Track Test: Με το Honda Civic Type R στη πίστα των Μεγάρων

Σχετικά άρθρα

Έχουν περάσει 19 μήνες από την τελευταία φορά που οδήγησα το περασμένης γενιάς Civic Type R στην πίστα των Μεγάρων, και από τότε έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα με την παρουσίαση του νέου σκληροπυρηνικού μοντέλου της Honda. Αυτό που έμεινε απαράλλαχτο είναι το πάθος των Ιαπώνων για “αληθινή” ανόθευτη οδήγηση και την επιθυμία να φτιάξουν το πιο “κακό” μπροστοκίνητο hot hatch. Και τα κατάφεραν…

H εισαγωγική εταιρία της Honda στην Ελλάδα μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το “αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο” στην μοναδική αξιόλογη πίστα της Αττικής, και το χαμόγελο στο πρόσωπο μου φαίνεται ακόμα έντονα, παρά την πυκνή γενιάδα μου.

Η Honda μας έχει συνηθίσει σε concepts που περνούν με ελάχιστες διαφορές στην παραγωγή, καθώς είναι αρκετά τολμηρά και αυτός ο κανόνας ισχύει και για το νέο Civic Type-R, με την έκδοση παραγωγής του να είναι πιστή στο concept.

Nurburgring Nordschleife

Τον Μάιο του 2015, η προηγούμενη γενιά του Honda Civic Type R είχε πετύχει τότε νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου προσθιοκίνητου αυτοκινήτου παραγωγής στο Nurburgring, σημειώνοντας χρόνο 7:50.63. Περίπου έναν χρόνο μετά, το Volkswagen GTI Clubsport S σημείωσε 7:49.21 παίρνοντας αυτό το ρεκόρ, βελτιώνοντας το στη συνέχεια με χρόνο 7:47.19.

Στις 3 του Απρίλη του 2017, το νέο Civic Type R έγινε και πάλι το ταχύτερο προσθιοκίνητο στην Πράσινη Κόλαση, με χρόνο 7:43.8, όταν περίπου 7 δευτερόλεπτα καλύτερος από τον χρόνο που είχε σημειώσει η προηγούμενη γενιά.

Το αυτοκίνητο

Το νέο Type R εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο, καθημερινό Civic και είναι βασισμένο σε εντελώς νέες σχεδιαστικές αρχές, με αμοιβαία οφέλη για τη δυναμική συμπεριφορά και την πολιτισμένη λειτουργία και των δύο εκδόσεων.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, αυτή πάλι διχάζει. Κάποιοι θα το λατρέψουν, και κάποιοι θα το βρουν ενοχλητικά άσχημο. Προσωπικά ανήκω στην πρώτη κατηγορία, και πιστεύω ότι μια τόσο ιδιαίτερη κατασκευή πρέπει να φωνάζει “παρόν” πριν καν βάλεις μπροστά τον κινητήρα. Και το μόνο σίγουρο είναι ότι το νέο Type R δεν θα περάσει ποτέ απαρατήρητο.

Χάρη στις αναλογίες χαμηλού ύψους και μεγάλου πλάτους του συμβατικού Civic, κάθε στοιχείο που διαθέτει το Type R έχει μοναδικό γνώμονα την κορυφαία αεροδυναμική απόδοση. Το νέο Civic Type R είναι κατά 165 χλστ. μακρύτερο, 2 χλστ. φαρδύτερο και 36 χλστ. χαμηλότερο από το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.557 χλστ., το πλάτος του τα 1.877 χλστ., και το ύψος του τα 1.434 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.699 χλστ. Εντύπωση, όμως, προκαλούν τα μετατρόχια του αυτοκινήτου, με το μπροστά να είναι στενότερο από το αντίστοιχο του προηγούμενου μοντέλου (1.584 χλστ. έναντι 1.605), αλλά το πίσω να είναι αισθητά φαρδύτερο (1.602 χλστ. έναντι 1.528 του παλιού).

