για 1 σεζόν και να πάει μετά στη Ρενώ… Εντωμεταξύ οι Γάλλοι θα του έσπρωχναν χρήμα κι αυτός θα τους κεηλαδούσε τα πάντα. Το “κάτω απ το τραπέζι” υπάρχει και εκτός Ελλάδας!