Με την έκθεση της Γενεύης να πλησιάζει, η McLaren δίνει σήμερα νέες πληροφορίες για το νέο μοντέλο της Ultimate Series, το Senna. Αυτό που μέχρι πρότινος γνωρίζαμε με τη κωδική ονομασία P15, αποτίει φόρο τιμής στον Βραζιλιάνο θρύλο της F1, Ayrton Senna da Silva, καθώς σύμφωνα με την βρετανική εταιρία, το νέο της μοντέλο είναι το πιο ακραίο, νόμιμο για κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους “αγωνιστικό” αυτοκίνητο που κατασκεύασε ποτέ η εταιρία με έδρα το Woking, κάτι που σημαίνει ότι είναι πιο ειδικό από την P1 GTR.

1Κινητήρας

Μηχανικά, χρησιμοποιεί τον ίδιο M840TR biturbo 4.0-λιτρο V8 κινητήρα της 720S, αλλά στην συγκεκριμένη περίσταση αποδίδει 80 άλογα παραπάνω, φτάνοντας τα 800 στις 7.250 σ.α.λ., με την ροπή να είναι 800 Nm (+30 Nm σε σχέση με την 720S) μεταξύ 5.500 και 6.700 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με την κίνηση να μεταφέρεται στον πίσω άξονα.

Η βρετανική εταιρία ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 2.8 δευτ., για τα 0-200 χλμ/ώρα 6.8 δευτ., ενώ ολοκληρώνει το 400άρι σε μόλις 9.9 δευτ. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 340 χλμ/ώρα, με την βρετανική εταιρία να αναφέρει ότι η Senna παράγει 800 κιλά κάθετης δύναμης.

2Πλαίσιο

Ο ανιψιός του Ayrton Senna, Bruno Senna, συμμετείχε άμεσα κατά την διαδικασία ανάπτυξης και εξέλιξης του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο βασίζεται στο carbon πλαίσιο Monocage III, που αποτελεί μια περαιτέρω εξέλιξη της δομής της McLaren 720S, και το ισχυρότερο monocoque πλαίσιο που κατασκευάστηκε ποτέ από την McLaren για ένα αυτοκίνητο δρόμου. Κάθε μέρος του αμαξώματος είναι κατασκευασμένο από carbon, με αποτέλεσμα το Senna να είναι το ελαφρύτερο McLaren, με το συνολικό βάρος να φτάνει μόλις τα 1.198 κιλά στεγνό (χωρίς υγρά).

3Παραγωγή

Η McLaren πρόσφατα εγκαινίασε το νέο της τεχνικό κέντρο (McLaren Composites Technology Centre), στο Sheffield της Αγγλίας. Εκεί γίνεται η παραγωγή των συνθετικών υλικών, με τους 200 εργαζομένους να κατασκευάζουν τα carbon πλαίσια για όλα τα αυτοκίνητα δρόμου της εταιρίας, συμπεριλαμβανομένου της Senna.

Έπειτα το carbon μονοκόκ πλαίσιο μεταφέρεται στο Woking, όπου οι μηχανικοί της McLaren συναρμολογούν -χειροποίητα- τα 500 αυτοκίνητα, που θα βγουν στην παραγωγή, με το κάθε ένα να χρειάζεται 300 εργατοώρες για να ολοκληρωθεί.

4Τιμή

Όλα εξ αυτών έχουν βρει το νέο τους γκαράζ, αφού πρώτα οι τυχεροί πελάτες έδωσαν 750.000 λίρες Αγγλίας (με φόρους), ήτοι €853.000, για να το αποκτήσουν. Το τελευταίο -με αριθμό πλαισίου 193- βγήκε σε δημοπρασία λίγα λεπτά μετά τα αποκαλυπτήρια του αυτοκινήτου, τον περασμένο Δεκέμβριο, και πουλήθηκε για 2 εκατ. λίρες (σχεδόν €2.3 εκατ.). Το ποσό αυτό θα διατεθεί στο ίδρυμα Ayrton Senna, που ιδρύθηκε από την αδερφή του Senna, Viviane, και βοηθά φτωχά παιδιά σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Θα υπάρχουν 18 διαφορετικά εξωτερικά χρώματα και επιπλέον 16 της MSO.

5Εμφάνιση

Ο Robert Melville, ο επικεφαλής σχεδιασμού της McLaren Automotive, είναι υπεύθυνος για το αποτέλεσμα που βλέπεις. Όμορφο σίγουρα δεν το λες, παρότι αυτό είναι υποκειμενικό, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το McLaren Senna έχει μια ασυνήθιστη σχεδίαση, ως αποτέλεσμα του να γίνει το σώμα όσο το δυνατόν πιο κομψό, ώστε αυτό να ενισχύσει την απόδοση. Με λίγα λόγια αντιπροσωπεύει στο έπακρο την επιτομή της αρχής “form follow function”, σε μια προσπάθεια να έχει ταυτόχρονα μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, αλλά και μέγιστη ψύξη των μηχανικών μερών.