Οι αναλογίες του πλέον αναδεικνύουν τη χαρακτηριστική σχεδίαση και τα μυώδη στιλιστικά στοιχεία του hot hatch, τα οποία ενισχύονται με τις δυναμικές μετατροπές αμαξώματος. Το νέο Type R διαθέτει πιο ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο από το προηγούμενο μοντέλο, και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα σχεδόν επίπεδο κάτω τμήμα, νέες ποδιές κινητήρα και πατώματος για καλύτερη διευκόλυνση της ροής του αέρα κάτω από το όχημα. Ακόμα, υπάρχουν αεραγωγοί τύπου ‘air curtain’ στους εμπρός θόλους των τροχών, και “γεννήτριες” στροβιλισμού στο πίσω άκρο της οροφής.

Αυτά τα μικρά “εξογκώματα” στο τελείωμα της οροφής “ανασηκώνουν” την ροή του αέρα ώστε αυτή να “χτυπήσει” ακριβώς πάνω στην πίσω μεγάλη αεροτομή, για καλύτερη λειτουργία. Σε συνδυασμό με τον μεγάλο διαχύτη, με ανθρακονημάτινη εμφάνιση, που διαθέτει ένα ζευγάρι πτερυγίων σε κάθε πλευρά, το αμάξωμα του αυτοκινήτου προσφέρει την καλύτερη στην κατηγορία ισορροπία άνωσης και αντίστασης, συμβάλλοντας στη βελτιωμένη ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες.

Έτσι, το συνολικό αεροδυναμικό πακέτο βοηθά το αυτοκίνητο να “μένει κολλημένο” στο δρόμο, προσφέροντας μία άκρως απολαυστική οδηγική εμπειρία κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Οι Ιάπωνες κρατάνε κλειστό το στόμα τους για το ακριβές νούμερο του συντελεστή οπισθέλκουσας και αρκούνται στο να αναφέρουν ότι έχει μειωθεί κατά 3% συγκριτικά με το προηγούμενο Type R.

Μπροστά, ο επιθετικός προφυλακτήρας διαθέτει splitter με carbon-look, με την κόκκινη γραμμή να περιβάλλει χαμηλά όλο το αυτοκίνητο. Οι κάθετοι αεραγωγοί προσθέτουν πλάτος στον προφυλακτήρα, ενώ τα κυψελοειδή πλέγματα ολοκληρώνουν τις ανάγλυφες εισαγωγές αέρα. Επιπλέον, το μπροστά μέρος χαρακτηρίζεται και από τον τραπεζοειδή αεραγωγό στο αλουμινένιο καπό, ο οποίος συμβάλλει στην απαγωγή θερμότητας από τον χώρο του κινητήρα. Το καπό ζυγίζει 5,3 κιλά λιγότερο από όσο το ατσάλινο του στάνταρ πεντάθυρου μοντέλου.

Η δυναμική εμφάνιση τονίζεται από τα LED εμπρός φωτιστικά σώματα, ενώ όπως σε όλα τα Type R μοντέλα, υπάρχει και το διάσημο κόκκινο σήμα ‘Η’ της Honda. Παρατηρώντας το προφίλ του αυτοκινήτου εντύπωση κάνουν τα φαρδιά και τονισμένα φτερά, εμπρός/πίσω και οι ποδιές. Και αυτές είναι σε carbon-look, όντας φαρδύτερες από τις αντίστοιχες της προηγούμενης γενιάς του Civic Type R, με τους θόλους των τροχών να φιλοξενούν τις νέες μαύρες ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών, με ελαστικά 245/30 R20.

Μέσα τους φωλιάζουν φρένα της Brembo, με τους δίσκους να έχουν διάμετρο 350 χλστ. μπροστά, και 305 χλστ. πίσω (+9 χλστ. από αυτούς του προηγούμενου Type R). Πίσω, η “απλώστρα” συμβάλλει στη αρνητική άνωση, με την παραγωγή πρόσθετης αεροδυναμικής πίεσης στον πίσω άξονα.

