H ανακοίνωση της Mercedes ότι εγκαταλείπει το DTM στο τέλος του 2018 για χάρη της Formula E έχει φέρει μεγάλες ανακατατάξεις στο θεσμό, ο οποίος βλέπει έναν από τους σημαντικότερους παίκτες να κουνάει “μαντίλι” και σίγουρα, αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, θα συνεχίσει με δύο εταιρίες, κάτι που ίσως θα κοστίσει στο πρωτάθλημα από πλευράς θεάματος και ανταγωνισμού.

Το αφεντικό του DTM Gerhard Berger τόνιζε το καλοκαίρι ότι το πρωτάθλημα μπορεί να συνεχίσει και χωρίς τη Mercedes, με δύο, δηλαδή, εταιρείες όπως είχε συμβεί την εξαετία 2006-2011, αναζητά συνεργασίες με νέους κατασκευαστές που θα ήθελαν να εμπλακούν στην “περιπέτεια” που λέγεται DTM, ενώ και η αύξηση των αγώνων εκτός Γερμανίας θα ήταν ένα καλό κίνητρο για όποιον νέο παίκτη θα ήθελε να αγωνιστεί στο πρωτάθλημα.

Όπως θα θυμάσαι, στο πλαίσιο του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου στην πίστα του Nürburgring, η BMW, μέσω του Marquardt, δήλωσε ξεκάθαρα ότι το μέλλον του DTM είναι με τους Ιάπωνες του Super GT. Η υιοθέτηση των κοινών κανονισμών της Class One είναι πλέον μονόδρομος για την επιβίωση του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού και η προοπτική ενός παγκόσμιου πρωταθλήματος ανοίγεται διάπλατα. Η Lexus και η Nissan ήρθαν στο Hockenheim με ένα Lexus LC500 και ένα Nissan GT-R αντίστοιχα και συμπλήρωσαν μερικούς γύρους επίδειξης στη γερμανική πίστα, BMW, Mercedes και Αudi ανταπέδωσαν το ταξίδι, στέλνοντας από ένα αυτοκίνητο η καθεμιά στο Motegi Όλα ωραία και καλά, λοιπόν, η Class One είναι προ των πυλών και ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα με τη συμμετοχή Ιαπώνων, Γερμανών και όποιου άλλου κατασκευαστή επιθυμεί θα καθηλώσει το φίλαθλο κοινό. Μάλλον δεν είναι έτσι τα πράγματα τελικά…

Σύμφωνα με πληροφορίες του έγκυρου Motorsport.com, οι Ιάπωνες δεν “πολυψήνονται” να συμμετέχουν στο DTM του 2019 και εξής. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού θα κάνει έναν αγώνα δρόμου να βρει τον τρίτο (ή και τέταρτο) κατασκευαστή που θα θελήσει να εμπλακεί στον θεσμό. Ωστόσο, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η προοπτική να βρεθεί ένας ακόμη κατασκευαστής που θα πλαισιώνει BMW και Audi είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Επειδή ο χρόνος είναι αμείλικτος, οι ιθύνοντες της ITR, της οργάνωσης που προωθεί τα συμφέροντα του DTM, έχουν και εναλλακτική λύση, αν οι-μέχρι τώρα συζητήσεις- “ναυαγήσουν” μεταξύ Γερμανών και Ιαπώνων. Η λύση αυτή ακούει στο όνομα “GTE”. H δημοφιλής κατηγορία των FIA World Endurance Championship και IMSA WeatherTech SportsCar Championship “φιλοξενεί”, μεταξύ άλλων, τις Ferrari 488 GTE, Porsche 911 GT3 RSR, Ford GT LM GTE και την ολοκαίνουρια BMW M8 GTE. Με βάση τους κανονισμούς της GTE κατηγορίας,  τα αγωνιστικά είναι αρκετά κοντά σε αυτά της παραγωγής, εν αντιθέσει με τα αντίστοιχα του DTM που μόνο τα φωτιστικά σώματα και το όνομα θυμίζουν κάτι από τα “δρομίσια αδερφάκια”.

