Ο Flavio Briatore δεν είναι και το πιο «καθαρό» πρόσωπο που έχει περάσει από τη Formula 1. Ο Ιταλός, πρώην επί κεφαλής της Renault, ήταν υπεύθυνος για το σκάνδαλο Crashgate, πίσω στο 2008, όταν ο Nelson Piquet έπεσε πάνω στον τοίχο κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Σιγκαπούρης, χαρίζοντας με τον τρόπο αυτό τη νίκη στον Fernando Alonso, χωρίς μάλιστα ο Ισπανός να διεκδικεί το πρωτάθλημα εκείνη τη χρονιά.

Τα μπλεξίματα του Briatore με την δικαιοσύνη δεν σταμάτησαν εκεί. Νέοι μπελάδες ξεκίνησαν στο 2010, όταν κατασχέθηκε το σκάφος του, το γνωστό «Force Blue» των 63 μέτρων, με το δικαστήριο να του επιβάλει ποινή φυλάκισης 23 μηνών τότε, για φοροδιαφυγή, παρόλο που οι εισαγγελείς ζητούσαν 4 χρόνια.

Οι δικηγόροι του 67χρονου άσκησαν έφεση, μειώνοντας τελικά την ποινή αυτή στους 18 μήνες, αφού η κατηγορία της φοροδιαφυγής ύψους €3,6 εκατομμυρίων για το σκάφος του παραμένει. Παράλληλα, ο Briatore απέφυγε να καταβάλει το ποσό των €800 χιλιάδων από το 2006 μέχρι και το 2010, όταν κι έγινε η κατάσχεση του σκάφους που κοσμούσε το λιμάνι του Monte Carlo κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Formula 1.

Η νομική ομάδα του Ιταλού ισχυρίζεται ότι ουσιαστικά ο Briatore δεν είναι ιδιοκτήτης του σκάφους, αφού το νοίκιασε από μία εταιρεία στις Παρθένες Νήσους, συνεπώς αυτή είναι υπεύθυνη για την καταβολή των φόρων. Βέβαια, σύμφωνα με τους ανακριτές, ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης εταιρείας είναι ο ίδιος ο Briatore, κατά συνέπεια και του σκάφους, οπότε αυτός όφειλε να πληρώσει τα συνολικά €4,4 εκατομμύρια.

Οι Αρχές επισημαίνουν ότι η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι σαφής και λέει ότι ένα σκάφος που είναι ταξινομημένο εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να μην πληρώσει τους φόρους μόνο αν εγκαταλείψει τα κοινοτικά ύδατα εντός οχτώ ωρών από τη στιγμή που έγινε ο ανεφοδιασμός. Φυσικά οι δικηγόροι του επιμένουν πως ο πελάτης τους είναι αθώος, γι’ αυτό και θα προσφύγουν στον Ανώτατο Δικαστήριο.