Οι τρεις απολήξεις για την εξάτμιση

Ο λόγος που επέλεξε η Honda να επιλέξει αυτή τη διάταξη δεν ήταν για να μιμηθεί την αντίστοιχη της Ferrari F40, αλλά πιο πρακτικός. Οι μηχανικοί της Honda τοποθέτησαν τη μεσαία απόληξη έτσι ώστε ο ήχος που παράγει το αυτοκίνητο σε μεγάλα ταξίδια και σε υψηλές ταχύτητες, να είναι λιγότερο “φασαριόζικος”, ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν μια πιο ήσυχη διαδρομή. Γιατί καλά τα “βρουμ-βρουμ” στα φανάρια, αλλά ο έντονος ήχος κουράζει στα μακρινά ταξίδια.

Η Honda, σε πείσμα των καιρών, δεν έχει τοποθετήσει κάποιο ψεύτικο σύστημα ενίσχυσης του ήχου στη καμπίνα, και έτσι κατέληξε τελικά στην λύση με τις τριπλές απολήξεις. Οι δύο εξωτερικές απολήξεις αναλαμβάνουν τον έντονο ήχο στις επιταχύνσεις και την κεντρική, μικρότερη απόληξη, να μειώνει το βουητό της εξάτμισης στα μακρινά ταξίδια, καθώς στα μεσαία φορτία κινητήρα η πίεση στην κεντρική απόληξη εξαγωγής γίνεται αρνητική, αντλώντας ατμοσφαιρικό αέρα.

Παραγωγή

Η συναρμολόγηση του γίνεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Honda, στο Swindon της Αγγλίας, με την ιαπωνική εταιρία να έχει πραγματοποιήσει επένδυση 270 εκατομμυρίων ευρώ σε νέες τεχνολογίες και διαδικασίες παραγωγής για το λόγο αυτό.

Η 5η γενιά του Civic Type R αντιπροσωπεύει το πρώτο πραγματικά “παγκόσμιο” Type R, καθώς αντίθετα με προηγούμενα μοντέλα των οποίων ειδικές εκδόσεις περιορίζονταν στις αγορές της Ιαπωνίας ή της Ευρώπης, το νέο Type R εξάγεται σε όλο τον κόσμο. Η άφιξή του στη Βόρεια Αμερική σηματοδοτεί την πρώτη φορά που Type R με το σήμα Honda θα πωληθεί επίσημα εκεί.

Εσωτερικό


Το εσωτερικό των μοντέλων Type R είναι πάντα απαράμιλλο και έχει μία παράδοση 25 χρόνων, από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο Honda με το θρυλικό, κόκκινο σήμα. Έτσι, με παρουσιαστικό του νέου Civic να είναι εντυπωσιακό, δεν θα μπορούσαν να μην υπάρχουν ανάλογες αλλαγές και στην καμπίνα.

Οι αισθητικές και λειτουργικές αναβαθμίσεις ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα του Type R και συνθέτουν ένα cockpit κατάλληλο για την πίστα, αλλά παράλληλα με ιδιαίτερα σπορ αίσθηση και στην καθημερινή οδήγηση.

Σε σχέση με το καθημερινό Civic, το νέο Type R διαθέτει κόκκινη και μαύρη suede υφασμάτινη ταπετσαρία στις καθισματάρες του. Αυτά κυριολεκτικά σε αγκαλιάζουν, προσφέροντας σου κορυφαία πλευρική στήριξη, καθώς έχουν τοποθετηθεί νέα κάτω και πλευρικά μαξιλάρια. Παράλληλα τα νέα καθίσματα είναι και τα ελαφρύτερα που έχουν τοποθετηθεί σε Type R στην ιστορία του μοντέλου. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και χάρη στην πιο συμπαγή πάνω επιφάνεια του ταμπλό, κάθεσαι κατά 65 χλστ. πιο χαμηλά, κάτι που σε προδιαθέτει για άκρως επιθετική οδήγηση στη πίστα.

