Πώς ο SkyActiv-X κινητήρας της Mazda είναι τόσο αποδοτικός

Σχετικά άρθρα

Η Mazda έχει παρουσιάσει τον νέο πρωτοποριακό Skyactiv-X βενζινοκινητήρα, ο οποίος έχει βελτιωμένη θερμική απόδοση σε επτά βασικούς τομείς, με το σημαντικότερο γεγονός να είναι πως η ανάφλεξη του καυσίμου, μιας και παρότι διαθέτει μπουζί, η ανάφλεξη του καυσίμου γίνεται κυρίως μέσω της συμπίεσης, δηλαδή όπως στους κινητήρες diesel. Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν την μειωμένης κατανάλωσης.

Η Mazda ελέγχει την καύση μέσω του μπουζί με τo σύστημα ανάφλεξης Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Όπως θα δεις στο video, όταν το έμβολο ανεβαίνει στο ΑΝΣ, μέσα στον κύλινδρο υπάρχει ένα φτωχό μείγμα βενζίνης. Η Mazda έχει τοποθετήσει ένα υψηλής πίεσης μπεκ δίπλα από το μπουζί, το οποίο αναλαμβάνει να ψεκάσει μια μικρή ποσότητα βενζίνης. Την στιγμή που το μπεκ ψεκάζει, το μπουζί δημιουργεί έναν σπινθήρα το οποίο δημιουργεί ανάφλεξη στο πλούσιο μείγμα που δημιουργήθηκε από τον ψεκασμό. Η αυξημένη συμπίεση που δημιουργείται, έχει ως αποτέλεσμα να αναφλέγεται και το υπόλοιπο φτωχό μείγμα, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη και σε μεγάλο εύρος στροφών και φορτίων.

Ο νέος supercharged κινητήρας, ο πρώτος βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί παγκοσμίως, αποτελεί μέρος της στρατηγικής Sustainable Zoom-Zoom 2030. Για αρχή θα τοποθετηθεί στο νέο Mazda3 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2018 και αργότερα αναμένεται να εξοπλίσει και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Ο Skyactiv-X κινητήρας είναι ο Skyactiv βενζινοκινητήρας δεύτερης γενιάς και θα παράγει 10%-30% περισσότερη ροπή σε σχέση με τους σημερινούς Skyactiv κινητήρες, με την κατανάλωση να μειώνεται κατά 20% με 30%.

Στόχος της Mazda είναι μέχρι το 2030 να μειώσει τον μέσο όρο CO2 του ομίλου κατά 50% σε σχέση με το 2010, ενώ απώτερος στόχος είναι η μείωση αυτή να αγγίξει το 90% μέχρι το 2050. Η Mazda θα συνεχίσει τις προσπάθειές της να τελειοποιήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς θεωρεί πως η πλειοψηφία των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από αυτούς για πολλά χρόνια ακόμη.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr