Η πολιτεία έχει θεσπίσει διάφορα μέτρα προκειμένου να περιορίσει το λαθρεμπόριο υγρών καυσίμων, αλλά αυτό συνεχίζει μέχρι και σήμερα να έχει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Αν μέχρι το τέλος του χρόνου δεν έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας στον κλάδο καυσίμων, τότε θα οδηγηθούν σε κλείσιμο και άλλες μικρές εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών που ήδη κινδυνεύουν, αλλά και πολύ περισσότερα βενζινάδικα.

Την επισήμανση αυτή κάνει με δηλώσεις του στο Βήμα ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) και γενικός διευθυντής Εγχώριας και Διεθνούς Εμπορίας των Ελληνικών Πετρελαίων Ρομπέρτο Καραχάννας.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ΣΕΕΠΕ οι μορφές της παραβατικότητας που είναι σε έξαρση αφορούν την παράνομη πώληση πετρελαίου θέρμανσης και ναυτιλίας ως ντίζελ κίνησης, τη νοθεία στα καύσιμα, αλλά και τις «πειραγμένες» αντλίες. Εικονικές εξαγωγές βυτιοφόρων στα βόρεια σύνορα της χώρας και πλασματικοί εφοδιασμοί πλοίων με σλέπια συμπληρώνουν τη μαύρη εικόνα της αγοράς. Επιπλέον, ανεξέλεγκτες διαστάσεις έχει προσλάβει και το λαθρεμπόριο στο υγραέριο, λόγω της επιβολής υψηλού Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης το οποίο ανέρχεται στα 430 ευρώ ανά μετρικό τόνο.

Η παραβατικότητα στην αγορά έλαβε μεγαλύτερες διαστάσεις από το 2012 και μετά, όταν οι κυβερνήσεις αποφάσισαν την αύξηση των φόρων.

Το αποτέλεσμα ήταν αφενός να μειωθούν δραστικά οι πωλήσεις καυσίμων στην εγχώρια αγορά κατά 38% και αφετέρου οι υγιείς επιχειρήσεις να συμπιέσουν και άλλο τα περιθώρια κέρδους, καθώς πολλαπλασιάστηκαν οι περιπτώσεις πώλησης προϊόντων σε ύποπτα χαμηλές τιμές

αναλύει ο κ. Καραχάννας και συμπληρώνει:

Το κράτος ξέρει πολύ καλά το πρόβλημα. Ως ΣΕΕΠΕ είμαστε δίπλα του για να βοηθήσουμε. Μόνο μέσα από συχνότερους ελέγχους και αυστηρότερες ποινές θα διασφαλιστεί η επιβίωση της ίδιας της αγοράς.