Συνεχίζοντας, η carbon φάσα στο ταμπλό πλαισιώνεται από κόκκινη λωρίδα που εκτείνεται στις πόρτες, ενώ το τιμόνι διαθέτει κόκκινες δερμάτινες λεπτομέρειες. Αυτό, μαζί με τον αλουμινένιο λεβιέ ταχυτήτων είναι ειδικά εξελιγμένα για το Type R και έχουν κύριο σκοπό τους την άψογη θέση οδήγησης, την άψογη ορατότητα των βασικών πληροφοριών και τις απαιτήσεις ελέγχου όταν οδηγάς.

Ο φωτισμός του πίνακα οργάνων αλλάζει σε κάθε driving mode, ενώ η οθόνη περιλαμβάνει ειδικές ενδείξεις, όπως ενδεικτική λυχνία LED αλλαγής σχέσης κιβωτίου (shift lights), την πίεση του turbo, g-meter και χρονόμετρο καταγραφής γύρων. Στην βάση της κεντρικής κονσόλας, και ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχει το κουμπί +R mode, που πραγματοποιεί την πιο διακριτή αλλαγή συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, από κάθε αυτοκίνητο που έχουμε οδηγήσει, βελτιστοποιώντας την απόκριση του πλαισίου και του κινητήρα για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση, όντας ιδανική για αγωνιστική πίστα.

Δεν θα μπορούσα, όμως, να μην αναφέρω ως αρνητικό την έλλειψη κανονικού χειροφρένου από μια τέτοια sport κατασκευή, καθώς το ηλεκτρονικό κουμπάκι δεν θα σε βοηθήσει για να τοποθετήσεις το πίσω μέρος όπως θες.

Τέλος, μπορεί τα hothatches να έχουν κύριο λόγο τις εντυπωσιακές επιδόσεις σε δρόμο και πίστα, δεν παύουν όμως να είναι φτιαγμένα για καθημερινή χρήση. Με το νέο Type R να είναι βασισμένο στο νέο Civic -που έχει την πιο ευρύχωρη καμπίνα της κατηγορίας- αυτό καθιστά το ιαπωνικό “καυτό” μοντέλο στο πιο πρακτικό “όπλο” της αγοράς. Ο χώρος αποσκευών είναι 420 λίτρων, ενώ υπάρχει εύκολη πρόσβαση για τους πίσω επιβάτες.

Κινητήρας

Η “καρδιά” του Type R έδωσε τα διαπιστευτήρια της στο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς και ήταν ο κύριος λόγος που το μοντέλο “δίκαζε” ότι στεκόταν δίπλα του. Η Honda, όμως, δεν “κάθισε στα αυγά της”.

Έτσι, η βελτιστοποιημένη και αναβαθμισμένη έκδοση του προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ισχύ, και κατ’επέκταση επιδόσεις, για να κάνει και το νέο Civic Type R ασύγκριτο με οποιοδήποτε άλλο μπροστοκίνητο hot hatch.

Ο άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 2,0-λίτρων VTEC κινητήρας έχει πλέον μέγιστη ισχύς 320 ίππων (+10) στις 6.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 400 Nm μεταξύ 2.500 και 4.500 σ.α.λ., τιμές υψηλότερες από οποιοδήποτε προηγούμενο μοντέλο Honda Type R. Η απόκριση του γκαζιού και η ελαστικότητα έχουν βελτιωθεί με τις νέες ρυθμίσεις ελέγχου του κινητήρα, με τα “κόκκινα” να είναι στις 7.000 σ.α.λ.

Ο κινητήρας συνδυάζει ένα προηγμένο turbo, με τεχνολογίες μεταβλητού χρονισμού και ηλεκτρονικού ελέγχου βύθισης βαλβίδων (VTEC) και διπλού μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) για αύξηση της απόκρισης στις χαμηλές στροφές σε συνδυασμό με παρατεταμένη επιτάχυνση.

