H καρδιά του Civic Type R κατασκευάζεται στο εργοστάσιο κινητήρων της Honda, στις Η.Π.Α., όπου αυτός ταξιδεύει στην Αγγλία για την συναρμολόγηση του αυτοκινήτου. Το αντίθετο δρομολόγιο πραγματοποιεί η Ford, καθώς ο κινητήρα diesel για το αμερικάνικο F-150 παράγεται στο εργοστάσιο της Μπλε Οβάλ στην Αγγλία.

Πιο συγκεκριμένα, το θρυλικό μοντέλο της εταιρίας εφοδιάζεται για πρώτη φορά στην ιστορία του με πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος κατασκευάζεται στο εργοστάσιο κινητήρων της στο Dagenham, και μεταξύ άλλων τοποθετείται και στο νέο Land Rover Discovery.

Ο νέος 3.0-λιτρος Power Stroke του F-150 αποδίδει 254 ίππους και 600 Nm ροπή από τις 1.750 σ.α.λ., με το αμερικάνικο pickup να μπορεί να ρυμουλκήσει πάνω από 5 τόνους φορτίο. Διαθέτει μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μίγμα γραφίτη – σιδήρου, και ο στρόφαλος είναι από σφυρήλατο χάλυβα.

Για ταχύτερη απόκριση και μειωμένη υστέρηση τούρμπο (turbo lag), ο κινητήρας υιοθετεί έναν υψηλής απόδοσης υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου common-rail βελτιστοποιεί τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου, ενώ η υψηλή πίεση ψεκασμού 29.000 psi (2.000 bar) επιτρέπει πιο ομαλή και αθόρυβη λειτουργία με μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Δύο φίλτρα καυσίμου, ένα κάρτερ λαδιού από χυτό αλουμίνιο και μία αντλία λαδιού δύο σταδίων μεταφράζονται σε μειωμένες εσωτερικές απώλειες του κινητήρα και μεγαλύτερη οικονομία. Το μηχανικό βεντιλατέρ που παίρνει κίνηση από τον κινητήρα και το ψυγείο με ενεργές γρίλιες (shutter) προσφέρουν βελτιωμένη απόδοση σε υψηλές θερμοκρασίες και μεγάλα υψόμετρα, κάτι που συνιστά βασικό πλεονέκτημα έναντι των ηλεκτρικών βεντιλατέρ που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές.

Σε συνθήκες οδήγησης και ρυμούλκησης με μικρότερα φορτία, το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα στο F-150 αποσυνδέει υδραυλικά το βεντιλατέρ κλείνοντας στις δύο γρίλιες εμπρός από το ψυγείο για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση και μειωμένες εσωτερικές απώλειες του κινητήρα.

Τη βελτιωμένη απόδοση και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων υποστηρίζει ένα ειδικά ρυθμισμένο 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο SelectShift και το Auto Start-Stop. Το παγκοσμίως μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων diesel της Ford στο Dagenham, κατασκεύασε πέρυσι 800.000 κινητήρες.