Οπτικά, το McLaren Senna σοκάρει. Διαθέτει άκρως επιθετικό bodykit, με οργανικά σχήματα που έδωσαν τη θέση τους σε μια γλώσσα σχεδίασης που σκοπίμως επιδιώκει την απόλυτη απόδοση. Κοιτώντας το από ψηλά, το σώμα του έχει το πιο αποτελεσματικό σχήμα της φύσης, μια σταγόνα νερού. Τα στοιχεία του αμαξώματος “κουμπώνουν” πάνω στην καμπίνα για να παρέχουν καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή, με τους σχεδιαστές της McLaren να πηγαίνουν στα άκρα με τα ανοίγματα του σώματος, ώστε να μειώσουν το βάρος τόσο οπτικά όσο και πρακτικά.

Το McLaren Senna εισάγει μια νέα γενιά πρωτοποριακής εμπρός και πίσω ενεργής αεροδυναμικής, αυξάνοντας την κάθετη πίεση και τον έλεγχο αεροδυναμικής, ώστε να εξασφαλίσει ότι η απόδοση του αυτοκινήτου μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως. Κάθε στοιχείο του σχεδιασμού του αμαξώματος, από το μπροστινό splitter έως τον carbon διπλό διαχύτη στο πίσω μέρος, έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί την υποπίεση και την αεροδυναμική ισορροπία, είτε κατά το φρενάρισμα, είτε μέσα στην στροφή, είτε πατώντας βαθιά το γκάζι στην εξόδο της στροφής.

Οι πόρτες διαθέτουν γυάλινα παράθυρα δύο τεμαχίων, με σταθερό άνω μέρος και μικρότερο τμήμα ανοίγματος κάτω. Τόσο το πάνω μέρος της πόρτας (ουσιαστικά τμήμα της οροφής), όσο και το κάτω μισό της πλευράς της πόρτας μπορούν να είναι από γυαλί, ως αντικατάσταση των carbon πάνελ, που είναι στη στάνταρ επιλογή. Αυτό ενισχύει την αίσθηση του χώρου μέσα στην καμπίνα, με το χερούλι της πόρτας, καθώς και οι διακόπτες των παραθύρων να βρίσκονται δίπλα στο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, σε μια carbon κονσόλα πάνω από το κεφάλι του οδηγού.

Οι απαιτήσεις για την ψύξη των μηχανικών μερών έπαιξαν εξίσου σημαντικό ρόλο στο συνολικό σχεδιασμό του McLaren Senna. H τεράστια πίσω αεροτομή βάρους 4,87 κιλών, αποτελείται από διπλά στοιχεία, κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, και το ύψος της από το δρόμο φτάνει τα 1.219 χλστ., όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο. Είναι υδραυλικά ενεργοποιημένη, και έχει επιφάνεια μεγαλύτερη από 6.500 τ.εκ., με το πτερύγιο να προσαρμόζεται συνεχώς για τη βελτιστοποίηση της κάθετης δύναμης και αεροδυναμικής ισορροπίας, ενώ λειτουργεί και ως αερόφρενο.

Η εξάτμιση είναι κατασκευασμένη από inconel και τιτάνιο, με τη γωνία των σωλήνων της να κατευθύνουν τα καυσαέρια μακριά από την πίσω πτέρυγα. Τα λεπτότατα πίσω LM840TR LED φώτα συμβάλλουν και αυτά στην αεροδυναμική απόδοση του πίσω μέρους, όπως κάθε τι πάνω στο αμάξωμα.

6Φρένα/ελαστικά

Το σύστημα πέδησης του McLaren Senna είναι το πιο εξελιγμένο που έχει τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο της εταιρίας, καθώς χρησιμοποιεί κεραμικούς δίσκους και τεχνολογίες προερχόμενες από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ακόμα, φοράει ζάντες ενός σχεδίου, κατασκευασμένες από εξαιρετικά ελαφριά κράματα, και διαθέτουν σύστημα με κεντρικό μπουλόνι. Τέλος, πατάει σε ειδικά ελαστικά P Zero Trofeo R, που έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Pirelli, και είναι σχεδιασμένα για χρήση σε πίστας, αλλά είναι νόμιμα και στον δρόμο, με τις διαστάσεις τους να είναι 245/35 -με ζάντες 19 ιντσών- εμπρός και 315/30 – με ζάντες 20 ιντσών- πίσω.

  • gv

    τοση εξελιξη παντου και προσπαθεια μειωσης του βαρους κι ομως αλλη μια φορα οχι ανθρακονηματινες ζαντες!
    αναρωτιέμαι ποιος ειναι ο λόγος..

    • Spyros

      Όντως….. όπως επίσης και γιατί δεν αντικαθιστούν τους καθρέπτες με κάμερες για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική….σε αυτά τα ποσά που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες για να τα αποκτήσουν δεν νομίζω να είχαν πρόβλημα να πληρώσουν και για αυτά τα χαρακτηριστικά…

  • Mika

    Tελικα, το κτηνος οσο παει και μ αρεσει περισσοτερο…