Οι δύο αυτές τεχνολογίες (VTEC και Dual-VTC) προσφέρουν ειδικά πλεονεκτήματα στο turbo μονής εισαγωγής (mono-scroll), με την πρώτη να μεταβάλλει τη βύθιση των βαλβίδων εξαγωγής για να μειώσει την υστέρηση turbo (turbo lag) μέσω αυξημένης πίεσης στην εξαγωγή στις χαμηλότερες στροφές, ενώ προσφέρει αυξημένη ισχύ στις υψηλότερες στροφές. Από την άλλη, το Dual-VTC επιτρέπει ένα βαθμό επικάλυψης στο χρονισμό των βαλβίδων που μεταβάλλεται σε μεγάλο εύρος στροφών για βελτίωση της απόκρισης και της απόδοσης του καυσίμου. Η ηλεκτρική ενεργοποίηση της βαλβίδας ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate) επιτρέπει πιο ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης σε σχέση με ένα συμβατικό turbo.

Περνώντας στα “σωθικά” του κινητήρα, τα έμβολα είναι από χυτό αλουμίνιο, τα “κοκοράκια” είναι αλουμινένια, οι μπιέλες είναι σφυρήλατες, ενώ υπάρχει ελαφρύς στρόφαλος για ελαχιστοποίηση του συνολικού βάρους, των διαστάσεων και των περιστρεφόμενων μαζών του κινητήρα.

Ο κινητήρας του νέου Civic Type R έχει αναλογία συμπίεσης 9,8:1. Ενσωματώνει πολυάριθμες τεχνολογίες ψύξης, όπως ψύξη κυλινδροκεφαλής και εμβόλων, βαλβίδες εξαγωγής με πλήρωση νατρίου και υψηλής χωρητικότητας intercooler. Η κυλινδροκεφαλή φέρει χιτώνιο δύο τεμαχίων, μειώνοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων και χαμηλώνοντας αποτελεσματικά τη θερμοκρασία του θαλάμου καύσης, ενώ κάθε έμβολο ξεχωριστά, έχει ένα κανάλι ψύξης που προσφέρει αυξημένη ροή λαδιού.

Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα εξαιρετικό 6-ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς η Honda αναφέρει πως το αυτόματο κιβώτιο ήταν βαρύ για το Civic Type R, με την κίνηση να περνάει στον εμπρός άξονα μέσω ενός ταχύτατης απόκρισης ελικοειδούς, μπλοκέ διαφορικού (LSD).

Κατά την δοκιμή του αυτοκινήτου στην πίστα των Μεγάρων, φάνηκε να είναι πολύ ομαλό στη λειτουργία του, με τον πολύ κοντό επιλογέα και τις διαδρομές του στα 40 χλστ. να διασφαλίζουν μια απολαυστική “σύνδεση” με αυτό. Ο χρόνος αλλαγής είναι εξαιρετικά γρήγορος, με την αντίσταση να είναι ιδανική, καθώς δεν απαιτείται μεγάλη δύναμη για την κίνηση του επιλογέα.

Ακόμα διαθέτει λειτουργία rev-matching (συγχρονισμός στροφών κινητήρα στα ανεβάσματα και κατεβάσματα), που ελαχιστοποιεί τους ανεπιθύμητους κραδασμούς από τη μετάδοση οι οποίοι σχετίζονται με τις υπερβολικές διαφορές στροφών. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών μπορεί να ενεργοποιείται ή να απενεργοποιείται μέσω των ρυθμίσεων, ανεξάρτητα από το mode που έχει επιλεγεί.

Υπάρχει ακόμα ένα υγρόψυκτο ψυγείο λαδιού ειδικό για το κιβώτιο, το οποίο βρίσκεται στο κάτω τμήμα του κιβωτίου και τροφοδοτείται με κρύο αέρα από την αεροτομή στο κέλυφος του κιβωτίου που συνεργάζεται με τα αεροδυναμικά βοηθήματα στην ποδιά του κινητήρα.