Ενδιαφέρον έχει να δούμε τι δήλωσε ο επικεφαλής του αγωνιστικού προγράμματος της Porsche Frank-Steffen Walliser, όταν ρωτήθηκε για την προοπτική του DTM:

Πολλοί ήδη μιλούν για το “GTM” χάριν αστεϊσμού. Ένα γερμανικό πρωτάθλημα με αυτοκίνητα κατηγορίας GT είναι κάτι που μπορούμε φυσικά να φανταστούμε. Τα αυτοκίνητα της GTE κατηγορίας μπορούν να κάνουν αγώνες sprint, με ή χωρίς ανεφοδιασμό, με ή χωρίς αλλαγή ελαστικών.

Όλα είναι προετοιμασμένα, όλα είναι δυνατόν να συμβούν αμέσως. Το θέλουν οι κατασκευαστές; Δεν ξέρω.

Η GTE κατηγορία ακολουθεί τα πρότυπα της FIA. Υπάρχουν ακόμα πελατειακά αυτοκίνητα, το λιγότερο από τρεις κατασκευαστές (Chevrolet, Ferrari, Porsche).

Έχουμε χαλύβδινα ψαλίδια στα αυτοκίνητά μας, έτσι μπορούν να “επιζήσουν” από μία σύγκρουση. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα δεν είναι τόσο ευαίσθητα, ούτως ώστε, αν λείπει κάποιο να μην μπορείς να συνεχίσεις τον αγώνα.

Αν τελικά δεν ευοδωθεί η προοπτική της Class One με τα νέα αγωνιστικά και τους δίλιτρους, turbo κινητήρες των 600 ίππων και το DTM μπει σε “εποχή GTE”, αυτό σημαίνει ότι η BMW θα μπορεί να αγωνιστεί με την Μ8 GTE, η Audi (αν συνεχίσει) θα είναι αναγκασμένη να κατασκευάσει νέο αγωνιστικό, ενώ θα ανοίξει ο δρόμος σε Porsche, Ferrari, Aston Martin, Ford και Chevrolet να πάρουν μέρος σε μια νέα, ακόμα, εποχή για το DTM.

  • o λογος που δεν θελουν τελικα οι ιαπωνες να αγωνιστουν κοντρα στους γερμανους ???

    • Μιχάλης Τζ.

      Το αντιθετο πρεπει να γινετε νομιζω . Οι Γερμανοι δεν θελουν , για να μην αλλαξουν τα μοτερ τους σε διλιτρα . Μιας και αλλο ηχο εχει ο V8 αλλο ο τετρακυλινδος εν σειρα .

  • gv

    αυτο που μου την εσπαγε παντα στο ηλιθιο το dtm ειναι η σχεδον μηδενικη σχεση με αυτοκινητα παραγωγης και οι διπλοι αγωνες..
    αν ειναι να το ονομασουν αγωνα πρωτοτυπων να τελειωνουμε με αυτη τη γελοιοτητα..
    θα προτιμουσα να τρεχουν με τροποποιημενα αυτοκινητα παραγωγης και ας ειναι και διλιτρα εξαλλου στη τηλεοπτικη μεταδοση σιγα ποσο ακουγεται..
    μονο η f1 ακουγόταν πολυ και μας το στερησαν οποτε ποιο το νοημα..

    • Sciroccomaniac

      Μια χαρά ακούγονται οι 4λιτροι V8 κινητήρες στην τηλεοπτική μετάδοση!
      Αυτά τα “γελοία” που περιγράφεις συμβαίνουν στον ίδιο βαθμό και στο Super GT…

    • gv

      ειναι γελοια..
      θα ζησουμε και χωρις τους V8 στο dtm πιστεψε με..
      δεν ειναι αυτο το προβλημα του σπορ..