Η Mazda έχει παρουσιάσει τον νέο πρωτοποριακό Skyactiv-X βενζινοκινητήρα, ο οποίος έχει βελτιωμένη θερμική απόδοση σε επτά βασικούς τομείς, με το σημαντικότερο γεγονός να είναι πως η ανάφλεξη του καυσίμου, μιας και παρότι διαθέτει μπουζί, η ανάφλεξη του καυσίμου γίνεται κυρίως μέσω της συμπίεσης, δηλαδή όπως στους κινητήρες diesel. Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν την μειωμένης κατανάλωσης.

Η Mazda ελέγχει την καύση μέσω του μπουζί με τo σύστημα ανάφλεξης Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Όπως θα δεις στο video, όταν το έμβολο ανεβαίνει στο ΑΝΣ, μέσα στον κύλινδρο υπάρχει ένα φτωχό μείγμα βενζίνης. Η Mazda έχει τοποθετήσει ένα υψηλής πίεσης μπεκ δίπλα από το μπουζί, το οποίο αναλαμβάνει να ψεκάσει μια μικρή ποσότητα βενζίνης. Την στιγμή που το μπεκ ψεκάζει, το μπουζί δημιουργεί έναν σπινθήρα το οποίο δημιουργεί ανάφλεξη στο πλούσιο μείγμα που δημιουργήθηκε από τον ψεκασμό. Η αυξημένη συμπίεση που δημιουργείται, έχει ως αποτέλεσμα να αναφλέγεται και το υπόλοιπο φτωχό μείγμα, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη και σε μεγάλο εύρος στροφών και φορτίων.

Ο νέος supercharged κινητήρας, ο πρώτος βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί παγκοσμίως, αποτελεί μέρος της στρατηγικής Sustainable Zoom-Zoom 2030. Για αρχή θα τοποθετηθεί στο νέο Mazda3 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2018 και αργότερα αναμένεται να εξοπλίσει και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Ο Skyactiv-X κινητήρας είναι ο Skyactiv βενζινοκινητήρας δεύτερης γενιάς και θα παράγει 10%-30% περισσότερη ροπή σε σχέση με τους σημερινούς Skyactiv κινητήρες, με την κατανάλωση να μειώνεται κατά 20% με 30%.

Στόχος της Mazda είναι μέχρι το 2030 να μειώσει τον μέσο όρο CO2 του ομίλου κατά 50% σε σχέση με το 2010, ενώ απώτερος στόχος είναι η μείωση αυτή να αγγίξει το 90% μέχρι το 2050. Η Mazda θα συνεχίσει τις προσπάθειές της να τελειοποιήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς θεωρεί πως η πλειοψηφία των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από αυτούς για πολλά χρόνια ακόμη.

  • Sciroccakias

    Σεβασμός στην εταιρία μόνο και μόνο για τη φιλοσοφία της.

  • Soko

    Γιατί βαζουνε κομπρεσορα και οχι τούρμπο στο νέο μοντέλ οικονομία καυσίμου δεν θέλουμε και απόδοση κατι παίζει εδώ !!!! Αλλά πάντως πολύ εντυπωσιακό αυτό που κάνει η Mazda !!

    • Demetris Katsaris

      Την ίδια απορία είχα. Αλλά μάλλον είναι για δύναμη στις χαμηλές στροφές, καλύτερη απόκριση και λιγότερη πίεση στον κινητήρα.

    • Soko

      Παντός φαντάσου να κάνουν τα νέα βενζινοκινητήρες hydrid .. τα νούμερα θα είναι τρομερά που θα το κάνουν.. skyactive hydrid !!!

    • DJ_D

      Έχει πιο άμεση απόκριση. Μπορεί να δώσει πίεση και σε χαμηλές στροφές και φορτία που είναι δύσκολο για το turbo και δεν έχει το πρόβλημα της περιορισμένης ενέργειας στα καυσαέρια λόγω της υψηλότερης απόδοσης του κινητήρα.
      Δεν είναι τυχαίο που και άλλες 2 εταιρίες που έχουν παρόμοια πρωτότυπα χρησιμοποιούν και αυτές και supercharger.

    • Soko

      Σωστά αυτά που λες δεν αντιλέγω αλλά Γιατί δεν βάζεις ένα μικρό τούρμπο να στροφαρει από τα χαμηλά και να σου δώσει την ροπή που θες βάζεις και μια ηλεκτρομαγνητική ελενχομενει wesgate και ρίχνεις τα καυσαέρια μέσα για να κατεβάσεις τα NOx και θα έχεις οικονομία καυσίμου αλλά και είναι ποιο αποδοτικός επειδή θα εχεις ενα 20 % ωφέλιμη ενέργεια από τον κινητήρα . Γιατί η μερσεντες σταμάτησε τους κομπρεσορα μετα το 2010 και σε ολα τα νέα μοντέλα της βάζει τούρμπο .. Δεν λέω ορεος και ο κομπρεσορα αλλά ότι είχαμε μάθη στα pros and cons μεταξη τούρμπο και κομπρεσορα εδώ η mazda μας τα αλλάζει με της νεες τεχνολογίες ..

    • DJ_D

      Γιατί το πιθανότερο το δοκιμάσαν και δεν τους έβγαινε. Γιατί όταν το λειτουργούν σαν HCCI αν ξεμείνουν στιγμιαία από αέρα θα σκάσει ο κινητήρας. Και εκεί είναι μάλλον καλύτερος ο supercharger, στα transients και γιατί μπορεί να σου δώσει πίεση από το ρελαντί που λέει ο λόγος. Γιατί το να στείλεις τα καυσαέρια στην εισαγωγή αφαιρεί ακόμα περισσότερη ενέργεια πριν το turbo που θα είναι ήδη μειωμένη λόγω του καλύτερου efficiency του κινητήρα και σου κοστίζει και σε ενέργεια αυτή η μεταφορά. Και η απαίτηση για EGR είναι αρκετά μεγαλύτερη στο GCI.
      Κάποιες σκέψεις.

    • Soko

      Σωστά τα είπες !! Ασε που το λειτουργούν με πολύ φτωχό μίγμα ..

    • DJ_D

      Γενικά το κλασσικό HCCI “δεν γίνεται” να λειτουργήσει χωρίς φτωχά μείγματα. Αλλά κανείς δεν πάει για το κλασσικό πια.