Από πλευράς επιδόσεων, η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 5,7 δεύτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 272 χλμ/ώρα. Το βάρος φτάνει τα 1.345 κιλά (χωρίς καύσιμο), όντας 7 κιλά λιγότερα από το συμβατικό Civic hatchback, με την μέση μικτή κατανάλωση του να ανακοινώνεται στα 7,7 λίτρα/100 χλμ., αλλά μη ρωτάς πόσο έδειξε στη πίστα. Καλά, αν επιμένεις θα σου πω ότι ήταν σχεδόν η διπλάσια, κάτι που θα την χαρακτήριζα άψογη. Παρά τις εκπληκτικές επιδόσεις, το Civic Type R πετυχαίνει χαμηλές εκπομπές CO2 μόλις 176 γρ/χλμ. και πληροί τις προδιαγραφές Euro 6b.

Αυτές οι επιδόσεις το καθιστούν κορυφαίο στην κατηγορία του.

Τιμή

Η εμπορική διάθεση του νέο Civic Type R έχει ξεκινήσει στην χώρα μας, και σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρίας έχουν ήδη πουλήσει δύο αυτοκίνητα. Η τιμή του ξεκινάει από τα €49.740 για την βασική έκδοση, ενώ η ακριβότερη GT κοστολογείται στα €53.650.

Αυτή -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει Blind Spot Information με Cross Traffic Monitor, διζωνικό έλεγχο κλιματισμού, αυτόματη σκίαση εσωτερικού καθρέπτη, Honda CONNECT με Garmin Navigation, ασύρματη επιφάνεια φόρτισης, ηχοσύστημα 12 ηχείων 542-watt και εμπρός φώτα ομίχλης LED.

Στην πίστα

Τι άλλαξε από την τελευταία φορά που οδήγησα το προηγούμενο Civic Type R στην πίστα των Μεγάρων; Πολλά. Πρώτο και κύριο η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το νέο αυτοκίνητο. Έπειτα, η εντελώς νέα πίσω ανάρτηση, που από ημιάκαμπτο άξονα, πλέον διαθέτει πολλαπλών συνδέσμων, με ενεργά αμορτισέρ. Και τρίτον η εμπειρία μου στην πίστα, καθώς αυτή ήταν τέταρτη φορά που “μπήκα” στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, και πιστεύοντας ότι έχω μάθει τα πατήματα της οδήγησα το “όπλο” με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Αυτό που δεν άλλαξε ήταν η δομή της εκδήλωσης. Έτσι, είχα στη διάθεση μου 4 γύρους (+1 cool down), αλλα αυτή τη φορά επέλεξα να μπω πρωτος, με τα ελαστικά του αυτοκινήτου να ήταν ελαφρώς χρησιμοποιημένα από το πρώτο γκρουπ των δημοσιογράφων που οδήγησαν το αυτοκίνητο την προηγούμενη ημέρα της εκδήλωσης.

Από την διοργάνωση δεν υπήρχε επίσημη καταμέτρηση, αλλά εμείς στο Autoblog.gr διαθέτουμε το VBox Sport. Αν και η εκδήλωση δεν είχε σκοπό να σπάσουμε τα χρονόμετρα, αλλά να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στο “φυσικό” του περιβάλλον, δεν θα σου κρυφτώ -αν και δεν είμαι οδηγός αγώνων- ήθελα να κάνω κάτι πολύ καλύτερο από την προηγούμενη φορά. Βλέπεις, υπάρχει εγωισμός.

Και φαίνεται ότι βγήκε σε καλό, καθώς κατάφερα και είδα τον καλύτερο χρόνο στο 1:10.92, με τους υπόλοιπους να είναι “στα ψηλά 1:11”. Αυτός είναι ακριβώς 3 δευτ. καλύτερος από αυτόν που είχα γράψει με το προηγούμενο “τάπερ”, όντας ταυτόχρονα λιγότερο από 2 δευτ. πιο αργός από τον που σημειώθηκε από Έλληνα οδηγό αγώνων. Το μέσο γυρολόγιο του αυτοκινήτου να βρίσκεται “στα ψηλά 1:09, με “χαμηλά” 1:10, ενώ στην μεγάλη ευθεία το GPS έδειξε ότι έπιασα ταχύτητα 176,6 χλμ/ώρα.

Με αυτά κατά νου, καταλαβαίνεις ότι το ευχαριστηθήκα δεόντως, παρότι η επαφή μας δεν διήρκεσε πάνω από 6 λεπτά. Οι λόγοι πολλοί, καθώς με το που βυθίζεσαι στο κάθισμα, ο οργανισμός αυτομάτως αρχίζει να αυξάνει τη ποσότητα αδρεναλίνης στο αίμα. Κάνοντας σαφείς τις προθέσεις του, αμέσως μόλις πάρει εμπρός ο κινητήρας του νέου Civic Type R, η εξάτμιση έχει ρυθμιστεί για να παράγει έναν ήχο ανάλογο των επιδόσεων, αν και να πω την αλήθεια θα τον ήθελα πιο μπάσο και γεμάτο, παρότι αυτός αυξάνεται ανάλογα με τη ροπή του κινητήρα.

Ξεκινώντας από την πλατφόρμα του Civic Type R, αυτή είναι η αιτία για την πιο εκπληκτική οδηγική συμπεριφορά στην ιστορία του μοντέλου. Το πλαίσιο του νέου Type R είναι 16 κιλά ελαφρύτερο από του προηγούμενου, με βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 37% και αυξημένη αντοχή στη στατική κάμψη κατά 45%. Αυτό, όπως καταλαβαίνεις, μεταφράζεται σε σημαντικά οφέλη στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και στην ευστάθεια του στις στροφές.

Χάρη στη νέα θέση του ρεζερβουάρ, και σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στο πλαίσιο και στην ανάρτηση, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου βρίσκεται 10 χλστ. χαμηλότερα, κάτι που σου χαρίζει αμεσότερες αντιδράσεις στο όριο.

Η εμπρός ανάρτηση διαθέτει γόνατα MacPherson διπλού άξονα (dual-axis), ενώ πίσω -όπως προανέφερα- υπάρχει πολλαπλών συνδέσμων, επίσης με ενεργά αμορτισέρ. Χάρη στη νέα γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, το Type R δεν εμφάνισε καθόλου torque steering (ροπή διεύθυνσης) κατά την επιτάχυνση στις εξόδους κλειστών στροφών της πίστα, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την εμπιστοσύνη σου στο αυτοκίνητο και μεγιστοποιώντας τη σπορ συμπεριφορά του.

To αυτοκίνητο στην πίστα θέλει απαλές κινήσεις στο τιμόνι και ομαλή πίεση του πεντάλ του γκαζιού, για να περιορίσεις όσο το δυνατόν την υποστροφή. Αυτή έρχεται ελεγχόμενα και θα πρέπει να έχεις λάθος θέση στη πίστα ή να έχει χάσει το apex για να σε φέρει προ εκπλήξεως. Αυτό που λάτρεψα στο αυτοκίνητο μέσα στη πίστα είναι η συμπεριφορά της ουράς. Το αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακά σταθερό στις καμπές με πολλά χλμ/ώρα.

Οι ανεξάρτητοι βραχίονες της πίσω ανάρτησης προσφέρουν αυξημένη γεωμετρική ευστάθεια, που βελτιώνουν αισθητά τη σταθερότητα στο φρενάρισμα, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος. Σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το φαρδύτερο μετατρόχιο, το αυτοκίνητο ήταν “ακούνητο” στα δυνατά φρένα στο τέλος της ευθείας, καθώς και “βιδωμένο” στην άσφαλτο στις ανοιχτές καμπές τις πίστας, σημειώνοντας υψηλότερες ταχύτητες μέσα στις στροφές.

Η αλλαγή θέσης μερικών στοιχείων σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου, πέτυχε βελτιωμένη κατανομή βάρους μεταξύ των αξόνων, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα μείωση 3% στην αναλογία βάρους πάνω από τον εμπρός άξονα, συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, και είναι ένας ακόμα παράγοντας που συντελεί στη αμεσότητα του εμπρός μέρους, και κατ’επέκταση στην βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά και ευστάθεια.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, τα Comfort, Sport, και +R, που αλλάζουν τις ρυθμίσεις στο τιμόνι, στην απόσβεση των αμορτισέρ, στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, στο rev matching του κινητήρα, καθώς και στο σύστημα ευστάθειας. Αν και δεν οδήγησα το αυτοκίνητο εκτός πίστας, από τα λίγα μέτρα στα paddock αυτή φάνηκε ότι δεν είναι “κούτσουρο”, όπως το προηγούμενο, χάρη στη χρήση αμορτισέρ τριών θαλάμων, που βελτιώνουν σημαντικά το εύρος απόσβεσης, συμβάλλοντας κατά πολύ στην άνετη συμβίωση μαζί του ως καθημερινό αυτοκίνητο.

Τα αμορτισέρ προσαρμοζόμενου έλεγχου απόσβεσης τεσσάρων σημείων σε κάθε γωνία προσφέρουν συνεχή, ανεξάρτητο έλεγχο της δύναμης απόσβεσης, που ενεργοποιείται με την ρύθμιση του ρεύματος στα ηλεκτρομαγνητικά πηνία στο εσωτερικό των αποσβεστήρων, βάσει των τριών αισθητήρων G του αυτοκινήτου.

Αυτοί -ένας σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου στη βάση των κολόνων A, και ένας λίγο μπροστά από τον πίσω άξονα- και οι αισθητήρες διαδρομής στην ανάρτηση κάθε τροχού, παρακολουθούν την κατάσταση του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, με το ρεύμα στα πηνία να ρυθμίζεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, μεταβάλλοντας τη ροή του λαδιού και ελέγχοντας τη δύναμη απόσβεσης.

Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει μεταβλητή λόγο και ηλεκτρική, και έχει παρόμοια ρύθμιση με αυτή του στάνταρ Civic. Έχει, όμως βελτιστοποιημένο λόγο πολλαπλασιασμού, για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας, και έτσι το τιμόνι χρειάζεται μόλις 2,1 στροφές από άκρη-σε-άκρη. Η χαρτογράφηση του στο +R προσφέρει εξαιρετικά άμεσες αντιδράσεις και βαριά αίσθηση.

Η δύναμη του κινητήρα είναι πλούσια και περνά στον δρόμο χωρίς χαζοσπινιαρίσματα, και όσο πιο ψηλά τον δουλεύεις, σου δείχνει ότι εκεί είναι το ιδανικό εύρος λειτουργίας. Το τελευταίο είναι αρκετά μεγάλο, καθώς η άφθονη ροπή από χαμηλά δεν θα σε αφήσει ποτέ ξεκρέμαστο, με όποιο lag να εμφανίζεται κάτω από τις 2.500 σ.α.λ. Τέλος, μόνο διθυραμβικά σχόλια μπορώ να γράψω για το χειροκίνητο κιβώτιο. Απίστευτα γρήγορες και ακριβείς αλλαγές και σωστή κλιμάκωση, καθώς με “σπασμένη” 3η σχέση βλέπεις κοντά στα 135 χλμ/ώρα. Μπορεί η σφιχτή πίστα των Μεγάρων να μην αναδεικνύει πλήρως τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, αλλά και πάλι η απόλυτη -μη εξευγενισμένη- σχέση που δημιουργείται από την πρώτη στιγμή μεταξύ μηχανής και οδηγού είναι αυτή που σε κάνει να το λατρέψεις.

Συμπέρασμα

Το νέο Honda Civic Type R είναι κατασκευασμένο εξ’αρχής για να προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία hot hatch. Συνεχίζει την κληρονομιά της οικογένειας μοντέλων hatchback υψηλών επιδόσεων της Honda, συνδυάζοντας τη γνήσια δυναμική της εμπρόσθιας κίνησης (FWD) με εντυπωσιακή σχεδίαση και μελετημένη αεροδυναμική.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στο σφυρί Honda S2000 του 2001 με μόλις 1.525 χλμ.

Το Honda S2000 είναι αναμφισβήτητα ένα διαχρονικό αυτοκίνητο και τα τελευταία χρόνια οι τιμές του έχουν αγγίξει την στρατόσφαιρα, καθώς δεν είναι λίγες οι...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr